Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Kommentár nélkül - a szcientológia egyház szentírásai I.

2008. július 17. - Reformer

Hölgyeim és Uraim, az objektivitás jegyében átadom a szót L. Ron Hubbardbnak!

 

Az angol eredeti ITT megtalálható.

A szcientológia kritikusai
1967. november 5-i kiadvány


[...]

Ha egy "tudósokból" álló csoport szándékosan növelné az elmebeteget számát, hogy több állami támogatást kapjon és többet tudjon beszedni a biztosítóktól, és erre megjelenne valaki a valódi megoldással, akkor az a csoport minden követ megmozgatna, hogy megvédje az elsíbolt milliárdokat.

Ezért támadják bizonyos emberek, a kormányok és a "tudósok" a szcientológiát.

Ilyen egyszerű ez. Mi nem betegeket vagy őrülteket kezelünk. Egyetlen törvényt sem sértünk meg. Több jót cselekszünk tíz perc alatt az emberiség javára, mint a világ összes szociális minisztériuma együttvéve.

[...]

Ha ebből a szempontból nézzük, akkor meglehetősen reménytelen, sőt veszélyes dolog szcientológusnak lenni - ha nem számolunk azzal, hogy teljesen reménytelen és végzetes dolog nem szcientológusnak lenni.

Akik nem szcientológusok, azok abszolút nincsenek tudatában a becstelen emberek motivációinak. És esélyük sincs a személyes halhatatlanság elérésére. Ilyen egyszerű ez. Jobb dolog veszélyben élni és eséllyel bírni erre, mint halandóságra kárhoztatva élni.

Akik bírálnak azért, mert szcientológus vagy, vagy epés megjegyzéseket tesznek erre, azok elbuknának a múltbeli cselekedeteik vagy szándékaik alaposabb vizsgálata során. Ez a kezünkre játszik. A bűnözők gyűlölik a nappali fényt. Ez a fény mi vagyunk.

Értsd meg, hogy ez technikai tény, nem pedig csak vágyálom. Minden egyes alkalommal, amikor kivizsgáltuk a szcientológia egy kritikusának hátterét, akkor olyan bűncselekményeket találtunk, amiért azt az embert vagy csoportok a hatályos törvények alapján börtönbe lehetett volna zárni. A szcientológiának nincsenek olyan kritikusai, akiknek ne követtek volna el már bűncselekményeket. Ez újra és újra bebizonyosodik.

[...]

A gonoszoknak lassan és alaposan megtanítunk valamit: "Nem foglalkozunk a közrend fenntartásával. DE érdekelnek minket azoknak az embereknek a bűnei, akik megpróbálnak megállítani minket. Ha szembeszállsz a szcientológiával, azonnal utánanézünk a viselt dolgaidnak - meg fogjuk találni és nyilvánosságra fogjuk hozni a bűneidet. Ha békénhagysz minket, akkor mi is békénhagyunk téged."

Ez nagyon egyszerű. Még egy bolond is képes felfogni.

És ne becsüld alá azon képességünket, hogy ezt végre is hajtsuk.

A mi dolgunk az, hogy segítsünk az embereknek jobb életet élni. Még azoknak is segítünk, akik bűnöket követtek el, mivel nem a mi dolgunk a megbüntetésük. De akik megpróbálják megnehezíteni az életünket, azok jobb, ha tudják, milyen kockázatot vállalnak.

Minket csak a munkánk elvégzése érdekel. Csak azoknak a bűnei érdekelnek minket, akik megpróbálnak megakadályozni minket a munkánk végzésében. Nincs semmi indok arra, hogy a szcientológiával szembeszálljon valaki. A mi játékunkban mindenki nyer.

És itt van nekünk ez a technikai tény - akik szembeszállnak velünk, azoknak rejtegetnivaló bűneik vannak. Talán csak szerencsénk van ezzel, de ez a tény attól még tény marad. És csak akkor tudjuk jól kezelni az ellenállást, amikor használjuk is ezt.

[...]

Sose a szcientológiáról beszélj a kritikussal. Csak a napvilágra került és a rejtegetett bűneit vitasd meg vele. Annak biztos tudatában tedd ezt, hogy bűncselekményeket követett el. Mert igenis elkövette ezeket.

Az élet hirtelen sokkal érdekesebbé válik - te pedig sokkal kevésbé leszel elnyomva!

L. Ron Hubbard
Alapító

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr45572038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThufirHawat 2008.07.17. 08:37:16

Jajjj...
Én egyre kevésbé értem, hogy hiheti bárki, hogy ez az ember egészséges volt. Nagyon-nagyon kicsavart lélek kell ahoz, hogy valaki ebben lássa meg az igaz utat.
Persze tudom... Nem ezekkel a szövegekkel térítenek.

anonymoushun · http://anonhun.net 2008.07.17. 08:44:40

Szerintem "elgurult" a gyógyszere, állandóan tök részeg és full belőve irogatta ezeket a baromságokat.

Teljesen aktuális, a szcientológusok bűneit megszellőztetni, hogy lássa mindenki, hogy Ők a legnagyobb bűnözők és a java sittre való.

movie 2008.07.17. 08:58:59

ne vicceljetek, nem bolond aki írta!
nagyon pontos célja van ennek a szövegnek:
- szégyenlős szcientológusoknak mondja meg mit tegyenek a kritikusok ellen
- ideológiai alapot ad a tetteiknek

és ami vicc: részben igazat beszél az elkövetett bűnökről. Csak az elhallgatott sarkítás, hogy ő sem bűntelen. Minden (azaz minden) ember életében találhatsz sötét ponto(ka)t.

IS 2008.07.17. 09:24:57

Sose a szcientológiáról beszélj a szcientológussal. Csak a napvilágra került és a rejtegetett bűneit vitasd meg vele.

Luxon 2008.07.17. 09:31:53

Tiszta Gyaloggalopp:
"El vagyok nyomva!"

ThufirHawat 2008.07.17. 09:31:57

movie
Persze hogy van rendszer benne, és a maga elfuserált módján LRH egy zseni volt. Egy olyan rendszert alkotott (szart ki magából), ami tökéletesen igazolja saját magát, önmagát hitelesíti. És nincs belőle kiút, hiszen minden kivezető gondolatot lezárt azzal, hogy az az egyén valamely defektusának eredménye.

