Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Ezt teszi az emberrel 11 év a "szientológiában"

2019. január 17. - Reformer

A Sea Orgban még mindig szokás toborzóleveleket írogatni válogatás nélkül mindenkinek. A 33 éve halott Hubbard lefektette ezt az irányelvet, úgyhogy most már örökre így marad.

A levelet elolvasva látni, hogy mit tesz 11 év Sea Org tagság az emberrel.

Például azt, hogy nem tudja helyesen leírni a munkahelye nevét, ahol naponta 14 órákat dolgozik. Meg a "vallás" nevét sem, amelynek terjesztésére egész életet (meg az összes jövőbelit) feltette. (Mondjuk az is igaz, hogy 1 milliárd éves szerződése van, és még csak 11 év telt el - szóval van még ideje megtanulni ezeket.)

Aki megtalálja benne az összes helyesírási és nyelvtani hibát, az értékes tapasztalatokkal gazdagodhat - például megtudhatja, hogy mennyit ér valójában a Hubbard-féle csodálatos "tanulási technológia"...

1_15.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr5014567884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomic squirrel 2019.01.17. 13:20:02

Aki 11 év után még mindig ilyen lelkes a See Orgban, annak valószínűleg nem túl ütősek az értelmi képességei, hát ennyi tellett tőle.

Gyaloghuszár 2019.01.17. 16:44:06

:-D Micsoda marketing ötlet egy írástudatlan parasztra bízni a levelezést!
Tényleg nem értem, hogy mitől működik még ez a kínosan ostoba freak show.

norbert79 2019.01.17. 16:56:57

Ez fizikailag fájt olvasni...

TellVilmos 2019.01.17. 17:43:18

@atomic squirrel: A tapasztalatom szerint nem lelkesek. Csak ott is szokás az amerikai keep smiling attitűd. Mutatni egy arculatot. Hiszen nem mindegy, hogy mikor és mennyi tudomásjelentést írnak a szorgos munkatársról is.

Damiel 2019.01.17. 17:48:29

Szerintem örülne, ha kapna tőlünk vagy 100 rendkívül tárgyilagos válaszlevelet a felhívására. No, meg egy helyesírási kézikönyvet...

Orbánviktor 2019.01.17. 18:00:14

Kedves Blogkövető társaim,

Ezennel szeretnék elindítani egy SO toborzólevél versenyt.
Volt SO tagok részvételét is szivesen venném.
Én ennek a levélnek a helyes megírásával szeretnék részt venni a versenyben. :D

<Egyszer olyan toborzólevelet kaptam, hogy nem több napig próbálkoztam, és
nem sikerült egyszusszra végigolvasni.>

Orbánviktor 2019.01.17. 18:05:04

@Orbánviktor: bocsánat a helyesírási hibákért

Orbánviktor 2019.01.17. 18:15:43

Kedves Péter! 26.09.2018

Én VIKTOR vagyok az EUROPAI SEE ORG KÖZPONTBÓL
/IDEÁLIS CLO EU/.
ÉN már tizenegy éve vagyok SEE ORG tag, és most soha nem
látott terjeszkedésben van részünk, ez azt jelenti, hogy még
több szcientológusra van szükségünk itt a SO-ban.
Bizonyára elgondolkodtál már azon, hogy milyen lehet az
élcsapathoz tartozni. Egyre jobb, és ÉN erre büszke vagyok.
Szeretném, ha csatlakozni tudnál hozzánk és erősítenéd a gárdát.

Kérlek mindenképp válaszolj.

ML

Orbánviktor 2019.01.17. 18:19:56

Szerintem amíg csak a vonal alatt vannak a helyesírási hibák, addig még nincs baj.

egytucatLevelibéka 2019.01.17. 22:39:32

Azért van erre szükség, (mármint az SO toborzó levelekre) mert nincs éppeszü ember aki ezt egy életpálya modellnek gondolná. Most őszintén, mennyire kell ahhoz kattantnak lenni, hogy valaki erre adja a fejét?! LRH fejéből egy elkeseredett, megveszekedett pillanatában kipattant, leírta, bevezette, beerőltette, azóta is meggyőzik magukat, hogy ez hudejó tech a behozatalra.
Hát valaki mondja már meg nekik, hogy ez nem jó út. Vagyis de, arra nagyon jó, legalább is segíti azt, hogy a szervezet(len) összeomoljon, kimúljon.
Csak így tovább.
"Soha nem látott terjeszkedés". ? ???
Ja bocs, abban csak részük van. A mondatot tudni kell értelmezni.
Én kérek elnézést.

