Ez a post részben saját tapasztalataimon, részben pedig Jeff Hawkins volt nemzetközi szcn marketing vezető beszámolóin alapul.
1. A legfontosabb tudnivaló: az egyház módszerei és taktikái nem változnak ezen a téren és éppen ezért kiszámíthatóak. Ez azért van, mert ezekről is írt Hubbard, és amit ő írt, az megváltoztathatatlan szentírás.
Ezért pld. az egyház sajtóközleményei és hivatalos cáfolatai nagyon hasonlítanak egymásnak, hasonló a megszövegezésük.
Az egyház mindig azonnal támadólag lép fel a kritikusokkal szemben, személyeskedő vádaskodásokkal reagál és igyekszik különféle eszközökkel lejáratni, hiteltelenné tenni a kritikust - mert Hubbard azt írta. (1966. feb. 25-i iránylevél, A Szcientológia elleni támadások)
Ha valaki a konkrét kiderült bűncselekményekre és visszaélésre kérdez rá, azonnal témát váltanak és személyében támadják, próbálják hitelteleníteni a forrást. Kategorikusan le fogják tagadni a bűnök és visszaélések létezését - többnyire azzal, hogy a forrás csak egy hitehagyott senki, aki így akar 15 percre híres lenni, stb.
Az egyik kommentelő (Egy a sok közül) is ezt a módszert kezdte el rajtam alkalmazni, az érdemi felvetésekre, a feltárt visszaélésekre nem reagált, csak személyeskedő módon elkezdett azzal vádolni, hogy hazudtam a feletteseimnek (nyilván, hogy hiteltelenné tegyen, mint közismert hazudozót).
A megoldás az, hogy a témánál (kiderült visszaélések) kell maradni, nem belemenni a személyeskedő vitákba.
2. Ilyen az Anonymoust "leleplező" videó és site: http://www.anonymous-exposed.org/.
(Érdemes megnézni az Anonymous válaszát: http://www.anonymousexposed.org/)
Ennek a meglehetősen ijesztő videónak amúgy 1 célja lehet - a szcientológusok megijesztése. Amint már írtam pár posttal ezelőtt, általában ez a módszer - sokkolják a szcientológusokat és lefestik, hogy mekkora veszély van, aminek az elhárításához pénz kell, többek között tőle is. Ilyen és ehhez hasonló videók mennek le a pénzszerző rendezvények elején és ha kell, több is, hogy megnyíljanak a pénztárcák.
3. Fogalmuk sincs, mit kezdjenek az internettel és a vírusként terjedő videókkal. A szcientológia számára minden reklám és marketing felülről lefelé zajlik. Megmondod a közönségednek, hogy mit higgyen vagy gondoljon és azt fogják hinni vagy gondolkolni - kb. az 1950-es években használatos amerikai marketing módszer. Amint már idéztem, Hubbard ezt írta: "aberrált állapotában rengeteg ember többé-kevésbé hipnotikus kábulatban van, és reagálnak az anyagokban és hirdetésekben szereplő közvetlen parancsokra". Így vélekedett Hubbard a nem szcientológus emberekről ("nyers hús" - "raw meat" a nevük a belső szlengben), és az egyház vezetői is így gondolkodnak.
Tehát a marketing taktikájuk annyi, hogy eldöntik, mit kéne gondolni az embereknek, aztán addig ismételgetik, amíg el nem hiszik.
4. Újabban már nem nagyon tudnak nagy létszámú tüntetéseket vagy demonstrációkat összerántani - ugyanis a maradék szcientológusokat végtelen mennyiségű kommunikációval és kéréssel bombázzák, hogy adományozz még több pénzt, vegyél még könyveket, adományozz az épületre, adományozz az IAS-nek stb. Már eléggé le vannak merítve, így bármelyik, masszív aktivitásra történő felhívás süket fülekre talál. Ezért nem látni szcientológusokat a rádióban, a TV-ben és az interneten, a pár OSA-s önkéntest vagy munkatársat leszámítva. Nem tudnak nagy számban megjelenni.
5. Egy fontos megjegyezés: nem a mezei, sima szcientológusok a célpont. Nekem sem ők. Hanem az egyház és különösen annak vezetősége. Az egyszeri szcientológusok döntő többsége - saját tapasztalatom ez - jóindulatú, intelligens és másokkal törődő ember. Tényleg bennük van a vágy, hogy egy jobb világot hozzanak létre, ezért is lettek annakidején szcientológusok. De FOGALMUK SINCS, hogy valójában mik zajlanak a háttérben. Nincsenek tudatában annak, hogy milyen kifinomult manipulációs technikákat használnak rajtuk. Fogalmuk sincs, hogy mik folynak a nemzetközi bázison és az RPF-en. Ha tudnák ezeket, tömegével hagynák ott az egyházat - és újabban sokan meg is teszik.
