Ld. cikk:
A szcientológia egyház szerint L. Ron Hubbard mindenre IS tudta a megoldást, és -állítólagos- kutatásaival megtalálta a választ az élet minden nagy kérdésére, ideértve a vállalatvezetést, a marketinget, a PR-t és a belső igazságszolgálatást.
Ehhez képest a celebekre épített promóciós projekt ugyanarra a körre épül, egyre többen morzsolódnak le (Leah Remini, Laura Prepon, Nicole Kidman stb.), az elsődleges reklámarc Tom Cruise leginkább azzal kerül bele a hírekbe, hogy teljesen eltűnt a lánya életéből, aki a családnevét is megváltoztatta. A saját vállalhatatlan alakjaikkal és az azok körüli botrányokkal (pl. Danny Masterson) látványosan semmit értelmeset nem tudnak kezdeni.
Az aktuális felzúdulásnál (ld. hivatkozott cikk) meg már ott tartunk, hogy az a kisebbik baj, hogy szcientológus, és az a nagyobbik, hogy egy szexuális ragadozó közeli barátja és hűséges támogatója.
Hubbard több helyen is írt arról, hogy téves az az elképzelés, hogy alkalmazkodni kell a környezethez, hanem inkább a környezetet kell magunkhoz igazítani. A szcientológusok talán ezért sem nagyon találják a helyüket ebben a megváltozott világban, mert még mindig Hubbard '70-es és '80-as évekre szabott mentalitását próbálják erőltetni és saját elavult módszereikkel ők próbálnák meg diktálni a narratívát. Csak ez nem így működik, ahogy a mellékelt ábra is mutatja. A körülmények megváltoztak, az egyház nem. És akármennyire máshogy gondolta Hubbard, ha nem haladnak a korral, a kor elhalad mellettük, és a történelem szemétdombjára fognak kerülni a többi rugalmatlan és alkalmazkodásra képtelen szervezet mellé.