Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Újabb kapcsolatmegszakítás családtaggal

2017. november 06. - Reformer

Ez az, ami nem létezik vagy csak a "végső esetben" alkalmazzák (attól függően, hogy éppen ki nyilatkozik).

kapcsm.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr4013196636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jettero 2017.11.07. 05:38:42

Nocsak nocsak.
Hol van ilyenkor az én Fenepéterem?
Hallass magadról.
Érdekel az objektív véleményed. Mert ugye nekünk a sérelmeink miatt nem lehet objektív véleményünk. Hát segíts rajtunk és adj nekünk egyet!

Itt egy kis segítség a felkészüléshez:
youtu.be/krky3vx61gMl

Kifejezetten az utolsó másodperceket hallgasd figyelmesen.
Köszi. Puszi.

norbert79 2017.11.07. 08:38:15

FenePéter néven feladta, majd visszajön más névvel, új sztorival s végigjárja ugyanazt az utat, hogy utána megint eltűnjön

FenePéter 2017.11.07. 11:06:43

Megtisztelő, hogy még alig írtam 8 órája, és máris hiányzok?! :)

Naponta 10.000 kapcsolatot tuti megszakítanak csak Mo-n. Mindenkinek joga van ehhez!

Nekem is volt ilyen f.sz barátom, sőt családtagom. Közük nem volt a szci-nek. Egyik esetben 24 évesen, másik esetben később dönöttem így.

Aki f.sz, vagy értetlen, minek tartsam vele a kapcsolatot?

Nem beszélve még vagy 20 emberhez, csakhogy ők inkább munkatársi viszonyban voltak, azok nem voltak fájdalmasak.
Szóval ilyen esetek garmadával vannak, és mind fájdalmas, ezekből rengeteg paoltát lehet építeni és ezáltal gyülölni bárkit és bármit.

Jettero 2017.11.07. 13:16:47

@FenePéter:
Ez jogos.
Meg ebben az esetben lehet pont errôl van szó.

Én inkább az intézményesített kapcsolat megszakítást nem kedvelem.
Pl: amikor felhívtak az orgból, hogy xy OT7-es volt BP org ügyvezetôvel többet nem beszélhetek, mert elnyomóvá lesz nyilvanítva. De persze a sarga papírt nem rakják ki (mint ahogy a referencia szerint kellene) mert az nagyon enturbuláló* lenne.

*Enturbuláló: A csodavilághoz ragaszkodó szcientológusoknak esetleg kellemetlen gondolatai támadnának.
Pl: hogy lehet az, hogy egy OT7-en auditaló, az orgnak több milliót adomanyozó személy hirtelen elnyomó lesz? Jobb nem tudni errôl.

Pedig én szeretnék vele beszélni.

Ha a kapcsolat megszakítás egyéni döntés és az egyház nem gyakorol nyomást ebben (mint ahogy az interjúkban elhangzik)
akkor ezek szerint srd ülések között simán viberezhetek xy-nal? És gondolom az egyháznak ez rendben lesz. Nem kell etikára mennem emiatt.
Nem állítanak választás elé, hogy vagy SRD-n auditálok és nem beszélek xy-nal
Vagy beszélek xy-nal, de akkor nem folytathatom a 350 ezer forintos SRD tanfolyamomat.

bumeráng2013 2017.11.07. 17:05:19

jajj
Nekem vannak nagyon szép és nagyon fájdalmas kapcsolatmegszakító leveleim pedig csak simán otthagytam ezt a bagázst....
Amíg benn voltam puszi barátok aztán jön a levél.....és mindegyik vagy hivatkozik vagy levél szövege egyértelművé teszi, hogy az etika részleg előírása vagy elvárása volt.
A családból a sea orgba vonult gyermekek nem csak velem de még a nagymamával is megszakítottak minden kapcsolatot!!!! Normálisak? Mi küzük volt bármihez a nagyinak meg az addig nagyon szeretett papinak bármihez.
Hazug álszent gonosz banda!!!!

bumeráng2013 2017.11.07. 17:07:09

@Jettero: hívd fel vagy írj neki fenn van a faceen

Bögreőr 2017.11.07. 21:29:22

@FenePéter: csakhogy a szcik elsősorban a családtagjaikkal szakítják meg a kapcsolatot, mivel aki kritizálja a Tévedhetetlen Ron tanítását, az csakis csúnya elnyomó személy lehet.
Mások csak a legdurvább esetekben (fizikai bántalmazás stb.) szakítják meg a szüleikkel a kapcsolatot. És olyanok főleg nem, akik komolyan hisznek valamilyen vallás etikájában, az ugyanis szelídségre és türelemre tanít, még az "ellenségeiddel" szemben is.

