Egy az egyben átvéve innen:
Huszonnyolcezer négyzetméter, fedett stúdiók, utómunkagyártás, irodák és műholsugárzási kapacitás. A szcientológusok, terveik szerint a gyártóbázis megszerzésével szorosabbra fűzhetik kapcsolatukat az Álomgyárral.
A Sunset Boulevard-on található stúdió 1912 óta működik, egyike Hollywood legrégebbi gyártóbázisainak, korábban a Monogram Pictures és az Allied Artist tulajdonában volt, a hetvenes években a KCET, az Egyesült Államok legnagyobb független televíziótársasága birtokolta. A napokban a szcientológusok tulajdonába került stúdióban olyan filmek készültek, mint a western-rendezőlegenda John Ford Hurrikán című mozija, vagy az El Cid Charton Hestonnal a főszerepben. --mi--
A szcientológusok szerint a stúdióbirtoklással még erőteljesebbé tehető nemzetközi terjeszkedésük. A majdnem tízezer misszióval rendelkező szervezet eddig is sokat “invesztált” filmművészetbe, első Los Angeles-i bázisukat 1954-ben alapították, és az olyan hírességek mint John Travolta, Tom Cruise és felesége, Katie Holmes elkötelezettsége közismert. Ahogy az a hír is futótűzként járta be a nemzetközi sajtót, hogy amikor a Millió dolláros bébi forgatókönyvéért és az Ütközések rendezéséért Oscarral jutalmazott Paul Haggis harmincöt évnyi tagság után kilépett a szientológia bűvköréből, kendőzetlenül kitálalt a szcientológia hamis gyakorlatairól, és óva intette azokat, akik kacérkodnának az új vallással.
Az efféle fiaskók kezelését is remélik most a szcientológusok a hollywoodi szerzéstől. Hivatalos közleményük szerint a stúdió képessé teszi a Szcientológia Egyházát arra, hogy 21. századi technikával a legszélesebb körben tejessze tanait. Terveik szerint tévéműsorokat és filmeket is gyártanának. Szcientológiai filmopus született egyébként már, körülbelül 400 videós szóróanyag legyártása mellett; 2000-ben például John Travolta producerkedése és főszereplésével készült el a Háború a Földön című sci-fi. A film a szcientológia-alapító L. Ron Hubbard azonos című regényéből készült nem kevés szcientológiai hittétellel fűszerezve, és nem csak a jegypénztáraknál bukott nagyot, a kritikusok is szétcincálták.
Várhatóan nagyobb sikerre számíthat a szcientológiára kritikus szemmel tekintő, a nemzetközi filmbarátok körében csúcsrendezőként elkönyvelt Paul Thomas Anderson (Boogie Nights, Magnólia, Vérző olaj) A mester című, utómunka-fázisban lévő filmje, amely ugyan nem nevesíti, mely szervezetről regél, a forgatókönyv áthallásai azonban egyértelművé teszik, hogy Hubbard tanait veszi górcső alá. Anderson filmjeinek gyakorta kritikus hangvételét ismerve, már most kérdéses, bekerül-e majd alkotása a szcientológia műsorszórásába.