Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Hamis álmok - II. fejezet: A Kanyon

2008. augusztus 06. - Reformer

 

Második fejezet – a Kanyon

(További információ, a többi rész: Hamis álmok összefoglaló oldal)

 

 

A Sierra Madre Kanyon, 1967

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Öregem, erről tuti nem hallottál még! – robbant be Jerry nyugis vasárnap délutánomba, vörös haja vadul lobogott.

- Miről? – kérdeztem, fölpillantva könyvemből. Épp a kedvenc székemben henyéltem, egy ’20-as évekből származó borbélyszékben, amit egy régiségkereskedésből szereztem. Párnázott bőr ülése volt, gyönyörű díszráccsal, a háttámláját pedig egy karral lehetett állítani. Ülő helyzetbe tornáztam magam.

Jerry-vel kiskorunk óta ismertük egymást. Most a nővérével, Dixie-vel éltem együtt, és megengedtük Jerry-nek, hogy velünk lakjon az általunk bérelt ház vendégszobájában, a Sierra Madre Kanyonban. Jerry mellett sosem volt unalmas az élet, ez alól a mai nap sem volt kivétel.

- A szcientológiáról. – mondta Jerry. – Átugrottam Doug-hoz, és volt nála két pacák LA-ből, akik a szcientológiáról beszéltek.

Életemben ekkor hallottam először ezt a szót.

1967 őszén járunk. Frissen végeztem a művészeti főiskolán, végre lubickolhattam az önállóságban. LA-ben dolgoztam mint reklámtervező, és a várostól 30 mérföldre északnyugatra fekvő, tarka nyári lakok egyikét béreltem a „Kanyonban”. A Kanyont egy betonmederben húzódó vízfolyás szelte ketté, a két partot fából készült gyaloghidak kötötték össze. A kis település tarkabarka lakóközösségét különféle művészek, értelmiségiek és nonkonformisták alkották, valamint az utóbbi években rengeteg hippi is megfordult errefelé. Imádtam a Kanyon szabadelvű, barátságos életstílusát.

Az anyám az elővárosi Arcadiában lakott, néhány percnyire tőlünk, úgyhogy sűrűn meglátogattam. 1960-ban megözvegyült, így mióta bátyámat és nővéremet felvették az egyetemre, egyedül élt.

A Szerelem Nyara hamar feledésbe merült, és számomra a béke és a szeretet álomképe kezdett megfakulni. Sorozásra érett korban voltam, úgyhogy csak idő kérdése volt, hogy berántsanak a seregbe, és elküldjenek Vietnamba.

Aktív tagja voltam a békemozgalomnak. Mikor Lyndon Johnson ellátogatott Los Angelesbe, én is részt vettem a Century Plaza Hotel előtti, húszezer fős háborúellenes demonstrációban. Többezer rendőr rontott a tüntetők közé, és ütöttek mindenkit, ahol értek. Emlékszem egy kislányra, akinek az arcán csorgott a vér; nem lehetett több tizenkettőnél. Jerry bedühödött, fölkapott egy teli üdítőspalackot, és a legközelebbi zsernyákhoz akarta vágni. Elkaptam a karját és lefogtam. Az erőszak nem megoldás az erőszakra.

De mi volt akkor a megoldás? Nem a drogok – hat hónapja lejöttem a kábítószerekről, egy balul sikerült LSD-utazás után. Buzgón kerestem a válaszokat, és hétvégenként mást se csináltam, csak bújtam a különböző könyveket jógáról, meditációról, pszichokibernetikáról, hipnózisról, egyáltalán bármiről, amit csak a kezembe került. Mint a legtöbb srác a Kanyonban, én is kerestem valami különlegeset, tehát Jerry határozottan fölkeltette az érdeklődésemet.

- Mi ez a szcientológia? – kérdeztem, – Mit mondtak róla?

- Azt mondják, ez egy tudományos dolog – magyarázta Jerry. – Egy tudományos módszer, amivel el lehet érni a spirituális megvilágosodást. Azt mondják, tudják, hogyan szabadítsák föl az emberben a leblokkolt képességeket.

Jerry lelkesedése, mint mindig, ezúttal is ragályos volt. Úgy döntöttünk, hogy következő este elmegyünk LA-be a „szcientológus helyre”, és körülnézünk egy kicsit.

Az „org” – az „organization” rövidítése, tudtuk meg hamarosan – a 9-ik utcán, a McArthur-park melletti nagy, régi épületben volt. Beléptünk az előcsarnokba, és láttuk, hogy tömve van beszélgető, nevető, mosolygó emberekkel. Öreg, ősz emberek beszélgettek fiatal, hosszú hajú fiúkkal és lányokkal – úgy tűnt, ezen a helyen összezárult a generációs szakadék.

