Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

A VI. Anonymous tüntetés összefoglalója

2008. október 20. - Reformer

Beszámolók, média, stb.

 

Anon weboldal:

2008. 10. 18. Budapest Vörösmarty tér - 6. Magyar Anonymous tüntetés

Érkezésünkkor egy furcsán minket vizslató úr elővette a kameráját és "nem" feltűnően kamerázásba kezdett. Nem nagyon zavart bennünket. Elkezdtük osztogatni szórólapjainkat, melyből 700 db ot sikerült a járókelőknek adni. Igaz, egy pár kukában végezte, látványos összegyűrés után. :))) A külföldiek közül ismét jóval többen tudták, kik vagyunk, sokuk közös fotóra kértek bennünket. A helyszínen a Lánchíd Rádió újságírója készített egy riportot (köszönjük!), tüntetés előtt pedig a Magyar Narancs exkluzív interjúra kérte Anonymoust. A két óra alatt egyéb konfrontáció nem történt, kivéve egy furcsa párt, akik egy elég nagy objektívvel felszerelt géppel sétáltak, időnként megkérdezték miért csináljuk ezt, de hamar leléptek. 17 óra környékén a téren sétált át Szíjjártó Péter és dr. Cser-Palkovics András urak (FIDESZ), ők is kaptak a szórólapjainkból. Sikeres demonstráción vagyunk túl! Fotók elérhetőek Anonymoushun galérájában
 
 

Remek kis Raid volt ez is! 10-12 Anon volt jelen (majd a képeken megszámolom pontosan :)) és megint voltak új arcok (GF ? WTF?). Az új helyszín tele volt külföldiekkel, így szerencse hogy betáraztunk angol nyelvű szórólapokkal. Szerintem kb. 800-1000 db-ot sikerült elosztogatni röpke két óra alatt.

Kirendelt Szci-vel nem találkoztam. Egyedül egy külföldi fiatal lány vágta oda sértődötten, hogy "I am a Scientologist!". Mondtam neki, hogy akkor van közös témánk, de nem értette a humort :D

Ezt leszámítva az emberek megint csak pozitívan álltak a dologhoz. Pár jellemző dialógus:

Fiatal apuka:
- Környezetvédők vagytok?
- Nem. Mi a Szcientológia Egyház ellen tüntetünk.
- JA! Azokat mi is utáljuk.

Két idős néni egymás között, miután megkapták a szórólapot:
- Jesszusom, ez Szcientológia!
- Ott van utána, hogy "ártalmas"...
- Ja, az más!

Volt egy magyar hölgy, aki elmesélte, hogy a párja egy WISE-tag cégnél dolgozik. Azt mondta, hogy még kezelhető a helyzet, de a barátjának (férjének?) tetszik ez az egész. Azt tanácsoltuk neki, hogy legyen óvatos, mert most még csak a finom beetető időszakánál van a Hídnak.

Rendőrrel nem is találkoztam. Lehet, hogy már elkönyveltek minket "Békés, politikailag nem provokatív, rohamosztagot nem kívánó" tüntetőkként.

5-kor még összeálltunk egy csapatfotó erejéig, aztán mindenki haza. 

A helyszín nem volt rossz, bár a külföldiek véleményem szerint kicsit elutasítóbbak voltak a magyaroknál. Ez alatt azt értem, hogy meg sem nézték a szórólapot, amit feléjük nyújtottunk. Talán azt hitték, hogy egy újabb SightSeeing Tour van készülőben :D

Amint fent lesznek, belinkelem a képeket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr98722581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.20. 09:11:39

A pénteki Magyar Narancsban lesz a cikk, a Lánchíd Rádiós nem tudom mikor megy le.

anonViktor 2008.10.20. 10:24:09

Sziasztok!

Szándékosan volt nálunk kétnyelvű szórólap, számítottunk a sok külföldire. Ehhez mérten választottuk ki a helyszínt is: itt sokkal több ember fordult meg két óra alatt, mint bárhol máshol eddig.

