Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Találkozzunk egy szcientológussal - Mészáros Ferenc, egykori válogatott focista

2010. november 04. - Reformer

A YouTube "Meet a Scientologist" videói között találtam meg Ferencet, a fociedzőt.

Mészáros Ferenc a teljes neve, 21-szeres magyar válogatott focista, még a Wikipédián is van róla szócikk itt.

Úgy tűnik, a "2010-re Clear lesz Magyarország"-ból ez valósult meg. Egy endorsement videó egy félig-meddig celebtől.

Íme (magyarul beszél):

Az egyház PR-osa még a következőket is megjelentette:

 

A volt focista az egyike annak a 150 szcientológusoknak, akiknek videóját megtalálhatja a www.szcientologia.org.hu weboldalon a „Találkozzon egy szcientológussal!” menüpontban.

Mészáros Ferencnek – ahogy ezt megfogalmazta – a Szcientológia segített, hogy élete irányítását saját kezébe vegye.

A videón Mészáros Ferenc elmondja, hogyan segített neki a Szcientológia, hogy jó döntéseket hozhasson az életben. „Ha nem találtam volna meg a Szcientológiát, úgy gondolom, ma már nem élnék” – nyilatkozza az egykori válogatott futballista, aki 11 évet töltött el az amerikai profi futballban is.

Amikor 1993-ban abbahagyta a játékot, teljesen ki volt égve fizikailag és mentálisan is. Magyarországra visszatérve elvállalta egy jól ismert pécsi kocsma vezetését, de semmi motivációja, semmi célja nem volt ebben a munkában. Az ő világa a sport volt. A sport volt a szenvedélye, azzal kelt és feküdt. Ez volt az egyetlen dolog, ami motiválta, ez volt az, amivel mindig is foglalkozott. Csak keserűséget érzett, és azt, hogy élete zsákutcába jutott.

„Korábban elég heves fickó voltam.” – mondja Ferenc – „Kihívóan viselkedtem és mindig igazam kellett legyen, függetlenül mindentől. Nem voltam boldog, és nagyon rosszul éreztem magam a bőrömben. És ebben a helyzetben találkoztam a Szcientológiával. Éppen időben...”

Miután Mészáros Ferenc beiratkozott az Egyszer fenn, egyszer lenn tanfolyamra a Szcientológia Egyház Missziójában, felfedezte annak az életbevágó szükségességét, hogy az embernek legyenek céljai az életben. „Azt láttam, hogy amikor az emberek ellened dolgoznak, vagy megpróbálják szabotálni a munkádat, nem bántani kell őket. Ha nem tudod őket a saját oldaladra állítani, van egy másik lehetőséged is: egyszerűen elsétálhatsz.”

Ferenc akkor úgy döntött, hogy saját kezébe veszi az életét, és nem hagyja, hogy a körülötte lévő dolgok irányítsák. „Első alkalommal voltam magabiztos az életben. Tudtam, hogy saját magam dönthetek arról, hogy mit akarok tenni, tudtam, melyik a helyes irány. Észrevettem, hogyha nem vagyok boldog, akkor csak tőlem függ, hogy változtatok-e rajta.”

És pontosan ez az, amit tett. Otthagyta a kocsmát, és elkezdte a helyi focistákat edzeni.  Ferenc ma egy 47 éves és egészen más ember. „Teljesen lehiggadtam,” – vallja mostani önmagáról – „Akik 10 vagy 20 évvel korábban ismertek, most nem ismernének rám. Máshogy kezelem a dolgokat, akár mekkora is a nyomás. Ha fel is felforrósodnak a dolgok a fociban, én akkor is higgadt tudok maradni. Ahelyett, hogy harcolnék, inkább boldoggá teszem az embereket.”

