Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Munkatársakkal való bánásmód, emberi jogok kérdése

2008. február 14. - Reformer

Az egyik legnagyobb szívfájdalmam a munkatársakkal szemben tanúsított bánásmód. "szemben" szó használata szándékos. Itt is nagyon különböző a hivatalos verzió és a valóság. Pontokba szedem a mondandómat.

Az itt leírtak az egyház elitjéhez, a Sea Organization-hez tartozókra vonatkoznak. Itt jön az a rendkívül visszataszító jelenség, hogy az egyház szervezetileg pont azokat bünteti a legjobban, akik a legelkötelezettebben tesznek érte.

0. Mivel jár a Sea Org tagság?
Gyakorlatilag bentlakásos, szerzetesi élet - minimális vagy nemlétező fizetés, gyakorlatilag napod 99%-a munkaidő, 8 óra alvás ritkán van meg, a szállás a putri szinttől az épp megfelelőig terjed, a kaján gyakran spórolnak, családot még az ünnepeken sem látod mindig, házasságon kívül csak a plátói viszony a megengedett, jogaid papíron vannak, gyakorlatilag ki vagy szolgáltatva az OSA és Miscavige parancsvégrehajtói (CMO a nevük, eredetileg L. Ron Hubbard utasításait hajtatták végre) kényének-kedvének. Az internetet csak egy szűrővel használhatod, ami minden nemkívánatos tartalmat (az összes kritikai oldal a Szcientológiától + "felnőtt" tartalmak) letilt. Az OSA elolvassa az összes emailedet és ha valamiért biztonsági kockázatnak gondolnak, rangtól és pozíciótól függetlenül azonnal 24 órás megfigyelés alá kerülsz, az OSA lefoglalja a mobilodat és a laptopod (ha van) - ld. 6. pont.

Részletesen:

1. Időbeosztás és munkaidő.

Általában 9:00-től 23:00-ig tart a munkaidő normál körülmények között (ritkaság), de a felsőbb és nemzetközi vezetők kedvenc eszköze az "addig nem fekszel le, amíg ez és ez meg nincs". Ha nem alszol? Így jártál, lettél volna hatékonyabb nappal. Nekem is számtalan átvirrasztott éjszakám volt ilyen jellegű célkitűzések miatt - meg kellett lennie és kész. Ha le kellett zárni egy tanfolyamot határidőre és csúszás volt? Egész éjjel tanult az illető - de másnap ugyanúgy el kellett látnia napközben a feladatát.

A tapasztalataim alapján max. 6-7 óra alvás az átlag, mindez a gyakran alacsony tápértékű és egészségtelen kaja mellett, fizikailag elég megterhelő.

Szombat délelőtt van 9-13-ig takarításra fenntartott idő, ilyenkor a saját szálláshelyet ki kell takarítani makulátlanra.

2. Szabadnapok.

Papíron: ha jól teljesítesz, "magasak a statisztikáid" (az egyház adminisztratív rendszerében minden poszt vezet a teljesítményéről heti statisztikát és ez alapján van megítélve. Ez elméletileg jó elképzelés, hogy mérjük a teljesítményt, de ebből a gyakorlatilag az lesz, hogy a munkatársak mindenféle trükkökkel felfelé manipulálják a statisztikákat, hogy ne b"sztassák őket, hogy "nem termelnek". Példa: egy fordító statisztikája - lefordított oldalak / hét. Így ő figyel arra, hogy mindig csak egy kicsivel fordítson többet, vagy ha több lesz, azokat nem adja le, hogy fenn tudjon tartani egy lassú, kényelmes növekedést.), elmehetsz kéthetetne egy teljes napra - szombat vagy vasárnap. Egyrészt ezt havonta, de inkább kéthavonta szokott összejönni, másrészt a felettesnek jóvá kell hagynia, akivel ha nem vagy éppen jó viszonyban, akkor úgy jártál....

Ezenkívül el lehet menni ELVILEG 3 hét szabadságra évente, de ez kb. 10 évente egyszer szokott sikerülni az átlag Sea Org tagnak, mert elég bonyolult procedúra elintéztetni.

Volt olyan, aki az esküvője után nem tudott ottmaradni a lakodalmára, mert visszarendelte a főnöke dolgozni. Nem vicc, ez tényleg megtörtént.

