Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Médiakörkép az elmúlt pár cikkeiből és műsoraiból

2017. november 01. - Reformer

A tegnapi cikken kívül a következő műsorokban, illetve cikkekben foglalkoztak a szcientológiával:

Echo TV - Razzia c. bűnügyi magazin első fele

Itt nézhető meg (láthatóan törekedtek a kiegyensúlyozottságra és az érintettek megszólaltatására):

 

Cikkek:

Szcientológia: A társadalom fölötti teljes befolyás megszerzésére törekszik? Magyar Idők

Adatvédelmi jogsértések a szcientológusoknál (Magyar Idők)

Újabb szcientológus intézmény a célkeresztben (Alfahír)

Néhány politikusunk mintha kicsit tartana a szcientológusoktól (videóval) (Magyar Nemzet)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr4013132862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

büdös zokni 2017.11.01. 16:33:31

"Nem kap értékelést..."
Nekem pont a folyamatos értékeléssel volt bajom és ez volt a fő ok, amiért leléptem. Az élet minden aspektusával kapcsolatban adatokat erőltettek rám: ki a barátom, ki az ellenségem, milyenek a szüleim, milyen ételt/drogot fogyaszthatok, mik a bűneim, mik mások bűnei, mit kell higgyek, hogyan kell élnem, mit kellene dolgoznom, kivel kellene vagy nem kellene járnom/kapcsolatban lennem stb. stb. a végtelenségig.

FenePéter 2017.11.01. 23:23:24

(az Echo Tv-s tényleg igyekeztt pártatlan lenni, nem gondoltam volna)
De a blogon továbbra is lejáratás megy, nem adni más nézőpontot, csak egyoldalúan vizsgálni!

büdös zokni: Te akkor munkatárs, lehet seo org tag lehettél. Azokra szigorúbb szabályok vonatkoznak, ezzel egyet is tudok érteni.
Lásd: katolikus papok 2.5%% pedofil zaklatással volt vádolva, amikbe belebuktak. Ebbe (és sok minden másba) például nem akar belefutni az egyház. (sajnos) így is elég rossz a hírük, hát még úgy mi lenne! Még egy Bónyait sem tudtak jól kiszúrni! ;)
Teljesen rendben van, amerikából nézve is, hogy nem akarnak még véletlenül sem egy elmebeteg tahó vagy szexuális pedofillal találkozni munkatársi soraikban. Ezért a sok, alapos kérdés! Szóval nem értem ezt a felhördülést senki részéről. Ja de: így könnyű lejáratni a szci-t.
És nagyon jól van, hogy ezeket tárolja a szci. (adatvédelmi szempontból nem tudom, de ez a jogászok vitája lesz!) Ezzel védi magát!

Az, hogy valaki nem akarja megosztani: rendben, akkor nem lesz munkatárs.

2. Nem beszélve, hogy ez hazugságvizsgálati eszközként fog elhíresülni az e-meter. Ilyen ferdítések sem tesznek jót az egyház megítélésének, ezen keresztül sajna a módszerek lesznek lenézve.

3. büdöszokni: Abban egyébként igazad van, hogy vannak/voltak akik adatokat próbáltak erőltetni. Nem mindenki... van/volt nagyon sok ember, akik nem. De ezért jó megtanulni önállóan viselkedni, és függetlennek lenni.

4. Adatkezelés: van furcsaság tényleg egy kivülálló számára. Kiváncsi vagyok hova fog kifutni ez. Akkor most a gyónási titkokat, az mind megőrzi! Ok.

Az, hogy valaki nem bízik abban, hogy a szc nem él vissza vele!? Erre nem tudok mit mondani. AZzenyémmel nem éltek vissza! Volt, aki megpróbált vele, de 1. úgy voltam vele, hogy az az ő sara, karmája! 2. Para volt, de túléltem. Sőt!

De egy tuti biztos: nem a szci él vissza ezzel, hanem az a néhány "alkalmi" aljas munkatárs, aki a sok jó munkatárs közé téved!

Ismerek ilyen személyt, aki szci hatalmával visszaélt kicsit, majd ahogy javultak a dolgok, ő is sokat javult! Én 10-20 éve ezt láttam, sőt mindenhol ezt látom, ahol normálisan folynak a a dolgok. Pl. 10 éve még többet loptak a politikusok, most már kevesebbett! :) Na jó, ez morbid... és egyáltalán nem biztos, hogy így is van! :)

5. Megvizsgáltam pár "lejárató" weboldalt Leah Remini ellen, stb. Én ezekben nem látok gyónási titkok leleplezését. Mind olyan "leleplezések" voltak, amit más adott elő a másikról!