FenePéter 2017.11.07. 23:05:18

Jettero:
"Ez jogos.
Meg ebben az esetben lehet pont errôl van szó.

Én inkább az intézményesített kapcsolat megszakítást nem kedvelem."

Én sem. És ezzel teljesen egyetértek veled!

Ha valaki olyan birka, hogy csak azért szakít valakivel, mert más mondja... Talán ezért is nem vagyok tag már. Nekem ne mondja meg senki, hogy kivel tarthatom a kapcsolatot, és kivel nem.

FenePéter 2017.11.07. 23:11:03

"Pl: hogy lehet az, hogy egy OT7-en auditaló, az orgnak több milliót adomanyozó személy hirtelen elnyomó lesz? Jobb nem tudni errôl."

Fogalmam sincs. Valami olyat tett, amivel a szci-nek az ellensége lett. Akik OTx felett lesznek elnyomók, ők nem azért lettek azok, mert azok lennének. Egyszerűen ellenségek, vagy árulók lettek, netán zűrzavar lépett fel náluk. Itt sok félreértés volt már korábbi blogbejegyzésben is ezzel kapcsolatban. Legalábbis én így dekódolom ezt.

Ha jól tudom kire célzol egyébként, én úgy tudom, hogy valami bünügyi dolog volt ez, cégében valami gáz dolgot tett, vagy nem tett. A lényeg, hogy valami nyomozás volt utána.

FenePéter 2017.11.07. 23:31:47

Bumeráng:
"Nekem vannak nagyon szép és nagyon fájdalmas kapcsolatmegszakító leveleim pedig csak simán otthagytam ezt a bagázst....
Amíg benn voltam puszi barátok aztán jön a levél.....és mindegyik vagy hivatkozik vagy levél szövege egyértelművé teszi, hogy az etika részleg előírása vagy elvárása volt."

Eléggé nem jó ez, ha nemvoltál cseppet sem ellenséges, akkor érthetetlen.

"A családból a sea orgba vonult gyermekek..."
Itt viszont, bármily fájdalmas, de ezzel kicsit egyetértek. Ők szerzetesek lettek, és a "rend" nem engedi az eltévelyedést... ha a szülők nem támogatják, akkor megkérik a kapcsolatszakítást. De ők ezt vállalták!

A nagyszülőket nem értem, de a másik oldalt nem tudom, hogy miért.

Bögreőr:
"csakhogy a szcik elsősorban a családtagjaikkal szakítják meg a kapcsolatot, mivel aki kritizálja a Tévedhetetlen Ron tanítását, az csakis csúnya elnyomó személy lehet. "

Nem tudom, nálunk sokmindenki családtagja kritizálta Ront, szcit. Mégse kellett senkinek megszakítani. Rengeteg megoldás volt ennek kezelésére... Én is használtam párat, ha szükséges volt.

Az más kérdés, ha valaki nem képes kommunikálni, és konfrontálni, annak lehet sűrűbben kellett ilyen kapcsolatmegszakításhoz folyamodni.

Annyi biztos, hogy a hullámvasutazást, azt a rossz kapcsolatok okozzák többnyire. Soknak fontosabb az, hogy ne hullámvasutazzon, minthogy tartsa a kapcsolatot egy rossz viszonyban lévő családtaggal.

"Mások csak a legdurvább esetekben (fizikai bántalmazás stb.) szakítják meg a szüleikkel a kapcsolatot. "

:) Remélem ezt nem komolyan írod!

Sokkal gyengébb indokok is vannak, ha valaki megszakítja...

Ne szci vs átlagvilágban gondolkozz! Tapasztalj még!

"És olyanok főleg nem, akik komolyan hisznek valamilyen vallás etikájában, az ugyanis szelídségre és türelemre tanít, még az "ellenségeiddel" szemben is."

Na ebben nem vagyok biztos. Szerintem más vallásokban is van hasonló. Bár a szci-n belül nem nagyon láttam durva dolgokat ekörül. Én csak ezekben a blogokban olvasok sok "furcsaságot."

Bevallom ezt nem tudom hovatenni!

Kétségtelen fájdalmas, ha már nem tarthatjuk korábbi közel álló emberekkel a kapcsolatot. De ez ahogy az elején is írtam a mindennapi életben sokszor előfordul szci-n kivül is.
süti beállítások módosítása