Pár hónapja működik a magyar szcientológusok legújabb reklámozási kísérlete, a http://szcientologianeked.com/ internetes oldal.
Ezt is már az elején elrontották persze, mert a böngésző fülén megjelenő névből lemarad a "c":
Továbblépve ezen, a hírek részben ér minket pár sokk:
Megtudhatjuk, hogy a szcientológusoknak köszönhetjük a kolumbiai polgárháborút lezáró békefolyamatot. Kár, hogy ezt rajtuk kívül egyetlen független hírforrás sem gondolja így.
Aztán vannak a szokásos anekdoták (eldobta a hallókészülékét auditálás után, kezelt egy rosszullétet a repülőn), zéró bizonyítékkal, hogy tényleg úgy történtek meg, ahogy azt leírták.
Vannak videók is, megnézhetőek (már ha túl tudjuk tenni magunkat a borzasztó magyar szinkronon) - például arról is adnak tanácsot a kapcsolatmegszakítást vallásos gyakorlatként védő szcientológusok, hogy hogyan kell egy családot összetartani.
Egy kis filmkritika:
Képi világ: 3/5 - mint egy rosszabbul sikerült Miami helyszínelők-epizód
Szinkron: 1,5/5 - honnan szedték ezeket a szinkronszínészeket?
Képmutatás: 5/5.
Az oldal ott fordul önmaga paródiájába, amikor az elismerések részbe feltöltötték azokat, amiket kaptak (11 db összesen, melyek között 10 évnél idősebb is van, figyeljük a dátumokat).
Az elismerések hűen tükrözik a szcientológia valós társadalmi hasznosságát és megítélését (nagy néha csinálnak valamit - hogy lehessen mit lobogtatni, alapvetően alig ismert, és csak pár embernek jön be).
Véradásért a Budapesti Vöröskeresztttől: 2003, 2004, 2005, 2006
A Drogmentes Maratont ajánlja Kiskunfélegyháza akkori polgármestere: 2005.
Olvasói levél az akkori győri rendőrkapitánytól szintén 2005-ből.
2005 jó év lehetett, mert a Drogmentes Maraton még a Nemzeti Sporthivataltól is kapott egy kedves levelet.
2006-ban a Mahatma Gandhi Egyesülettől is kaptak egy köszönőlevelet.
2008-ban a Roma Rendőrök Egyesületének elnöke írt rajongó hangvételben Hubbardról.
Aztán mintha elvágták volna: 2012-ben egy köszönőlevél a Nagycsaládosok Országos Egyesületétől, 2014-ben a Magyarországi Gyermekbarátok Mozgalmától, aztán három éve semmi.
Tényleg az látszik ebből az egészből összességében, hogy
1) mennyire jelentéktelen ez az egész, kevés embert érdekel már ez, és még kevesebbnek "jön be" igazán.
2) valójában mennyire amatőrök, és nem működik igazán a híres "tech".
3) fogalmuk sincs a marketingről.
Ilyenkor azért jó azt érezni, hogy már nem vagyok köztük.