Az ellenblogon tulajdonképpen válaszolt Zorro1919 (bár abból az univerzumból a Garciaőrmester00 jobban illene rá) a kapcsolatmegszakítás feloldásával kapcsolatban megfogalmazott négy konkrét kérésre.
Azért térek ki erre külön, hogy ne sikkadjon el ez a téma, és látható legyen, milyen abszurd elképzelései vannak a panaszkezelésről az önmagát a világ legetikusabb szervezetének tartó csapatnak:
Ezt írta:
Van pár folyamatban levő hosszabb ügy, pl. a kapcsolatmegszakítás esetei, ezeken dolgozunk és fogunk választ adni. Nem kell minket sürgetgetni, kérdezgetni. Mivel az ilyet leginkább az akadályozta, hogy a másik blog rébuszokban beszél, nem ad meg neveket, amelyeket így szinte nem lehet kitalálni és sok utánajárást ígényel, ezért most hozzuk meg a következő játékszabályt: ha konkrét névről van szó, amelyet nem akar a másik blog az internetre kitenni, akkor kérünk egy emailt a részletekkel, nevekkel. Ha nem kapunk ilyet, akkor nem fogunk egyáltalán foglalkozni az üggyel.
és
Nem fogunk válaszolni személyes emailjeire, kommentjeire, vagy más kommunikációira azoknak, akikről tudjuk, hogy elnyomó személynek lettek az egyházunk által nyilvánítva, vagy más olyan etikai utasítást kaptak, hogy nem lehet velük kommunikálni.
Kirakni nyilvánvaló okokból nem akarom a neveket (ezért is úgy látszik, hogy én vagyok a hibás), de e-mailben sem küldhetem el nekik, mert én elnyomó személy vagyok szerintük, akivel nem kommunikálhatnak.
De ha valamiért mégis fogadnák, akkor ez a szabály lép az életbe:
A második játékszabály, hogy a tényleges segítséget kérő személy írjon nekünk, ne valaki más "a személy nevében". Segítséget csak a személynek lehet nyújtani, vele lehet tisztázni dolgokat.
Tehát csak az érintettektől fogadják el a panaszt, más nem hívhatja fel rá a figyelmet. De ha az érintetteket közben elnyomóvá vagy az isten tudja mivé nyilvánították, akkor nem állnak szóba velük, szóval bezárult a kör. Mivel mind a négy érintettnél ez a helyzet, ezért nekik nem fognak ezekben az ügyekben semmit se csinálni.
Mi következik ebből?
A szcientológia egyház csak akkor foglalkozik valakinek a panaszával, ha az ő szabályaikat betartja próbálja rendezni, nem szidja senkinek az egyházat, és nem fordul máshoz pld. egy elnyomó személyhez. Ha bármi mást tesz, elnyomóvá deklarálják vagy kiadnak rá egy etikai utasítást, hogy nem lehet vele kommunikálni. És akkor számukra vége a panaszkezelésnek.
Náluk ez a fogyasztóvédelem - megvédik magukat a fogyasztóktól...