Ahogy közeleg a karácsony, úgy válik egyre nyilvánvalóbbá a szcientológia színtisztán üzleti természete.
Már a Facebookon is hirdetik (!) a vasárnapra szervezett "karácsonyi" nyílt napjukat. Nem emlékszem arra, hogy más egyháztól láttam volna valaha ilyen típusú reklámot...
Gondolom a a múlt heti négy résztvevőnél többet szeretnének (bár az ő rendszerükben már 5 résztvevőnél "felmenne a statisztika" - méghozzá az, amelyet szó szerint és tényleg úgy hívnak, hogy "testek az üzletben" ["Bodies in the Shop" a hivatalos angol belső statisztikai útmutatójukban]).
Mise vagy vallási szertartás még véletlenül sem szerepel a programban, van viszont gyerek disco és "egy perc és nyersz" ügyességi próbák, nem is beszélve egy igazi rénszarvasszán kipróbálásáról.
Hó és megfelelő hely híján ez a "kipróbálás" olyasmi lehet, mint a szcientológia: beleül az ember, de nem jut el vele sehova. Csak ül ott, behunyja a szemét, várja a csodát. Ami aztán sosem jön el. És aki kívülről nézi, az pontosan látja, hogy SEMMI nem történik.