Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Bemutatkozás

2008. február 13. - Reformer

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy bemutassam a Szcientológia Egyház azon arcát, amelyet a saját szememmel láttam. Azt itt leírtak mind valós, megtörtént esetek, illetve tényszerű adatok.

Az Egyháznak több mint 10 éven át voltam a munkatársa, tagja voltam a "Sea Organization" elnevezésű elkötelezett munkatársi gárdájának. Sokmindent láttam ezen 10 év alatt, amit nem értettem.

Miután kiléptem az Sea Organizationból, utánajártam ezen kérdéseimnek az Interneten, illetve más, volt Sea Organization tagokkal is felvettem a kapcsolatot. Ennek hatására döntöttem úgy, hogy megosztom az élményeimet a világgal.

Ennek azért látom szükségét, ugyanis az Egyház rengeteg információt eltitkol a saját hívei előtt is, továbbá sok olyan dologról hallgat, amelyeket meg kellene amagyaráznia.

Két dolog:

1. Semmit sem fogok kimoderálni. A szcientológia egyházzal ellentétben valóban a szabad vélemény-nyilvánítás híve vagyok, nem csak annak tettetem magam.

2. Nem vagyok az egyház ellensége, sem támogatója. Az a véleményem, hogy a szcientológia és a szcientológia egyház egy alapos reform után nagyon hasznos tudna lenni a társadalom számára. Most azonban több a negatívum, mint a pozitívum.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr51363411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H. Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2008.02.13. 14:22:35

Wow! Ez engem erdekel!
Annyian bloggolnak a szcientologiarol, de egyik sem volt benne...

Katriina 2008.02.13. 16:17:30

SzE = Őrültképző.

Von 2008.02.13. 16:32:49

Hi!

Ez érdekesen hangzik, sok sikert hozzá!
Bár soha nem álltam semmilyen kapcsolatban a szcientológiával, meg kell mondjam, hogy amiket állítanak pl a lélekről stb, azok elég érdekfeszítőek és megérné behatóbban foglalkozni velük. VISZONT az egész egyház kívülről inkább egy bűnbandának látszik, kíváncsi lennék Ron ilyennek tervezte-e vagy csak ez lett belőle.
Amúgy korrupt, hatalom- és pénzéhes egyházra szolgáltatott már példát a történelem, szóval nem lenne egyedi eset. Nem mintha ez bármilyen szinten is mentség lehetne a szcientológia egyháza számára.

Yip 2008.02.13. 16:40:20

Egy gyors kérdés: mit szólta Sea org. amikor kiléptél? Könnyen engedtek? Megmaradtak az org.-on belüli barátaid?

usb 2008.02.13. 16:45:42

Az alapito scifi iro Hubbard mondta anno, hogy a kabitoszer es a fegyverkereskedelem utan az egyhazakban ill a vallasban van a legtobb penz.
Majd meglapit egy olyan egyhazat, ahol valami urhajoval erkezett "lenyek" gyujtik a lelkeket (mar aki megerdemli).....hat nem tudom.
Es az milyen mar, hogy nem mondjak el az egesz sztorit csak ha mar igen magas szinten vagy,de addigra mar annyi zsetont lapatoltal az ugybe......
Nekem mindig gyanus, ha valaki azzal jon, h nala van a bolcsek kove es elmondja nekem a tutit, ha fizetek neki egy csomo penzt.....

Katriina 2008.02.13. 17:02:44

Legjobb lenne ezt az egész szcientológia-baromságot egyszerűen elfelejteni, és betenni az emberiség többi csúnya, beteg hibáit tartalmazó képzeletbeli ládikóba, ahova való. Ha Te kiléptél akkor miért foglalkoztat? Szerintem nem léptél ki, és egyfajta magányosharcos mejnkampfot próbálsz itt játszani a szeretett idegbajosképződ elismertetése érdekében.