Lord Voldemort 2008.07.17. 09:32:01

Nem, ez az ember nem beteg.
Pengeéles megfigyelések és gondolatok, következetes elméleti háttér és gyakorlati megvalósítás hajtja a cél felé.

Egy hihetetlenül gonosz cél felé.

Luxon 2008.07.17. 09:38:44

Arthur és Patsy lovagolnak. Megállnak és körülnéznek. A távolban egy kastélyt látunk,
elötte pedig egy parasztot, aki a földet túrja a mesztelen kezével és egy bottal. Arthur
és Patsy odalovagolnak hozzá.
Arthur Öregasszony!
Dennis Ember.
Arthur Ember, ...öö...Bocsánat. Öreg ember! Milyen lovag él ott, abban a
várban?
Dennis 27 éves vagyok.
Arthur Hogy?
Dennis 27 éves vagyok. Nem vagyok öreg.
Arthur Nem mondhattam, hogy "Hé, ember".
Dennis Nos, hívhat Dennisnek.
Arthur Nem tudtam, hogy Dennisnek hívják.
Dennis Meg sem próbáltad kitalálni, ugye?
Arthur Elnézést kérek az "öregasszonyért", de hátulról úgy tűnt...
Dennis Te első látásra úgy kezeltél engem, mint egy alattvalót.
Arthur Én király vagyok.
Dennis Ó gyönyörű. Egy király, mi?! Van egy palotád, szép ruháid, udvaroncaid és finom étkeid. De hogy szerezted ezt? A munkások
kizsákmányolásával! Az idejemúlt imperilista dogmákba kapaszkodva,
amelyek meggátolnak mindenfajta haladást államunkban.
Odajön egy öreg asszony.
Öregasszony: Dennis, van itt pár szép szemét. Oh, hogy csináltad?
Arthur Üdvözöllek, jó asszony. Arthur vagyok, a brittek királya. Megtudod
mondani, hogy ki lakik abban a kastélyban?
Öreg asszony: Kiknek a királya,
Arthur A britteké.
Öreg asszony: Kik azok a brittek?
Arthur Mi mindannyian.
Dennis ránéz az öreg asszonyra
Arthur És én vagyok a te királyod.
Öreg asszony: Ó, én nem tudtam, hogy nekünk van királyunk. Azt hittem, hogy egy
önálló kommunában élünk.
Dennis Tévedsz. Egy diktatúrában élünk. Egyeduralomban, és mi vagyunk a munkás osztály.
Öreg asszony: Hát akkor változtassuk meg az osztályokat!
Dennis Erről van szó. Ha csak...
Arthur Nagyon kérem, jó emberek! Sietek. Kilakik abban a várban?
Dennis Senki.
Arthur: De akkor ki az uratok?
Dennis Nekünk nincs urunk.
Arthur Mi?
Dennis Már mondtam neked. Mi egy anarcho-szindikalista kommunában élünk.
Hetente cserélődnek az ügyvivők...
Arthur Hogy?
Dennis ...És az ügyvivők minden döntése. A kéthetente megrendezett tanácskozásokon el kell fogadni a beügyekben az egyszerű többséget.
Arthur Csönd!
Dennis De kétharmados többségnél...
Arthur Parancsolom, hogy maradj csöndben!
Dennis Parancsolja?! ... Kinek hiszi magát?
Arthur Én király vagyok.
Öreg asszony: Én nem szavasztam rád.
Arthur: Nem szavazhasz királyokra.
Öreg asszony: De akkor hogy letél király?
Arthur: A tavitündér felemelte a víz keble fölé a legszentebb ragyogással bíró Excalburt, jelezvén az Isteni Bölcsesség hatalmasságát. Én hoztam el az Excaliburt, így lettem király.
Öregasszony: Frank itt van? Lenne egy páciens...
Dennis Nézd, néhány nő a víz szinén fekszik egy kardot tartva. ez nem lehet a hatalom alapja. Legfőképpen a tömegek támogatása kell hozzá és nem egy nevetséges vízi színjáték.
Arthur Csönd.
Dennis Nem várhatod, hogy gyakorolni tudod a hatalmat, csak azért, mert valami vízi kurva hozzádvágott egy kardot.
Arthur Kuss!
Dennis Azt mondom, hogy ha én odamennék, és azt mondanám, hogy én egy uralkodó vagyok, mert egy nedves ringyótól kaptam egy lándzsát, biztos kidobnának.
Arthur (Elkapja a gallérját) Befogod a pofád!
Dennis És most! Láthatjuk a rendszer egy kegyetlen elemét.
Arthur Kuss.
Emberek gyűlnek köréjük.
Dennis Gyertek, és nézzétek a rendszer brutalitását. Segítség, Segítség! El
vagyok nyomva.
Arthur Rohadt paraszt!
Belöki Dennist a sárba, és készül felszállni a lóra.
Dennis Halloták ezt? Árulás!

Felszállnak a lóra.

Arthur Gyerünk, Patsy!
Dennis (A háttérben, elhalkulva halljuk)
Látták, hogy elnyomott? Hát erről beszéltem...

standupc · http://standupc.blog.hu 2008.07.17. 09:39:20

Nekem a szcientológiusok olyanok, mint egy egzotikus állatfaj :) Már sokat hallottam róluk, de még egyet sem láttam :)

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.17. 09:45:06

nem volt hülyegyerek megcsinálta a pénzét mint ahogy minden egyház megcsinálja a magáét a hit gyülitől a vatikánig az emberek tartozni akarnak valahová és ezt az igényt elégítik ki az egyházak.

Anonymous · http://wearelegion.blog.hu/ 2008.07.17. 09:45:22

"Mi a bűnöd, Mi a bűnöd, Mi a bűnöd, Mi a bűnöd, Mi a bűnöd, Mi a bűnöd, Mi a bűnöd..."

Bah. Jól idomítottak ezek.

W Joe 2008.07.17. 09:47:24

Szóval az élet sokkal érdekesebb lesz, ha mások bűneit kutatom? Ha megzsarolok másokat, akkor kevésbé leszek elnyomva?