Ezeknek effektíve az a következménye, hogy a családi kapcsolatok igencsak megsínylik általában - előfordulhat, hogy a belső problémák miatt karácsonykor és annak környékén haza se tud menni valaki. Különösen akkor, ha külföldön van és egyszerűen nincs pénze hazajönni.

3. Fizetés, juttatások.

Mivel a szcientológia Magyarországon bejegyzett egyházként működik, ezért a Sea Org tagokra a minimálbér szabálya nem vonatkozik. Az átlag Sea Org tag Magyarországon kb. 0 és 1000 forint között keresett hetente a 1990-es évek végén, Európában kb. 20 EUR, USA-ban 40 és 100 dollár között mozog a heti "fizetés". Ezenkívül van évente 2x bónusz - karácsony előtt és Sea Org évforduló (augusztus) körül, ez kb. 5000 és 30000 forint között van.

Az utazásokat fizeti általában az egyház, de a mezei Sea Org tagoknak fapados repjegy, busz és vonat mehet, abból is az olcsóbb. Mondanom sem kell, hogy az RTC (Religious Technology Center, az egyház csúcsszerve, ennek a vezetője David Miscavige) embereinek külön autó jár sofőrrel.

Ezt a kis zsebpénz a könyveladási jutalékok egészítik ki, ezért a szcientológia rendezvényeken kb. 5-10 percenként leszólítanak a Sea Org tagok, hogy megveszed-e már az aktuális kiadványt, hiszen kb. ebből lehet valamicske extra bevételük, plusz engem például még mostanában is 5-6 helyről hívnak, hogy tőlük vegyem meg az új anyagokat, hogy oda menjen a jutalék.

3A. Szállás

A szállás házaspároknak egy kis szoba, a többieknek tömegszállás - ez egy szobában 4-10 embert. Volt olyan szálláshely, ahol 20 ember lakott egy 100 nm-es lakásban, 1 fürdőszoba mellett.

Külföldön se volt sokkal jobb, ott is többnyire sorba kellett állni a zuhanyzónál, annyira túlzsúfoltak voltak a szállások.

4. Hangulat

A hangulat elég változatos. Egy csomó ember együtt dolgozik, akik őszintén hisznek valamiben, rengeteg a közös téma, így vannak jó pillanatok. Viszont az egész tevékenységet beárnyékolja az OSA és a felső vezetés állandó fenyegető árnyéka, akikkel szemben nincsenek jogaid és akik bármikor kitalálhatják, hogy holnaptól mi mást fogsz csinálni.

Itt ki kell térni a "motivációs rendszerre". Főként a felső vezetés ill. az OSA vezetőinek szokása gyakran és rutinszerűen teljes hangerővel üvölteni és a legváltozatosabb büntetésekkel fenyegetőzni és így elvégeztetni a dolgokat. Ennek része az elképesztő mennyiségű közbeiktatott káromkodás. Az egyház felső vezetői közül pld. volt itt egy rendezvényt szervezni, egy amerikai, aki a "f*ck" szót kötőszóként használta. De a magyar vezetők se maradtak el, itt tanultam meg például, hogy létezik olyan szó, hogy "f*szság".... :)

Láttam olyan büntetési tételt, ahol egy Sea Org tagot a rossz teljesítménye miatt 150 óra túlmunkára köteleztek, amit a szabad (!) idejében kellett elvégeznie.

5. Párkapcsolatok

Szabályok: 1. házasság előtti szex tilos a párok között, csak törvényes házasságkötés után. 2. nem házas Sea Org pároknál tilos a kemény petting is. 3. gyereket nem vállalhat senki, ha terhes lesz valaki - vagy abortusz vagy ki kell lépnie. 4. Sea Org tag csak egy másik Sea Org taggal léphet házasságra.

Ezen szabályok megsértését drákói szigorral büntetik - többnyire vagy azonnal kirúgják vagy büntető zászlóalj, futkosó (ilyen is van, RPF a neve, de erről majd később). Van, aki megússza egy durvább jóvátételi programmal, de ez a legenyhébb.

Ismerek olyan Sea Org tagot, aki inkább az abortuszt választotta, hogy maradhasson.

Olyat is láttam, ahol a házaspár egyik tagja kilépett a Sea Orgból, a másikat pedig kb. 1 hónapon át szinte napi rendszerességgel győzködték az illetékesek, hogy maradjon és váljon el, amíg végül ő is ki nem lépett.

6. Biztonsági kockázattá válás

Itt a legszomorúbb rész. Ha a CMO vagy az OSA úgy dönt, hogy biztonsági kockázatot jelentesz, akkor 24 órás őrizet alá kerülhetsz, amíg ezt tisztázzák és rehabilitálnak vagy kirúgnak. Ez szó szerint azt jelenti, hogy MINDIG van veled egy arra kijelölt ember, aki mindenhová követ. A budi előtt megvár, egy szobában alszik veled. Olyat is láttam, ahol az illető egy felújítás alatt álló szoba közepén, egy matracra fektették, és az ajtó előtt aludt az őre a küszöbön. Ilyenkor mobilt (külföldön az útlevelet is) lefoglalják, gyakorlatilag megszakad a kapcsolat a külvilággal. A szüleid csak az őr jelenlétében hívhatod.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr40363439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neduddgi 2008.02.14. 19:24:22

Elég furcsa egy egyháztól, hogy valakit abortusszal "zsaroljanak". :o(
Egyébként a távozásnak milyen következményei vannak? (magyarul: mi visz rá egy nőt arra, hogy inkább SeaOrg tag maradhasson, mintsem megszülethessen a gyereke. + kaphasson rendes fizetést, pihenőidőt, stb.)

brutalo 2008.02.14. 19:26:26

Első!!!

czene 2008.02.14. 19:27:39

Miért megy ide bárki is?

decibel 2008.02.14. 19:29:47

Na ne ezt nem veszem be. Van olyan hülye a Földön aki ezt ÖNKÉNT vállalja?

gerzson 2008.02.14. 19:37:23

Ennél rosszabb dolgokat is vállalnak önként emberek. Persze ez is elég gyalázatos.

Papa Doc 2008.02.14. 19:53:43

OK, de közben mit gondolnak a tagok? Hogyan magyarázzák meg maguknak, hogy ilyen nehéz életmódot kell folytatniuk? Vannak kétségeik, és erre pedig pl. azok elnyomására külön technikák? Vagy akkora a lelkesedés a "nagy célért"? Szoktak olyan eretnek gondolataik lenni, hogy ennél azért több járna nekik, vagy hogy kizsákmányolják őket? Vannak jellegzetes veszekedések, konfliktusok? Mi jelent egy Sea Org tag számára örömöt, elégedettséget, mik a legjobb pillanatok ott? Vannak jellegzetes "válságok" ("nem bírom tovább"), amiken az első hónapokban átesnek, aztán már kőkemény fanatikusok maradnak? Vagy egyszerűen annyi a munka és a fáradtság, hogy nem jut idő gondolkodni? De akkor nem esnek néha depresszióba?

herr_fosh 2008.02.14. 20:25:25

Igen, a motiváció engem is érdekel. Meg az is, hogy mi ez a rengeteg munka konkrétan? Bár el tudom képzelni: adminisztrációs bohóckodás, meg aktatologatás.

__franky__ 2008.02.14. 20:25:57

szekta ez a javából

krizsi 2008.02.14. 20:26:44

Különböző szektákkal kapcsolatban olvastam már több helyen, hogy klasszikus módszer a rendkívül ingerszegény környezetben tartás, megterhelő fizikai munka, nem kielégítő táplálkozás, és legkülönfélébb izolációs technikák.
Ezek együtt remekül szolgálják az egyén akaratának megtörését, így a válságok, amiket Papa Doc említett, hamar lecsengenek, egész egyszerűen, mert az egyénnek nem lesz sem fizikai, sem mentális ereje semmire.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy mivel az egyén - tegyük fel, hogy - kezdetben mégiscsak saját akaratából csatlakozott, magának is nehéz beismernie, hogy rossz döntést hozott.
Ráadásul kezdetben gondolom minden szép, és derűs, és a fent leírt helyzet csak a "teljes" elköteleződés után áll elő, nyilván nem ezzel indítanak.
Kicsit meredek analógia, de nekem ez olyan, mint egy bántalmazó párkapcsolat.
Ott sem az első randi indul egy marha nagy pofonnal.
Csak szép lassan, fokozatosan, szinte észrevétlenül csúszik bele valahogy az ember.
Még ha körülötte mindenki arról is beszél, hogy higgye el, hogy valami nem stimmel.
Amúgy Reformer, kösz a blogot, rendszeres visszajáró lettem.
Nem lehet könnyű helyzet neked.