Reformer 2008.02.13. 17:12:03

Yip: nem volt egyszerű a kilépés, hónapokig tartott. A barátaim minimális része maradt meg. Majd írok erről is.
Katriina: én még hiszek abban, hogy az egyház megreformálható és úgy hasznos tud lenni. Mert láttam a jó oldalát is, én azért van értelme harcolni. Viszont a rossz részét gyökerestül ki kell irtani. Jó lenne elfelejteni, de sajnos túl sok áldozatot ismerek ahhoz, hogy legyintsek és elfelejtsem.

vakablak · http://vakablak.blog.hu 2008.02.13. 17:14:01

Kíváncsian várom, hogy mi lesz ebből. A témaválasztás roppant érdekes, és ha valóban tag voltál (ráadásul valóban a Sea Organization-ban), és valóban elfogulatlanul kívánsz és fogsz írni, akkor az sokak jelentős érdeklődésére tarthat számot. Sok sikert.

Katriina 2008.02.13. 17:22:56

"Mert láttam a jó oldalát is, én azért van értelme harcolni."

Tehát propagandista vagy és NEM VAGY ELFOGULATLAN. Harcolni akarsz itt ennek az iszonyú, emberiségellenes idegbaj "jó oldalának" érdekében, miközben jól tudod hogy a SzE alapját jelentő kártékony hülyeség elválaszthatatlan az általad vélelmezett "jó oldaltól".

Innen nem fogod megreformálni, remélem nem vagy annyira naiv hogy ezt egy percig is reméled.

Ez az oldal egy SzE propaganda-oldal, felvállaltad a 2008.02.13. 17:12:03 -as postoddal.

vakablak · http://vakablak.blog.hu 2008.02.13. 17:32:14

"1. Semmit sem fogok kimoderálni. A szcientológia egyházzal ellentétben valóban a szabad vélemény-nyilvánítás híve vagyok, nem csak annak tettetem magam."

Mint egy másik bejegyzésedhez fűzött megjegyzésként valaki már írta, ezt azért gondold át. A moderálás és a cenzúra két különböző dolog, mint ahogy a vélemény-nyilvánítás szabadsága és az ezzel való visszaélés is egymástól markánsan eltérnek. A tárgyhoz nem is kapcsolódó, destruktív beordításokat szerintem töröld nyugodtan. Sok problémát megelőznél ezzel.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2008.02.13. 17:43:33

Szia!

Üdv a klubban, és sok sikert!

Katriina 2008.02.13. 17:52:06

Az még önmagában nem baj ha valaki egy aberrált lelkű xenu-hívő, feltéve ha ezzel környezetének nem árt (ilyen tehát nincs).
A baj ott kezdődik ha arcpirító módon nekiáll hazudozni:

"Nem vagyok az egyház ellensége, sem támogatója."
vs
"...láttam a jó oldalát is, én azért van értelme harcolni."

A SzE egy piramisjáték, agymosómaffia, ez pedig nyilvánvalóan egy SZCIENTOLÓGUS PROPAGANDAOLDAL. Szégyelljétek magatokat, legalább volna annyi eszetek hogy kitaláltok valami saját piramisjátékot, zombik.

Sil 2008.02.13. 18:17:35

Katriina:

Ha ilyen támadólag tudsz csak hozzászólni, mielőtt érdemben kiderülne hogy milyen is lesz a blog, és mi is volna az "egyházat" érintő konkrét témákban a blogíró véleménye, azzal csak elveszíted az objektivitásodat és a hiteledet.
Ehhez persze jogod van, csak nem hiszem hogy jó cél.

A 2008.02.13. 17:52:06-es hszedben levő két idézet pedig nem mond ellen egymásnak.

Tisztelettel,
Sil

nagyM · nagym.blog.hu 2008.02.13. 18:42:28

én is üdvözlöm a blogot. van egy hasonló is a blog.hu-n (szcientologia-hirek.blog.hu), de az egy szar. remélem ez jobb lesz és valóban megpróbál objektív lenni.

Before 2008.02.13. 18:50:59

Na, ez egy vicc.
Ne haragudj, teljességgel képtelenség téged komolyan venni, az "egyházaddal" egyetemben.
Talán értesültél róla, honnan - és mi módon - ered az "egyházad", amit szerinted meg kéne reformálni (hahaha), mi az amiért tíz évig szívtad a brét...

olivaszűz 2008.02.13. 19:01:02

Az a baj, hogy a szcientológiáról leginkább két tökéletesen ellentétes forrásból hallani - vannak a Cruise-féle fanatikusok, meg a Katriina-féle nem kevésbé azok a másik brancsból. Nekem tetszik, hogy valaki olyan ír róla, aki tényleg ott járt. És az eddigi bejegyzések alapján Reformer bennfentesnek és tárgyilagosnak tűnik egyszerre. Ilyen ember interpretációját az ügyről még soha nem olvastam!