Igazán "szimpatikus" egy "vallás" ez.

zsotti 2008.07.17. 09:49:28

Lord Voldemort

Nincs igazad. Nem alkotott maradandót. Már nem, vagy csak alig növekszik az egyháza.
A szcientológiát rühellők tábora viszont meredeken nő.
Nem fogja kiállni az idő próbáját. Ha valaki tényleg időtálló dolgot szeretne létrehozni, akkor az nem lehet statikus. A világ is változik.
Márpedig ő úgy érezte, hogy teljeset és tökéleteset alkotott, ezért nem engedett meg változtatásokat.
Pengeéles megfigyelések és gondolatok: Beszélgettél már skizofrénekkel, vagy pszichopatákkal? Nem véletlen hogy a szci ennyire csípi őket...

keresztény 2008.07.17. 09:50:24

A Biblia szerint "minden ember vétkezett" (igen, még a sci-k is...). Jézus feltétel nélküli bűnbocsánatot kínál - bár a különböző felekezetek ezt igyekeznek hatékonyan eltitkolni - a szcientológia pedig fel akarja használni mindenki ellen (a saját tagjait, és a kívülállókat is zsarolja vele). Mi tagadás, van különbség...

Hagrid · http://hagrid.freeblog.hu 2008.07.17. 09:52:30

A legjobb védekezés a támadás. Ha előbb támadsz, téged már nem támadhatnak. Minden (veszélyes) szekta alapja a tagok jó kiképzése. Mindenesetre kár, hogy anno Hubbardot nem találta meg egy kósza golyó...

suklemovics 2008.07.17. 09:54:20

"A magyar Nemzetbiztonsági Hivatal nemzetbiztonsági szempontból hivatalosan veszélyesnek nyílvánította szervezetet. "
hu.wikipedia.org/wiki/Szcientol%C3%B3gia_Egyh%C3%A1z

borzix 2008.07.17. 09:55:19

Van ismerősöm, aki úgy jutott olcsón egy jó nagy lakáshoz, hogy a lakók már menekülni akartak belőle. Egy nagy család volt amúgy, csak ketten (a legidősebb gyerek és a párja) scik lettek. Na, ezek aztán elkezdték fikázni az összes családtagot, mert azok nem kértek belőle. Végül a sok konfliktustól az apa és az anya elváltak, az összes testvér összeveszett. A sci párocska rájött, hogy ez így nem lesz jó, mert már az összes, a saját jövendő lakásukra félretett pénzük is ráment. Akkor megpróbáltak kilépni az "egyházból". Na,onnantól megkezdődött a pokol, folyamatosan zaklatták őket. Gondolom, már volt valahol egy jó kis üzleti terv, amiben bevételként be volt tervezve a szerencsétlenek minden vagyona, aztán abból még csak a felét kaparintották meg. Lényeg a lényeg, az egész család szétrebbent a szélrózsa majd' minden irányába, az ismerősöm meg olcsón megvette a nagy lakást. Még a felújítással együtt se költött rá annyit, mint amennyibe akkor került volna, ha az eladóknak nem az lett volna a lényeg, hogy minél gyorsabban menjenek el, és bármilyen vevő jó, csak azonnal fizessen. Ennek ellenére még évekig kapta a postaládájába a scik különféle leveleit, hátha kap a horgon. Apró fecnikre tépve dobta ki mindet, nehogy még valakit elkapjanak.

Magyarnaba 2008.07.17. 09:55:58

Egy újabb egyház, ami azt mondja, hogy mindenki bűnös. Szerencsére más egyházak már kigyógyultak ebből az agyrémből.

Múltkor arról írtam valakinek, hogy talán a Hubbard által létrehozott szci nem is eredendően rossz, egyszerűen rosszá teszik, rossz helyen lévő aljas emberek. Ezennel felülvizsgálom véleményemet:

A szcientológia egy alapítójától eredeztethetően romlott rendszer, amely meggyőzés helyett megfélemlítésre, együttműködés helyett abszolutizmusra tör. A demokratikus társadalmakban ott a helye a megvetés karanténjában a szélsőségesek és a vallási fanatikusok megtisztelő társaságában.

Domesticdragon 2008.07.17. 09:56:21

hm....már egy ideje olvasgatlak titeket....,és a vezető szci-sek között megtaláltam egy régi lakótársamat,amilyen okos és értelmes valaki volt nem hittem volna,hogy megbolondúl,de ha jobban belegondolok a dolgaiba és a jellemébe nem csodálkozom.Utólag töprengtem rajta,hogy voltak jelei annak,hogy hataloméhes.Az eszét tekintve pedig nem csodálkozom,hogy megszerezték maguknak....szomorú,hogy elkapta a gépszíj,és kíváncsi vagyok mi lesz ennek az egésznek a vége.

soulclipse 2008.07.17. 09:56:44

Érdekes pali volt, szerintem még jó író is a scifire gondolok.
Ő megmondta, ha igazán sokat akarsz keresni alakits egyházat. Hát megcsinálta és tényleg rohadt sokat keresett.

Nyomek 2008.07.17. 10:09:49

Azt valaki el tudja nekem magyarázni, hogyan csinálnak egy egyszerű halandóból fanatikus szci-t? Mi a konkrét megvalósítás?

PPéter 2008.07.17. 10:12:42

Nyomek, olvass vissza a régebbi beírások között, számos van közöttük, amely a beszervezés, agymosás módszereit taglalja. Nagy ígéretekkel csábítanak el, sok embernek ez eleve tetszik.
objektivszcn.blog.hu/2008/05/20/a_szcientologia_igeretei_es_a_mogottuk_levo_kiabrandito_valosag

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.07.17. 10:18:36

OFF

Luxon, ez milyen fordítás a Gyalog Galoppból? Mert nem az eredeti szinkron leirata, az tuti...

CapsLock 2008.07.17. 10:28:52

"Ha egy "tudósokból" álló csoport szándékosan növelné az elmebeteget számát, hogy több állami támogatást kapjon"

Ja, és egy gyógyszermaffia által felbérelt ninja különítmény behatol a gyárakba, és direkt átállítja a vérnyomásmérőket, hogy mindenkinek jó sokat mutassanak, mert a vérnyomáscsökkentő gyógyszerekben is pénz van.
És ugyanez a csapat szervezi meg a közút baleseteket is, hogy a baleseti sebészek is dolgozhassanak.