Orbánviktor 2019.01.18. 06:56:43

Én szivesen olvasnék másoknak küldött toborzólevelet, mert amikor én kaptam akkor azt hittem, hogy pont nekem szól személyre szabottan, mert ÉN VAGYOK A KIVÁLASZTOTT.

büdös zokni 2019.01.18. 12:20:41

Rendszerszintű a hiba. A nyilvánvaló helyesirási és központozási hibákba nem is mennék bele, az elköszönés pont elég a problémák megvilágitására. LRH ugyanis azt irta, hogy a tanulási tech a kulcs a terjeszkedéshez és a szci elfogadtatásához. De ezt egyikük sem érti, mit jelent, amit jól mutat a levél végére biggyesztett "ML". Mégis tudhatja-e valaki, aki nem tud angolul, hogy ez mégis mi az ördögöt jelent? De talán nem is csak az angoltudáson múlik, mert én angliában élek és 10 év alatt még egyszer sem találkoztam vele. Ez egy szci szleng, a "sok szeretettel", vagyis angolul a "much love" röviditése.
A példa világosan mutatja, hogy még a tanulási techet sem értik, nemhogy a szci többi részét. Ez egyben a szci kudarcát is jelenti, hisz pont a tanulási tech lenne az alapja.

Orbánviktor 2019.01.18. 14:08:31

@büdös zokni: Amit a szeretetet illeti jókora cinizmussal van helyetesítve.

mindbender2 2019.01.18. 19:03:07

@Orbánviktor: Kicsit visszatetsző, hogy pont a a ballibbantak alatt tudott terjeszkedni ez a szekta is és pont viktorék voltak azok akik megpróbálták kicsinálni őket.

Orbánviktor 2019.01.18. 20:02:22

"Nyilt társadalom, nemzetközi pénzügyi hatalmak, szci, ballib ..." a célok tekintetében egymásra találtak.

MVF 2019.01.20. 08:41:11

Ez nem úgy van, hogy a mennyiség mindig übereli a minőséget a "kiáramlásban" (is)? :-)

Orbánviktor 2019.01.20. 10:06:19

Kedves Bonyai Péter,
Szeretném megkérdezni, hogy az OR(K)G-ban arhiválják-e a kiküldött SEA ORG toborzóleveleket, hogy kinek mit küldtek ki, esetleg jó lenne begyüjteni belőlük minél többet, és egyszerre publikálni azokat, hogy ne lehessen kikövetkeztetni semmit. Több száz levelet nem lehetne senki nevéhez kötni.

Reformer 2019.01.21. 09:53:20

@Orbánviktor: archiválják papír alapú dossziékban, igen. Én csak azt tudom anonimizálva tudom azt megjelentetni, amit nekem beküldtek.

TellVilmos 2019.01.22. 11:38:38

@Orbánviktor: A levelek ink papíros megoldással vannak megírva. Az eredeti megy neked, a másolat a folderedbe. Érdekes látni, amikor ilyen folder alapján írsz levelet, hogy miket írtak már előtted. Érdekes azt is látni, ha esetleg volt benne valami feljegyzés, vagy válasz, hogy mennyire figyelmen kívül hagyják az emberek akik ilyen leveleket írnak. Mivel a nagy kiáramlás nagy beáramlást okoz LRH szerint, ezért szoktak ilyen tömeges levélírói esték lenni, ahol mindenki kap egy rakat foldert és leveleket ír annak a halomnak amit elé dobtak. Ezeknek a leveleknek a megírásával sietnek az emberek, mert hajszolják a statisztikákat. Ha egy héten írtál ötöt, akkor még nem nagy ügy a következő héten hatot írni. Aztán amikor már heti száz levfelet írsz kézzel, mert akkor kézzel kellett írni, akkor már nehéz százegyet írni. A folyamatos gazdasági növekedés nem csak a kapitalizmusban, fogyasztói társadalomban jelen levő elmebaj, hanem a Scientologyban is. Hiszen ha egy véges rendszerbe végtelen növekedést vizionál valaki, az szerintem elmebajos. LRH is ezt tette és ezt teszik a mai közgazdászok és politikusok is. Csak ez sokkal szembetűnőbb az egyházon belül, amikor hétről hétre magasabb teljesítményt kell kisajltolni magadból és egy idő után a mennyiség miatt minőségügyileg ilyen a fentebb látható példa szerinti szeméttel kompenzálják a munkatársak.