A Szcientológia Ferenc életének szerves része lett. Alkalmazza a munkájában, és az élet többi területén. Szcientológus feleségével a Szcientológia elveinek megfelelően neveli18 éves fiúkat és 22 éves lányukat. „Nem gondolkozom azon, hogy »Ó, most éppen a Szcientológiát használom« – mondja Ferenc. „Természetes módon alkalmazom azt, amit megtanultam. És a választási lehetőségek teljesen ésszerűek.” “Nemrég rosszalló pillantásokat próbáltam vetni magamra a tükörben. Igyekeztem úgy kinézni, mint az a dühös ember, aki voltam,” folytatja Ferenc „Nem sikerült… Csak röhögtem. Nagyon optimista vagyok a jövőt illetően. Az élet végtelen lehetőségeket tár elénk.” Nézze meg Mészáros Ferenc videóját a www.szcientologia.org.hu oldalon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr242422873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ammonia73 2010.11.04. 14:13:36

“Nemrég rosszalló pillantásokat próbáltam vetni magamra a tükörben. Igyekeztem úgy kinézni, mint az a dühös ember,"
...tök jó elfoglaltságai vannak neki...:D
Ez annyira szép volt és meggyőző, hogy talán mégiscsak szcientológusnak állok...:)

kalman 2010.11.04. 14:29:30

Magyarországon vagyunk-- igen hamar úgyis el fog fogyni a kis pénzecskéje, és ha a számlákat nem tudja kifizetni, akkor már nem tud "fejlődni" úgyse ott.
Addig lesz szci, amíg pénze lesz.. Vagy betoborozzák a SeaOrgba őt is.. .:S

üdv

béla 23 2010.11.04. 21:34:04

Ha ránézel a szemeiből sugárzik az a magabiztos szci tekintet, csak a csapattagokat be ne szervezze, különben már szci focicsapatunk is lesz

Bergamol 2010.11.05. 13:10:13

:D
Ez jó ötlet!
Lesz egy sci focicsapat, és majd magas tónusszinten posztulálják a gólokat a Real Madrid ellen is...
:D

silversurfer 2010.11.05. 14:12:26

@Bergamol: kétlem, Ron bácsi nem írt fociról, így nem létezik tech, amit alkalmazhatnának rá...vagy igen? :D

keng 2010.11.05. 16:24:09

Számoltam egy kicsit.
Vegyük a clear mo.-ot.
Ha csak 5.000.000 emberrel számolok a végösszeg (5.000.0000 x 5.000.000, 5 milla ft x 5 milla ember): 25.000.000.000.000 huszonöt ezer milliárd ft. haha ha haaahaaa.
És ez csak a clear szint..... hahaa ahhaahhhaaa.
Kiszámoltam global is, 3 milliárd emberrel, de akkora szám jött ki hogy azt se tudom mennyi az annyi....

Ammonia73 2010.11.05. 17:28:08

Ezt az egyházas törvénymódosítást ezt mikorra tűzték ki? Mert valahogy nincs szó róla...persze...vannak fontosabb dolgok, na de mégis...volt erről szó, hogy mikor tárgyalják?

exscn · http://exscn.net 2010.11.05. 22:53:27

@Ammónia73: Ezt nem tudom, de az tény, hogy az egyházban már szervezkednek, hogy tegyenek valamit. Gondolom, szupernek vélt lobbierejüket és erős posztulálási képességeiket is bevetik majd ?)

Ilyenkor szoktak nagy teret engedni az idiotizmusnak, mivel az ilyen csatákat a théta univerzumban kell először megvívni.

Elképzelem, ahogy a munkatársi gyűlésen az összes munkatárs egész csütörtök este erősen koncentrálva posztulálja, hogy ne módosítsák a törvényt :)

Ammonia73 2010.11.06. 01:39:40

@exscn: "de az tény, hogy az egyházban már szervezkednek"
Tény? Mit tudsz? :)
"erősen koncentrálva posztulálja" -ez a "posztulálja" ez valami olyan mint az agykontroll? Elképzelik, hogy valami úgy lesz ahogy szeretnék és erősen hiszik, hogy ezzel elő is idézik azt? (think)

Hát...azt hiszem akkor ma éjjel lemegyek alfába és én meg olyan energiákat fogok küldeni rózsaszín buborékban az univerzumba, hogy mégiscsak létrejöjjön az egyháztörvény módosítás...:)
Csatlakozzatok kedves Anon hívek, hiszen minél több rózsaszín buborék gyűlik össze, annál nagyobb energiát mozgósítunk a szent cél érdekében...:D:D:D

béla 23 2010.11.06. 07:33:36

Én szivesen csatlakoznék, és duplán vagy triplán is lemennék alfába /persze , ha tudnék/, ha ezzel segítenék, hogy az egyháztörvény módosítással megszüntessék ezt az egyháznak definiált rabló társaságot, csak félő, hogy ha megadóztatják is öket azt is duplán a tagokra verik rá.