Áááá, hülye barmok. De az a leghülyébb, aki ezt beveszi, ehhez a szinthez képest még az Il Ferro-s balekok is dörzsölt életművészek.

Lollipop 2008.07.17. 10:31:02

Jesszus... ez fenyegetés???

Ő fenyegethet, te nem?

"Egész korrekt".

Ez az ember beteg volt, és ez nem agy kérdése. Ez kőkemény klinikai eset.

Ha olvassa ezt az blogot pszichológus/pszichiáter, vagy hasonló szakmájú ember, hozzászólna? Kíváncsi lennék nagyon a véleményére.

Fontos: Anonymous nem SZERVEZET. A szci próbálja beállítani úgy, mint egy szervezetet, hogy ez egy kispályás futballmérkőzésre hasonlítson csapatokkal. Anonymous úgymond mindenki, aki ellenzi a szekta létjogosultságát, tetteit. Nem kell belépni, nincs tagdíj, szerveződés. Nem tudjuk egymásról, kik vagyunk, MERT NEM LÉNYEG. Annyi viszont közös mindannyiunkban, hogy ELLENEZZÜK, HOGY EGY ILYEN SZEKTA TÖNKRETEGYE AZ EMBEREKET. A családtagjainkat, szeretteinket, barátainkat, "felebarátainkat".

CapsLock 2008.07.17. 10:35:20

"Nem fogja kiállni az idő próbáját. Ha valaki tényleg időtálló dolgot szeretne létrehozni, akkor az nem lehet statikus. A világ is változik.
Márpedig ő úgy érezte, hogy teljeset és tökéleteset alkotott, ezért nem engedett meg változtatásokat."

Csak az objektivitás miatt említem meg, hogy a Biblia kapcsán a kereszténységgel is ez a gond. Nagyon elment mellettük az idő, hozzátenni a leírtakhoz nem lehet, és így egyre kevésbé és egyre nehezebben tudnak választ adni a "mai világ" problémáira.

anonymoushun · http://anonhun.net 2008.07.17. 10:36:12

magyarnaba
Teljesen igazan van. A szci a velejéig, vagyis LRH ig rossz és gonosz, és mivel ő azt mondta, hogy nem lehet változtatni semmit, az is marad!

phreeq 2008.07.17. 10:39:24

fü, hát tényleg igaza van hubinak! nemrég megírtam a szci-t taglaló cikkemet, most meg eszembe jutott, hogy sok évvel ezelőtt - amikor az mp3 még fehér hollónak számított - írott cédét vettem kemény 1200 forintért, rajta csudajó ritka zenékkel. szerzői jogot sértettem, azannyát! be is idéztek, mert lefülelték a csemegéket pénzért áruló kalózt.

szcientológia! ez a bűnöm! mezítelen vagyok előttetek!

de ettől függetlenül még mindig több jót cselekszem tíz perc alatt az emberiség javára, mint a világ összes szcidiótája együttvéve.

táltosálmos 2008.07.17. 10:41:25

Két megjegyzés:
"Akik bírálnak azért, mert szcientológus vagy, vagy epés megjegyzéseket tesznek erre, azok elbuknának a múltbeli cselekedeteik vagy szándékaik alaposabb vizsgálata során. Ez a kezünkre játszik. A bűnözők gyűlölik a nappali fényt. Ez a fény mi vagyunk."

Ez tipikus megközelítés, minden kisegyház ezzel "operál". Borzalom.

A csúcspont mégis ez:
"Ha szembeszállsz a szcientológiával, azonnal utánanézünk a viselt dolgaidnak - meg fogjuk találni és nyilvánosságra fogjuk hozni a bűneidet. Ha békén hagysz minket, akkor mi is békén hagyunk téged."

Ez már a maffiai megközelítés, ezen nincs mit magyarázni...

ex-dr. vuk 2008.07.17. 10:47:29

Azert eleg eros kijelenteni, hogy MINDEN kritikusuk buncselekmenyeket kovetett el, amiert siman bortonbe csukhatjak. Nemhogy inkabb ok krealnak olyan latszatot, mintha kovettel volna el?...
En pl. biztosan tudom, hogy nem kovettem el semmit, amiert bortonbe zarhatnak, akarhogy is kutakodnak. Hacsak nem ok krealjak ezeket. Ez pedig mar a reszukrol lenne buncselekmeny.

Vagy rosszul latom? Amugy szanalmas banda, atomot nekik.

PPéter 2008.07.17. 10:54:57

"If attacked on some vulnerable point by anyone or anything or any organization, always find or manufacture enough threat against them to cause them to sue for peace. Peace is bought with an exchange of advantage, so make the advantage and then settle. Don't ever defend. Always attack. Don't ever do nothing. Unexpected attacks in the rear of the enemies' front ranks work best."
LRH

PPéter 2008.07.17. 10:57:15

""This is correct procedure:
(1) Spot who is attacking us.

(2) Start investigating them promptly for FELONIES or worse using our own professionals, not outside agencies.

(3) Double curve our reply by saying we welcome an investigation of them.

(4) Start feeding lurid, blood sex crime actual evidence on the attackers to the press.

(5) Make it rough, rough on attackers all the way."

LRH

Dr. Kix 2008.07.17. 11:00:33

Kíváncsi vagyok, hogy mit reagál erre egy szci-fon. (Bár gondolom a szokásosat: terel, mellébeszél, támad. Érdemben persze semmit. Vagy egyáltalán semmit.)

I-brahi 2008.07.17. 11:03:49

Nekem a szci-vel kapcsolatban csak egy élményem van. Vmikor pár éve volt a Nyugatinál egy böhöm nagy sátor, amivel megpróbáltak embereket fogni. Bementem, körülnéztem. (Fogalmam sem volt róla, hogy mi a rák a szci.) Voltak mindenféle irományok, tájékoztatók, mindenféle témában. Odajött hozzám egy sárga pólós kiscsaj, hogy érdekel-e valami. Mondtam, hogy szeretnék többet megtudni néhány témáról (már nem emlékszem, mik voltak, tipikus beetetés). Erre odavitt egy másik droidhoz a következő szöveggel:

Szia, itt van ez a srác, és szeretné megvenni a ... témájú kiadványokat!

Gondolom, hogy mondanom sem kell, hogy asonnal otthagytam őket...