Nem beszélve arról, hogy szinte mind túlélte, él és virul! Tehát nem lehetnek ezek olyan súlyosak!
Érdekes egy harc az biztos! Egyik hülyébb mint a másik. Mint az MSZP és fidesz, egyik jobban gyalázza a másikat, mint fordítva! Ez szerintem elmebetegség! Bár elég tudatosan megtervezett mindkettő! ilyen gyalázkodós harcra nem lennék képes! Ahogy pl. egy amerikai elnökválasztásban is van! Nekem ez "weird"!

6. Ebben a posztban nincs ugyan róla szó, de David Misc. állítólagos verései. meg a kapcsolatmegszakítás a legnagyobb rés... ezen kellene sürgősen változtatniuk! Szerintem folyamatban van! Ha nem, akkor .... nagy gáz van!

Reformer 2017.11.02. 07:56:54

@FenePéter: az életút kérdőívekkel nem az az igazi baj, hogy mindenre rákérdez (az még valahol indokolható), hanem az, hogy a nem-szcientológus családtagokról és rokonokról, azok tudta nélkül kell nyilatkozni és érzékeny adatokat megosztani - amiket aztán eltárol az egyház.

Az E-méter tényleg nem hazugságvizsgáló, hanem csak arra is alkalmas, de ha jól emlékszem, így írtam erről.

A Leah Remini lejárató oldalról fogok majd írni.

norbert79 2017.11.02. 09:25:36

Engedjétek meg, hogy egy pici gondolat erejéig hadd ugassak be wog oldalról is ;-) : az adatkezeléssel kapcsolatban ott a bibi, hogy Magyarországon nem minősül egyháznak a szervezet, így nem vonatkoznak rá az egyházakat megillető kiváltságok sem. Magyarországon való működésnek a feltétele az, hogy követik a törvényeket, rendeleteket, stb, ez alól a szervezet sem kap kívételt, bármennyire magánügynek tekintik a módszereket. Ráadásul 2018. május 24-től a jelenlegi un. Adatvédelmi törvényt leváltja, úgy ahogy van, az EU minden (!) tagállama által elfogadott GDPR, amely még szigorúbb szabályozást ír elő, olyan szinten, hogy a kiszabott büntetésekben már nem lesz bírósági kör a hatályba lépéshez. (ok.: minden szervezet/cég/stb aki személyhez köthető adatokat dolgoz fel kötelezően kell alkalmazzon egy adatvédelmi felelőst, akit adatvédelmi hatóság bármikor ellenőrzés céljából el kell tudjon érni pl).
Röviden: még durvább szabályok fognak életbe lépni hamarosan, s ez alól még a szervezet sem lesz kivétel. Amúgy a GDPR azokra is érvényes lesz, lásd pl. USA területén bejegyzett cég, aki EU állampolgár adatait dolgozza fel. Szóval izgi lesz.

FenePéter 2017.11.02. 19:20:09

Reformer:
"életút kérdőívekkel nem az az igazi baj,": Ezt értem. Viszont az miért is bajk, ha tárolják monduk édesanyám, vagy bárkinek az adatat? Hogy ők mit tettek velem kapcsolatban? És?
1. Ez alapján érthető persze egyes érintett rokonok, családtagok sipitozása, mivel biztos félnek, hogy kiderül valami... De nem fog, csak persze azt hiszik igen. Hacsaknem attól akit auditáltak, mivel már kiáll érdekei mellett.
2. Ez az alapvető jogi vita, amik joggászok, bírók fogják eldönteni, hogy ezek az adatok jogvédelem alá esnek-e vagy sem. Tehát ezek gyónási titkok vagy sem.

------

"E-méter": nem alkalmas vizsgálatra, mivel akkor minimum 4 csatornásnak kellene lennie, az emeter csak egycsatornás. Ez alapján az én otthoni elem ellenállásmérőm is hazugságvizsgálatra alkalmas. :)

Norbert: Sokan elfelejtik, közte te is, hogy volt az egyháztörvénnyel kapcsolatban módosítás, többször is. Így egyház.

znagy6666 2017.11.02. 19:58:31

Gyóntatási titok, szexuális kérdések, adatkezelési zűrök ez mind csak azért érdekes, mert így lehet megfogni őket....ez az ürügy, ha úgy tetszik.

Gondoljátok csak meg mi haszna az országnak abból, hogy magyar emberek adományoznak több milliárdot egy épületre, mely amerikai tulajdonban van? Kinek van haszna ebből?

Nézzétek meg mi történt pl. Ukrajnában adíg nyomultak a Scientológusok gazdasági és politikai vonalakon, amíg a fölső körökig nem jutottak. Aztán jól összekeverték a szart. És nézd meg mi lett az eredménye.

A Szcientológia vezetőségének a magja az amerikai adóhivatal zsarolási botrányának következtében, kiegyezett a liberálisokkal. Azóta nekik szolgáltatja azokat az adatokat a világ több országának prominens politikusáról, mely alapján ezek megzsarolhatók, kompromitálhatók, kontrollálhatók.

Tehát ez nemzetbiztonsági kérdés, nem az, hogy ki hányszor verte ki, miközben mire gondolt, meg gyónási titok...na hagyjál!