Megér egy próbát. Jómagam például fiatal éveimben sokáig hittem, hogy Krisztus egy gyökér volt - csak mert a kat. egyház fordításában vettem magamhoz. Aztán olvastam egy keleti mester Jézus-bemutatóját és kénytelen voltam nagyot fordulni. Utána jött a Biblia. És most úgy érzem, Jézus minden megnyilvánulása nagyon ott van - csak éppen ezt elfedi, hogy a Jézusra épülő egyház úgy igéiben mint cselekedeteiben Jézus tökéletes kigúnyolása és ellentettje.

Mondjuk nem hiszem, hogy a végén úgy fogom érezni, hogy Ron Hubbard egy megvilágosodott húdejósrác. De az kiderülhet bőven, hogy ha vezetői nem teszik gyökér erőszakszervezetté, akkor nem lenne gázabb, mint történelmi egyházaink.

Ráadásul a szcientológia, ha szar is, legalább úgy szar, hogy egy scifi író idáit ülteti rossz köntösbe. Míg a kat. egyház a történelem egyik legfontosabb és legtisztábban látó emberét teszi saját - hatalmi, anyagi, egó - céljai bábjává, hazudtolja meg és gyúrja át nyíltan, ráadásul sok évszázadra visszanyúló állami segédlettel.

LH 2008.02.13. 19:03:05

nem hinném, hogy érdemes ujjat húzni a szcientológiával... talán jobb, ha mégsem csinálod a blogot... nehogy bajok legyenek később...

fityesz 2008.02.13. 19:23:31

LH miért ne írhatná le a véleményét? Még a nevét se kell kiírnia ide. Amúgy meg nem kínában vagyunk hogy jön a véleményrendőrség és elvisznek. Bajok legyenek később lol.... Ne légy már röhejes.

Katriina 2008.02.13. 19:27:29

Legalább jó sci-fi író lett volna a kedves alapító, de annyira szétcuccozta az agyát hogy a tehetségtelenségével csak ezt a szörnymaffiát tudta kinyomni magából. Egy drogos pénzsóvár bűnöző megvalósult álma a SzE.

Tompika · http://www.xenu.net/archive/disk/fairgame.htm 2008.02.13. 19:55:13

fityesz: a nevét valóban nem kell kiírnia. Aki közelebbről ismeri a magyar bagázst, annak a "10 évig tag volt és seaorgos" szerintem elég. Az meg változó, hogy milyen sikerrel nyilvánítottak eddig szabadon véleményt a volt tagok. Van, aki már nem él.

fityesz 2008.02.13. 20:29:02

Tompika szerintem voltak akik írtak már könyveket némileg életveszélyesebb szervezetekről is mint az ufos egyház, mindezt úgy hogy a nevük szerepelt a boríton. Nem gondolom hogy ezzel a bloggal pláne az eddigi rendkívül mély információ tartalmával marha nagy kockázatot vállalt volna a szerző.

ööö... ezmi? 2008.02.14. 17:54:16

EZ A BLOG KAMU!!! ÍRÓJA A SZCIENTOLÓGIAI EGYHÁZ FIZETETT ALKALMAZOTTJA MA IS!!!!!!!!!!!!!!

ööö... ezmi? 2008.02.14. 18:18:43

Szeretnék kérdezni valamit a blog írójától!

Te, mint kOoperatív Titán, hogyan magyarázod azt, hogy szeretett egyházadat az EU több tagállamában már betiltották???

10 év alatt egyszer sem gondolkoztál el ezen?????