vargatom 2008.02.14. 20:27:03

Nagyon gondosan felépített lelki terrorral uralják az embereket. Érdemes elolvasni pl. ezt az elejétől:
remalom.blog.hu/

Szocske 2008.02.14. 20:28:18

Minek mentek oda

doktor.dikhed 2008.02.14. 20:31:22

Még az első bejegyzésedre reagálva lenne egy kérdésem.

Konkrétan hogyen lehetne hasznos a szcientológia?

Mert eddig sok konkrétumot nem olvastam.

A clear meg az ot hülyeséget hagyjuk. Agymosással nyilván kiegyensúlyozottabbá válik az ember.

Egy cégnek az üzleti életben mennyire lehet hasznos a szcientológia? Csak mert az általam korábban olvasott történetek alapján inkább kiszívják a cégekből a pénzt és csődbe viszik őket.

Eleve csak akkor van értelme és akkor tudnak felvirágoztatni egy céget, ha az a szcientológia feltétlen híve, és nekik termel. Ha az alkalmazottak, vagy a vezetők jó részének nem tetszik a szcientológia, akkor valószínűleg nem működik ez a modell, ami valószínűleg elég zárt és teljes odaadást követel, ahogy maga az egyház is.

Márpedig a képzett munkaerő és az értelmiségiek jó része nem akar felvenni egy vallást, főleg nem egy új, kétes hírű vallást (már ha ezt annak lehet nevezni). Így fel kell tölteni a céget olyan emberekkel, akik talán nem elég képzettek, de szcientológusok, vagy növendékek. Így akkor sikeres lehet a cég? Vagy a szcientológia jól megél a beszedett tandíjakból és bevédi magát mondjuk titoktartási szerződésekkel.

Szóval, miben lehet hasznos a szcientológia? És ha valamiben hasznos, vajon nem kell-e annyi réteget lekaparni róla, hogy ami marad annak már szinte semmi köze sem lesz a szcientológiához.

scsaba1 2008.02.14. 20:34:17

Ne gondolkodjon senki józan észével, és akkor érthető az egész.

A motiváció (mint minden szektánál), pedig valamilyen érzelmi defektus, kisebbrendűségi érzés stb., ha pedig már bekerül az ember a "gépezetbe", akkor onnan ritkán van visszaút.

herr_fosh 2008.02.14. 20:38:21

doktor.dikhed,

Az én értelmezésem az, hogy nem maga a szci hasznos a cégnek hanem a szci által használt technikák (döntési-irányítási-szervezetépítési-konfliktuskezelési stb), van pár konzultáns cég akik külső szemlélőként nagyon furán működnek, és bár biztos vagyok benne hogy semmi konkrét közük nincs a szcihez a viselkedésben mégis felfedezni vélek hasonlóságokat.

gothmog 2008.02.14. 20:58:02

"az egyház szervezetileg pont azokat bünteti a legjobban, akik a legelkötelezettebben tesznek érte."

Nyilván, akik addig a szintig(?) eljutnak, azokkal már megtehetnek nagyjából bármit.

Reformer 2008.02.14. 20:59:09

doktor.dikhed, a szcientológia hasznosságáról lesz egy külön poszt

Before 2008.02.14. 21:14:50

Fasznak van ez a szarfos napok óta a címlapon?
Minek magyarázni a magyarázhatatlan szemetet? Kit érdekel? Bárki, akinek akár csak két számjegyű az iq-ja képes belátni, hogy miféle "vallás" ez.
Nehogy már szánjam szegény kihasznált idiótákat!!! Felőlem kőbányában is törheti a xenu megkövesedett tökeit, leszarom.
Mekkora szar már, tíz évig cumizni ezt a maszlagot, majd sírni, hogy "há' azé' jó lenne, ha nem lenne szar"... Kamu az egész, szerintem.

