Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Nagy Zoltán 2006-os e-mailje az összes magyar szcientológusnak

2019. február 08. - Reformer

Volt róla szó a kommentekben, és egyik olvasónk jóvoltából íme a sokat emlegetett 2006-os e-mail. 

2006. márciusában még szcientológusnak tartottam magam, de bár már több mint fél éve nem voltam munkatársa a szervezetnek, és nem is nagyon jártam be a központba, dolgoztam csendben a "jóvátételi programomon". Én akkor nem kaptam ebből az e-mailből, de hallottam róla mástól. Mivel akkor még vissza akartam küzdeni magam a szervezet kegyeibe, nem nagyon foglalkoztam ezzel.

Íme a levél, rövid magyarázatokkal, ahol kellett, az eredeti helyesírási hibákat megtartva.

Tele van szakszavakkal, a témát jól ismerőknek lesz csak igazán érthető.

A levélben hivatkozott weboldal archivált változata itt érhető el: control-program.com

Feladás dátuma: 16 Mar 2006 23:52:40
Feladó: Nagy Zoltán <igazsagszcio@freemail.hu>

Kedves szcientológus!

Az alább leírtakat az Etika könyv 99 oldalán található kétség képlet 6-os pontja alapján írom neked.

Ezt Ron írta hogy így kell eljárni és ez neked szól ebből kifolyólag.

Nagy Zoltánnak hívnak, 1997 óta vagyok szcientológus, elvégeztem a hid jobb oldalát a Clearig (minden szintet végigcsináltam), ezen felül kaptam FPRD-t ["hamis cél eljárás" - ez egy olyan gyóntatás, ahol a bűnök mellett az azok mögött gonosz szándékokat is keresgélik - Reformer ], Havingness RD-t [csak Clearwaterben végezhető auditálás, elvileg a vagyonszerzés képességét rehabitilálja - Reformer], és elsőként magyarországról elvégeztem a 3L-et. (L11,L10,L12) [bizalmas tartalmú, csak Clearwaterben végezhető auditáláscsomag, aminek a vége a stabil testen kívüliség ELVILEG - Reformer ]. Támogattam az új org épületet, a Flag új épületét a Super Powert [ez is egy csak Clearwaterben végezhető auditáláscsomag, elvileg szupererőket ad - Reformer] és rengeteg szervezetet meg projectet a szcientológián belül. Van emeterem és az összes LRH anyagom ami magyarul megjelent és sok megvan angolul is. Életfogytig tartó IAS [a szcientológus tagsági és adománygyűjtő szervezete - Reformer] tag vagyok.

Sokszor tíz milliót fizttem az egyháznak.

Éveket töltöttem külföldön auditálással, afrikában, ausztráliában, és az usaban Flagben. Rengeteg szcientológust ismertem meg ezalatt. OT-kat cleareket, munkatársakat és seaorg tagokat. Segítőkész és elhivatott embereket ismertem meg bennük.

Éjjel-nappal megállás nélkül azon dolgoztam, hogy OT lehessek és segítsek clearré tenni a bolygót. Sokszor messze az erőm felett támogattam az ügyet. Saját magamra szinte semmit nem költöttem és nagy adósságokba vertem magam a haladás érdekében. Vakon hittem az ügyben, és elfogadtam mindent amit mondtak nekem a szcientológiában.

Aztán 2005 januárban kaptam egy emailt amiben le volt írva, hogy LRH anyagok meg lettek változtatva, és hogy ezt a felső vezetés csinálja szándékosan. A változtatások 1982-től vannak könyvekben és előadásokban. Az anyagok elsöprő többsége meg lett változtatva kisebb-nagyobb mértékben. Sajnos az összes magyar anyag már a megváltoztatott techet tartalmazza. Nekem szerencsémre volt itthon egy csomó 1982 előtti könyvem és előadásom, és ezeken le tudtam elenőrizni, hogy tényleg igaz amit a levél állít! Valóban sok anyag meg van változtatva pont úgy ahogy a levélben megtalálható. Innen alapos kutatásba fogtam a témával kapcsolatban, ami a mostani levélig vezetett. Óriási mennyiségű anyagot néztem át az interneten a témával kpcsolatban, és ott rengeteg információ található alapvetően angolul. Nagyon a részletekbe nem megyek bele itt, azok elérhetőek a weblapomon

