Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Rekordszámú új ügyfele lett a Scientologist™ állatorvosnak Hubbard™ módszereitől

2018. július 13. - Reformer

Megérkezett hozzánk a Scientology™ legújabb Híd™ magazinja.

Meglepő újdonságként a "legfiatalabb, legbátrabb és legmenőbb vallásnak" átcímkézett biznisz végig az angol megfelelőit használta ebben a kiadványban a korábban magyarosított "dianetika",  "szcientológia" és "szcientológus" kifejezéseknek. 

Gondolom, hogy azért, mert ezek bejegyzett védjegyek, a magyar megfelelők meg nem. Vagy csak szimplán ennyire hülyék, azt se lehet mondjuk kizárni.

Íme a remekmű a borítója, ezekkel az okos megoldásokkal:

"Légy önmagad Dianeticsszel!"
"Ismerjen meg egy Scientologistot!"
"A Scientology belülről"

img262.jpg

Belelapozva megismerhetjük az állatorvos csodálatos történetét, aki elkezdett reklámozni, és erre többen keresték meg, mint azelőtt (ezt ki gondolta volna, zseniális ez a Hubbard™-tech, de tényleg), és előkerül a magyar reklámarc is, aki elkötelezett Scientologist™ módjára szintén angolul határozza meg önmagát az állítólagosan tőle idézett mondatban.

1_14.jpg

2_10.jpg

 

A többi cikk is hasonló színvonalú, úgyhogy többet már be se szkenneltem a propagandamagazinjukból.

Mindenesetre gratulálok ehhez a döntéshez, sikerült röhejessé tenni a nagy bejelentést tartalmazó exkluzív kiadványt.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr6514111617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bögreőr 2018.07.13. 22:55:44

Nagyon idétlen. Valószínű felsőbb utasítás, ilyen hülyeséget csak egy felsővezető találhat ki, akinek fogalma sincs semmiről. Scientologistoknál sem ritka az ilyen gondolom.

Gyaloghuszár 2018.07.14. 12:53:02

Ezért vagyok elkötelezett szcientológia rajongó: a trash műfaj egy egészen sajátos vadhajtása minden megnyilvánulásuk.
Sajnos a cikkek nem a vezetők írásai - pl. Édees Úr értelmetlenségig fajuló nyelvi és nyelvtani hibái elmaradtak. De a "Dianeticsszel", meg a "Scientologistot" valódi igazgyöngyök, made enyém day!

PTS level III. 2018.07.14. 16:35:49

Jobb lenne, ha a jövő elmebajtól mentes, szabad és csudijó világában nem Scientologistok™ írnák a gyerekek mesekönyveit. :)

PTS level III. 2018.07.14. 16:52:11

A Freedom medalos™ Tom Cruise™(?)-t miért nem tudják évek óta rávenni egy kis Scientologyt™ propagáló, magastónusú őrjöngésre?

youtu.be/qQgXEkL3NV4

Csak nincs valami baj?

Bgisi 2018.07.15. 22:52:49

Ez az írás annyira abszurd, hogy szerintem ez már kamu. Vagy Ref átírta, vagy valaki belülről bomlasztja (nyilván csak viccelek).
Mikor az embert átbasszák és látja hogy másoknak is (erkölcsi, anyagi, lelki) kárt okoznak akkor dühöng; mikor már ötezredjére is klírré teeszik a planétát a sokadik mérföldkő jelentőségű bármijükkel, akkor már vínnyogva röhög; de egy ilyen újságot kiadni a kezük közül. Ez már a legalja, siralmas és nagyon szánalmas.

PTS level III. 2018.07.16. 14:26:36

@Bgisi:

"Show me a fucking clear." - Jason Beghe, OT V™, ex-scientologist™

TellVilmos 2018.07.17. 18:50:58

Nemcsak a Híd ilyen borzalmas. Az utóbbi hónapok Advance, IAS, Auditor magazinok is ilyen förmedvény nyelven jöttek ki. Jól meg is lepődtem, hogy mi ez a nyelvi visszafejlődés, főleg hogy anno ismertem a fordítási egység több tagját is és büszkék voltak arra, hogy egy standard magyar fordítási rendszerrel rendelkeznek.
Valószínűleg igazad van, hogy direkt vagy jogvédő akció, vagy az agyhalott nemzetközi management utasítása, akik a nyelvek közti külülönbséghez, nyelvészethez, nem értenek semmit.

Emlékszem, volt egy olyan fordítási hitelesítési eljárás, ahol úgy akarták biztosítani a "pontos", "szakszerű" fordítást, hogy angolról lefordítják magyarra a az adott LRH szöveget és aztán egy másik fordítónak vissza kell fordítania angolra. Azt hitték, ha pontosan ugyanazt a szöveget kapják vissza a visszafordításnál, akkor helyes volt a magyarítás. Ha nem ugyanaz a szöveg jön vissza, akkor tuti elcseszett a fordítás. Aki ezt az ellenőrzést kitalálta, még nem fordíthatott más nyelvre, ergo angolon kívül más nyelven nem is beszélhetett. Akkor tudná, hogy mekkora különbségek vannak, akár angol, spanyol közt is, nemhogy egy hajlító és ragozó nyelv közt.

Gyaloghuszár 2018.07.17. 22:58:25

@TellVilmos: Mérőnek volt egy köve (talán a Mindenki másképp egyforma, nem tudom már) 15 éve, abban magyarázta, hogy a mesterséges intelligencia még nagyon messze van. A példák között egy fordítóprogramot is említett, ami természetesen nem tudta a különféle értelmi árnyalatokat, illetve rokonértelmű szavakat helyesen alkalmazni. Emiatt amikor angolról oroszra, majd vissza fordították le a "lélek kész, de a test erőtlen" mondatot, eredményül azt kapták, hogy "a vodka jó, de a hús vacak" :-D

Gratulálok a TECHnikusoknak, sok holdkórost védtek meg maguktól az ilyen akciókkal.