Tunguska 2008.02.14. 21:30:43

Úgy tudom az egyháznak van egy "belső ellenzéke", akik az úgynevezett "tiszta" Hubbardista elveket próbálják követni, és úgy vélik a jelenlegi vezetés elrugaszkodott ettől.

Véleményem szerint mindkét esetben mentális gondok vannak, de érdekelne, hogy van-e valami közöd hozzájuk?

User1 2008.02.14. 21:39:48

Meg is érdemlik. Mint ahogy az is, aki szabad akaratából mondjuk elmegy Északkoreába, mert szereti a kommunizmust.

Nem véletlenül ellenzi a scientológia a pszichiátriát, komoly konkurrencia az nekik.

rzoli 2008.02.14. 21:55:34

Csak azért ilyen röviden és egyszerűen, hogy mindenki, a cikkíró és a többi hasonló agymosott is megértse: "Aki hülye haljon meg."

gothmog 2008.02.14. 21:57:29

tényleg, azt leírhatnád majd, hogy mi ez a temérdek "nehéz munka", amit végeznek, meg mi az a rengeteg tanulnivaló, amivel meg kell birkózniuk.

Mert ami a kívülállókhoz eljut, az kb. annyi, hogy tanulási technikáik vannak, amiket sok tanulással elsajátítanak, amivel "magasabb szintre" lépnek, ahol aztán elnyerik a lehetőséget hogy újabb tanulási technikákat tanuljanak, hogy még többet tanulhassanak. tanulni. Persze minden lépésnél újabb befizetéssel.

Arról viszont soha sincs információ, hogy a sok tanulás elvezetett-e valahová a sea orgon kívül, vagy sikerült-e legalább egy olyan ismerethez jutni, ami nincs benne pl. bármelyik puhakötésű "hogyan legyek gazdag/sikeres/boldog" típusú hulladékban.

A munkáról meg eddig annyit tudtdunk meg -többek között tőled- hogy látástól mikulásig tart, és bele kell szakadni, miközben a cég, ugye, -a propaganda szerint- képes könnyíteni az emberek életén, meg hatékonyságnövelő technikákat oktat. Ez nekem furi..

pazola 2008.02.14. 22:14:43

Egyetlen vallas vagy egyhaz sem lehet az igazi, amelyik azt allitja, hogy o az igazi egyhaz vagy vallas..

Itt hogy van?

Kozben kaptam egy uzenetet Xenutol.

www.youtube.com/watch?v=MPIYVu_pvNA&NR

Kar, hogy nem tudok angolul :P

zsalu 2008.02.14. 22:21:00

de klassz! ilyen helyen akarok nagyfőnök lenni

fedor 2008.02.14. 22:26:20

Méghogy objektíven a szcientológiáról. Ez egy szci propagandaoldal, ha valaki nem venné észre. Tóta W szabadságon van, máris ilyen szarok kerülnek a főoldalra?

Sütemény1975 2008.02.14. 22:42:42

orwell ezt már megírta 1984 címmel...
nem normális aki csak a közelükbe is megy...

Elmert 2008.02.14. 23:07:27

A toborzás nem nyíltan történik!

Senkinek sem mondják azt, hogy gyere és dolgozz szcientológusként.

Felvesznek egy céghez (informatika, oktatás, kereskedelem területén), beíratnak szakmai tanfolyamokra, tanulmányi szerződéseket kötnek veled.
Aztán ha már anyagilag kötve vagy (már csak úgy tudsz kilépni, hogy visszafizeted az addigi képzési díjadat, alkalomadtán százezres-milliós tételt, akkor utalnak be, szintén tanulmányi szerződéssel (tehát tulajdonképpen azt is te magad fizeted) a hatékonysági tréningekre, amiket már az egyház, meg a WISE szervez.

Ha nem vállalod, akkor ki vagy rúgva.

És mivel te vagy a munkaszerződés felbontásának okozója (nem akarsz tanulni, pedig nem vagy elég 'hatékony') rögvest fizetheted is vissza az addigi képzési költségedet, bár még így úszod meg legolcsóbban a szcientológiai kalandot.