znagy6666 2019.01.22. 14:39:31

@mindbender2: @MVF: @Orbánviktor: Na mondok egy saját vonatkozású történetet.

A 90 -es évek végén üzletemberként ismerkedtem meg a Szcientológiával. Hamar fölmentem a Hídon, később képzést is kaptam bőven.

Most az időm nagy részét Californiában töltöm.

Azóta eltelt 21 év. 1998 tavaszán kezdődött az üzletem hála a Szcientológiának. A fölsőbb szinteken voltam Amerikában amikor összeállt a kép. Amint visszatértem Magyarországra rögtön bele is fogtam az újdonsült üzletbe.

98- ban könnyű volt akár 10 évre is amerikai vízumot szerezni munkahellyel, némi angol tudással rendelkező férfiak számára.

Nekünk viszont fiatal egyedül álló, vagány lányok kellettek akik kijönnének Amerikába.

Ebben segített a Szcientologia egyház és a Szcientológusok és a business az elején szinte kizárólag rajtuk keresztül ment.

Az elcserélhető hasznos végtermék az amerikai zöld kártya, méghozzá azon tehetős emberek számára, aki gyorsan és zökkenőmentesen kívánnak letelepedni az USA ban.

A Szcientológia segítségével kijutott lányoknak már könnyű volt a dolguk, szerezni egy Szcientológus amerikait, megházasodni és megszerezni a K1 vagy K3 vízumot, később talán az állampolgárságot. Ahogy meglettek a letelepedési papírok, elváltak, hogy mielőbb nyélbe üthessék a következő dealt.

A tehetős üzletemberek szép jutalékot fizettek és fizetnek azért, hogy összehoztuk őket az újdonsült "amerikai" Szcientológus párjukkal és legálisan élnek az USA-ban.

Mára jóval szigorúbbak a feltételek.
Bár még mindig elintézhető.
Én kiszálltam, már nem foglalkozok ezzel.

Ez a Magyarországi Scios cirkusz egy stage show, egy vicc, nem más mint egy letelepedési business birkózás két érdek csoport között.

Orbánviktor 2019.01.23. 15:08:21

@znagy6666:
Sajnos tudom miről beszélsz.
A környezetemből elvittétek a legjobb csajokat, és eladták őket.

znagy6666 2019.01.23. 15:25:23

@Orbánviktor: Kicsit hasonló a szitum a Bonyaiéhoz. Próbálom megóvni az embereket attól, hogy bekebelezte öket a Scio mozgalom. Sokan nem tudják, hogy mi a business a látható üzlet mögött. Talán egyeseknek durvának, vagy hihetetlennek hangzik, de sajnos igaz. Pont azért, mert nem hinnék el tud titokban egész jól működni.

Orbánviktor 2019.01.23. 16:10:48

@znagy6666: Azt nem értem, hogy miért több a szciben az öngyilkosság mint a gyilkosság, ugyanis nyiltan felvállalják a gonoszságot.

znagy6666 2019.01.23. 17:13:23

@Orbánviktor: őszintén, én sem. Bár tudjuk e biztosan, hogy melyik volt öngyilkosság és melyik nem? Pl. Zámbó Jimmy esetében, tudjuk e biztosan? Nagy a nyomás, sok a stressz. A gyengébb idegzetűek nehezen viselik. Én megúsztam...legalább is eddig...