A lényeg, hogy az egyháznak több szervezetéhezel el lettek juttatva amiket találtam (COB, RTC, FLAG C/S, OSA, Senior C/S int) [az egyház különféle felső szintű vezetői és felettes szervezetei - Reformer]

Soha egyetlen válasz nem érkezet főbűn jelentésemre. Az itthoni osa próbálkozott magyarázatot adni a megváltoztatásokra, de képtelenek voltak bármiféle cáfolatot adni azon kívül hogy nem igaz az egész. Tehát a kézzelfogható tényekkel szemben csak állítást kaptam, ami nekem kevés.

Van meggyőzőnek tűnő magyarázata az egyháznak az anyagok megváltoztatásra. Mégpedig az hogy kotábban voltak elnyomók az egyházban, és azok változtatták meg az anyagokat, és a mostani vezetés változtatta vissza azokat. Meg hogy nyomdai dolgozók hibájából összecseréltek oldalakat meg fejezeteket. Én ilyen összecserélt oldalakkal meg fejezetekkel sehol nem találkoztam, pedig sok anyagot átnéztem. Viszont ugyanazon könyv 1950-es 60-as 70-es és nyolcvanas verziója betűről betűre egyezik és csak és kizárólag1982 után változik a tartalma de nagyon.

Szavak definiciója változik 1982 után sokszor nagyon.

1982 után axiómák és logikák és auditorkódex változtak az összes könyvben egyszrre egyformán. Ez tudatos manipuláció, nem nyomdahiba.

Ha megnézi az ember miket változtattak, abból is látszik melyik változat szolgálja az elnyomás érdekeit. (a 82 utáni J)

A legfőbb bizonyítékot pedig Ron maga szolgáltatja. Van egy 1980-as PDC-m [1952-es előadássorozat, amit még Hubbard tartott - Philadelphia Doktorátusi Tanfolyam - Reformer] kazettán és átirattal. Ebben Ron eredeti hangfelvételen hallható hogy mit mond, és ebből vannak kivágva részek az 1982 utáni jelenleg is kapható CD-s verzióban is.

Persze erre is van “magyarázat”, mégpedig az hogy van olyan policy miszerint kivágható egy előadásból olyan rész ami leértékelőleg hat valakire vagy társadalmilag nem elfogadott. A kivágott részekre nekem nem illik ez a magyarázat , és egyébként is 1952 és 1982 között miért hagyták benne?. És ha el is fogadom ez csak 1 dolog az ezerből, amire nyilvánvalóan nem igaz ez a magyarázat. Pl az axióma, logika auditorkódex megváltoztatás. Könyvekből fejezetek kihagyása vagy beletétele…..

Az is érdekes hogy 1982 óta nem LRH a szerzője a könyveknek, mint 1950-től addig az összesnek. 1982-től egy L.Ron. Hubbard Library nevű szervezet ami az álneve a Church Of Spiritual Technologies-nek (COST röviditve és Spirituális technológia egyháza a jelentése).

Ez az “egyház” az igazi szcientológia egyház. Minden egyházis szervezet felett áll a valódi szervezési táblán. Ez birtokolja Ron összes anyagát írva és hangszalagon az aláírását is beleértve. Bármit megváltoztathat az anyagokban mert ő a jogtulajdonos és a végére odateheti Ron aláírását.

A COST-t pár általunk ismeretlen magánember alapitotta 1982-ben. És minden eladott anyag után 10% megy nekik azonnal. És az magánvagyonba megy nem a szervezetekhez meg a bolygó clearré tételére. Minden befizetett pénz 10%-a de megy. Óriási pénzekről beszélek. Ezért jelennek meg az anyagok minden nyelven, meg uj anyagok is, mert ebben van a nagy pénz. Számold ki ha minden anyagot megveszel könyvben eőadásban, az hány millióra jön ki és ez csak egy ember. Szorozd be a teljes tagsággal.

Tégy egy próbát! Kérdezd meg magasabb szintű termináloktól ezeket és nézd meg a választ, ha egyáltalán kapsz:

-Miért lett megváltoztatva a PDC?