Nekem tetszik, hogy Magyarország élen jár a föld országai közt abban az ügyben, hogy lenullázza ezt az átkot a Föld kerekségéről.

Anna_K 2017.11.02. 21:36:52

FenePéter, milyen törvénymódosítás szerint egyház? A hatályos 2011. évi CCVI. törvény mellékletében most tényleg több a bevett egyház, de a szcientológia nincs benne, az egész törvényben nincs róla egy szó se... A net.jogtar.hu-n hozzáférhető. (Nem rosszindulatból kérdezem, komolyan érdekel, hogy milyen törvénymódosításra gondoltál)

Lehet igazam 2017.11.02. 23:12:00

@Anna_K: én úgy vettem ki Miklovicz Attila szavaiból, hogy egyesületként működnek, csak PR szempontból azt csinalták, hogy az egyesületet Szcientológia Egyház néven jegyezték be. Vagyis Szcientológia Egyház egyesület.
Legalább a nevében legyen benne, igy jobban hangzik. Vicc.
Legalábbis én így értelmeztem a nyilatkozatokat.

norbert79 2017.11.03. 07:51:41

@FenePéter: A magyar törvények szerint a "Szcientológia Egyház" bár nevében feltünteti, nincsen egyházi státuszban, nem szerepel a Magyarországon bejegyzett egyházak között. Itt láthatsz egy listát azokról az egyházakról, amelyek törvényi státusz szerint azok: egyhaz.emmi.gov.hu
Az, hogy a Szervezet minek hívja magát, hogy mit gondol magáról, az a jogi rendszer számára érdektelen, attól ugyanazok a kötelezettségek és jogok illetik meg, mint más egyéb nem egyházi státuszban lévő vallási csoportosulást.

Reformer 2017.11.03. 08:07:08

@norbert79: @Lehet igazam: @Anna_K:

Az egyháztörvény 7. paragrafusa ezt írja: "A vallási közösség az egyház megjelölést elnevezésében és tevékenységére való utalás során önmeghatározása céljából - a saját hitelvei szerinti tartalommal - használhatja. A vallási tevékenységet végző szervezet elnevezése az egyesületi különös formára való utalást nem tartalmazza."

Az 1. paragrafus szerint "Vallási közösség az Országgyűlés által elismert egyház és a vallási tevékenységet végző szervezet. Az Országgyűlés által elismert egyház bevett egyház."

Tehát
- a szcientológia egy vallási közösség, amit az Országgyűlés nem ismert el egyháznak (nincs rajta a bevett egyházak listáján)
- mint vallási közösség, a 7. paragrafus értelmében használhatja az egyház megnevezést magára (és ezt a szcientológus meg is teszik)

Tehát nevezhetik magukat szimbolikusan egyháznak akkor is, ha az egyházak hivatalosan elfogadott listáján nincsenek rajta, csak vallási egyesületként működnek.

FenePéter 2017.11.03. 12:14:23

Jó, értem már, akkor ezt az egyház, nem egyház dolgot. Ez is egy jogi dolog.

Erre akartam utalni:
"nem minősül egyháznak a szervezet, így nem vonatkoznak rá az egyházakat megillető kiváltságok sem. "

Lehet így van, tök mindegy, viszont hivatalosan mégis hívhatják (mostmár) egyháznak, és mindenképp vallási egyesület. Tehát a kérdés itt az, hogy az adatkezelés maradhat-e így vagy sem (tehát a papírra vetés) . Ez a jogászok, bírák és gigászok csatája. :)

znagy6666:
"Gyóntatási titok, szexuális kérdések, adatkezelési zűrök ez mind csak azért érdekes, mert így lehet megfogni őket....ez az ürügy, ha úgy tetszik."

Na ez az. Mert ha meg lehet fogni, akkor az miért jó? Jah... szci ellenes oldalon vagyok. :)

"Gondoljátok csak meg mi haszna az országnak abból, hogy magyar emberek adományoznak több milliárdot egy épületre, mely amerikai tulajdonban van?"
Egyrészt ez egy csepp a tengerben. Másrészt demagóg. Mintha azt írnám, kinek az érdeke, hogy több százezer milliárdot adományoznak katolikusok (jah már nem, hanem minden magyar adózó) egyházaknak, ami egy nevesincs pápának a tulajdonában van?!

Ukrajna:" gazdasági és politikai vonalakon, amíg a fölső körökig nem jutottak. "
Azért nem kéne bulvár szeny szintre lesüllyedni.

"A Szcientológia vezetőségének a magja az amerikai adóhivatal zsarolási botrányának következtében, kiegyezett a liberálisokkal. Azóta nekik szolgáltatja azokat az adatokat a világ több országának prominens politikusáról, mely alapján ezek megzsarolhatók, kompromitálhatók, kontrollálhatók."