Ammonia73 2010.11.06. 12:06:47

@béla 23: ha belegondolsz, ez hosszútávon lehetne jó ...hiszen ki az, aki sokáig tűrné a lenyúlást? Akármilyen agymosottak is, egyszer csak megunnák a dolgot. Vannak emberek, akik azért hagyták ott, mert megunták a folyamatos szekálást, az adománykéregetést meg a többit...

...hátha...:)

béla 23 2010.11.06. 13:14:18

Én is csak ebben reménykedem és várjuk a párommal a csodát, hogy gyermekünk és párja szci. mentes, boldog életet élhessen.

bumburnyak 2010.11.06. 22:27:04

A videón fel lehet ismerni a "Hajrá Komló" feliratot. Kicsit utána jártam, azóta több csapatál is megfordult. Úgy hallottam, már OT III.-as szinten van. A felesége testnevelő tanár volt az egyik általános iskolában, de állítólag felmondott, hogy dr. Lenkei neve alatt fémjelzett üzletben dolgozhasson...

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.11.08. 09:11:27

:: Dr. A. Nordenholz 2010.11.06. 22:21:34
:: www.nol.hu/archivum/archiv-374504

Azért ebben a cikkben az pölö nincs benne, hogy azt a Pista gyereket a szci és az öngyilkosság között pár hónapra betették a pszichiátriára, szóval volt ott minden, elnyomás, szci, pszi, válogasd ki, hogy melyik is a felelős ...

Dr. A. Nordenholz 2010.11.08. 09:33:27

@Translator +X+: Nem vagyok a pszichiátria mellett. Szerintem a két tényező összeadódott. De lehet, hogy főleg a sok hamis adat és agresszív szci kontrol nyomására omlott össze. Egy biztos: ha a szci működik, akkor ezt nem lehet a pszichiátria számlájára írni attól a pillanattól kezdve, hogy egy szci "felelősséget vállal" a "ciklusért".
Egy szci persze oda írná, mivel ő csak az eredményeket számolja el a saját oldalán. A kudarcokért nem felelős.
A szcientológusok szakértőnek képzelik magukat minden területen.

Circus 2010.11.08. 10:10:27

picit OFF, dehamár foci:

talán már írtam, hogy egyetlen dolog miatt picit 'hálás' vagyok az egyik konkurrens szektának, méghozzá a HGy-nek - Gera Zoltán.

Ha jól tudom, ő 1-2 évet szétnarkózott az életéből, ők (HGY) rángatták vissza, és bár elég sommás a véleményem (ez is, meg az is narkó valamilyen szinten), akkor már inkább ez, mint az... Szóval, ha öngyilkosságból, depresszióból szedik ki az embereket, akkor már inkább a szekta. Onnan esetleg még lehet gyógyultan távozni.

béla 23 2010.11.08. 13:58:00

Szerintem is circus, de a szci is hasonlóan hat , mint a narkó, csak , ha kigyógyulna se hagyják békén, egyik ismerősöm kigyógyult 3-4 év után minusz 8-10 milla kiadás után ez kb 5-6 éve volt azóta is állandóan hivják és küldik a leveleket, pedig kb. 3 -szor költözött azóta

Circus 2010.11.08. 14:22:53

@béla 23: no igen, de valószínűleg hagyja magát, nem tudom, de esetleg zaklatás, rendőrség, stb... Tényleg, ilyen ügyet nem lehetne indítani vajon???