PPéter 2008.07.17. 11:03:52

"Leukaemia is evidently psychosomatic in origin and at least eight cases of leukaemia had been treated successfully by Dianetics after medicine had traditionally given up. The source of leukaemia has been reported to be an engram containing the phrase 'It turns my blood to water.'"

- L. Ron Hubbard, "Journal of Scientology," Issue 15-G, 1953

rokakoma 2008.07.17. 11:12:13

csináljunk scientológia üldözést, de először utaljuk át az összes pénzünket nekik!

Már írom a második könyvemet, és ha jól megy, akkor szeptemberben már vallás is lesz belőle.

Lehet majd hinni. A fohászok végén el kell hadarni:
11773377-70506384

nem kell belépni, csak utalni kell töményen.

valaki 2008.07.17. 11:18:02

az anonymus szándékosan írta hibásan a "művek" neveit?
>>sem a Kummunista Kiáltványt, sem a Main Kampf
nem irányadó művek számunkra

Lollipop 2008.07.17. 11:21:49

valaki 2008.07.17. 11:18:02

Na. Ennyire nem irányadók... :) Amúgy pedig tisztán látszik, hogy puszta ELÉGPLEÉS.
De szerintem jó, hogy szóltál, mert akkor így javítják.

K.Z 2008.07.17. 11:28:44

Helló,
a kéretlen levelekről jut eszembe: az új Grtv alapján a szciókat alighanem szét lehet perelni a postán küldött kéretlen leveleik miatt.

Az új Grtv szerint minden, postán küldött direkt marketing küldemény mellé a küldőnek biztosítani kell egy díjmentes borítékot, amelyen a címzett - nemtetszése esetén - egyszer és mindenkorra le tudja mondani a további ilyen DM küldeményeket.

Ezen felül a szci-nek kell, hogy legyen internetes elérhetősége, ahol a küldemény címzettje bármikor le tudja tiltani, hogy további kéretlen anyagokat kapjon. A törvény 2008 szeptemberébe lép életbe.
Ha utána nem így csinálják, akkor lehet megkeresni ez ügyben a Nemzeti Hírközlési Hatóságot, amelyik elvileg jól megbírságolja őket. Persze, ha van valakinek egy ráérős ügyvéd ismerőse, akinek csípi a szemét ez a szeplőtelen és bűntelen gyülekezet az perelhet is személyes adataihnoz fűződő jogai megsértéséért. A szciók úgy is szeretnek bíróságra járni.

spinat 2008.07.17. 11:37:09

akkor csak azt mondja már meg valaki, hogy miért lennének ezekmások, mint bármelyik másik egyház. Azon kívül, hogy talán hatékonyabbak. Miért hasonlítja öket mindenki csak a kisegyházakhoz?

anonymoushun · http://anonhun.net 2008.07.17. 11:42:25

spinat
Hatékonyabbak? Miben? Ja, tudom! Ők tartják a rekordott, abban, hogy hogyan lehet legrövidebb idő alatt, a legtöbb pénzt elvenni a belépett szcidiótától.
Pici ez a zegyház. Vannak kb. 2000en magyarországon. De erről találsz kimutatást korábbi posztban.

Lollipop 2008.07.17. 11:43:55

spinat 2008.07.17. 11:37:09

Bocs, nem a kisegyházakhoz. Ez egy szekta. Hogy miért?
Tessék, tudd meg:
antiszekta.gportal.hu/

Tájékozódj! Fontos!

Attila 2008.07.17. 11:48:49

nem figyelek rátok, ti mind bűnözők vagytok!
:D :D :D :D

másik keresztény 2008.07.17. 12:16:19

CapsLock

"Csak az objektivitás miatt említem meg, hogy a Biblia kapcsán a kereszténységgel is ez a gond. Nagyon elment mellettük az idő, hozzátenni a leírtakhoz nem lehet, és így egyre kevésbé és egyre nehezebben tudnak választ adni a "mai világ" problémáira."

Nem vitaindítónak szánom, de ugye a végén ott van a szerintem szó? ;) Ez az állítás, nem áll meg meg magában, a Biblia a mai világ minden problémájára választ ad, úgy hogy nem teszel hozzá, egységes és önmagában tökéletes, csak a megfelelő helyen kell keresni a választ, hja és nem mellesleg nem árt az sem, ha az ember KERESI IS... (szerintem)

PPéter 2008.07.17. 12:36:49

Nem hiszem, hogy teológiai fejtegetések, vallások és egyházak összehasonlítása helyénvaló volna itt. A szcientológia ugyanis nem vallás és nem egyház, csak az egyházi, vallási státusz előnyeinek kihasználása miatt van ilyen szervezetnek álcázva.

Ipari kém 2008.07.17. 12:40:05

másik keresztény 2008.07.17. 12:16:19

Ja, kár is egy napon említened ezt a sz.rt az EGYHÁZAKKAL. Bármelyikkel kedves felebarátom, mert ez bizony nem az.

A kereszténységnél van vallás, hit. Ezeknél meg a parasztvakítás meg a biznisz van. Eh.

Tényleg más blogra való téma. Ez itt egy szekta, nem egyház.
Vallásról való elmélkedés meg egy tök másik téma.

Anonym Mouse 2008.07.17. 13:00:57

K.Z. Ha ez így van, és kötelezhetőek a válaszboríték mellékelésére, akkor nagyon jó világ kezdődik. Ha túlsúlyos a válaszboríték, akkor ők fizetik a különbözetet. Márpedig, használt akkumulátorokból rengeteg ólomlapot lehet a "Köszi, nem kérek több ilyen levelet" cetli mellé csomagolni. Kíváncsi lennék, jön-e még az után valami tőlük?

CapsLock 2008.07.17. 14:20:02

"Nem vitaindítónak szánom, de ugye a végén ott van a szerintem szó? ;)"

A Biblia szövege nem változott, max az egyes fordítások adtak módot bizonyos eltérő értelmezésekre, de az alap változatlanul adott. Milyen újabb bővítmények jelentek meg hozzá az elmúlt mondjuk 200 évben? A felvetésem egyébként arra utalt, hogy Hubbard tanai és a sci statikusnak lett nevezve valaki által, erre alapozva várva a bukását. De ez még sajnos önmagában nem elég, mert statikus tanokra, szertartásokra, szervezeti hierarchiára alapozva a kereszténység már több ezer éve létezik.