Ez most komoly? Mármint hogy komolyan hiszel ilyesmikben. Összeesküvés elméletek rulez! Majd pont a szci adataira kíváncsiak!

"Nekem tetszik, hogy Magyarország élen jár a föld országai közt abban az ügyben,"
nekem meg nem tetszik, hogy mint a fidesz-mszp háboróban. Bármi amit a másik tesz, vagy ellene tesznek az jó, vagy fordítva. Ez nem komoly gondolkodás, hanem mély előítélet!

neduddki21 2017.11.03. 16:32:46

@FenePéter:
" Tehát a kérdés itt az, hogy az adatkezelés maradhat-e így vagy sem (tehát a papírra vetés) . Ez a jogászok, bírák és gigászok csatája. :)"

Ez nem ilyen bonyolult. A jogszabály egyértelműen kimondja: A vallási közösség kizárólag olyan vallási tevékenységet gyakorolhat, amely az Alaptörvénnyel nem ellentétes, jogszabályba nem ütközik és nem sérti más közösségek jogait és szabadságát. A Szcientológia Egyesületnek be kell tartania a jogszabályokat, közöttük az adatkezelésre és az adatvédelemre vonatkozóakat is, ez ilyen egyszerű. Ezeket jelen állás szerint súlyosan megsérti azzal, hogy harmadik személyekről, hozzájárulásuk nélkül adatokat kér és kezel, sőt, nyilvánosságra is hoz. NINCS olyan ok, amivel ez a súlyos jogsértés kimenthető lenne, fölösleges görcsölni rajta.

"Na ez az. Mert ha meg lehet fogni, akkor az miért jó? Jah... szci ellenes oldalon vagyok. :)"

Bocs, de ez egyáltalán nem látszik. Ha valaki le tudja azt írni, hogy: "És nagyon jól van, hogy ezeket tárolja a szci. ... Ezzel védi magát!" akkor ő minden, csak nem szci-ellenes. Ugyan miért jelent védelmet a szci számára, ha dossziékban leírva őrzi azt a jogellenesen megszerzett információt, hogy x mit sem sejtő főnöke, szomszédja, családtagja tart-e fenn homoszexuális kapcsolatot, vagy milyen állami hivataloknak dolgozott valaha? Ki ellen jelent ez védelmet? Milyen módon jelent védelmet? Csak nem tán úgy, hogy felhasználja adott esetben (ahogyan azt számtalanszor láthattuk már)? Ha nem akarná felhasználni, akkor nyilván nem is tárolná. Az ilyen információ felhasználása túl azon, hogy az adatvédelmi jogszabályba ütközik, még bűncselekménynek (rágalmazás, zsarolás) is minősül. Nem gondolhatod komolyan, hogy bárkinek joga van ilyen nyilvánvalóan jogellenes tevékenységet folytatni,. És akkor még nem beszéltünk a bevétel utáni adózásról, kuruzslásról, gyermekek veszélyeztetéséről stb. Ezek is megérnének egy misét, de ahogy hallom, ilyen irányban is folyik a vizsgálódás, nagyon helyesen.

norbert79 2017.11.03. 18:19:45

@FenePéter: Én amúgy köszönöm neked, hogy itt vagy, legyen bármilyen nézőpontod, jó látni, hogy megindult valami. Ez évekkel ezelőtt csak egyszer fordult elő. Úgy veszem észre ezek az események párbeszédet nyitottak meg, s bár nézeteink, álláspontjaink messze különbözőek, elindult valami. Remélem sokáig tart.

Bgisi (törölt) 2017.11.03. 22:56:48

@norbert79: Én ugyanezt akartam írni, jó és értékelendő, hogy itt van. Még ha nem is mindenben értünk egyet, leszarom, nekünk is változhat a véleményünk illetve hozzáállásunk dolgokhoz és neki is. Jól van ez így, itt szerintem nyugodtan elmondhatja, a szcientológiában egy ilyen húzásért mehetne etikára.

FenePéter 2017.11.04. 03:22:57

Netuddki21:
"Ez nem ilyen bonyolult. A jogszabály egyértelműen kimondja:....stb....NINCS olyan ok, amivel ez a súlyos jogsértés kimenthető lenne, fölösleges görcsölni rajta. "

Márpedig én úgy látom, hogy ez jogi úgy. Eddig Azért sokkal többször győztek a szci-k jogászai. :) Majd meglátjuk!

Ha egyértelmá lenne, akkor SZikinger is azt mondta volna, hogy így van, kiadunk egy közleményt, hogy betartjuk, de nem. Itt évekig tartó pereskedés lesz, úgy látom.

" Ha valaki le tudja azt írni, hogy: "És nagyon jól van, hogy ezeket tárolja a szci. ... Ezzel védi magát!" akkor ő minden, csak nem szci-ellenes."

Nem azt írtam, hogy itt mindenki szci ellenes, de alapvetően egy szci-ellenes oldalon vagyunk. Ezt írtam. :) És erre hívtam fel a tisztlet publikum figyelmét!

Így mivel a közhangulat itt a tagok többségétől ilyen, így nem lehet mással számolni, mint előitélettől, és ferdítéstől hemzsegő írásokat!

FenePéter 2017.11.04. 03:30:38

norbert79, bigsi: Én is azt látom, hogy a legtöbb frusztrációt a témában az okozza, hogy nem kommunikálnak a felek. Ti is, és sokan ezt szenvedik el. És mivel a rengeteg tüske ott van az emberekben, az ki akar jönni... és mivel a másik oldalon nincs fogadókészség, így a kommunikáció kijön sokkal durvábban. Lásd: támadások kereszttüze, ami most a szci.ben zajlik.

Egyébként próféta szóljon belőlem, a szcientológusok eléggé nyerésben vannak már most Mo-n. Főleg hosszútávon!
1. a támadások miatt sokkal összetartóbbak lettek a tagok, rengeteg facebook poszt, hogy "Én szci vagyok".
2. A negatív reklám is reklám, ezt használják ki jól!
3. Az igaz, hogy most támadják őket a hatóságok. De a politika változhat nagyon gyorsan. Pl. Momentum megnyeri a 2022-es választást, és akkor már teljesen más lesz a helyzet.
4. Közben a kondiciókat is kidolozzák, főleg misciavige (jól írom?) , és akkor m,ár ilyen verés, meg bántalmazásos, meg gyerekkihasználás téma se merül majd fel.

Persze sok ponton el lehet szúrni, de nyerésben vannak, én úgy látom! :)

Damiel 2017.11.04. 08:52:24

@FenePéter: Nem tudok és nem is akarok prognosztizálni a győzelmi esélyek tekintetében, azonban az elmúlt események tükrében egyet bizonyosan látok. A szcientológia Magyarországon megmaradt egy kiscsoportos gittegyletnek. Nincs itt semmiféle áttörés, dinamikus fejlődés. Huszon-évnyi regnálás után is pár száz aktív tag játszótere ez. Emlékszem a 90-es évek végén egy egy rendezvényre ahol több mint ezer ember vett részt. Szerintem ma nem tudnak egybetolni ennyi embert. És ez csak azért melegágya pikírt megjegyzéseknek, mert a világ egyetlen működőképes technológiájával, a világ legetikusabb csapata, számos világméretű áttörést követően sem tudta magát elfogadtatni a közönséggel, nem tudta kezelni az elnyomást és a statisztikákat szigorúan és monotonan megtartotta a "nemlétben". Egy wog cég menedzsmentjét már egy év után szanaszét zavarták volna ilyen eredményekkel... Ja, hogy ez azért van mert a csúnya SP-k, meg a gyógyszergyárak, meg a vallásüldözés..., erről csak az a kérdés jut eszembe, hogy "és hogyan igazoltad másképp"???.

znagy6666 2017.11.04. 11:23:49

Nem a gazdaságosságuk alapozza meg a működésük létjogosultságát.

Az elmúlt években körbejártam a Föld több kontinensén alapított un. IDEÁLIS ORGOKAT, 11 különböző helyen jártam...Amerika, Európa, Ausztrália és Dél-afrika. Szinte egytől egyik pangottak az ürességtől az orgok. Rájöttem, nem a szolgáltatásból származik a bevételük, különben hamar fölkopna az áluk. Néhány prominens üzletember adományaiból tartják fönn magukat (Magyarországon, Buza József, Lenkei Gábor, stb.), A péntzt Ingatlan befektetésre és jól jövedelmező spekulációs üzletek megkötésére használnak (pl: magyarországi letelepedési kötvény mutyi, Arton Capital Kft, Szabó J. Kinga...stb)....

A közös nevező: keverés kavarás, anyagi profit létrehozása, de a hirdetett termék nincs leszolgáltatva.

Erről a tagok, 99,5 százalékának fogalma sincs.

Ahhoz, hogy megfelelő üzleti ill. politikai körökbe be tudják építeni az "OT" ügynökeiket. adatgyüjtésre van szükségük. Az adatok közt mindég lesznek "használhatóak" melyek segítségével jobb belátásra tudják bírni a kiszemelt körök döntéshozóit, hogy könnyebben befogadják a SCIs ügynököket. (Szabó J. Kinga akit Angliában Saint Hill -ben hipnotizáltak diplomata szerepet vállal Abdullah al-Sark sejk részére). Akik befolyásos arab letelepedőkek importálnak Európába.

Ahhoz, hogy működjenek nem kellenek nekik, hatalmas tömegek. Ezt csak az agymosot híveknek adják elő, hogy mániákusan lelkesedjenek...és nyomják egekig a statisztikákat.

A komoly anyagi adományozokról viszont elég terhelő adat van a PC és etikai folderében ahhoz, hogy "büszkén támogassák" a SCIO egyházat a bolygó megtisztításában...ill. a saját totális szabadsághoz vezető utjuk patronálásában.

Sajnos én is benne voltam...közel 100 000 000 Ft adománnyal, járultam hozzá az Ő vallási háborújukhoz.

@DANIEL kérdené: " és mivel igazoltat?"....akkor, fogalmam sem volt róla, hogy kiket támogatok...akkor jöttem rá amikor megkecsegtették, hogy az adományok egy részét hogyan tudnám visszaforgatni...közös üzletbe....de ez már gyónási titok...nem mondok többet.

Bgisi (törölt) 2017.11.04. 17:16:01

@FenePéter: Javaslom nézd meg Leah Remini sorozatát, vagy olvasd el a könyvét. Nyerésre állnak???

neduddki21 2017.11.04. 17:52:37

@FenePéter: "Márpedig én úgy látom, hogy ez jogi úgy. Eddig Azért sokkal többször győztek a szci-k jogászai. :) Majd meglátjuk!"

Persze, hogy jogi ügy, én sem írtam mást. Egy egyszerű, teljesen egyértelmű jogi ügy. Be kell tartani a jogszabályokat, az adatkezelésre vonatkozóakat is, amik világosan tiltják az érintett hozzájárulása nélküli adatkezelést. Ennyi. Sokkal többször győztek a szci jogászai? Ez így egy légből kapott, erősen protokollszagú állítás. Én nem így tudom :) Maga az alapító atya sem véletlenül élt nemzetközi vizeken.

neduddki21 2017.11.04. 17:59:04

@neduddki21: Propagandaszagú akart lenni.

FenePéter 2017.11.06. 01:55:31

Netuddki21:
"Be kell tartani a jogszabályokat, az adatkezelésre vonatkozóakat is, amik világosan tiltják az érintett hozzájárulása nélküli adatkezelést."

Értem én, hogy el akarod magyarázni, hogy egyértelműen jogos, hogy a szci nem tartja be az adatkezelési törvényeket. De ne nekem magyarázd, hanem a bírónak. Hátha ő miattad meg fogja adni az ítéletet előre. :) Pusztán ítéletet alkotsz úgy, hogy nem vagy tisztában az összes lehetséges

Pl. látsz valakit, aki piroson átmegy autóval. Te azt látod, hogy neki nincs joga, és meg kell büntetni. Miközben tucatnyi kivétel van csak a kreszben arról, amikor simán átmehetsz a piroson. Te nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy ez az ügy tartalmazhat (akár) tucatnyi kivételt, ami miatt jogilag jól járhat el ebben az ügyben a szci oldal.

Tehát, mivel nem vagy hajlandő tudomásul venni, hanem te világosan leírod, hogy ez egy egyértelmű ügy, így bárki aki értelmes ember felfogja, hogy te részre hajló vagy, és történt valami veled, ami miatt ellenséges vagy a szci. felé. Így rád hallgatni nem fog.

Kb. ennyi, és ne bántódj meg!

Majd meglátjuk, hogy kinek van igaza. Lehet a hatóságnak. kiváncsi leszek mit fognak tenni a szci-k ebben az esetben. De ez csak évek óta fog kiderülni.

FenePéter 2017.11.06. 01:56:15

"összes lehetséges" kimenetelnek. (bocs, megint túl hamar küldtem el.)

FenePéter 2017.11.06. 02:01:52

Damiel:
Tele vagy túlzó és ferdítő állításokkal, amit én ilyen formában sehol nem olvastam. Hallani igen... :) De azt mindig is letojtam.

Úgy látom te is ezen hasonszőrű "dinka" szci-k közé tartozik, akik ezzel próbálják hipnotizálni (?) a leendő tagokat. Vagy a meglévőt. Ők ugyanazt csinálják, amit most te. :)

"megmaradt egy kiscsoportos gittegyletnek"

"a világ egyetlen működőképes technológiájával"

"a világ legetikusabb csapata,"

"nem tudta kezelni az elnyomást és a statisztikákat szigorúan és monotonan megtartotta a "nemlétben"."

A többi rész nagyjából rendben van. :)

FenePéter 2017.11.06. 02:06:56

Bgisi:
"Javaslom nézd meg Leah Remini sorozatát, vagy olvasd el a könyvét. Nyerésre állnak???"

Megnéztem, 1 rész kivételével. De azt is pótlom. Pont ezért állítom! Ez egy olyan ütés a szci-nek, hogy innen művészet lesz felálni, de szerintem fel fognak. Sok embert ismerek újakat, és régieket is, akik fel fogják állítani a dolgokat.

Azt már leírtam, hogy változtatniuk kell! Ők is tudják már mit. Kiváncsi vagyok mikorra...

Leah remini sorozatában csupa 2000-es évekkel ezelőtti sztorikról van szó. Amiknek hullámai elérték ugye többek közt Leah Remini-t is.