Tény, hogy az elutasító külföldiek ezt határozottabban teszik, de nagyon sokan fogadták is el mosolyogva, egyetértve a szórólapot, és összességében nagyon sok fogyott el. (Arról nem is beszélve, hogy milyen sokan fényképezkedtek velünk).

Szerintem a helyszín bevált, az esemény jól sikerült. Aranyos, hogy a szórólap sárga papírra készült, és mint kiderült praktikus is: látni lehetett, hogy ki kapott már belőle, és ki nem még.

V

paulkemp · http://halfpecssquad.blog.hu/ 2008.10.20. 11:28:41

nem kötekedés, da a MANCS csütörtökön jön ki.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.20. 14:34:38

paulkemp
Igaz! :) Akkor pontosítok. Szerintem jövő hét lesz, mert most csütörtök pihi nap.

jhokka 2008.10.20. 18:14:58

OFF

"amelyek a kulturált párbeszéd határain messze kívül esnek... "

írja Reformer, hogy ezeket is moderálni fogja.

Nagyon szubjektív mi esik ezen kívül.
Kíváncsi leszek, mert sok ilyen van/volt.

Fekete Sámuel 2008.10.20. 20:57:05

jokka, szerintem az anonymous hatása pozitív. Biztos vagyok benne, hogy te is látsz negatívumokat is az egyházban, hisz még én is láttam, pedig én sokkal kevesebbet voltam benne. Az anonymous hatása az egyházra az, hogy arra ösztönzi, hogy kevesebb ilyenje legyen.

Fekete Sámuel 2008.10.20. 22:00:06

Azt hiszem, hogy az Anonymoust az egyház kollektív reaktív elméje manifesztálta. Ezért érződik rajta spiritual power.

Fekete Sámuel 2008.10.21. 09:08:31

Igen! Anonymous == egyház reaktív elméje a harmadik dinamikán! Meg a hetediken és a nyolcadikon...

jhokka 2008.10.22. 01:05:56

:: Pszientológus 2008.10.20. 20:57:05
:: jokka, szerintem az anonymous hatása pozitív. Biztos vagyok benne, hogy te is látsz negatívumokat is az egyházban, hisz még én is láttam, pedig én sokkal kevesebbet voltam benne. Az anonymous hatása az egyházra az, hogy arra ösztönzi, hogy kevesebb ilyenje legyen.

Az alapvető szándék, csak pusztán ócska rombolás.
Az elmékben minél több kárt tenni.
Hasonlóan a focipályán elhangzó "k..va anyád! K..va anyád!" mondatok se használnak a focinak, ezek s fröcsögések sem fognak használni.

Az a gond, hogy például Reformer rengeted gondot látott, de nem írt sok tudomásjelentést sem, amikor bent volt.
Pedig ebből tanul, fejlődik az egyház.

Ez a blog, az ő tudomásjelentése...egyben. Amit elfelejtett leírni több éven át, azt most írja ki magából.

Így olvasva például van egy csomó változás, javulás... jobb tech, jobb könyvek... de ezt is átpalizásnak gondolják itt rosszindulatúan egyesek.

Pedig ezekkel jobb lett a szcientológia, és ez nem a külső támadásoknak volt köszönhető, hanem a belső szembenézésnek, hogy "uraim! elkövettünk pár hülyeséget... de íme ki van javítva!"

AnonHun · http://www.freeforum.hu/anonymous 2008.10.22. 02:46:15

jokka:

"Pedig ezekkel jobb lett a szcientológia, és ez nem a külső támadásoknak volt köszönhető, hanem a belső szembenézésnek, hogy "uraim! elkövettünk pár hülyeséget... de íme ki van javítva!""

- Hol van a bocsánatkérés és a visszafizetett pénz???

jhokka 2008.10.22. 04:52:05

Anonhun:

Visszafizetett pénz: én láttam a saját szememmel, amikor visszafizetik nem egy esetben a pénzt valakinek.

Szervezeti irányelv, hogy félre kell tenni ilyen célra pénzt, és visszafizetni. Ez ki is van függesztve több helyen a szervezetben.

Bocsánatkérés: Van sok helyen.

Nézzük meg ki követett el hibát. Azért kérni kell bocsánatot. Ez mindenkinek nehéz.

