Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Cikk Lenkeiről a FigyelőNeten

2008. július 05. - Reformer

Megbukhat a szcientológus Lenkei.

Forrás: fn.hu cikk

Az érdekesebb részeket kiemelném:

A szcientológiáról:

A legfontosabb véleményformálók, mint például a BBC, a Time Magazin, a Los Angeles Times vagy Richard Dawkins professzor és számos kiugrott egykori magas rangot elért tag egybehangzóan állítja: a kétes hírű L. Ron Hubbard scifi író alapította szervezet Amerikában diktatórikus felépítésű, agresszív módszerekkel terjeszti befolyását és zsigereli ki tagjait, továbbá célja nem elsődlegesen a hit gyakorlása és terjesztése, sokkal inkább a minél több pénz és politikai hatalom megszerzése, valamint az ellenzők elhallgattatása, minden lehetséges eszközzel.

Egyetértek.

Átcímkézés:

A Figyelő megtudta Martos Évától, az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) főigazgató főorvosától, hogy a 2005-ben kezdődött vizsgálatok óta a Free Choice Kft. tavaly novemberben új termékeket jelentett be. Ezek többségéről (18 termékről) bebizonyosodott, hogy ugyanolyan összetételűek, mint a korábban már betiltottak

Bevezetés a szcientológia etikába. :)

A Lenkei-cégek

A Free Choice Kft. Lenkei Gábor 91 százalékos tulajdonában van. A társtulajdonos Zarka Éva, aki a Heti Válasz 2007. augusztusi írása szerint az Értő Tanulásért Mozgalom Oktatási Kht. felügyelőbizottsági tagja, a Pazar Nők című szcientológus lap főszerkesztője.

Az idén április 21.-éig Zarka és Lenkei cégbírósághoz bejelentett lakcíme azonos volt, akkor utóbbi új lakcímet jelentett be. A Free Choice Books Kft., amely főként a Lenkei-könyvek kiadásával foglalkozik, Lenkei Gábor (88 százalék) és Lenkei Lili tulajdona.

Javaslom a Figyelőnek (vagy bármelyik másik médiának), hogy keressék meg Zarka Évát, (aki mellesleg Lenkei úr volt felesége), ha címlapsztorit akarnak.

Gazdálkodási adatok

 

Akárhogy számolom, ebből nem jön ki 600 millió forint leadózott jövedelem, amit az egyháznak adományozott. Hacsak nem háromszorozott 2007-ben is, de az kevésbé valószínű.

Durvítás

Az ÁNTSZ mostanra határozottabb cselekvésre szánta el magát; a Figyelő értesülései szerint a szolgálatnál nagyszabású akcióra készülnek a Lenkei-készítmények ellen. Több termék étrendkiegészítőként történő forgalmazását újra betilthatja a hatóság, és bírsággal is fenyegetheti a további forgalmazást.

Hmm.

Ellencsapás

Az utóbbi napokban azonban Lenkei Gábor is akcióba lendült: éppen az ÁNTSZ döntését megerősítő bírósági ítélet megérkezését követő napokban indult az üzlethálózat újabb teljes átmárkázása: a Lenkei Életerő Centrum feliratok helyét átveszi a Dr. Lenkei Vitamin felirat, továbbá új színek és logók jelennek meg. A hálózat üzletei június 23.-a óta zárva tartanak, a hivatalos indoklás szerint arculatváltás miatt.

...

A meggyőződéses szcientológus orvos nem csupán a hatóságokkal való macska-egér játékot folytatja, hanem egyesületet is életre hív igaza védelmében. Erről a már említett előadásán szólt. „A Jog az Egészségért Egyesület célja az lesz, hogy kikényszerítse az emberek szabad döntésének jogát” – mondta Lenkei, aki a közönség előtt részletesen elemezte vitaminkészítményeinek betiltását is.

Lenkei úr ebben sokban hasonlít egyházára: a szépen csengő, nemes célokat hiteltelenné teszik a cél érdekében bevetett módszerek és a retorika.

Érvek

A szakemberek szerint a javasolt napi mennyiségek több százszorosát tartalmazó vitaminkészítmények közül némelyik vesekövet, májkárosodást és más megbetegedéseket is okozhat. Lenkei ezeket a vádakat összeesküvés-elméletre emlékeztető viszont-vádakkal hárítja. Állítása szerint az orvosok többségének támogatását megszerző gyógyszer-lobbi annyira erős, hogy mesterségesen rendkívül alacsonyan tartják a napi ajánlott vitaminmennyiségeket.

Már csak azért is, mert így az emberek kevéssé egészségesek, s több gyógyszert lehet nekik eladni. Lenkei rendre hangsúlyozza: készítményei nem gyógyszerek. Ám ezek közül egyesek nem egyszerűen nem gyógyítanak, de – az orvostársadalom többségének, és immár a Legfelsőbb Bíróság bíráinak álláspontja szerint – veszélyesek is lehetnek.