"Ez az állítás, nem áll meg meg magában, a Biblia a mai világ minden problémájára választ ad, úgy hogy nem teszel hozzá, egységes és önmagában tökéletes"

És akkor ugye ezután is ott van a szerintem szó...?! :)


"csak a megfelelő helyen kell keresni a választ, hja és nem mellesleg nem árt az sem, ha az ember KERESI IS..."

Nincs mit keresni, max belemagyarázni lehet bármit, erről szóltak a zsinatok hosszadalmas hitvitái, ahol különféle nézőpontok csaptak össze, és mind a Bibliára hivatkozva.
A technikai civilizáció, a felgyorsult, fogyasztói társadalom nyoma sem volt meg, amikor a Biblia íródott. Márpedig a mai világ problémái jórész ezekre vezethetők. Szerintem a szekták azzal (is) tudnak teret nyerni, hogy mai szóhasználattal, mai problémákra hivatkozva támadnak, és ezzel sokan könnyebben azonosulnak vesztükre, mint a még mindig az évszázos cölibátus szükségességén gondolkodó katolikusokkal. Az meg már szinte szánalmas volt, amikor valamikor 1990 körül a katolikus egyház még azon töprengett, hogy lehet-e bolygókutató űrszondát (Galileo) elnevezni egy "eretnekről".


Nem akarom a témát a kereszténység felé terelni, itt a szci-ről van szó. Kizárólag hasonlatként említettem meg a Bibliát.

K.Z 2008.07.17. 15:06:15

Anonym Mouse!
Azt kell, hogy mondjam - istenem, de útálok másnak ilyet mondani! - az ötlet remek.
(Bár amilyen kibaltázott sötétek ezek a Föld Megmentői, erős a gyanúm, hogy nem adnák le a postán érkező ólmot - mint veszélyes hulladékot- a Főkefénél, hanem kidobnák a szemétbe, vagy a Dunába.)

Grege 2008.07.17. 15:17:25

CapsLock: A Biblia nem egyenlő a kereszténységgel, a keresztény egyház pedig igenis folyamatosan változik, követi a világ változásait. A tudományos felfedezéseket beépíti a saját világképébe (a föld már nem lapos), az eitkai ésmorális kinyi9latkoztatásait hajlandó felülbírálni (a fogamzásgátló tabletta ma már nem bűn). stb...

a szci hozzájuk képest egy kbszott statikus szervezet

CConstantine · http://www.xenu.net 2008.07.17. 17:01:30

Az már igazán szép, hogy LRH fia nyilatkozata után (LRH sátánista, fekete-mágiát tanult és épített bele SCN-be) bárhogyan is Bibliával vessük össze ezt a szekta-1házat.
Grege írta jó, a Biblia nem maga a Kereszténység. Továbbá ha nem is szerepel minden (állítások szerint) úgy ahogy eredetileg volt, a lényege messze nem változott, sem Jézus tettei.

Mielőtt kogito, interferi vagy bármelyik "okos" droid ráharapna Jézus vs LRH érvelésre:

LRH és szektájával mindössze az a gond, hogy pont a szeretetet hagyja ki, boldogságnak szerinte nincs köze ehhez, csúnya dolog az érzelem, mert csak befolyásol, csak az önelégült, tudatos és igen-igen okos egó kell hozzá, már is jobban vagy, kezeled a WOG világot :)

Namármost hogy is környékezi meg a "gonosz" az embert? (ügye emlékszünk még Ádám/Éva történetére)
már pedig az SCN erre alapozza a lélek megkörnyékezését.
Ez az alap történet a legfontosabb tétele az életnek. A valódi elnyomás ott kezdődik, nem az Egyszer (volt hol nem volt) Fent és egyszer lent tanfolyamon "kedves" SciNoid barátaink.

karak 2008.07.17. 18:01:45

Mindenki szar bűnös aki nem sci, le velünk. Jó, megkaptuk az üzenetet, minden rossznak a nemsci az oka.

Ronpapa számláján bűn bűn hátán, és nemcsak kis egyszerű bűnök, hanem olyanok, hogy éltében börtön járt volna érte. Ma Miskavics az igazi bűnös, mert futtatja a sci szektát. És, nem tom ezeket az elveket ot/hányastól ismerik tanulják, de ha ismerik és alkalmazzák, akkor a sci a világ legkártékonyabb szektája, mnden tagjával egyetemben. Nem tudom már azt gondolni, hogy bárki egy orgban vagy misszióban bűntelen.

Ha a scodióták betanított munkások, akkor is tudniuk kell, hogy mennyire sötétek ezek az elvek, mennyire antihumánusak. A szekta messzemessze
áll attól, hogy bárkit tisztává tegyen, (pláne bolygóméretben), hiszen ők maga a bűn melegágya.
Anonnak igaza van...

VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.07.17. 18:03:03

táltosálmos 2008.07.17. 10:41:25

"Ha szembeszállsz a szcientológiával, azonnal utánanézünk a viselt dolgaidnak - meg fogjuk találni és nyilvánosságra fogjuk hozni a bűneidet. Ha békén hagysz minket, akkor mi is békén hagyunk téged"

"Ez már a maffiai megközelítés, ezen nincs mit magyarázni..."

Örülök, hogy ez nem csak nekem tűnt fel. Mintha egy keresztapát hallgatna (olvasna) az ember.

A többi se ígér sok jót:

"Ez a fény mi vagyunk."
Utána lehet nézni: az emberiség történelme folyamán ilyen kijelentésekből jó még nem sült ki.
A fény, hm? Mi vagyunk a fény. És mi - csak mi!!

"A mi játékunkban mindenki nyer."

Ron, édes öregem: ezt hívják utópiának.
Thomas More kicsit megelőzött.
Mindenki nyer?
Mi ez: a szocializmus, cientológa névre átkeresztelve?
És persze mindenkinek ugyanannyi pénze van, és ugyanolyan színű haja, és ugyanolyan magasak...

Ez a pasas egyszerűen fantaszta volt.
De abból a legrosszabb fajta.
Csak arra lennék kíváncsi: mennyi őrület, és mennyi tudatosság volt benne (értsd: mennyire tudatosan így építette fel a dolgokat, és mennyire tudatosan vezette meg az embereket).