A könyvek esetében. Ki a fene hibázott?
Megnézték mit írt LRH. Megnézték mit adott ki a kiadó. Ez különbözött, némely esetben kisebb, némely esetben nagyobb mértékben.
Ki hibázott? A megnemértéseket összegyűjtő szerkesztők. Ezt javította ki évek fáradságos munkájával a kiadószervezet.

Amit írtam, egy kicsit másként fogalmaznám meg.
"Uraim! Volt aki hibázott... kijavítottuk. Íme!"

Nem véletlenek a szervezetekben, a munkatársakban a különbség. Képzettebbek, ügyesebbek vannak egyes helyeken.

A legjobb szolgáltatás a Flagben található. Így is reklámozzák.

Egy alacsonyabb szintű szervezetben valszeg több hiba, lassabb szolgáltatás található. Így valószínűsíthetően több panasz van az ilyen szervezetekben.

Minden szervezetben hibáznak. Sok helyen látom, hogy bocsánatot kérnek szolgáltatás közben. Vagy utána.
Plusz szolgáltatást, vagy auditálást adnak.
Egy tanfolyam sohasem időre, hanem eredményig (vagyis sikerélményig) tart. Van sok aki nem fejezi be a tanfolyamot.

Ha valaki visszakéri a pénzt le nem szolgáltatott szolgáltatásért, visszaadják.
És utána is ésszerű időn belül. Nem évek múlva persze, amikor elégedetten ment el a "delikvens".

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 08:28:43

Még az általuk működtetett ovodában a fizetést se fizetik ki...

"Az alapvető szándék, csak pusztán ócska rombolás."
Végül lehet így is nézni. Ezzel szemben az alapvető szándék az, hogy akinek fogalma sincs mi a szci szekta, az előtte nézzen utána, és ne csak a piár szci cuccot nézze.

örge1 2008.10.22. 09:16:15

"Ki hibázott? A megnemértéseket összegyűjtő szerkesztők. Ezt javította ki évek fáradságos munkájával a kiadószervezet."

És mi a biztosíték arra, hogy a legújabb kiadások már tökéletesek, és hogy nem lesz több legújabb, nem kell megvenni a 15. javított kiadást is?

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 09:21:23

Az itteni és rémálmos szci hsz ek, csak még jobban megerősít, hogy folytatni kell az anonymous mozgalmat, míg el nem tűnik a szci szekta, míg a vezetőik nem kerülnek sittre.... Lesz még pár anon tüntetés!

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 09:23:09

örge1
De milyen gáz, addig több száz millió dollárt kaszáltak, és hirtelen bejelentik, jajj bocsi, egy kalap fost vettetek, de nem baj, most vegyétek ez, ez már tuti. Így mindenkinek vissza kellene adni az összes zsetont, de persze azt nem teszik, helyette behülyítik őket még jobban, a sok balf@sz meg be is veszi!

Reformer 2008.10.22. 09:23:11

jhokka:

"Minden szervezetben hibáznak. Sok helyen látom, hogy bocsánatot kérnek szolgáltatás közben. Vagy utána. Plusz szolgáltatást, vagy auditálást adnak."

Soha egyetlen alkalommal nem láttam én, hogy valaki plusz szolgáltatás vagy auditálást kapott volna. Nem is történhetett, ugyanis ez irányelv-ellenes.

Van egy LRH irányelv, amelyik MEGTILTJA az ingyen szolgáltatást, MINDEGY MILYEN OKBÓL. Amit a szervezet elkúr, azt is a publicnak kell megfizetni. Ez az alapelv.

Lásd Alapkönyvek. Jhokka, mennyi kedvezmény kapott az az ember az Alapkönyvek árából, akik már egyszer vagy kétszer megvette ezeket (előző kiadások)? Elárulom - semennyit!

AnonHun · http://www.freeforum.hu/anonymous 2008.10.22. 09:35:34

"Visszafizetett pénz: én láttam a saját szememmel, amikor visszafizetik nem egy esetben a pénzt valakinek."