Az Hubbardnak és a szcientológia egyháznak se jött be, hogy 1) azt állítja, csak nála van az igazság, mindenki más hülye vagy le van fizetve 2) összeesküvés-elméletekkel "érvel" szakmai vita helyett.

A gyártó

A cikk említi, hogy a NuLAB, Inc amerikai cég gyártja Lenkei vitaminjait.

A cég székhelye: Clearwater, Florida (!) - itt van a szcientológia nemzetközi szolgáltatóközpontja.

A cégről bővebben itt. Elnöke Hakan Johansson, aki a truthaboutscientology.com szerint OT VII-es (majdnem a legmagasabb szintű) szcientológus, aki már 1976-ban is tagja volt az egyháznak.

Azonkívül a weblapjuk is rendkívül bizalomgerjesztő.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr76555178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xenu 2008.07.05. 23:46:12

elég komolyak a fn-en a hozzászólások is.
elvétve van kételkedő, a többségtől 'megtudhathuk' hogy a lenkei vitaminjai gyógyítják a rákot, a tüdőgyulladást, a magas vérnyomást, cukorbetegeknek nem kell inzulin, jobban alszol tőle, sőt még az agyadat is fényesíti :\

CConstantine · http://www.xenu.net 2008.07.06. 01:30:03

mondtam én hogy szólok ANTSZ cimboráknak :)

kognitivdisszonancia 2008.07.06. 09:40:49

nem vagyok agymosott:( nekem/nekünk mégis működnek.. nem lehetne valahogy a megavitaminokat és a szcientológiát különválasztani???

eerdeklodoo 2008.07.06. 10:34:33

Multheti Nepszabadsag cikk, nincs benne emlitve Lenkei, altalanossagban ir a Csodabogyo-maniarol:

nol.hu/cikk/497675/

Reformer 2008.07.06. 11:13:30

kognitivdisszonancia: de szét lehet. Más is gyárt és forgalmaz ilyesmit. Lenkeiét nem javaslom az ÁNTSZ határozat miatt, ráadásul az övét szci cég gyártja (ld. Nulab rész).

Én is szedem mértékkel egy másik cég kiegészítőit (multi-x), de nem naponta, hanem kb. hetente kétszer, és ez nekem bőven elég.

Szerintem az alapvető orvosetikai probléma Lenkeivel az, hogy személyre szabott ez a vitaminhiány-probléma. Valakinek óriásit segít (akinek eleve hiánya van, annál komoly javulást okozhat), aki pedig alapvetően egészséges, annak pld. vesekövet okozhat. Ezért nem szabad univerzális csodaszerként hirdetni.

Annakidején szedtem Lenkeit, de egy idő után gyomorproblémáim lettek. Aztán leálltam, de éreztem, hogy a szervezetemnek igénye van táplálékkiegészítőkre. Próbálkoztam sokmindennel, aztán a mostaninál maradtam. Nekem ez jött be.

Másnak valószínűleg meg más fog bejönni.

Dr. Kix 2008.07.06. 11:22:32

A kommentelőket valószínűleg szervezetten rendelték a cikkhez Lenkeiék. Félelmetes.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.06. 11:52:48

Szemét gyógyszergyárak! Kár, hogy a vitaminokat is a gyógyszergyárakban állítják elő...

Amydala · http://amy2008.blogter.hu 2008.07.06. 18:07:53

CConstantine :-)
Köszike

kratos 2008.07.06. 19:46:28

hehe, a nulab tablettái közül az egyik emésztést segítő baszt "FOS capsules" néven árulják. itthon milyen jól működne ez a titulus.
székrekedés? FOS pasztilla!

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.07.07. 03:04:51

Kix, ez egészen biztos.
Idézet fnfigyelő kommentjéből, aki annyira felháborodott, h le is mondja az fn hírlevelet: "Ja, olvasta valaki azokat a nyereségeket, amelyek nap mint nap születnek a vitaminszedés hatására (és az emberek örülnek, mert valami TÉNYLEG segített nekik)?"

Neki egészen biztos nagyon sok Lenkei vitaminok által okozott "nyereség"-et toltak az arcába. Hagy olvassa csak.....