-Miért lettek megváltoztatva az axiómák, logikák, auditorkódex a könyvekben?

-Mi történt a szcientológiában 1982-ben?

-Mutassanak egy bolygószintű statisztikát az előállított clearok számáról évente és az egyes OT szintek végzőiről szintén.

-Hány szcientológus van a földön jelenleg?

-Hány szcientológus volt 1980-ban?

-Hány clear van jelenleg a bolygón?

-Hány clear volt 1980-ban?

-Hány OT8 van most a bolygón?

-Hány clear vagy OT lett inaktív?

-Hány clear vagy OT lett SP-vé nyilvánítva?

-Hány óra auditálás történik egy évben?

-Menyi az egy szcientológusra eső auditálási idő 1 évben és mennyi a földteljes lakosságából 1 főre eső auditálási idő?

-Hány tagja van az IAS-nek? (éves és halálig tartó külön) csak aktivak, akik nem haltak még meg és nem SP-k.

-Mikor halt meg LRH?

-Hogyan halt meg LRH?

-Mi történt LRH testével halála után?

-Miért lett öngyilkos LRH 12-es szintű auditor fia?

-Miért csuktak bötönbe több szcientológia vezető, többek között LRH feleségét?

-Miért nincs magyar technikai szótár? (ha már annyira fontos a szavak megértése)

-Miért nincs német technikai szótár? (ott sokkal régebben van jelen az egyház)

-Miért nem kapott egyház státuszt a szcientológia több helyen európában, pl németországban?

-Miért van a legtöbb szcientológusnak adóssága?

-Miért betegednek meg az OT-k és mennek tönkre a cégeik sokszor?

-Miért nem érzi magát olyannak az ember magát ahogy a dianetika könyvben le van irva amikor clearnak nyilvánítják?

-Miért hívtak vissza a flagbe minden 3L-et végzettet korrekcióra magyarországról?

-Miért nem virágzanak a 3L-et végzettek vállalkozásai, és miért vannak tartozásaik? (mint pl én is)

-Hány példányban adták el a dianetika könyvet? (hasonlitsd össze a 25-öd részét a tagságra kapott számmal)

-Miért nem lehet enthetát konfrontálni egy szcientológusnak (pl internet), holott ez lenne a dolga, ezzel forditaná thetává nem?

-Az etikatiszt miért értékel hogy mi etikus és mi nem az, ráadásul úgy tudom az etika személyes, akkor ő hogy szólhat abba bele?

-Ron az 50-es évek végén mondta hogy pár évünk van clearré tenni a bolygót. Azóta sok év eltelt messzebb vagyunk tőle mint valaha és még mindig élünk, ez hogyan lehetséges?

-Ron életrajzi adatai a könyvekben teljesen hamisak, miért?

-Ha tényleg sok millió szcientológus van, akkor miért nem csinálják meg az összes orgot ideális orggá azonnal úgy, hogy mindegyiktől kérnek kb 100 dollár támogatást?

Nos én feltettem ezeket és még sok más kérdést magamnak meg másoknak is. A végeredmény megdöbbentő.

Ne higgy nekem! Én sem hittem senkinek. Higgy a saját szemednek. Figyeld meg mi történik valójában, kapcsold ki a beléd nevelt látásmódot.

Nekem 1 évet vett igénybe mindez. Én tudok mutatni tárgyi bizonyítékokat, ha érdekel valakit.

Egy dolgot vegyél észre! Ron azt mondta ne értékeld a másikat. Ha valamire vagy valakire azt mondod hogy jó vagy rossz vagy helyes vagy sem, akkor az értékelés! Én sem állítom hogy a szcientológia jó vagy rossz. Egszerűen azt mondom hogy más mint amit hivatalosan állít magáról és nekem ez nem tetszik. Az értékelés egyben ítélkezés is. És biztos hallotad már “ne ítélj, hogy ne ítéltess!”

A statisztikákban ne higgy vakon. Ellenőrizd őket! A clearek és az OT szinteket végzetteket mindig újságokban közlik. Készitsd el a saját statisztikádat a régebbi ujságok alapján. Érdekes dolgokat fogsz látni.

