Van ma Magyarországon egy pénzügyi szolgáltató cég, amelyik "baráti" kölcsönökkel segít bajbajutott embertársain.
Az üzletben nincs barátság, gondolhatták, meg talán ezt is olvashatták L. Ron Hubbardtól, a nagy humanitáriusról:
"A díjat mindig annak arányában módosítjuk, hogy mennyire alacsony a statisztika. Minél alacsonyabb, annál többet számolunk fel." - L. Ron Hubbard, 1967. október 12. (Megjegyzés: a statisztika Hubbardnál - általában véve - a sikeresség mérőszáma. Tehát ha valaki "alacsony statisztikájú", akkor sikertelen, el van adósodva, gyengén teljesít, vagy egyszerűen csak nem elég hatékony, problémás ember. Aki "magas statisztikájú", az jól teljesít, gazdag, sikeres az életben stb.)
Egy ilyen tevékenységhez kellenek reklámok (amelyeket igen sokszor látni a különböző tévécsatornákon), illetve egy reklámarc.
A reklámarcot talán vallási hovatartozása alapján is ki lehet választani - egy kis önirónia is lehet ebben, de valljuk be - mi is kommunikálná jobban a valódi üzenetet, mint amikor egy IV-es osztályú szcientológia auditor (mint például dr. Lenkei öccse) S. Sz. nyújtja át (ezúttal az E-méter elektródái helyett) a 200.000 forintot a "baráti" kamat mellett?