PTS level III. 2019.01.23. 18:46:54

A toborzólevelet éhesen és kimerülten legépelő csóri lrh-zombi egyszer tisztázhatná már végre egyszer ezt a csontig rágott és milliószor elismételt"SOHA NEM LATOTT TERJESZKEDES" marketing klisét.
Ezt nem úgy kell értelmezni, hogy a szci terjeszkedését az agymosott beltenyészeten kívül soha nem látta senki...? De könnyen meglehet, hogy én siklottam át egy nem értett szó felett a levél olvasása során...

free spirit 2019.01.23. 20:00:22

@PTS level III.:
Szerintem a beltenyészet sem látja a "SOHA NEM LÁTOTT TERJESZEKEDÉST", csak mondták nekik. S ha mondták, akkor az úgy van. Főleg, ha a nagyfőni mondta. Márpedig a nagyfőni megmondta, s ez pont elég. :)

free spirit 2019.01.23. 20:01:57

@free spirit:
Elnézést az elírásért. Helyesen: TERJESZKEDÉST. Nem vagyok ma topon. :)

Orbánviktor 2019.01.24. 11:45:27

@PTS level III.: Ünneplik a soha nem látott terjeszkedést*.
------------------------------------------------------------------------------------------
*Soha nem látott terjeszkedés = soha senki nem látta sem beltenyészeten belül, sem beltenyészeten kívül.

Mindenkinek joga van ünnepelni azt amit épp jónak lát.
DM a főgóré megmondta, tehát ő tiszta, miért is kellene megbánást mutatnia miatta.
A hívek megünneplik azt ami nincs, köszönöm előre is a mindennapi kenyeret.

PTS level III. 2019.01.24. 17:23:22

@free spirit:

Ó, ez miatt ne kérj elnézést! ;) Én például kétszer írtam le az "egyszer" szót egyetlen mondaton belül. A bakim után megfogadtam, hogy telefonálás közben soha nem fogok hozzászólást írni. :D

PTS level III. 2019.01.24. 17:29:11

@Orbánviktor:

A cirkusz és a kenyér hatékony figyelemelterelő praktika még az "egyház" berkein belül is.
Amíg tapsolnak és ünnepelnek, addig se fáj a valóság.

Orbánviktor 2019.01.24. 18:09:56

@znagy6666:
Szerinted vannak olyan praktikák, hogy rávehetnek egy embert az öngyilkosságra, miután minden pénzét nekik adta, aztán kölcsönt vett fel amit szintén odaadott. Nem maradt már semmije, és amikor már tényleg nem tudta növelni a statisztikákat, akkor észrevette, hogy az őt biztató, és rajta segíteni akaró embereknek hirtelen közömbös lesz, viszont az életbe amiből jött már nem tud visszamenni, mert már túl sok pénzt vett ki belőle, és az emberek akiknek fontos volt nem örülnek az új helyzetnek. Ebben a pillanatban elmehetne a sajtóhoz, esetleg egy jogászhoz. Ezen a ponton jelenne meg az Önkéntes Lelkész/Etikatiszt aki felteszi az I-re a pontot. Megmondja, hogy rajta már csak egy etikai program segíthet, amit muszáj lesz előre kifizetni. Utána ad neki egy lokalizációs aszisztot:
-Nézd meg azt a kötelet./.../ -Köszönöm./.../ -Nézd meg azt a gerendát./.../-Köszönöm./Az aszisztnak vége./

znagy6666 2019.01.24. 18:46:07

@Orbánviktor: Igen furcsa dolgok ezek. Bár itt Californiában néha előadják ezt durvább kivitelben is. Biztos hallottál a Haven's Gate szektáról 1997 Ben 39en tömeges öngyilkosságot követtek el a tagok közül. Így akartak megtisztulni. Furcsa az emberi elme, mi?. A durva az, hogy a mai napig tevékenykednek Santa Fe és San Diego környéken.

büdös zokni 2019.01.26. 20:14:55

@znagy6666: Te az a Nagy Zoli vagy, aki Juszt műsorában is szerepelt?

büdös zokni 2019.01.26. 20:52:03

@znagy6666: Semmihez nem "kell". Ha az vagy, azt szeretném tudni, neked meg semmi okod titkolni. Még emlékszem a benyomásra, amit a Juszt-interjú alatt/után éreztem és érdekes módon nem változott róla a véleményem azóta sem, hogy magam is elnyomó lettem.

znagy6666 2019.01.26. 21:02:05

@büdös zokni: Ok. De akkor neked mi a igazi neved?

büdös zokni 2019.01.26. 22:31:32

@znagy6666: nekem még érvényes a titoktartási papirom, a foldereimet pedig külföldre menekitették, igy kibújva a személyes adatokra vonatkozó törvények alól, egyébként nem érdekelne, senki elől nem titkolom, hogy már nem vagyok agymosott

holhammer 2019.01.29. 01:48:01

@mindbender2: Nem kicsit visszatetsző, hogy úgy élteted Viktort a szcientológia kicsinálásáért, hogy ő közben az egész országból egy pont olyan agymosó, rabló szektát csinált mint a szcientológia, csak sokkal durvábban, sokkal többet lopva. Miscavige csak ipari tanuló hozzá képest, ha 1 millárd évig élne se tuda annyit összelopni mint amennyi már most Lőrinc nevére lett írva.

Ugyanazok az elemek, ugyanaz a folyamatos agymosás, ugyanaz az ellenségkép gyártás, ugyanúgy megvannak a WOG-ok meg az SP-k, ugyanúgy lejáratással reagálnak minden kritikára (Blanka megvan?).

Egyszer majd talán te is felébredsz és elborzadsz, hogy milyen szektát is támogattál.

Gyaloghuszár 2019.01.29. 07:16:03

@holhammer: Te meg miről beszélsz? Szerintem eltévesztetted a blogot...
@Reformer - kell ez ide?

Aleister Crowley 2019.01.29. 10:22:57

@Gyaloghuszár: Te miről beszélsz? Csak nem Te vagy a @Reformer egyik AVaTaRja ezen a nicken?

holhammer2 2019.01.29. 10:28:19

@Gyaloghuszár:

Ott volt az előzményben, hogy mire reagáltam, de úgy látszik, az nem zavart.

mindbender2 2019.01.18. 19:03:07
"Kicsit visszatetsző, hogy pont a a ballibbantak alatt tudott terjeszkedni ez a szekta is és pont viktorék voltak azok akik megpróbálták kicsinálni őket. "

Tehát akkor ha jól értem ballibantazni, Viktort éltetni azt lehet, az jó helyen van ezen a blogon, nem elég, hogy ezt kell hallgatni minden médiából megállás nélkül, most már itt is ez a módi, viszont ha valakit ez zavar és erre reagál azt jó házmester tempóban jelenteni kell és kitiltatni. Ahogy a régi szép időkben, nem igaz?! Vajon a ballibantazós kommentre miért nem kérdezted, hogy "kell ez ide?". Az itt van továbbra is, azt nem kellett törölni, pedig láttad te is meg Reformer is, hogy mire reagáltam.

Kicsit "szelektív" itt a politika semlegesség.

De tudod, mit nem kellek én ("ez") ide. Legalább nem utalok többet a Clarus Animusnak sem, majd utal a Viktor.

Gyaloghuszár 2019.01.29. 10:43:49

@holhammer2: Jogos, a másik kommentnek sincs itt helye, legalábbis ebben a formában biztosan nem.
Az viszont legalább a tárggyal foglalkozott, míg te csak habzó szájjal acsarogsz. Hiába állítod az ellenkezőjét, sajnos megvannak a politikai acsargásnak a fórumai szerte a médiában, válassz egy tetszőt és folytasd ott ha nem tudsz a témánál maradni.

@Aleister Crowley: nem értem miért gondoltad, de szerintem Reformer nem szorul rá, hogy mindenféle idétlen néven a saját cikkeit kommentálja. Nekem mindenesetre semmi közöm hozzá.

