A Freewinds a szcientológia egyház luxus óceánjárója, a legmagasabb szintű tanfolyamaikat itt szolgáltatták, valamint konferenciákat is tartottak a fedélzetén.
A kék azbeszt egy bizonyítottan rákkeltő hatású anyag, a legveszélyesebb az összes azbeszttípus közül. Bővebben itt és itt.
Forrás: The Daily Herald, Caribbean, 2008. április 28. (kiemelések tőlem)
WILLEMSTAD, CURACAO: A felújítási és javítási munkálatok részeként a Freewinds fedélzetén több helyen is eltávolították a mennyezetet és a burkolatot. A munkák során kék azbeszt szabadult fel és került a szellőzőrendszerbe.
A Freewinds kapitánya nem tett erről jelentést, amikor a hajó személyzete végezte ezeket a munkákat az otrobandai Mathey-rakpartnál. A Curacao Drydock Company-t (Curacao-i Szárazdokk Vállalat) (CDM) - ahová a hajótörzsön elvégzendő javítási munkálatok miatt került - az egyik ellenőr értesítette arról, hogy esetleg azbeszt is található a hajón. A kapitány elismerte a történteket, és kijelentette, hogy a történtek után belső vizsgálatot indított. Még szembetűnőbb lett a hallgatása amiatt, hogy kiderült - a 40 éves hajón kék azbesztet találtak.
A kérdés az, hogy a kék azbesztport (amely rákkeltő hatású) el lehet-e távolítani a hajóról. A CDM minden munkát leállítattott a hajón. A hajót lezárták és elkülönítették; szakértők fogják a hajótörzsnek és a környezetének azbesztszintjét lemérni - jelentette be Eugene Rhuggenaath (gazdasági megbízott) és Humphrey Davelaar (közegészségügyi megbízott) pénteken.
Frank Esser, a CDM ideiglenes vezetője, Christiene van der Biezen munkaügyi főosztályvezető-helyettes és Tico Ras egészségügyi főosztályvezető két egészségügyi felügyelő kíséretében megvizsgálta a hajót. A múlt héten a burkolatról vett mintákat elküldték még akkor Hollandiába, és a laborvizsgálat eredménye azt mutatta ki, hogy jelentős mennyiségű kék azbesztet tartalmaz.
A vezetőtestület rendkívüli ülést tartott az ügyben és úgy döntöttek, hogy nyilvánosságra hozzák a történteket, hogy elejét vegyék a pletykáknak és a pániknak.
A CDM személyzetét is a médián keresztül értesítették, mert péntek este már nem tudták az összes alkalmazottat személyesen értesíteni.
Mit lehet erre mondani?
A hír nem teljesen új - a hajón dolgozó egyik volt mérnök már 2001-es tanúvallomásában is felhívta erre a figyelmet.
Nagyon jó, hogy a hatóságok végre felfigyeltek erre és léptek.
És remélem, hogy
- legalább hétszámjegyű lesz dollárban a bírság
- megtiltják a vízrebocsájtását és bontásra ítélik
- büntetőeljárás indul a tulajdonos ellen.
- a volt szcientológusok, akik voltak a hajón, pereket indítanak
Ezt magyarázzák ki az egyház PR-osai! Ez már nem is láblövés, hanem lábrakéta!
A kék azbeszt egy bizonyítottan rákkeltő hatású anyag, a legveszélyesebb az összes azbeszttípus közül. Bővebben itt és itt.
Forrás: The Daily Herald, Caribbean, 2008. április 28. (kiemelések tőlem)
WILLEMSTAD, CURACAO: A felújítási és javítási munkálatok részeként a Freewinds fedélzetén több helyen is eltávolították a mennyezetet és a burkolatot. A munkák során kék azbeszt szabadult fel és került a szellőzőrendszerbe.
A Freewinds kapitánya nem tett erről jelentést, amikor a hajó személyzete végezte ezeket a munkákat az otrobandai Mathey-rakpartnál. A Curacao Drydock Company-t (Curacao-i Szárazdokk Vállalat) (CDM) - ahová a hajótörzsön elvégzendő javítási munkálatok miatt került - az egyik ellenőr értesítette arról, hogy esetleg azbeszt is található a hajón. A kapitány elismerte a történteket, és kijelentette, hogy a történtek után belső vizsgálatot indított. Még szembetűnőbb lett a hallgatása amiatt, hogy kiderült - a 40 éves hajón kék azbesztet találtak.
A kérdés az, hogy a kék azbesztport (amely rákkeltő hatású) el lehet-e távolítani a hajóról. A CDM minden munkát leállítattott a hajón. A hajót lezárták és elkülönítették; szakértők fogják a hajótörzsnek és a környezetének azbesztszintjét lemérni - jelentette be Eugene Rhuggenaath (gazdasági megbízott) és Humphrey Davelaar (közegészségügyi megbízott) pénteken.
Frank Esser, a CDM ideiglenes vezetője, Christiene van der Biezen munkaügyi főosztályvezető-helyettes és Tico Ras egészségügyi főosztályvezető két egészségügyi felügyelő kíséretében megvizsgálta a hajót. A múlt héten a burkolatról vett mintákat elküldték még akkor Hollandiába, és a laborvizsgálat eredménye azt mutatta ki, hogy jelentős mennyiségű kék azbesztet tartalmaz.
A vezetőtestület rendkívüli ülést tartott az ügyben és úgy döntöttek, hogy nyilvánosságra hozzák a történteket, hogy elejét vegyék a pletykáknak és a pániknak.
A CDM személyzetét is a médián keresztül értesítették, mert péntek este már nem tudták az összes alkalmazottat személyesen értesíteni.
Mit lehet erre mondani?
A hír nem teljesen új - a hajón dolgozó egyik volt mérnök már 2001-es tanúvallomásában is felhívta erre a figyelmet.
Nagyon jó, hogy a hatóságok végre felfigyeltek erre és léptek.
És remélem, hogy
- legalább hétszámjegyű lesz dollárban a bírság
- megtiltják a vízrebocsájtását és bontásra ítélik
- büntetőeljárás indul a tulajdonos ellen.
- a volt szcientológusok, akik voltak a hajón, pereket indítanak
Ezt magyarázzák ki az egyház PR-osai! Ez már nem is láblövés, hanem lábrakéta!