Új munkahelyem van, és itt egy munkatársammal való beszélgetés közben feljött a szó a szci-ről... Az előző melóhelyére betette a lábát a WISE. Jöttek a tanácsadók beszéltek a sráccal is. Megdöbbentő volt számára a lendületük és elhivatottságuk. Fikáztak mindent, és számon kértek mindenkit. Neki is volt vele beszélgetése. Volt tanfolyamon, szedették vele a vitamint is, páran rákattantak a cégnél, azóta is rengeteget költenek rá. A főnökök sokat gondolkodtak rajta, hogy be kéne ezekkel fejezni, de mindig az lett a vége, hogy ha nem csinálják tovább, akkor az eddigi ebbe fektetett idő/pénz odaveszik. Ezt végig kell csinálni, különben nem ér semmit, és ha már elkezdték... Azóta a cég szépen lassan épül lefelé. A munkatársam semmit nem hallott erről előtte, ha mesélt ismerősöknek, többen szóltak neki, hogy vigyázzon, ez veszélyes szekta. A vitaminok szedését egy biológus ismerős tanácsára hagyta abba. Én most meséltem neki dolgokat. Érdeklődött, szörnyülködött. Így utólag kezdi átlátni a szituációt.

ThufirHawat 2008.07.07. 10:23:17

"A főnökök sokat gondolkodtak rajta, hogy be kéne ezekkel fejezni, de mindig az lett a vége, hogy ha nem csinálják tovább, akkor az eddigi ebbe fektetett idő/pénz odaveszik."
A XXI. században egy vezetőnek ismernie kellene az elsüllyedt költség fogalmát. És nem marhaságokat beszélni. Kóklerek.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.07.07. 10:55:00

Ismernie kellene...
Ahogy a racionális embereknek nem lehet ezt lenyomni a torkukon, úgy szerintem a racionális cégvezetőknek sem. Főleg miután kezdi látni, hogy nem is annyira kerek ez...
Ha nem lennének ilyenek, nem létezne a cos.

Kovács Géza 2008.07.08. 06:47:39

Mondjuk nekem leginkább a citált weboldalon a második, 'FOS' tabletta tetszett. Emberek, gyerünk, szedjük pár pirula FOS-t és minden oké lesz!

Big-B 2008.07.10. 22:54:00

tv1 Este műsorban most volt Lenkei doktor.

an0234 2008.07.11. 10:41:45

Lenkeirol valamiert lehullott az interju soran a nyugodtan felsobbrendu szci alarc, kicsit megszorongattak.

wynarsky 2008.07.15. 09:07:15

b**a meg a Lenkei a vitaminjait, az a baj, hogy megrendeled postán, aztán megszerzik a címed, és adnak mellé csomó minden mást is.Pl. zseniális orvosi tanácsadást, hogy ne menj el a rusnya orvoskhoz ha beteg vagy, meg hogy az a baj, hogy ,magas a savad, de majd adnak neked szupi NEM GYÓGYSZEREKET meraz drága, hanem TERMÉSZETESEt, ami nem is drága...South Park és a Cherokee Hajtamponok c. epizódot is ajánlaom, meg akit érdekel priviben is tudok mesélni. Na nem beszippantós sztorit, hanem, hogy a Lenkei vitaminbogyókkal kb mennyit lehet levenni arról aki hagyja, hogy a szemét gyógyszergyárak ne vagyék el a pénzt...

wynarsky 2008.07.15. 09:08:34

priviben, ezt miért írtam basszus:(
szóval emaliban:)

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.08.11. 12:13:09

Tanulságos írás Dr. Lenkei "Nincs korlátozás" Gábor bogyóiról. Most találtam:

szkeptikus.blog.hu/2008/08/11/dr_lenkei_es_a_toleralhato_vitaminbeviteli_szintek

Samurai · http://Samurai 2008.09.24. 13:06:25

Én dolgoztam a Lenkeinél, nem volt problémám vele, szedtem a vitaminjait is, azzal sem. Leszoktam a kávéról mellette. Találkoztam a szcientológiával is, abban sem láttam hibát (mondjuk drágák a tanfolyamok). Aztán csináltam 1-2-tanfolyamot és egyszer a tanfolyamteremben arra jöttem rá, hogy én még akarok tanulni tovább. Haza költöztem (nem vagyok pesti) és visszairatkoztam az egyetemre. Most évfolyamelső vagyok már másodjára. Sokatokat látom, hogy rossz véleményetek van, én vettem egy nagy levegőt és kipróbáltam. Nekem megérte. Sokkal kitartóbb lettem és lassan írom a doktorimat is...

Számbácsi 2008.09.24. 13:31:06

Samurai · Samurai 2008.09.24. 13:06:25

Én is ugyanezt teszem, csak közben nem kell kapaszkodnom. Magamtól csinálom. Pedig nem voltam régebben ilyen kitartó. De az akartam lenni. És sikerült.

Legyen az a második lépésed, hogy nem kapaszkodsz (szci, drog, anyu, apu, akármi), hanem kétlábra állsz és magadtól csinálod.

Sok sikert a doktoridhoz!
süti beállítások módosítása