Ne olyan statokat nézz amit nem tudsz ellenőrizni vagy nem lényegesek. Mi a cél? A clear bolygó, igaz? Nos az ehhez vezető fő statokat nézd!

A jó statokkal magyarázzák alapvetően, hogy nem lehet elnyomás a szervezetben (értsd a vezetésben) A vaódi statok a padlón vannak, és ez teljesen egybe is esik a valós helyzettel, hogy elnyomó a vezetés.

Tehát mindezek következtében nyilvánosan kilépek a szcientológiai egyházból, és csatlakozom az öndeterminált vagy másnéven szuverén emberekhez.

Semmilyen más egyházba vagy szervzetbe nem lépek be. Nem lettem szabadzónás, bár náluk az eredeti Ron anyagok és tech elérhető.

Semmi bajom a szcientológusokkal, akiket megtévesztettek mint engem is sokáig. Egyedül az egyház vezetése nem tetszik, akik a látszat ellenére pontosan azok az elnyomók akik ellen annyira küzd a szcientológia.

Senkivel nem kívánok harcolni vagy vitatkozni, így az egyházzal sem. A pénzemet szeretném visszakapni.

A webalapom címe, ahol minden elolvasható:

www.control-program.com

A korábban azért küldtem emailt az anyagaim eladásáról, mert az egyház nem akarta megvenni azokat, így a magam kezébe vettem az ügyet. Sajnos az org az érdeklődőket lebeszélte a tőlem történő vásárlásról. Arról persze senkinek nem szólt, hogy én felajánlottam ezeket az orgnak és neki nem kellett. Annyira nem szóltak senkinek hogy a könyvesbolti tiszt sem tudott róla!

2005 év vége felé kaptam egy enturbuláció tiltó utasítást az egyháztól, amiben arról van szó, ha még egy tudomásjlentést kapnak valakitől rólam, akkor automatikusan SP-vé nyilvánítanak. Nos zsarolásnak nem engedelmeskedem, meg egyébként is szuverén vagyok, így nem engedelmeskedtem.

Kaptam is pár tudomásjelentést azóta, de elnyomóvá eddig valahogy mégsem nyilvánítottak. Pedig szeretném, mert akkor az osa szerint vissza kéne kapjam azonnal a befizetett, de le nem szolgáltatot pénzem. Egyébként enélkül is vissza kéne kapjam ha visszakérem, amit meg is tettem, de nem fizették vissza. Nagyon sok ex-szcientológussal beszéltem és eleddig kivétel nélkül senki nem kapta vissza a pénzét, pedig visszajárt volna. Helyette SP-vé nyilvánítást kaptak. Furcsa látni hogy egyik SP-vé nylvánitot ember sem mutatja az antiszociális jegyeket, sőt erősen a szociálisakat látum rajtuk.

Lehet engem azért nem nyilvánítottak SP-vé, mert kellemetlen kérdések merültek volna fel az emberekben. Hogyhogy egy clear, 3L-es régi szcientológus SP lett? Nos a rengeteg auditálás alatt egyszer sem derült ki, meg a sok interjú meg biztonsági ellenőrzés alatt sem emeterrel.

Ezek szerint akkor vagy ott tévedtek vagy egy clear 3L-el hirtelen SP lehet? Nos ez igy persze vicc. Én ugyanaz az ember vagyok mint korábban, semmit sem változtam, most sem vagyok elnyomó és korábban sem voltam az. Sőt ha jobban megnézem az is csak egy értékelés/ítélet hogy valaki elnyomó.

Az egyház kb 3 millió forint le nem szolgáltatott, de befizetet pénzemet nem adta vissza a kérésemre. Ez pedig sajátszabályának ellens, mert az egyház azt állítja visszaadja. Ezúton kérek mindenkit, hogy kérdezzen utána a megfelelő helyen, hogy miért nem adják vissza a pénzem és azoknak sem akik szintén kérték ezt. Ha azt a választ kapod hogy kifizettek, akkor azt ne hidd el. Én mindenkinek küldök levelet és felrakom a weblapomra amennyiben az egyház fizet nekem. Amíg nem írom azt hogy fizettek, addig nem fizettek.

Ajánlom elolvasásra: Eckhart Tolle: A most hatalma című könyvét, illetve a többi könyvét is.