- Örülök hogy van ellenpéldád, de én arról beszélek, hogy MINDENKINEK vissza kellene fizetniük, amit a sz*r techre fizettek be. Ha már egy termék az auditálás, akkor legyen valamiféle garancia is rá.

- Nem úgy működik, hogy folyamatosan árulom a hibás cuccot, majd amikor javítok rajta akkor megvetetem mindenkivel újra! Mintha a MicroSoft újra kifizettetné az XP-t minden egyes patch után :D

"Bocsánatkérés: Van sok helyen."

- Hivatalos és nyilvános bocsánatkérést kell egyenesen DM-től! Persze ez az egyház jelenlegi gyakorlata szerint elképzelhetetlen. A PR mindenek előtt.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 09:54:21

"Visszafizetett pénz: én láttam a saját szememmel, amikor visszafizetik nem egy esetben a pénzt valakinek."


Ezzel szemben Reformer állítása a helyes, hogy se pénzt nem fizetnek vissza, se ingyen audit, tanfolyam. N. Zoltán kapott vissza tudomásom szerint pénzt a magyar szci szektától, de ő is csak a befizetett összeg felét.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 10:12:36

Kecskeméti, vagy környéki anonok. Felhívás a weboldal hírek, legfrissebb menüben! :)

jhokka 2008.10.22. 11:45:27

:: Reformer 2008.10.22. 09:23:11
jhokka:
"Minden szervezetben hibáznak. Sok helyen látom, hogy bocsánatot kérnek szolgáltatás közben. Vagy utána. Plusz szolgáltatást, vagy auditálást adnak."
Soha egyetlen alkalommal nem láttam én, hogy valaki plusz szolgáltatás vagy auditálást kapott volna. Nem is történhetett, ugyanis ez irányelv-ellenes.

Lehet te nem láttál, mivel nem szolgáltató szervezetben dolgoztál.

Én magam kaptam meg újra a kommtanfolyamot, és még vagy 100 szcientológus újra ingyen.

De beszélhetek jópár más ingyenes tanfolyamról még.

Beszélhetek arról is, hogy ha az auditor hibázik valamit sokszor kaptak pluszt órákat ingyen az emberek.

Ezt így kívánja a tisztesség é meg is teszik.


::Lásd Alapkönyvek. Jhokka, mennyi kedvezmény kapott az az ember az Alapkönyvek árából, akik már egyszer vagy kétszer megvette ezeket (előző kiadások)? Elárulom - semennyit!

Te már rég nem voltál az ALAPOK kiadásánál a vonalakon.
Én is elárulok valamit: az ALAPOK soha nem volt így kiadva. 4-5 könyv volt forgalomban, ami kb. 10.000 forint "veszteséget" okozott.
De ezt is le lehetett vinni nullára, ha valaki kellően megindokolta.

Előző kiadások tehát nem voltak. Csúsztatsz!

jhokka 2008.10.22. 11:47:06

:: anonymoushun 2008.10.22. 08:28:43
:: Még az általuk működtetett ovodában a fizetést se fizetik ki...

Ezt honnan veszed?
Egyébként sem az egyház működteti. Hanem mint egy wise céget. Egy szcientológus magánszemély.

jhokka 2008.10.22. 11:51:05

:: örge1 2008.10.22. 09:16:15
::"Ki hibázott? A megnemértéseket összegyűjtő szerkesztők. Ezt javította ki évek fáradságos munkájával a kiadószervezet."
És mi a biztosíték arra, hogy a legújabb kiadások már tökéletesek, és hogy nem lesz több legújabb, nem kell megvenni a 15. javított kiadást is?

Ha 10 éven belül valamiért meg akarnák vetetni, bármilyen okból, akkor... Hidd el én lennék az első, aki tiltakozna, és minden normáis szcientológus így tenne.

Ott van DM igérete is többezer DVD-n.

Soha nem volt ilyen, hogy meg kellett volna vetetni újra. Most először és utoljára. És itt is csak a könyveket. És itt is csak annak aki el akarja végezni a tanfolyamokat.

Tanfolyamok SOHA-SOHA nem voltak kiadva.