HGy talán kevéssé ártalmas, mint a Szci, de ugyanúgy a pénzlenyúlásról szól.

Amúgy családban volt valaki, akit munkájában ilyenbe akartak beszervezni, eszerint kellett volna csinálnia a napi rutint (vezető beosztásban). A céget a tulajdonosok csődbe vitték, és egy marék pénz lett kilapátolva belőle, de a bedőléskor magával rántott egy marék alvállalkozót.

Építőipar, szép nagy központi épületük az egyik kevésbé futó pesti kerületben ma is megtekinthető, addigra lett kész, mikorra megfektették a céget.

Hamár esetleg a morál valahol szóba kerül.

exscn · http://exscn.net 2010.11.09. 00:31:16

@Circus: A Balusztrád bedőléséhez nem sok köze volt a szcientológiának. Belső emberek elbeszélése alapján csak kicsit rontott a helyzeten a felfújt és irracionális adminisztráció, amit a szcientológus tanácsadók és alkalmazottak vezettek be.

Az a cég a teljesen "normális" magyar modellt követte: Ár alatt mindent elvállalunk, alvállalkozókat nem fizetjük ki, szedjük ki a pénzt, amíg be nem borul az egész...

exscn · http://exscn.net 2010.11.09. 00:37:46

@Circus: Amúgy egyetértek, szcientológia sokkal rosszabb, mint a hitgyüli.

Circus 2010.11.09. 10:23:56

@exscn: az ilyen cégeknél már az eleve baj hogy ilyen, ún. 'tanácsadókat' alkalmaznak, és nem rúgják őket ki páros lábbal.

Láttam az anyagot. Tipikus agymosás, a konkrét munkaköri leírások helyett, iszonyat. Azt nem értem, az ilyen a tulajdonosi körnek miért nem szúr szemet azonnal...

(sikerült jól körülírnom, vagy ennyire híres/hírhedt a cég? :) )

Dr. A. Nordenholz 2010.11.09. 10:52:53

@exscn: Akkor ez lenne a sorrend?

Scientologie Veszélyességi sorrend skála by Dr. Nordenholz (C) 2010

Heroin
LSD
Szcientológia
Marihuána
HGY

Feltehetően vannak veszélyességi szintek a Heroin fölött és a HGY alatt. További kutatások szükségesek az alacsonyabb és a magasabb szintek feltárásához.

Dr. A. Nordenholz vagyok (nick szerint), az 1934-ben megjelent Scientologie, Wissenschaft von der Beschaffenheit und der Tauglichkeit des Wissens c. könyv szerzője.
www.scientologie.org/

exscn · http://exscn.net 2010.11.10. 15:45:34

@Dr. A. Nordenholz: Szerintem a szcientológia a lista tetején van ezek közül.

A heroinista általában azért tudja, hogy csapdában van, csak nem bír belőle kimászni.

A "szcientológista" még azt sem veszi észre, hogy csapdába került. Sőt!

Dr. A. Nordenholz 2010.11.10. 21:07:22

@exscn: Ebben az esetben nem a "tudja" vagy a "nemtudja" a mérvadó.
Képtelen vagy bármilyen kompromisszumra. Te még mindig a szci betege vagy.

exscn · http://exscn.net 2010.11.10. 21:27:53

@Dr. A. Nordenholz: "Képtelen vagy bármilyen kompromisszumra. Te még mindig a szci betege vagy."

Szerintem ha az ember elkezd ilyen személyeskedő módon irkálni, érdemes észrevennie, hogy ezeket a kritikákat nagy valószínűséggel saját magával kapcsolatban fogalmazza meg.

Nem akarlak értékelni, azt már te megtetted, de ha már leírtad, olvasd vissza figyelmesen :)

exscn · http://exscn.net 2010.11.10. 21:47:58

@Dr. A. Nordenholz: Amúgy meg én már képtelen vagyok ennyire komolyan venni ezt az egészet

Viszont azt szeretném, ha mindenki megtudná, hogy egykori szcientológusként az a véleményem, hogy kevés szarabb dolog van a szcientológiánál.