Gyaloghuszár 2018.07.17. 22:59:19

* köve helyett könyve volt Mérő úrnak

PTS level III. 2018.07.18. 08:14:17

@TellVilmos:

Azt viszont be kell látnunk, hogy a különféle fordítási metódusok bevételt hoznak a szervezetnek. Éppúgy viselkedik, mint a restart gomb egy számítógépes játékban: például újra ki lehet adni és megvásároltatni a "még sztenderdebb" fordításokat új könyvborítóval, és a klír vagy az óté is sokkal "sztenderdebb" lesz ám, ha újra kifizeti a hidat, nem?

egytucatLevelibéka 2018.07.20. 12:28:08

@TellVilmos: az első megrökönyödéseim egyike a traktor és a macska esete. Jóska azt mondja Pistának, hogy "traktor". Pista nem érti a traktor szót és tévesen egy macskára gondol. Ez valami tanulási tanfolyamon lehetett vagy kommunikációson de nincs jelentősége...
Végeredmény: meggyőztek engem, hogy ez így helyes, így jó a fordítás, csak tudni kell értelmezni. Felmutattak irányelveket a kritikus megjegyzésekről...

Végül is én voltam a hibás, mert hagytam magam. Legalábbis egy korrekciós auditáláson és kremingen ez lett a végeredmény ami akkor cirka 180.000,- Ftba fájt.

Jó kis tanulópénz volt!

PTS level III. 2018.07.20. 15:30:18

@egytucatLevelibéka:

"Felmutattak irányelveket a kritikus megjegyzésekről..."

A diktatúrákban tilos gondolkodni, széllel szembe vizelni, kételkedni...
Ne aggódj, már én se vagyok biztos abban, hogy miért kellene jobban szégyellnem magam:
mert hittem benne, vagy mert fizettem érte. :D

norbert79 2018.07.24. 14:08:51

Azért feldobhatnád PDF formátumba az egész anyagot...

Reformer 2018.07.25. 08:17:12

@norbert79: okés, gondoltam rá én is...

TellVilmos 2018.08.10. 11:47:19

@PTS level III.: Én csak egy kicsit szégyenlem magam, hogy részt vettem benne. Nem reklámozom új ismerőseimnek ezt a korszakot az életemből. A régiekkel, akik ismertek abból, szoktam beszélgetni erről ha feljön ez a téma.

Igazából hálás vagyok a szcientológiának. Megismertem, hogy miként lehet jószándékú idealista embereket kihasználni, belevinni a málnásba. Azóta jobban észreveszem, ha valaki át akar baszni engem, vagy a családtagjaimat, barátaimat. Jó képzést adtak az egyházban ezzel kapcsolatban. Jó embereket ismertem meg ott és néha kalandos volt az ottani élet. Szerencsére felismertem, hogy mi megy ott és sikerült váltanom egy másmilyen életvitel felé.

Azok az irányelvek amúgy érdekesek. A vége felé volt, hogy kritikát mertem megfogalmazni LRH írásával kapcsolatban, annak ésszerűségével kapcsolatban. Az RTC embere, elkerekedett szemekkel nézett engem és kérdezte, hogy melyik szót nem értem. Akkor lett nyilvánvaló nekem, hogy a logika mennyire megbicsaklik az LRH személyi kultusz szűrőjén keresztül.

PTS level III. 2018.08.11. 15:42:02

@TellVilmos:

Eljutottam arra a pontra, hogy szégyenérzet nélkül beszélgetek erről a kínos témáról bárkivel, ha felvetődik. 10 év benne, és 12 év nélküle... ennyi időre volt szükségem. ;)

Jól látod a helyzetet, a legtöbb idealista ugyanazt érzi: hogy kilökték a jéghideg világűrbe perspektívák és távlatok nélkül, és a szekták ezeket fogdossák össze a lepkehálóikkal a válaszok és a szabadság hamis ígéretével. Persze szigorúan csak sok pénzért suttogják a füledbe a létezés legbizalmasabb titkait.

És akadnak olyanok is, akik még elhiszik, hogy a szcientológia válságát a meg nem értett szavak okozzák, de ez már nem az én problémám.

Gyaloghuszár 2018.08.13. 17:47:41

@PTS level III.: Igen, talán a meg nem értett szavak lehetnek a ludasak.
Pedig néhány prominens vallási vezető segít megérteni az esetleg nem kellően definiált szavakat azzal, hogy az üzenetet kellően degradálva továbbítja:
www.youtube.com/watch?v=bFHv5KIaO7k
0:05nél:
ADD A PÉNZT! ADD A PÉNZT!

PTS level III. 2018.08.16. 23:44:23

@Gyaloghuszár:

Ami a prominens szci "vallási" vezetők kenetes és kurvára képmutató üzeneteinek hitelességét illeti, én nem bírom fél percnél tovább röhögés nélkül. Aki a szcientológiában meglátja a pénzhajhászat gátlástalan szándékát, az a vallásszabadságot támadja? Ugyan már! ;)
Mennyire kell a XXI. században komolyan venni egy olyan "vallást", amely egy használtautó-kereskedő csalhatatlan eladási technikáira építi a hosszútávú túlélés stratégiáit, csak mert az alapító guru leírt egy irányelvi levelet, hogy a Big League Sales Closing Techniques a referencia és kuss! :D
Szerintem egy bordélyház madame-ja meggyőzőbben prédikál a kurváinak az erkölcsös életről, mint ezek a "prominens vallási vezetők" a vallásszabadságról, de ez csak magánvélemény.
süti beállítások módosítása