Ebben minden kérdésedre megkapod a választ, amit eddig kerestél. Semmi köze a szcientológiához, de messze jobban meg fogod érteni utána milyen is tényleg jelenben lenni, és mit is jelent auditornak lenni. Én Ront 100-szor jobban megértem mióta olvastam a könyvet.

Üdvözlettel: Nagy Zoltán

Cc: minden szcientológus

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr214614752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeilaX 2019.02.08. 16:43:31

Ez zsenialis!!! Igen, igen, igen!!!! Erre van szukseg!!! Megmutatni mindenkinek hogy mi is tortenik a szcientologiaban valojaban. Sajnos pont ez....
Viszont!!! Hala az egnek hogy vannak olyanok akik fel merik tenni maguknak ezeket a kerdeseket es nem felnek!!!! Senkitol es semmitol, pedig a szervezetben pont ezt akarjak elerni.
Az, hogy a rendszer ennyire etikatlan es nem teljesiti amiket iger, nyilvan kellemetlen.
Viszont!!!! Ezzel csak es kizarolag magukat romboljak belulrol. Szet fognak esni pici darabokra hamarosan es ez boritekolhato....
A szcientologia maga termeli ki az ellensegeit... Ebben az egyben viszont jo munkat vegez.

büdös zokni 2019.02.08. 17:01:41

A helyesirási hibák és a nyelvhelyesség alapján ezt tényleg szci irta... LOL
És mi történt az egyházon belül ezután? Volt-e hatása nemzetközileg? Volt már hasonló botrány külföldön is?
Hozzám ez nem jutott el, pedig jó lett volna. Pár évvel később történt, hogy befizettem auditálásra és pár intenziv után láttam, hogy nem stimmel a dolog. Főleg, mert a jelentéseimre sem kaptam választ. Úgy látszik, van jó oldala is annak, ha az ember olyan kritikus, önfejű és kötözködő, mint én. Magamtól távolodtam el a szcitől, az interneten olvasottak már csak a végső megerősitést adták.

OT 808 2019.02.08. 17:02:35

@LeilaX: "Viszont!!! Hala az egnek hogy vannak olyanok akik fel merik tenni maguknak ezeket a kerdeseket es nem felnek!!!!"

Így is van ez a beszéd! Szerintem, küldjük el nekik újból el ezt a levelet. És kényszerítsék válaszra őket!
Péternek biztos van egy aktuális email listája. Mit gondoltok?

Dudás Diána 2019.02.08. 17:19:58

@büdös zokni: "A helyesirási hibák és a nyelvhelyesség alapján ezt tényleg szci irta... LOL"

Ezt nem értem. Akkor hogy van ez? Ez a Nagy Zoltán nem is lépett ki? Ő még mindig szci? És mégis támadja őket?

Elnézést én elég kívülálló vagyok. Lehet, hogy hülyeséget kérdezek.

Dudás Diána 2019.02.08. 17:20:26

@büdös zokni: "A helyesirási hibák és a nyelvhelyesség alapján ezt tényleg szci irta... LOL"

Ezt nem értem. Akkor hogy van ez? Ez a Nagy Zoltán nem is lépett ki? Ő még mindig szci? És mégis támadja őket?

Elnézést én elég kívülálló vagyok. Lehet, hogy hülyeséget kérdezek.

Orbánviktor 2019.02.08. 17:39:31

Reformer:
Ezt a könyvet te is olvastad: "Eckhart Tolle: A most hatalma"
Innen jött az ötlet?

Orbánviktor 2019.02.08. 17:46:13

Kár, hogy hozzám sem jött el ez a levél, pedig nagyon kapóra jött volna.

Reformer 2019.02.08. 18:09:05

@Orbánviktor: nem, én egy nemzetközi ex-szci fórumon olvastam, sokan ajánlották, hogy jó továbblépés a szci után

Reformer 2019.02.08. 18:09:42

@kissgabor7804: ez egy 2006-os levél, és nyilvánvaló belőle, hogy még hitt akkor valamennyire a rendszerben. Van ilyen...