Ezért létfontosságú, hogy a szcientológusok megtudják, hogy valójában mik is történnek a felső vezetőség köreiben.
1. A legfontosabb tudnivaló: az egyház módszerei és taktikái nem változnak ezen a téren és éppen ezért kiszámíthatóak. Ez azért van, mert ezekről is írt Hubbard, és amit ő írt, az megváltoztathatatlan szentírás.
Ezért pld. az egyház sajtóközleményei és hivatalos cáfolatai nagyon hasonlítanak egymásnak, hasonló a megszövegezésük.
Az egyház mindig azonnal támadólag lép fel a kritikusokkal szemben, személyeskedő vádaskodásokkal reagál és igyekszik különféle eszközökkel lejáratni, hiteltelenné tenni a kritikust - mert Hubbard azt írta. (1966. feb. 25-i iránylevél, A Szcientológia elleni támadások)
Ha valaki a konkrét kiderült bűncselekményekre és visszaélésre kérdez rá, azonnal témát váltanak és személyében támadják, próbálják hitelteleníteni a forrást. Kategorikusan le fogják tagadni a bűnök és visszaélések létezését - többnyire azzal, hogy a forrás csak egy hitehagyott senki, aki így akar 15 percre híres lenni, stb.
Az egyik kommentelő (Egy a sok közül) is ezt a módszert kezdte el rajtam alkalmazni, az érdemi felvetésekre, a feltárt visszaélésekre nem reagált, csak személyeskedő módon elkezdett azzal vádolni, hogy hazudtam a feletteseimnek (nyilván, hogy hiteltelenné tegyen, mint közismert hazudozót).
A megoldás az, hogy a témánál (kiderült visszaélések) kell maradni, nem belemenni a személyeskedő vitákba.
2. Ilyen az Anonymoust "leleplező" videó és site: http://www.anonymous-exposed.org/.
(Érdemes megnézni az Anonymous válaszát: http://www.anonymousexposed.org/)
Ennek a meglehetősen ijesztő videónak amúgy 1 célja lehet - a szcientológusok megijesztése. Amint már írtam pár posttal ezelőtt, általában ez a módszer - sokkolják a szcientológusokat és lefestik, hogy mekkora veszély van, aminek az elhárításához pénz kell, többek között tőle is. Ilyen és ehhez hasonló videók mennek le a pénzszerző rendezvények elején és ha kell, több is, hogy megnyíljanak a pénztárcák.
3. Fogalmuk sincs, mit kezdjenek az internettel és a vírusként terjedő videókkal. A szcientológia számára minden reklám és marketing felülről lefelé zajlik. Megmondod a közönségednek, hogy mit higgyen vagy gondoljon és azt fogják hinni vagy gondolkolni - kb. az 1950-es években használatos amerikai marketing módszer. Amint már idéztem, Hubbard ezt írta: "aberrált állapotában rengeteg ember többé-kevésbé hipnotikus kábulatban van, és reagálnak az anyagokban és hirdetésekben szereplő közvetlen parancsokra". Így vélekedett Hubbard a nem szcientológus emberekről ("nyers hús" - "raw meat" a nevük a belső szlengben), és az egyház vezetői is így gondolkodnak.
Tehát a marketing taktikájuk annyi, hogy eldöntik, mit kéne gondolni az embereknek, aztán addig ismételgetik, amíg el nem hiszik.
4. Újabban már nem nagyon tudnak nagy létszámú tüntetéseket vagy demonstrációkat összerántani - ugyanis a maradék szcientológusokat végtelen mennyiségű kommunikációval és kéréssel bombázzák, hogy adományozz még több pénzt, vegyél még könyveket, adományozz az épületre, adományozz az IAS-nek stb. Már eléggé le vannak merítve, így bármelyik, masszív aktivitásra történő felhívás süket fülekre talál. Ezért nem látni szcientológusokat a rádióban, a TV-ben és az interneten, a pár OSA-s önkéntest vagy munkatársat leszámítva. Nem tudnak nagy számban megjelenni.
5. Egy fontos megjegyezés: nem a mezei, sima szcientológusok a célpont. Nekem sem ők. Hanem az egyház és különösen annak vezetősége. Az egyszeri szcientológusok döntő többsége - saját tapasztalatom ez - jóindulatú, intelligens és másokkal törődő ember. Tényleg bennük van a vágy, hogy egy jobb világot hozzanak létre, ezért is lettek annakidején szcientológusok. De FOGALMUK SINCS, hogy valójában mik zajlanak a háttérben. Nincsenek tudatában annak, hogy milyen kifinomult manipulációs technikákat használnak rajtuk. Fogalmuk sincs, hogy mik folynak a nemzetközi bázison és az RPF-en. Ha tudnák ezeket, tömegével hagynák ott az egyházat - és újabban sokan meg is teszik.
Ezért létfontosságú, hogy a szcientológusok megtudják, hogy valójában mik is történnek a felső vezetőség köreiben.