Reformer 2008.02.14. 18:55:12

ööö... ezmi?: Sea Org tagként az ember egy burokban él. Az internethez csak páran férnek hozzá és le van tiltva az összes olyan oldal, ahol rossz hírek és kritika van a Szcientológiáról. Újságot nem olvasol, minimális a kapcsolatod a nem-szcientológus világgal. Így el sem jut hozzád gyakorlatilag semmi ilyen információ (amúgy betiltva sehol nincs, csak megfigyelés alatt van, illetve nagyon sz*r a híre). Egyébként az egyházat nem szeretem, ha nem tűnt volna fel az eddigiekből. Válasszuk külön - a szcientológia egyház teljes reformra és radikális változtatásokra szorul, a szcientológia filozófiánal viszont vannak jó és használható elemei is (meg persze vannak benne túlhaladott hülyeségek is).

borleszk 2008.02.14. 21:09:28

én 3 évig laktam a blahán levő dianetika központ vagy mifene közelében...sokszor bekérdeztek de elég annyit mondani, hogy "Xenuval vagyok!" aztán élvezni az arckifejezésüket ;)

(Xenu a galaktikus könföderáció vezetője aki 75 millió évvel ezelőtt egy DC-8as repülővel milliárdnyi embert transzportált a földre akiket aztán hidrogénbombával felrobbantott...de a lényegük megmaradt és belénktelepedve spirituálisan megerőszakolnak minket)

THIS IS WHAT SCIENTOLOGISTS ACTUALLY BELIEVE!!!

getalife!

Elmert 2008.02.14. 22:40:54

"...szcientológia filozófia" alatt az okkultista és evolúcionista könyvekből dilettáns módon összeollózott Dianetikát érted???

Cpt 2008.02.14. 23:49:22

Egyszer, még amikor nem volt internet csak bbs-ek, kaptam egy belső anyagot, a sci mocsoknak egy belső könyvét, OT1-9, és felraktam belőle a bbs-emre (1993). 2 héten belül megkeresett a magyar vezető (valami Török Péter vagy ilyesmi nevü), és megfenyegetett 100 év börtönnel, és hogy nem hagynak békén sehol. Aztán magától az amcsi központ jogi irodájuktól kaptam levelet az azonnali leszedéshez. Jelzem minden részből 1-3 mondatos idézetek voltak csak. Vicces volt, a levelet a mai napig megöriztem emlékbe.

Kaporszakáll 2008.02.15. 00:12:36

Kedves Reformer!

Üdvözöllek a szabad világban!

Mielőtt ilyesmiket írsz a szcientológiáról:

"...amúgy betiltva sehol nincs, csak megfigyelés alatt van, illetve nagyon sz*r a híre..."

írd be a gugliba ( www.google.com ), hogy ' betiltott szcientológia '!

Meg fogsz lepődni!

sztk 2008.02.15. 01:09:58

A www.sciennet.com is a szcientolgusoké?

borleszk 2008.02.15. 07:39:11

én épp németországban vagyok...beszéltek a sciről a kollégák...itt a kultusz státuszt érdemelte ki és tiltják is. csak az adókedvezmények miatt akar egyházi státuszt kiharcolni magának

Bolgarka 2008.02.15. 16:52:41

Reformer:
"ugyanis az Egyház rengeteg információt eltitkol a saját hívei előtt is, továbbá sok olyan dologról hallgat, amelyeket meg kellene magyaráznia"

ki az egyház, ha nem maguk a tagok? hogyan titkolják ezeket a dolgokat? nincs válasz a kérdésekre? vagy csak nem beszélnel róla... kérdeztél is, vagy inkább odáig el sem megy az ember? és ki elött hallgat az egyház? nyilvánosság?

borleszk:
én is németországban vagyok. és az hogy tiltják a szcientológiát, úgy baromság, ahogy van. hol olvastad? a BILD-ben?? :D

Szocske 2008.02.16. 00:19:29

Itt egy osszefoglalo arrol, melyik orszagokban nem ismerik el egyhaznak (magyarul tiltjak, hogy akkent mukodjon), es hol kapott "veszelyes szekta" besorolast:
en.wikipedia.org/wiki/Scientology_and_the_legal_system

Itt pedig nehany sikertelenul titkolt tema:
en.wikipedia.org/wiki/Scientology_controversy
süti beállítások módosítása