Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Egy vallás, ahol főbűn az árcsökkentés

2016. január 27. - Reformer

A szcientológia tanfolyamok és egyéb szolgáltatásaik árait elnézve (az egész kaland, azaz eljutni az elérhető legmagasabb szintre 2006-ban kb. 370.000 dollárba került, azóta pedig biztosan emeltek árat) felmerülhet a kérdés, hogy miért ilyen drága ez.

Több oka van ennek; az egyiket Hubbard 1965-ben kiadott és az egyházban azóta is érvényben lévő, az "ÁR-ENGRAM" c. irányelvében fogalmazza meg (az "engram" egy fájdalmas múltbeli esemény a tudatalattinkban, amely nem optimális viselkedésre kényszerít a jelenben).

Ebben gyakorlatilag azt fogalmazza meg, hogy a pénz körül "bűntudat-komplexus" alakult ki, amikor a rossz szándékú "elnyomók" panaszkodtak a magas árak miatt és ezzel arra bátorítja a munkatársakat, hogy merjenek sokat kérni.

Emellett (ne feledjük, hogy ez elvileg egy vallás és egyház!) elnyomó cselekedetté nyilvánított minden olyan erőfeszítést, amely árcsökkentésre irányult.

A Hubbard-módszereit átvevő szcientológus vállalkozások emiatt adják drágán a termékeiket (például a Lenkei-féle vitaminok), vagy a szolgáltatásaikat (például a háromnapos "jedi képzés" 381.000 forintért).

Akit érdekel, elolvashatja az irányelvet itt (a bevezető és a konkrét irányelveket tartalmazó részt szkenneltem be, a többi rizsa és öntömjén, azokat lehagytam):

beolvasas0001.jpg

2_5.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr648322854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fenyőgerenda 2016.01.29. 09:28:14

Ennek is megvan ugye a maga pszichológiája. Ez is csak befolyásolási módszer, ami több szinten is nagyon hatásos:
1. Ha valami nagyon DRÁGA, akkor azt ÉRTÉKESNEK is gondoljuk. Minél drágább valami, annál könnyebb elhitetni az emberekkel, hogy ez egy nagyon értékes dolog, amire sokan csak vágyhatnak, mert esetleg nem engedhetik meg maguknak, és aki igen, az a világ legszerencsésebb embere.
2. Minél több pénzt adott ki valamire, annál nehezebben látja majd be, hogy milyen hülye volt (kognitív disszonancia). HA elkezdené kritizálni a drágán vett dolgot, az gyakorlatilag olyan lenne, mintha azt kezdené boncolgatni, hogy "barom voltam, hogy ezt elhittem és megvettem vagy nem voltam barom?" Ez a szintű önkritika és belátás viszont az emberek többségének nem sajátja, egyszerűen ilyen a természetünk, mindenki csak szépet és jót szeret gondolni magáról, tehát ameddig csak lehet, védeni fogja a döntését, a drágán vett dolgot, eszmét, akármit, mert amíg be tudja magyarázni magának és másoknak, hogy ez igenis ÉRTÉK, addig ő is rendben van, jól döntött, megsimogathatja a saját fejét.
3. A mádosikból következik, hogy az ember ha 1 forintért vesz egy almát és vesz egyet 10.ezerért is, a második egészen biztosan ízleni fog...tehát fellép a placebó hatás és ÉTNYLEG érezni fogjuk a HATÁST. A drága auditálás után nyilván nagyon jól fogja érzeni magát az ember, hiszen ezt ígérték neki, ő pedig ezért az ígéretért kifizetett egy rakat pénzt, tehát az agyunk TUDJA, hogy MEGÉRDEMELJÜK azt amit ígértek, hiszen áldoztunk rá, nem is keveset. Teljesen ellentmondó dolog lenne a csodás ígéretek és a belé fektetett idő, pénz és hit fényében a csalódás, a "hülye voltam, nem kellett volna gondolat" ezért nem csalódunk, nem csalódhatunk. Sok sok komoly csalódás kell ahhoz, hogy végül ne legyen más választásunk, mint igenis megvizsgálni a saját döntéseinket...és belátni, hogy emberből vagyunk és könnyen megvezethetők....minden emberre jellemző emberi vágyakkal, amiket könnyű kihasználni és felhasználni, hogy jobbá akarunk válni és többé és különlegessé...és vannak, akik ezt felismerték és ezt ígérik nekünk. Farkasnak erdőt kell mutatni.

Hubbard nem volt hülye, csak elmebeteg. Tudta jól, hogy megéri magasan tartani a tanfolyamok, szolgáltatások stb. árait..

Kicsit siettem, bocs, ha elírások vannak benne. :)
süti beállítások módosítása