Szóval ezek a biztosítékok.

jhokka 2008.10.22. 11:54:42

:: anonymoushun 2008.10.22. 09:23:09
::De milyen gáz, addig több száz millió dollárt kaszáltak, és hirtelen bejelentik, jajj bocsi, egy kalap fost vettetek, de nem baj, most vegyétek ez, ez már tuti

Annak fényében, amit korábban már több helyen leírtam, vicces ahogy hozzáállsz ehhez.

Nemhogy bevételük nem volt annyi, hanem még (szerintem) még veszteségesek is.

Abban az esetben igaz lett volna a történeted, ha a előadásokról lett volna szó. De ezeket soha nem adták ki, vagy kazettán esetleg 20 éve.

jhokka 2008.10.22. 12:02:00

:: AnonHun 2008.10.22. 09:35:34
:: "Visszafizetett pénz: én láttam a saját szememmel, amikor visszafizetik nem egy esetben a pénzt valakinek."
- Örülök hogy van ellenpéldád, de én arról beszélek, hogy MINDENKINEK vissza kellene fizetniük, amit a sz*r techre fizettek be. Ha már egy termék az auditálás, akkor legyen valamiféle garancia is rá.

A tanfolyamokra 100% a garancia. Az auditálásra is. Bár mivel ott óradíj van ott más a történet.

Mondj példát, amikor valaki sz.r techre fizetett be. Konkrét személy, hely időpont. És visszakérte a pénzét, és nem kapta meg.
Lehet volt ilyen 1-2. De tömegesen biztos nem, ez elsöpörte volna a szervezetet.

Az más, ha valaki szarabbul lesz, és folytatja.
Egyébként ez nem lehet, mert ha valaki szarabbul érzi magát nem engedik tovább. Csak ha nem mond igazat, hogy jobban érzi magát, miközben nem.

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2008.10.22. 22:16:36

"Mondj példát, amikor valaki sz.r techre fizetett be. Konkrét személy, hely időpont. És visszakérte a pénzét, és nem kapta meg.
Lehet volt ilyen 1-2. De tömegesen biztos nem, ez elsöpörte volna a szervezetet."

Na majd lesz, egyre több! És igazad van, az el fogja végleg söpörni! Segítünk benne!

jhokka 2008.10.22. 22:58:44

Sejtettem. Nincs egy árva neved sem! :-(

jhokka 2008.10.22. 23:03:54

Bocs... ezt Anonhun állította, nem te anonymushun.
Egybemodósik még sok név.

Szóval várom Anonhun neveit.

Örülök, hogy egyetértünk legalább ebben, hogy elsöpörné a szervezetet, ha tömegesen ilyen előfordulna.

_yx 2008.10.24. 13:10:42

jhokka:
Mit mond a referencia? 1/2 éven belül, ha kijelenti, hogy nem kér több tanfolyamot vagy szolgáltatást, visszakapja a pénzét! Mivel rendre évekbe telik, míg valaki kikecmereg abból az állapotból, amibe a szci-vel került és eljut oda, hogy ő ezektől soha, semmit többé..- nem túl nagy a kockázat! (Arról nem is beszélve, hogy a visszafizetendő pénzt az adott szervezetnek kell kigazdálkodnia, így nemritkán ők húzzák évekig az időt és alkudoznak.) És elhiheted: amint igazán "ciki" lesz szci-nek lenni, mert egyre több helyen vonják meg az egyházi státuszt, így nem kell tartani a szervezet bosszújától, sok-sok eddig hallgatag áldozat kerül majd elő!

AnonHun · http://www.freeforum.hu/anonymous 2008.10.24. 18:13:18

jokka:

Jason pl. nem kapta vissza a pénzét. Még az épületbe sem engedték be.

Scientology: Jason Beghe speaks to Today Tonight
www.youtube.com/watch?v=4187e9tKFFw

Jason Beghe Turned Away at NY Scientology Building
www.rickross.com/reference/scientology/personal/personal19.html

5/29/08 Anonymous with Jason Beghe in NYC (the conflict)
www.youtube.com/watch?v=wOjiCK9PnpI
süti beállítások módosítása