Reformer 2019.02.08. 18:10:16

@büdös zokni: a hatásáról majd külön posztban lesz szó

Dudás Diána 2019.02.08. 18:20:11

@Reformer: "ez egy 2006-os levél, és nyilvánvaló belőle, hogy még hitt akkor valamennyire a rendszerben. Van ilyen.."
Oh, értem már. És arról van e bármi információd, hogy aztán hogyan sikerült nekik kigyógyúlni? Vagy, hogy sikerült e egyáltalán?

LeilaX 2019.02.08. 19:49:59

@OT808 Reszemrol Ok :))))))

Reformer 2019.02.08. 21:10:26

@Aleister Crowley: ne sértődj meg kérlek, de ezt nem hagyhatom kinn... túl sok benne a személyes és az érzékeny adat. Fogok csinálni Zolival egy interjút és majd elmondja, amit szeretne.

Aleister Crowley 2019.02.08. 21:35:23

@Reformer: Semmi gond;) végül is téged betámadhatnak vele, Crowley meg már halott:-)))

Azért remélem elmentetted, ez alapján összeállíthatod neki a kérdés listát.
Reméljük hajlandó is lesz.

Dudás Diána 2019.02.09. 09:08:40

@Reformer: Korábban írtam: Oh, értem már. És arról van e bármi információd, hogy aztán hogyan sikerült nekik kigyógyúlni? Vagy, hogy sikerült e egyáltalán?

Péter, én elolvastam amit Aleister Crowley irt mielőtt kitörölted a hozzászólások közül.
Én értem, hogy kényes meg személyes információkat is tartalmaz, de nem lehetne, hogy mondjuk kitennéd úgy, hogy kitakarod a neveket, vagy álneveket írsz helyette?
Csak azért kérdem, mert tanulságosnak tűnik, hogy mi történt Zolival és biztos érdekelne másokat is, hogy mik lettek a kiküldött levél következményei.

TellVilmos 2019.02.09. 11:33:35

@büdös zokni: Annyi hatása volt, hogy engem is segített az egyház elhagyásában ez a levél. Akkor már túl voltam külsős és belsős tapasztalatokon is és ez felerősítette bennem azt a belső hangot, hogy "Nézz jobban az egyház körmére!".
Mivel érzékeltem ez előtt is, hogy valami nem stimmel, de nem akartam hinni ennek az észleletemnek.

Reformer 2019.02.10. 08:51:47

@kissgabor7804: beszéltem Zolival, és lesz majd vele egy interjú-féleség, amelyekben kitérünk ezekre

Dudás Diána 2019.02.10. 09:27:49

@Reformer: Nagyon jó, várom, gondolom többen is!

free spirit 2019.02.10. 11:38:32

@Reformer:

Jó ötlet. Én is várom. Köszönet nektek!

Dudás Diána 2019.02.19. 12:56:11

@Reformer: Mikor lesz az interjú? Már nagyon várom!

Reformer 2019.02.19. 13:19:39

@kissgabor7804: már folyamatban, megírás/egyeztetés alatt a végső szöveg - amint kész, kiteszem!

attilateam 2019.03.27. 11:12:36

Kedves Nagyon Zoltán!

Sajnos az amit írsz hiteltelen és hihetetlen. Ha ugyanis ilyen sok tanfolyamot elvégeztél akkor biztos volt nyerességed belőle. igaz? Ha nem volt nyerességed egyáltalán akkor minek végeztél el ennyi tanfolyamot? Ha viszont volt nyerességed akkor milyen pénzt akarsz vissza magadnak? Megdolgoztak érte nem? Amit te csinál ezt hivják elnyomó tevékenységnek. Azt hiszem hogy te sem értettél meg semmit az elvégzet tanfolyamok során. Én még csak egy pár apróbb tanfolyamot végeztem el de mindig azt kell tisztán látni hogy megkapod-e amire vágytál minden tanfolyam után. Ha nem, akkor az elején meg kellett volna álnod és pedig azt amit most itt az emberek között terjesztesz.

atomic squirrel 2019.03.27. 16:56:54

Kedves attilateam

Majd egy hejjessiráss tanfolyamot is végezz el légyszi, mert így még viccesebb vagy, mint akkor lennél, ha legalább írni megtanultál volna.
süti beállítások módosítása