Ez a piszkos szcientológiai trükk, amivel rabszolgává tesznek szerencsétlen, gyanútlan embereket!

morc 2008.02.14. 23:19:57

a "kemény petting" nekem gyanús, nem angolból fordították ezt szó szerint? (heavy petting)

AZS 2008.02.14. 23:36:17

már ugyan volt, de mégeccer, mert ennyi a lényeg:

aki hülye, haljon meg

Kaporszakáll 2008.02.14. 23:36:40

Hát igen, ha valaki egy álláshirdetésre jelentkezve falra függesztett oklevélen kölykeit ölelő anyaoroszlánt lát, mellette WISE felirattal, az jobb ha gyorsan sarkonfordul, kivéve ha direkt be szeretne olvadni egy BORG közösségbe.

Kaporszakáll 2008.02.14. 23:39:46

További releváns információ:

en.wikipedia.org/wiki/Borg_%28Star_Trek%29

Kaporszakáll 2008.02.14. 23:42:16


És mindez magyarul:

hu.wikipedia.org/wiki/Borg


:)

Szocske 2008.02.14. 23:47:00

Egyet nem ertek, elnezest hogy nem illik ehez a bejegyzeshez:
Olvassuk a legfelsobb, legtitkosabb OT szintekhez tartozo xenu sztorikat, tehat kelloen magas szintu tagok is ugrottak mar ki, es publikaltak.
Hol vannak akkor az alacsonyabb szintu technikak?
A targyalasi, pszihoanalitikus, szervezesi, vallalatvezetesi modszerek, trukok, fordulatok, amikrol a core vallas mellett a rengeteg tanfolyam egy resze szol?

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2008.02.15. 00:23:59

Ha nem vidám, nem szcientológia.

Régi mondás, hasznos mondás.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.02.15. 00:32:19

Tovább a hubbardi úton!

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2008.02.15. 00:55:44

:: Szocske 2008.02.14. 23:47:00

Ha már így rákérdeztél, akkor magyarul pölö a honlapomon, bár nem eredeti egyházi, csak hasonló.

Girhes macska 2008.02.15. 05:58:41

Két napja látom a blogodat a címlapon. Miért van olyan érzésem, hogy a szci egyház megvette a zindex főoldalának egy kis szeletét, he?

Anubisz 2008.02.15. 08:17:32

Nekem volt egy főnököm, egy svéd tulajdonú cégnél... Mikor a kinti cégvezetés rájött, hogy részt vett 2-3 szci tanfolyamon, és arről a céges számlákat is bekérték, úgy rúgták ki a főnökömet az állásából, hogy porzott..:)

sprenczl 2008.02.15. 08:18:53

A tudománytudomány sz@r. Egy idióta találta ki a méghülyébbeknek, majd ezekből néhány okosabb az uralma alá hajtotta a droidokat.

alibi borz árny 2008.02.15. 09:05:15

Ki az isten kényszerít bárkit is, hogy belépjen bármilyen egyházba????

Nemet mondani bármikor lehet.

Breq 2008.02.15. 13:28:08

Es bocsanat hogy ezt kerdezem, de van olyan barom, aki ezekbe belemegy es elfogadja? Szamomra ez a felelmetesen hihetetlen, hogy valaki ennyire hagyja megalazni magat, hogy ennyire feladja a sajat meltosagat. Milyen alapon foglaljak le barkinek a mobiljat? Vagy "ceges", egyhazi a telefonod? Ha nem, akkor ki a banat adja oda onkent? Es hagyja, hogy elvagjak a kulvilagtol? Jozan epeszu embert nem vagyok kepes elkepzelni, aki ilyenbe belemenne. Ez a mazochizmus, de inkabb a hibbantsag tetofoka.

Breq 2008.02.15. 13:32:01

Ja ezt kihagytam:

"Felvesznek egy céghez (informatika, oktatás, kereskedelem területén), beíratnak szakmai tanfolyamokra, tanulmányi szerződéseket kötnek veled."

Ezert kell nagyon jol atolvasni a felteteleket, es tisztazni, milyen korulmenyek kozt kovetelik meg a visszafizetest. Az, ha vmi miatt kirugnak, nem azt jelenti, hogy EN miattam szunt meg a munkaviszony, ergo NEM fizettethetnek ki velem korabbi kepzest! Ezt munkaugyi birosagon rohadtul elvesztene a ceg.

Viola, a ló 2008.05.26. 16:39:59

meg is érdemelted, ha ekkora barom vagy, hogy önként vállaltad
süti beállítások módosítása