FenePéter 2017.11.06. 02:10:03

znagy:
"Sajnos én is benne voltam...közel 100 000 000 Ft adománnyal, járultam hozzá "

Elég buta voltál. Buta voiltál akkor is, amikor nem érted el, hogy visszakapd. És most is buta vagy, mert itt írsz csacskaságokat, ahelyett, hogy végeznéd a dolgod. ;)

Itsuka 2017.11.06. 12:23:26

Aki nem képes megkülönbözetni a vallást/hitet/egyházat a kökemény, kifosztásra utazó businesstől - az csak csinálja! Szó nélkül robotoljon és viselje el a megalázását, mggyalázását, semmibevételét! Azt, hogy háziasított haszonállatnak tekintik!
Miscavige és szűk köre pedig majd jókat mosolyog rajtuk: "jól átvertük a fél világot fiúk"!
BTW: ez az "egyház" vajjon ázsiában miért nem olyan sikeres?

Bgisi (törölt) 2017.11.06. 15:26:00

@FenePéter:
"5. Megvizsgáltam pár "lejárató" weboldalt Leah Remini ellen, stb. Én ezekben nem látok gyónási titkok leleplezését. Mind olyan "leleplezések" voltak, amit más adott elő a másikról!"

De kérem, egy magát egyháznak valló csoportról beszélünk! Nem gáz szerinted, hogy addig amíg bent van minden OK, majd amikor "kilép", rövid időn belül lejárató oldalak jelennek meg? Nem gáz, hogy a korábbi tagokat, magas pozíciót betöltött vagy hírességeket megbélyegeznek? Szerinted ez a normális? Megbüntetni embereket, mert mást gondolnak??? Mi a csudáért lehet olvasni pl a www.freedommag.org/going-clear/ oldalon, hogy Marty Rathbun pszichopata, Mike Rinder nőcsábász, Paul Haggis ilyen, XY meg olyan?

"Tehát nem lehetnek ezek olyan súlyosak!"

Ember! Ezeknek egy tisztességes vallás kapcsán még létezniük sem lenne szabad!

"Ez alapján érthető persze egyes érintett rokonok, családtagok sipitozása, mivel biztos félnek, hogy kiderül valami..."

Tegyük fel, a párod az okostelefonjára feltelepít egy ártatlan "elemlámpa" alkalmazást, mellyel a vaku ki-bekapcsolható. Hogy hogynem, nem érdekli hogy a telepítésnél engedélyezni kell a hozzáférést a névjegyzékhez, sms-ekhez, képekhez, kamerához, mikrofonhoz és a tárhelyhez. Nem számít, elvégre csak egy zseblámpa app. Így az Ő telefonjában meglévő Te telefonszámodat kiszolgáltatja XiuChin Ping-nek, aki istenbizony nem fog visszaélni vele, hiszen eddig még ilyen sohasem történt. :-) És a telefonszámodon kívül a közös képeiteket, az azokon lévő gps-koordinátákat, pinkódokat és egyéb adatokat is elküldi. Mindezt úgy, hogy nem is tudsz róla, továbbá titkosítás nélkül harmadik fél is megkaparinthatja. Ebben nem látsz kivetnivalót? Mint minden hasonlat, ez sem tűpontos, de nem érzed a hasonlóságot?

"Így mivel a közhangulat itt a tagok többségétől ilyen, így nem lehet mással számolni, mint előitélettől, és ferdítéstől hemzsegő írásokat!"

Mindenki magából indul ki. :-)

"Persze sok ponton el lehet szúrni, de nyerésben vannak, én úgy látom! :)"

Látod, ez itt a baj. "Nyerésben vannak" Mióta a szcientológia létezik, háborút folytat. Persze, "védeni kell magukat", el is felejtettem. :-) De hát ez egy "Egyház"! :-))

"Leah remini sorozatában csupa 2000-es évekkel ezelőtti sztorikról van szó."

Hát persze, David Miscavige édesapja, Ron Miscavige is... várjunk csak, mikor is... a csudába, ő 2012-ben lépett ki. Ajjjjj.... :-)))

Szerintem gondold át, mielőtt leírsz valamit.

neduddki21 2017.11.06. 17:57:02

@FenePéter: "Te nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy ez az ügy tartalmazhat (akár) tucatnyi kivételt, ami miatt jogilag jól járhat el ebben az ügyben a szci oldal."

Tényleg nagyon kíváncsi lennék a kivételekre, melyek miatt nem vonatkozik egy törvényi előírás a szcire. Tudsz példát mondani?

"...bárki aki értelmes ember felfogja, hogy te részre hajló vagy, és történt valami veled, ami miatt ellenséges vagy a szci. felé. Így rád hallgatni nem fog."

Ugyan kinek kellene rám hallgatnia? A véleményemet írom meg, ahogy te is.

