Sokak számára rejtély lehet, hogy hogyan éri el az egyház, hogy a különféle, hozzá köthető programokhoz és szervezetekhez neves támogatókat nyerjen meg.
A Drogmentes Maraton védnöklistáján például olimpiai bajnokok, neves színészek és sportvezetők szerepelnek.
Az egyház hivatalos oldalán kormányzati tisztviselők, alapítványok vezetői, vallási vezetők méltatják az egyházat és L. Ron Hubbard munkásságát.
Hogyan éri el mindezt a szcientológia egyház?
Egy manipulációs technikával, amely Hubbard-írásban található, a dátuma 1982. szeptember 12, a címe: "PR és cél".
Ezt írja:
Elméleti háttér:
Tehát a PR-osok legfontosabb szabályához jutunk:
BÁRMELY PR-KAMPÁNYBAN AZ ELSŐ LÉPÉS BESULYKOLNI A KAMPÁNY CÉLJÁT.
A besulykol szót szándékoltan használjuk. Bennünket nem érdekel, hogy célpontjainknak, akiknek az együttműködését kérjük, van-e bármiféle céljuk.
Különféle mechanizmusokat lehet használni. Amikor valaki egy nagyon jó és értékes célt jelent be, a célpontok szégyenkezhetnek vagy bűnösnek érezhetik magukat azért, mert nincs meg ez a céljuk, és rá lehet venni őket, hogy egyetértsenek és együttműködjenek attól való félelmükben, hogy antiszociálisnak (...) fogják beállítani őket.
Tehát a PR-os nem igazán törődik azzal, hogy valóban hisznek-e abban a célban.
Ha az egy nagyon jó és szükséges cél, akkor még a cél nélküli és etikátlan fickóknak is legalább felszíni vagy a többiek előtti beleegyezést kell tanúsítaniuk. Tehát a besulykol szót használjuk.
Gyakorlati alkalmazás:
Ha valaki tanulmányozza ezt, és kidolgozza saját példáit, akkor láthatja, hogy a sikeres kampányok mind egy-egy fantasztikus, jól megfogalmazott céllal kezdődnek.
Azután gyakran elismételve arra használja ezt, hogy végrehajtassa azokat a célkitűzéseket, amelyek meg fogják azt valósítani.
Ez egy halálos fegyver - még a legcsökönyösebb vagy titokban másszándékú embereknek is együtt kell működniük: "De azzal egyetértesz, hogy (cél), tehát ..."
Egyszerű a képlet - az egyház vesz egy olyan nemes célt, amivel a megcélzott fontos ember egyet tud érteni. Így odamennek például a maratonisták dr. Schmitt Pálhoz és megkérdezik: Ugye egyetért azzal, hogy a fiatalságnak többet kell sportolnia és fel kell világosítani őket a drogok káros hatásairól? Igen? Akkor itt írja alá.
További okosságok:
Minden PR-kampány, amely kudarcot vallott, azért vallott kudarcot, mert kihagyták ezt a lépést. Mindazok mögött, melyek sikeresek lettek, óriási célok álltak, melyeket jól megfogalmaztak, és be is sulykoltak.
Kidolgozzuk, azután megmondjuk az embereknek, hogy nekik mi a céljuk. A PR az okozó szerepben működik.
Ezek ismeretében a PR-os gyakorlattal, képességgel és kommunikációval háborúkat indíthat el vagy állíthat le, és egész nemzeteket tud józanságba vagy tömeghisztériába hajszolni. Ez nem egy könnyed eszköz.