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.07.17. 18:07:02

És a legcsúnyább az egészben, hogy átvert, sokszor csak segíteni akaró, jó szándékú emberek terjesztik ezt. A magasan ülők a rohadékok. Be kéne őket zárni pár évre.

CapsLock 2008.07.17. 18:12:14

"A tudományos felfedezéseket beépíti a saját világképébe (a föld már nem lapos)"

Grege, nem akartam ezt az OFF témát továbbvinni, de erre nem tudok nem reagálni... Számodra a XXI.sz. elején az szimbolizálja a tudomány "beépítését" és a naprakészséget, hogy Magellán és Kolumbusz után kb 500 évvel a Föld gömbölyű? :):)

Amúgy a Föld gömb alakját az ókori görögök már tényként kezelték anno.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.17. 19:02:01

Ez annyira tipikusan szar hubbardi stílus, hogy már nem is tudom mit tegyek. Sírjak vagy nevessek? Biztos van rá tech, hogy megtudjam. Majd lealázok egy bűnös kritikust és mindjárt megváltozik a világ.

Bibircsók 2008.07.17. 20:19:55

Kicsit OFF leszek, elnézést érte.
Találtam egy oldalt, ahol 254 interjú olvasható emberektől, akik benn voltak (különböző mértékben), kijöttek és mit tapasztaltak.
Angolul tudók előnyben...

alley.ethercat.com/cgi-bin/door/door.cgi?1

eerdeklodoo 2008.07.17. 21:26:28

Jaj, Bibircsók... azt az oldalt egyetlen sértődött, szerencsétlen, félrevezetett, amúgy sem valós személy rakta össze, aki most vélt sérelmeiért akar elégtételt venni a jóságos egyházon. Te ezt nem tudtad?!

Bibircsók 2008.07.17. 21:49:40

:-)))
Ezen de jót röhögtem. Igen, nemcsak sértődött, szerencsétlen és félrevezetett, hanem mániákus is, ráadásul "enyhén" skizo.
Mekkora meló lehet már összeeszkábálni ennyi különböző interjút? :-)

Magyarnaba 2008.07.17. 21:57:11

Bibircsók 2008.07.17. 21:49:40
Az apja pedig pszichiáter volt, amúgy pedig az Elnyomó Személyek Nemzetközi Szindikátusának egyik vezetője.

Magyarnaba 2008.07.17. 22:05:08

Az említett interjús oldal 145-ös beszélgetésében akadtam erre:

"Hubbard words are not written in stone, they are written in Titanium which lasts longer than stone."

Ezek szerint a lefordított utasítás az ellenszegülők üldözéséről érvényes marad.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.17. 22:09:06

Magyarnaba: akkor fel kellene szólítani őket, hogy nem rontsák az Elnyomók hírnevét: www.elnyomo.org :)

Bibircsók 2008.07.17. 22:21:07

Magyarnaba 2008.07.17. 22:05:08
Mózes elbújhat mellette az olcsó kis kőtábláival...

karak 2008.07.17. 22:30:15

Reformer: a scio szerint mi tartozik a bűn fogalmába? Löknél nehány "bűnt" nekünk..kösz

leváltottam a nevem, mert sok vuk vót:-)

csipinymous 2008.07.18. 09:11:57

Kedves Hölgyek és Urak!
-Van ez a játék! ;-)...
Évekkel ezelőtt, a szcientológiai egyház behozta Magyarországra ez e-métert, majd bejelentette a hatóságoknál, hogy ez egy szent eszköz. S, az egyháznak szüksége van erre a rendszeres rituáléihoz. Sőt ezeknek elengedhetetlen kelléke!
Itt azért vannak vám-törvények is, ezért kikértek egy szakvéleményt az ORFK-l. Melyben az általuk favorizál műszaki csoda, állításaikat ezzel kapcsolatban igazolta.
Pár évvel később Péterfalvi Atilla újabb vizsgálatot kért, melynek végeredménye, hogy egy bizonyos kérdéskörnyezetben, hazugságvizsgálóként funkcionál! Az maga a biztonsági teszt is lehet.
Az újabbik szakvélemény, ugyan az a szakcsoport, és szakértő állította ki, aki korábban már vizsgálta ezt a kis műszerkét. Ám másodszor már birtokában volt ezeknek az iratoknak!
Mint, azt tudhatjuk, Magyarországon csak a Magyar Honvédségnek, és a Rendőrségnek van joga ilyet használni, és akkor is csak bírói javallatra!
Tehát, a vám és pénzügyőrség (kommandó, mint az oroszoknál, a svájciaknál, franciáknál, görögöknél...stb.) nyugodtan kimehetne hozzájuk és az összes ilyen kis e-métert elkobozhatná és vizsgálatot kezdeményezhetne a használóik ellen, beleértve az egyházat is.
Ám, ehhez tudomásom szerint a Legfőbb Államügyésznek is lehetne egy-két szava!
Vajon mért nem mennek ki?
Ebbe azért belekapaszkodhatnánk! Talán csak meg kellene kérni az államügyészt? Vagy csak bejelenteni a vámosoknak?
Nem is tudom...Hmm, melyik lenne a helyesebb?

Magyarnaba 2008.07.18. 09:42:55

Ezt egy politikai blogon találtam:

"Nem csak a szcientológia veszélyes, elítélendő és üldözendő szekta: a (...) is az."

Biztos örvendeznek a szcientológia központban, amikor ilyeneket olvasnak. A "veszélyes" és "elítélendő" szóról valakinek teljesen más témakörnyezetben is Hubbard szervezete jut eszébe. A köznyelvbe evidenciaként került be, hogy ez egy veszélyes szekta.

Kedves szcientológia! Jobb, ha teljesen letiltjátok az internetezést, mert a hívek számára egyáltalán nem biztonságos! Már egy politikai blog kinyitásakor is az egyházat érő közutálattal szembesülhetnek.

Lollipop 2008.07.18. 10:20:31

Bizonyára sokan emlékeztek még Marc de Truck-ra (Reformer bejegyzése, Forgókínpad #8, a szcientológia Endlösungja segélyügyben), a szcientológus mágus, aki feltette Bulgáriát Európa térképére... :D

"MARC de TURCK, aki feltette Bulgáriát Európa térképére! A Lehetetlen Küldetés teljesítője."