Semmi az égvilágon nem történt velem, semmi közöm nem volt soha a szcientológiához és ha már itt tartunk, semmilyen más szervezethez vagy egyházhoz, de még egy Zepter, vagy csodakütyü vagy csodagyógymód, csodavitamin buliba se tudtak belevonni soha. Egyszerűen gyárilag be vagyok oltva agymosás ellen. Amiért ezt a blogot (és más interneten fellelhető anyagot) olvasom, az pusztán - részben szakmai, részben emberi - kíváncsiság: próbálom megfejteni, annak pszichológiai hátterét és mechanizmusát, hogy hogyan lehet értelmes embereket úgy kivetkőztetni önmagukból, hogy szembe forduljanak a családjukkal, elhagyják és elhanyagolják a gyerekeiket, felülírva ezzel a legprimitívebb fajfenntartó ösztönöket is és arra késztetni őket, hogy óriási összegeket adjanak ki egy homályos és kétes dologért, anyagi romlásba és hitelcsapdába taszítva saját magukat és felélve gyerekeik jövőjét. Egyszerűen elképesztőnek tartom és egyben ördögien zseniálisnak, hiszen számos ember esetében működött már. Ezt próbálom megfejteni és nem állíthatom, hogy sikerült volna, de még nem adtam fel :).

FenePéter 2017.11.07. 11:42:53

netuddki21:

"Tényleg nagyon kíváncsi lennék a kivételekre, melyek miatt nem vonatkozik egy törvényi előírás a szcire. Tudsz példát mondani?"

Jogászokat kell megkérdezni.

Kresszből jeles vagyok, de adatvádelmi törvényben nem annyira. ;)

"Semmi az égvilágon nem történt velem, semmi közöm nem volt soha a szcientológiához és ha már itt tartunk, semmilyen más szervezethez vagy egyházhoz, de még egy Zepter, vagy csodakütyü vagy csodagyógymód, csodavitamin buliba se tudtak belevonni soha. "

Ok. AKkor nálad ezt benéztem, de legalább többet tudtam meg rólad!

A lényeg, hogy majd a jogászok eldöntik, hogy kinek van igaza!

" próbálom megfejteni, annak pszichológiai hátterét és mechanizmusát, hogy hogyan lehet értelmes embereket úgy kivetkőztetni önmagukból, hogy szembe forduljanak a családjukkal, elhagyják és elhanyagolják a gyerekeiket, felülírva ezzel a legprimitívebb fajfenntartó ösztönöket is és arra késztetni őket, hogy óriási összegeket adjanak ki egy homályos és kétes dologért, anyagi romlásba és hitelcsapdába taszítva saját magukat és felélve gyerekeik jövőjét. "

Erről már lekéstél. Főleg, ha így ilyen szemüvegen látod a dolgokat! Soha nem fogod megérteni!

Szerinted hány értelmes ember van/volt a szci-ben? Legyen 1.000 fő. Szerinted hány értelmes ember van Mo-n? 1.000.000 ?

Szerinted, hány ebből vetkőzik ki, és hagyják ott a családjukat, és hanyagolják gyerekeiket? Csak ha a válások rányát nézzük brutális a szám.

Hányan kerültek anyagi romláűsba értelmes emberek?

Nem meglepő sem szci körökben, sen más értelmes emberi körökben az, hogy valaki nonszemnsz dolgokat tesz.

Az zavar, hogy valaki nem lát túl ezen.
Ha valaki nem szci, és ilyet tesz, akkor csak egyszerűen f.sz. Ha meg valakio szci, akkor persze az egyház a hibás. Mi más?! :)

"Egyszerűen elképesztőnek tartom és egyben ördögien zseniálisnak, hiszen számos ember esetében működött már."

Vannak sokkal ördögi zseniálisabb dolgok is. TV, youtube, oktatási rendszer...stb. nem sorolom. Ebbe szocializálódtunk mindannyian! Ennek fogjai vagyunk, valahol!

"Ezt próbálom megfejteni és nem állíthatom, hogy sikerült volna, de még nem adtam fel :)."

Szerintem már meg is van valahol a válasz, valahol meg soha nem lesz meg! Ugyanis ahhoz keresztül kellene menned ezen?! Nemde?

Geir 2017.11.12. 16:09:01

@neduddki21: Úgy lehet 'értelmes' emberek rávenni, hogy hátat fordítsanak a családjuknak, ha ezt fokozatosan teszik. Mike Rinder úgy nyilatkozott, hogy a békát sem szabad bedobni a forró vízbe, fokozatosan kell alámelegíteni. Észre sem fogja venni. Remini, aki megmagyarázta magának az ésszerűtlen, ostoba, elfogadhatatlan, stb., helyzeteket, hogy hát biztosan van valami értelmes magyarázat rájuk... Ugyanakkor sok béka kiszállt már a fazékból, hisz végre elismerték, hogy kevesen vannak az aktív Sci tagok, mi meg itt vagyunk.
süti beállítások módosítása