Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Újabb magyar Scientologistot ismerhetünk meg

2020. január 16. - Reformer

A szcientológusok nemzetközi újévi buliján név szerint kiemelt egy magyar szcientológust David Miscavige fővezér.

Idézet a Nemzetközi Szcientológia Egyház honlapjáról:

Egy magyar agrármérnök eldöntötte, hogy helyreállítja a modern, erős kémiai anyagokat alkalmazó mezőgazdasági technikák miatt kimerült talajt. Kifejlesztett egy forradalmian új biotrágyát, amely 25%-kal növeli a termést, és L. Ron Hubbard adminisztrációs eszközeinek segítségével eljuttatta termékeit Közép- és Kelet-Európa gazdaságaiba. Ennek következtében elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat a kiemelkedő innovációért.

Most már házon belüli dokumentumfilm is készült róla az "Ismerjen meg egy Scientologistot" sorozat részeként (igen, nem vicc, így kell írni, mert a Scientologist bejegyzett védjegy).

 

Korrekció - 2021.04.26.

A videót szerzői jogi okokból nem oszthatom meg a blogon, a Szcientológia TV oldalán lehet ezt a sorozatot megtekinteni.

Megnéztem.

Az az akcentus... (és a szinkron hiánya)

Már az elején nagyon nehéz volt komolyan venni ezt a kisfilmet. Kétségtelen, hogy az úr nagyon jól beszél angolul, de az akcentusa az valami rettenetes. Hollywoodi filmekbe a hangulat oldására szoktak ilyen viccesen beszélő szereplőket betenni, sőt egy egész mozit (Sasha Baron Cohen emlékezetes alakítása a "Borat" címszerepében) is el tud vinni a hátán ez a beszédmód. Egy komolynak szánt dokumentumfilmben viszont pont az ellenkező hatást éri el.

A másik az, hogy a hivatalos weboldalukon se tudták a kétmondatos (!) összefoglalót lefordítani magyarra, és a nevét se tudták magyar helyesírás szerint leírni, nemhogy ebből készítettek volna egy magyar hangú változatot... ha már a magyar piacot célozzák elvileg.

 

Vissza a '80-as évekbe

A másik az, hogy nagyon látszanak a filmen a készítők szakmai hiányosságai. Az átvezetések, a beállítások, az effektusok, a grafikák egyszerűen bénák (sokszor röhejesen azok), a '80-as évek bájosan amatőr vállalati reklámfilmjeit idézik.

Itt egy képkocka a filmből:

effekt.jpg

Ilyenkor látszik, hogy hiába öntötte az adómentes dollármilliókat Miscavige a csodálatos TV-csatornájába, az egész szcientológia belterjessége miatt csak ilyen színvonalú műveket tudnak kiizadni magukból.

 

A szcientológia reklámja lenne?

Az újdonsült reklámarc kétségtelenül tehetséges üzletember, a termék is jónak tűnik, tehát jó eséllyel ugyanezt a szcientológia nélkül is sikerült volna elérni (erre az összes ismertebb magyar tulajdonú vállalkozás léte a bizonyíték - egyik sem Hubbard módszereivel nőtt nagyra).

Sőt - ha nem költi el a szcientológiára a szokásos tízmilliókat, hanem visszaforgatja a cégébe, akkor megkockáztatom, hogy jóval előbbre lenne.


Nem szcientológusok szerepe a filmben

Számos, vélhetően nem szcientológus szereplő is megjelenik a filmben (család, alkalmazottak, sőt még egy bejátszás is van egy minisztériumi elismerésről/díjátadásról). Kérdés az, hogy ők vajon hozzájárultak-e ahhoz, hogy egy, a szcientológiát népszerűsítő és az interneten bárki számára elérhető filmben megjelenjenek...

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr3015412618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása