Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

A képmutatás mesterei, 124. rész

2018. október 26. - Reformer

A szcientológia egyik legvállalhatatlanabb vonása számomra a képmutatás és az erkölcsi iránytű teljes hiánya volt - azaz szinte bármilyen kétes húzás belefért a házon belül elfogadott cselekedet közé, ha az hasznára vált az egyháznak.

Hubbard magyar tanítványai közül van egy, aki kiemelkedően teljesít a képmutatás terén - Marozsák Szabolcs Facebook-gururól van szó, akit a Heti Válasz a 100 legbefolyásosabb szcientológus közé sorolt.

Már volt szó erről az úriemberről a blogon (amikor Puzsér Róbert páros lábbal beleszállt), de egyik kedves ismerősöm átküldött pár frissebb anyagot, így emiatt alaposabban utánajártam a témának.

A HVG 2015. augusztusában ezt hozta le róla:

Lájkból pénzt

A legnépszerűbb magyar oldalak közé tartozó Szeretem az anyukámat már valódi médiavállalkozásnak tekinthető, a mögötte álló marketingszakember, Marozsák Szabolcs (ő is több vasat tart a tűzben, például női önbizalomedzőként is dolgozik) elmondása szerint csak ezen az oldalon 10 embert foglalkoztat, akik hetente 250 posztot gyártanak, illetve olyan akciókat is bevetett az oldal népszerűsítése érdekében, mint az anya-lánya közös fotóverseny vagy egy azzal kapcsolatos kérdőív, hogy a mai felnőttek hogyan gondoskodnak szüleikről. 

Azért álljunk meg egy pillanatra - "Szeretem az anyukámat" néven (több mint 570.000 ember követi!) üzemeltet Facebook-oldalt egy olyan ember, aki a Heti Válasz listája szerint annak az egyháznak a tagja, amelyikkel talán a legnagyobb probléma a kapcsolatmegszakítás gyakorlata. A kapcsolatmegszakítás miatt családok hullnak szét, Leah Remini sorozata számos ilyen esetet dokumentált, és ebben több érintett anya könnyeivel küszködve mesélt családja széteséséről.  A bejegyzéseket megnézve ott vannak Marozsák Szabolcs női önbizalomedzős reklámjai és a Seminar Consulting (Piroska Gyula, a szcientológus konzultánsok vezetőjének cége) hirdetései is.

Sőt, még a "Szeretem Jézust mindennap" oldal is valamiért a bejegyzések között saját tartalomként (TEHÁT NEM MEGOSZTVA és ráadásul a feltételezhetően hívő keresztény követőknek) reklámozza a női önbizalomedző bizniszt, amely valószínűleg részben vagy egészben L. Ron Hubbard tanításain alapul.

jesusfchrist.jpg

Ha Marozsák Szabolcs bizniszéhez tartozik ez a 80.000 követővel rendelkező oldal is, akkor (legalábbis a Heti Válasz listája szerint) egy olyan egyház tagja üzemelteti, melynek alapítója szerint Jézus Krisztus nem is létezett, és az egész kereszténység egy beültetett mesterséges emlék, egy "implant".

Ami már tényleg a képmutatás teteje lenne. És elmondhatnánk, hogy van az a pénz, amiért a szcientológusok mindennap szeretik Jézus Krisztust.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr5914324183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bgisi 2018.10.26. 22:31:13

Az utolsó részhez csak annyit szólnék hozzá, hogy tisztán emlékszem ahogy Koppenhágában Walter Kotric ott ált egy ünnepségnél az emelvényen, háta mögött egy hatalmas, talán 2 méteres szci kereszt (ami azért nem csekély módon hasonlít a latin keresztre - https://hu.wikipedia.org/wiki/Kereszt_(jelkép) ), és mondhatni kötőszóként használta többször is a "Jesus f****ng Christ" kifejezést. Az, aki magát "vallási vezetőként" hirdeti.

Gyaloghuszár 2018.10.26. 23:07:34

Igen, a szcientológia sikerének titka, hogy a tagjai gyorsan és ügyesen vannak átnevelve a szemrebbenés nélküli hazugságra. Tulajdonképp azt csinálják már sok-sok éve, amit a média csak mostanában kezdett el ennyire nyíltan - hazudni, elferdíteni, kiforgatni, nagyra fújni bármit, feltéve, hogy új tagokat, és legfőképp pénzt hoz. Az emberek nagy része alapvetően becsületes. Vagy igazat mond, vagy ha hazudik, szorong miatta és szarul csinálja - nem tud elszakadni az igazságtól. A közéletben jól látható, hogy ezek az emberek nincsenek felkészülve arra az eredendően gonosz módjára a kommunikációnak, ahol az igazságtartalom egyszerűen nem szempont és csak az határozza meg a mondanivalót, hogy mivel lehet rávenni másokat arra amire akarjuk.
Csak példaként: "A világ legetikusabb szervezete". Arcátlan :-)

Pontosan az ellenkezőjét mondják annak amit tesznek, röviden ennyi a sikerrecept.
"Sosem volt második feleségem!"

PTS level III. 2018.11.03. 21:25:47

@Gyaloghuszár:

"Igen, a szcientológia sikerének titka, hogy a tagjai gyorsan és ügyesen vannak átnevelve a szemrebbenés nélküli hazugságra."

Épp ma tudtam meg (bizalmas forrásból, egy őszinte beszélgetés keretein belül), hogy a szci semmiféle jelentősnek mondható sikert nem könyvelt el Magyarországon az elmúlt években. Egy clear tanya sem fog összejönni nekik, nemhogy egy egész ország. Többek között ezért kényszerülnek bele a saját etikai irányelveiket meghazudtoló pr-jótékonykodásokba (pl. az ominózus pokrócgyűjtögetés hajléktalanoknak). A szcik a lelkük mélyén rühellik az ilyesmit, mert egyrészt bevételt nem hoz a világ legetikusabb szervezetének konyhájára, másrészt pedig saját tanítómesterüket köpik arcon azzal, hogy ennyire ráfeszülnek erre a társadalmi közmegítélést javító színjátékra.
Az indítékok tisztázatlanok, a kívánt eredmény elmarad, az ellentmondások feloldhatatlanok..., de ők mégis nyomatják a játszmát végkimerülésig.

"a vallás kiválóan alkalmas mind ama problémák megoldására, amelyek nem léteznének a vallás nélkül"
süti beállítások módosítása