Reformer 2019.01.29. 10:46:29

@holhammer2: figyelj csak, én tiszteletben tartom mindenkinek a politikai kérdésekről alkotott véleményét. A szcientológia elleni fellépés szakmai kérdés, nem politikai. Tisztelettel megkérlek téged, és egyben mindenkit, hogy hagyjuk a politikai vetületeit ennek a kérdésnek. Kismillió fórum van a neten, ahol lehet orvvérzésig szidni a rendszert és az ellenzéket.

Én már beteg és fáradt vagyok attól, hogy a mindennapjaimat mérgezi ez az állapot. Nem szeretném, ha a blogon is a szcientológiáról szóló párbeszéd átmenne a Viktorról, Mészáros Lőrincről, a Blankáról és a többi aktuálpolitikai témáról szóló vitába. Mert ezeknek semmi köze a blog témájához, a szcientológiához.

A kommentedet visszaállítottam, de tényleg megkérlek, hogy ne itt vitatkozzunk erről. Máshol. Bárhol máshol.

holhammer2 2019.01.29. 11:13:19

@Reformer: Eszem ágában sincs itt politikáról vitatkozni, én se gondolom, hogy ennek itt lenne a helye, de felhívnám a figyelmedet, hogy nem én kezdtem ezt a vonalat, én csak reagáltam. Pont azért mert nekem is elegem van abból, hogy minden nap ezt kell hallgatnom és az már sok, amikor valaki itt is a propagandát tolja.

Tőlem nyugodtan törölheted a kommentemet, de akkor legyél következetes és azt is töröld amire reagáltam, ne csak a reakciót.

Maximálisan egyetértek azzal, hogy itt ne legyen Mészáros Lőrincezés, de akkor ne legyen ballibantozás se.

Aleister Crowley 2019.01.29. 11:35:01

@Gyaloghuszár: @Reformer: Na, most, hogy a teljes folyamat vissza lett állítva, már érthető. Ok. A feltételezésem visszavonom, nem Te vagy az @Reformer egyik AvATaRja. Viszont lehet az @Reformer az AvATaRja valaki másnak.

Reformer 2019.01.29. 13:20:25

@holhammer2: rendben, köszönöm, egyiket se szeretném látni a blogon én sem...

Reformer 2019.01.29. 13:24:09

@mindbender2: @Orbánviktor: megkérlek titeket arra, hogy a politikai felhangokat mellőzük. Az MSZP-SZDSZ korszakban is folytak ellenük hatósági eljárások egyébként (az akkor még APEH néven futó NAV eljárásai, VPOP-eljárások az e-méterek behozatala miatt, munkavédelmi főfelügyelőség, adatvédelmi ombudsman stb). Tény, hogy az egyházi státusuk miatt sokat nem lehetett velük kezdeni, de nem volt nekik minden elnézve...

Dudás Diána 2019.01.29. 19:03:55

@Reformer: @Aleister Crowley: @mindbender2: @Orbánviktor: @Gyaloghuszár:

Kedves Bonyai Péter!

Figyelemmel kísértem a mai moderálásodat, ill. az arra tett kisérletet.

Szeretnék érdeklődni, hogy vannak e a rovatodhoz tartózóan külön cset-szabályok? Arra gondolok itt, hogy a blog alapszabályain kívül egyéb saját szabályok kizárólag a Szientológia: Objektíen és szubjektíven rovatra vonatkozóan.

Ha van ilyen, az hol tekinthető meg? Megjegyzem én kerestem az oldalon ezt, de nem találom, bár lehet elkerülte a figyelmemet.

Megtisztelnél a válaszoddal.

Reformer 2019.01.29. 20:12:29

@kissgabor7804: nincsenek ilyen szabályok, azért nem találtam ezeket :) ha nagyon elmegy a politikai viták irányába a beszélgetés, akkor szoktam szólni vagy moderálni, éppen milyen hangulatom van. Nem akarok szabályzatokat írogatni, mert feleslegesnek tartom. Egyrészt szerencsére nagyon ritkán jön elő ez a politizálási probléma, másrészt egy ilyen szabályzatot kirakni egy méretes trollmágnes szerintem.
süti beállítások módosítása