Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Újabb magyar leleplező könyv készül a szcientológiáról

2018. december 05. - Reformer

A Clarus Animus Alapítvány támogatásával várhatóan jövő februárban új leleplező könyv jelenik meg egy magyar ex-szcientológus tollábólaki bátran, arccal-névvel felvállalja a vele történteket.

Friss és aktuális történetről van szó, amely több év után a közelmúltban ért véget.

Sok könyvet és (rém)történetet olvastam már arról, hogy ki milyen szörnyűségeken ment keresztül a szcientológiában, de eddig ez tette rám a legmélyebb benyomást. Fontos emlékeztető volt számomra, hogy milyen kegyetlen és embertelen rendszer rejlik a csillogónak feltüntetett felszín alatt.

A történet írója a maga közvetlen és őszinte stílusában tárja elénk kimerítő részletességgel, hogy egészen pontosan hogyan került bele ebbe az egészbe, és minden igyekezete és jószándéka ellenére hogyan vetette ki magából ez a borzasztó szervezet, és vett el tőle szinte mindent.

Arról is beszámol, hogy az úgynevezett Hídon való haladása során egész pontosan mi történt, miből álltak az egyes tanfolyamok, auditálások és eljárások. Ilyen részletességgel ez nem került eddig magyar nyelven bemutatásra – sőt még a munkatársak életének alakulásába is betekinthetünk!

Megdöbbentő volt olvasni, hogy bár voltak formai változások az „egyház” működésében, a lényegi rész azonban csak rosszabb lett azóta, amióta 2007-ben otthagytam őket. Egyre inkább azzá a rémálommá változik az egész, amely miatt vállalhatatlanná vált számomra.

A sztori több szempontból is szörnyű és sokkoló. Részleteket nem árulok el, mert talán még a harcedzett szcientológia-tanulmányozók se hinnék el a durvább momentumokat.

Sokszor olvastam külföldi fórumokon azt a külsős megállapítást, hogy a szcientológia mindig rosszabb, mint azt feltételezed. A könyv elolvasása után kijelenthetem, hogy sose értettem ezzel egyet jobban, mint most.

Nyilvánvalóan fogok még erről írni, de most egyelőre ennyit tudok ezen a nyilvános felületen megosztani.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr2014437800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moria 2018.12.05. 18:48:18

Na, ezt is megveszem, az biztos. Megvan a Veér András könyvsorozata, az Arcátlan Messiás, egy német leleplező könyv, amerikai könyvek, kb. 15-20 könyv a témában.

free spirit 2018.12.05. 19:04:45

Szeretném megvenni én is. Jó lenne majd információ arról, hol lehet megvenni vagy megrendelni.

büdös zokni 2018.12.05. 19:51:34

@Moria: Veér könyvei miről szóltak?

Moria 2018.12.06. 17:13:31

@büdös zokni: Bolondok (űr)hajója – a szcientológia titkai, avagy: a Föld a Naprendszer elmegyógyintézete?

Magyarország a szcientológia (pók)hálójában

A szcientológia mocsarában: dokumentumok és következtetések

PTS level III. 2018.12.06. 17:21:03

Régi szép emlékek!

Dr. Veér korlátozott példányszámban kiadott Bolondok űrhajója c. könyvét felsőbb utasításra kellett felvásárolni a szciknek, nehogy a "wog" kezébe kerüljön. Megtiltották, hogy elolvassuk, és vásárlás után elvileg le kellett volna adni vagy megsemmisíteni. Még szerencse, hogy magasból tojtam az utasításokra, és megőriztem az utókornak. Talán egy nap (ha lesz időm és kedvem) bescannelem, és közszemlére teszem azok számára, akik lecsúsztak róla annak idején.

Amíg a Reformer által beharangozott leleplező könyv megjelenik, előkotrom a sötét szci-múltamat rejtő kartondobozból, és elolvasom megint, ugyanis már egy árva sorra sem emlékszem belőle. :)

büdös zokni 2018.12.06. 20:41:20

@Moria: Nem a cimeiket kérdeztem, hanem hogy miről szólnak.

Enturbulated SP 2018.12.06. 20:48:51

@PTS level III.: Ezzel ne fáradj, nekem megvan pdf-ben, ide tettem fel ha valakit esetleg érdekelne:
https://mega.nz/#!jBEymAqS!VwjioBTSMOoe_5sDJKxWAPay2mlOCplPxMtuW3P0xwM

PTS level III. 2018.12.07. 16:42:40

@Enturbulated SP:

Hálám örökké üldözni fog! Megkíméltél egy fárasztó keresgéléstől! ;)

Ammonia73 2019.02.03. 21:35:15

Február van. :)
Van valami hír a könyvről?

Ammonia73 2019.02.03. 22:13:47

Kicsit hiányolom, hogy Margery Wakefield: Út Xenu felé c. könyvéről még mindig nem esett itt szó, pedig nagyon klassz könyv. A címe talán nem egy telitalálat, de nekem nagyon tetszett, hogy leírja egy csomó eljárás lefolyását, pl. a TR-ekről itt olvastam részletesen először, és egyérteműen átjön, mi is a céljuk. Ezeket a részletes leírásokat mindig hiányoltam a kül. ex-szcientológus könyvekből. Mesél még elég sok érdekes dolgot Hubbardról, ill. megrázó volt az is, amit a SO- os kisgyerekek körülményeiről ír. :(

Olvasta itt valaki?

Reformer 2019.02.04. 19:00:21

@Ammonia73: lesz majd róla bejegyzés :)

Ammonia73 2019.02.05. 11:09:36

Mármint a Margery Wakefield könyvről? De joooooooo! :)
Köszi Ref!

Reformer 2019.02.05. 14:44:15

@Ammonia73: nem, az újról :) A Margery Wakefield könyvet még nem olvastam én se...
süti beállítások módosítása