A világ minden táján élő és tevékenykedő szcientológusokat mutatja be a szcientológia TV-csatornájának "Meet a Scientologist" sorozata. Nyilván nem a tagság nagy részét adó átlagembereket, akiknek az életben nem lesz annyi pénzük, hogy bárhová is eljussanak "a Hídon", hanem azt a pár sikeres embert, akikkel jobban el lehet(ne) adni a témát.
A 7. részben egy magyar házaspár, egy dizájner kristálycsillárokat és -lámpákat gyártó KKV vezetői kerültek sorra.
Korrekció - 2021.04.26.
A videót szerzői jogi okokból nem oszthatom meg a blogon, a Szcientológia TV oldalán lehet ezt a sorozatot megtekinteni
A lényeg, hogy 21 percen át az angol nyelvvel folytatott hősien küzdelemben, erős igazi magyar akcentussal bemutatják a cégüket, majd János kb. mond három mondatot a szcientológiáról.
Annak természetesen örülök, hogy egy magyar KKV nemzetközi sikert ér el, a termékeik pedig tényleg lenyűgözőek.
Az viszont nagyon erős túlzás, hogy a sikerüket a szcientológiának köszönhetik.
1) Hubbard egyrészt egy sort sem írt a kristálycsillárok gyártásának és marketingjének rejtelmeiről, a közel-keletiek (ahová főleg eladnak) vallásáról, az iszlámról pedig elég sajátos elképzelései voltak...
2) A másik az, hogy míg az egyházban dolgoztam, őket egyáltalán nem tartottuk aktív szcientológusnak. Olyan ritkán mentek az org közelébe, hogy a 10 év alatt kb. egyszer vagy kétszer láttam őket összesen. Nem is emlékszem arra, hogy bármilyen tanfolyamon vagy auditáláson részt vettek volna... A sikerüknek inkább az lehet a titka, hogy messzire elkerülték a szcientológia szervezeteket, és így a gyakori megkopasztásokat - valószínűleg ezért tudtak a saját cégük fejlesztésére elég energiát és tőkét fordítani.