Valami leírhatatlanul jó érzés arra gondolni, hogy kimásztam ebből a szarból. Ezért szeretem minden negatívumát megmutatni, ahol csak lehet, mert tudom, hogy ezeket a hozzászólásokat is sokan olvassák, akik még nem jöttek ki teljesen.

Az ő haladásukat szeretném erősíteni ezekkel a neked nem nagyon tetsző, teljesen elutasító szcientológia-ellenes hozzászólásokkal.

Szóval igen. Megbizonyosodtam róla, hogy a szcientológia csupán egy nagyon agyafúrt átverés, szélhámosság.

És ezt annyiféleképpen fogom még ide leírni, ahányféleképpen csak lehet.

A lehető legtöbb bizonyítékkal alátámasztva.

béla 23 2010.11.10. 22:03:52

Bárcsak anyós és mi is erről írhatnánk, hogy gyermekeink kiszabadultak a szci úgymond lelki fogságából. Szivesen mesélném el én is a tapasztalataim egy részét,de nem szeretném, ha a gyermekemmel emiatt valami hátrányos dolog történne benn. Ezeket e fenti sorokat olvasva néha kezdek, paranoiás lenni.

Dr. A. Nordenholz 2010.11.10. 22:23:19

@exscn:
Ez rendben van és igazad is van, de azért egy kicsit gondolkozzál is néha, ha másért nem, legalább azért, hogy ne tedd magad hiteltelenné. Ha 10 évet heroinozol, már valószínűleg halott vagy. Ha háromszor ennyit vagy a szkiben, még mindig megvan az esélye, hogy kigyere és új életet kezdj, még akkor is, ha a Sea Orgba születtél.

béla 23 2010.11.10. 22:29:42

Csak a nézetekkel van probléma, ha ez sokára , de előfordul, hogy rájön , hogy becsapták, nehéz lesz visszaállniuk a hétköznapi dolgokhoz is egyátalán, de bárcsak már itt tartanánk.

Dr. A. Nordenholz 2010.11.10. 23:05:51

@béla 23:

Az amerikai szcientológusok száma egy hivatalos felmérés szerint 2001-ről 2008-ra több mint a felére zsugorodott. 2008-ra mindössze 25ezren vallották magukat szcientológusnak. Azóta több prominens személy kilépett. Sok OT és a nemzetközi vezetés tagjai.
Az emberek kezdenek ébredezni.
Lassan vége a játéknak.

Ammonia73 2010.11.11. 01:54:35

@exscn: "mert tudom, hogy ezeket a hozzászólásokat is sokan olvassák, akik még nem jöttek ki teljesen."
Tényleg? Tudsz biztosan olyanokról, akik éppen bent vannak (a szcieben), és itt olvasgatnak? De hát ez csodálatos Exscn! :):):)

Ammonia73 2010.11.11. 01:56:06

@Dr. A. Nordenholz: ez a hivatalos felméréses dolog elérhető valahol? Van erről cikk valahol? Szükségem lenne rá...:)
Köszi...

exscn · http://exscn.net 2010.11.11. 18:58:14

@Dr. A. Nordenholz: "de azért egy kicsit gondolkozzál is néha, ha másért nem, legalább azért, hogy ne tedd magad hiteltelenné."

Igen, igazad van. Rá kellett jöjjek, hogy ez a szélsőségekkel riogatás is még egy szcientológus berögződés, amit le kell vetkőzzek.

Szépen elnevelgetjük itt egymást :)

Dr. A. Nordenholz 2010.11.12. 22:06:43

@Ammónia73: Itt találod:
www.nytimes.com/2010/11/10/business/10scientology.html?src=busln
mellesleg ez egy elég pozitív írásnak tűnik a szkiről. Lehet, hogy fizetett hírdetés :)

@exscn: :)

béla 23 2010.11.12. 23:31:54

Ezt én sajna nem tudom értelmezni a nyelvtudás hiánya miatt, de ha pozitív akkor nem is érdekel, mert én viszont negativ vagyok és szci ellenes
süti beállítások módosítása