Egész jól sikerült neki...

index.hu/politika/kulfold/eu/bulg705/

Gratulálunk Mark! Óriási nyereség! Akarj többet! Vágyj többre! Akarj egy SOKKAL VALAMIREVALÓBB CÉLT!

Érezheted a nap végén, hogy tettél valami számottevőt!

Magyarnaba 2008.07.18. 10:30:02

Lollipop 10:20:31

Anno a szórólapon csak azt nem írták, hogy Marc de Trucknak a Transparency International térképére sikerült feltennie Bulgáriát.

CapsLock 2008.07.18. 11:19:39

Végülis ez is egyfajta eredmény, nem? :) Ráadásul nyilván a bolgár pszichiáterek aknamunkája mindez, sőt valószínűleg a 150 leszámolásos gyilkosságot is ők tervelték ki.

anonymoushun · http://anonhun.net 2008.07.18. 20:30:41

Ilyenkor hjol van Jokka szcidióta, hogy megmagyarázza hogy az nem is úgy van, ahogy olvasod, mert lrh aztán naon de naon tudta, és egyébként is lent van az arkunk?

CConstantine · http://www.xenu.net 2008.07.18. 22:46:08

anonymoushun: Jokka félék mindig ellaposodott pillanatban találják meg a blogot. amikor konkrétum van, éles támadás, akkor lapítanak és vonyítanak otthon :)

anonim én 2008.07.19. 11:02:20

az nem is úgy van, és miért nem a többi szektával foglalkoztok, és milyen alacsony tónuson van ez az enthéta blog.
Itt csak az a négy-öt félrevezetett kommentelő osztja egymást.
Mi a bűnötök?
Értelmes hozzászólások-ostobaságok: 1-sok
Gyertek és tapasztaljátok meg a saját szemetekkel. Nekem 150 %-al nőtt a hatékonyságom, amikor kezeltem a problémámat.
Ma is rengeteget tanultam ezzel kapcsolatban.
...
(csak a hiányérzet kezelése végett)

anonim én 2008.07.19. 11:06:14

upsz! elszúrtam, sehol egy indokolatlan írásjel. Na mindegy. Néhányat ideírok, most:!!! ??? !?!? !!! ?!?!

ThetaDraconis 2008.07.19. 13:11:51

Tiszteletem L. Ron Hubbardnak.

Az egyház Csoportjának jó munkát, és minőségi sikereket kívánok.

De Ron nevébe takarózni nem hasznos valami.

A tech. nem működik, csak ha működtetik.

Ennek okozója nem a komm.

Hanem maga a Lény.

Előre.

ThetaDraconis 2008.07.19. 13:13:03

Egy Soha nem Szcientológus

Tónibácsi 2008.07.19. 15:51:03

ThetaDraconis De szépeket írtál!Az összes mondatod teljesen magyartalan volt,tudsz róla? Éljen a komm. tech.! (Szeretnél olyan szépen beszélni magyarul,ahogy LRH beszélt angolul?Inkább ne szeress!)

satan panonski 2008.07.20. 21:22:19

Piciny kis szci madárkáim, elindult a kopor-show!
Ha nem vettétek volna észre, Anonymous most tapossa ki éppen a labdátokból a pattogást.

Magyarnaba 2008.07.21. 17:38:35

Gyanús ez a csönd, sehol egy botrány?!?!

Két dolog lehetséges:
1. Reformer nyaral.
2. Az OSA elkapta Reformert és most a bűnei felől érdeklődnek a dianetika központ légkondicionálatlan padlásterében. Egy-egy e-métert ragasztottak a lábára és a kezére, megetettek vele két kiló frícsojsz vitamint, aztán a legdurvább módszerhez folyamodtak: részleteket olvasnak fel neki LRH eddig még fel nem fedezett etikai eszmefuttatásaiból. Már az első oldal után mindent bevallott...

Dr. Kix 2008.07.21. 17:48:20

Ja. Jöhetne már új poszt.

CConstantine · http://www.xenu.net 2008.07.21. 18:17:39

Srácok, minden ok, Reformer is, a háttérben zajlik a munka és a pihi is.

Nem csak a Blog írogatása a munka, remélem ez azért lejött már pár hónap alatt :)

És igen, Reformer is megérdemel egy kis pihenőt!
Mindenkinek javasolom, gyűjtse az erejét, az információkat a következő lépésekig.

És tudjátok mit? örülök, hogy nincs minden nap valami ezzel a szerencsétlen bandával.
miért is?
- van saját életünk (ami nem SCN DroidLife /
- ne adjunk a témára több energiát, mint bármi másra ami fontos nekünk.
- ha viszont lépünk, akkor az összeszedett, pontos, stratégiailag tervezett legyen,minnél nagyobb csapást mérve a célpontra

Tunguska 2008.07.23. 11:05:21

BREAKING NEWS, BREAKING NEWS

Adásunkat megszakítjuk, rendkívüli hírek következnek:

Vojtilla Timea OT VIII-as!

Gratulálunk és további sikereket kívánunk Neki!

hariel 2008.07.24. 14:33:08

Nekem ez az egész szöveg ilyen: youtube.com/watch?v=kwevIvPBoSQ (Kádár János 1985-ben).

A nemzetközi helyzet fokozódik... :)

Huszár József · http://www.vitaminbank.hu 2008.07.27. 09:17:43

Szerintem minden vallás megpróbál valamennyire irányítani, tanítani. Viszont az igazi mesterek nem mondják meg, hogy mit csináljak, csak az utat próbálják mutatni. Én is elég makacs voltam régen és nem hagytam magam befolyásolni. Ma sem hagyom bizonyos helyzetekben, de néha bizony érdemes hallgatni másokra. Mikor is? Ezt nem könnyű észrevenni, ráadásul egy-két helyzetben gyorsan kell dönteni.

Engem Osho könyvei, előadásai érintettek mélyen, mert ő nem akar tanítani. Valahogy mégis úgy érzem, okosabb lettem általa. Nagyon sok ember nemtetszését váltotta ki, mert ő valóban rámutat a dolgokra, hibáinkra, emberi gyengeségeinre. Akinek nem inge, az nem veszi magára, de nagyon jó emberismerő volt Osho.
süti beállítások módosítása