 

Los Angeles Org, 9-ik utca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előadóterem jó nagy volt, kb. 100 ember ült a hallgatóság soraiban. Találtunk két szabad helyet hátul, és leültünk. Egyszercsak belépett egy sötét hajú, filmsztár kinézetű fiatalember, aki Seaton Thomas-ként mutatkozott be nekünk, majd nekilátott a szcientológia bemutatásának. Kiváló szónok volt: választékos, jó humorú, magával ragadó. Beszélt nekünk a reaktív elméről, ami eltárol minden fájdalmas élményt, és stresszes állapotban visszaidézi őket, ezáltal olyan dolgokra kényszeríti az egyént, amit valójában nem akar megtenni; tehát arra késztet, hogy „ne legyünk önmagunk”.

Néhány helyen megszakította az előadást, hogy levetítsen egy fekete-fehér filmet L. Ron Hubbardról, a szcientológia alapítójáról. Hubbard kellemes fickónak tűnt, humoros és szókimondó ember látszatát keltette. Színes egyéniség volt – előadónk elmondta, hogy volt felfedező, tengerész, expedíciókat vezetett, és számos emberfajt tanulmányozott. Persze ez még jóval Indiana Jones előtt volt, de úgy tűnt, hogy az öntörvényűek magabiztosságának aurája lengte körül. Emellett egy kicsit establishment-ellenes lázadónak is tűnt, és ez természetesen nagyon imponált nekem. Mindenki csak „Ron”-ként emlegette.

Seaton az előadást a Clear állapot bemutatásával zárta. Ezt az állapot úgy érhető el, hogy az egyén legyőzi a reaktív elméjét, és ezáltal önmaga lesz -  élénk, józan, intelligens, racionális, dinamikus. Végigpillantott a hallgatóságán, szinte megigézett minket a tekintetével, majd azt mondta:

- Én Clear vagyok. Ti is azok lehettek.

Engem meggyőzött. Egyenesen a könyvesbolthoz siettem. Három Hubbard-könyvet vettem, „A gondolkodás alapjai”-t, „A munka problémái”-t és az „Egy tudomány kialakulásá”-t. Még azon a hétvégén kiolvastam mindhármat. A következő hétfőn ismét elmentem az org-ba, és beiratkoztam a kommunikációs tanfolyamra. Ez egy egyhetes kurzus volt, és a kommunikációs készség fejlesztésére szolgált. Ezt mindenképp el akartam végezni – mindig is visszahúzódónak tartottam magam, feszengtem a lányok társaságában, és nehezen tudtam megszólalni egy csoport előtt. Nagyszerű lenne, ha magamra szedhetnék egy kis önbizalmat.

A kurzus „TR-ekből” (training regimens – tréninggyakorlatok), egy sor helyzetgyakorlatból állt; azt mondták, ugyanezeket használják a szcientológia auditorok képzésére is. A gyakorlatokat nagy, legal méretű papírra nyomtatták, vörös tintával. A lapok tetején a nagyon komoly „Technikai bulletin” felirat díszelgett. Szóval nem valakinek a ködös teóriáit olvasgattuk, nem – ez egy technológia volt. Tudományos technológia. Csak gyakoroltunk és gyakoroltunk naphosszat, és mámorosan konstatáltam, hogy immár könnyedén beszélgetek az „tanulópárommal” (akivel a gyakorlatokat végeztem), egy nagyon csinos lánnyal.

Egyszercsak furcsa nyugalom és béke szállt meg, úgy tűnt, mintha a testemen kívül lennék. Mikor elmeséltem ezt a tanfolyam-felügyelőnek, azt felelte, hogy igen, ez egy gyakori élmény a szcientológiában, „exteriorizáció” a neve. Elmagyarázta, hogy én nem a testem vagyok, és ha kellő mértékű haladást érek el a szcientológiában, képes leszek tudatosan elhagyni a testemet és visszatérni bele.

A mindenit. Elhagyhatom a testemet. Újból betértem a könyvesboltba, de ezúttal valami keményebb olvasmányt kerestem. Megpillantottam a polc legtetején egy könyvet, borítóján egy nagy spirális galaxis képe volt. A címe: „Az ember története”.

- Azt kérem. – mutattam a könyvre.

- Ööö… az egy nagyon magas szintű könyv. – mondta a könyvesbolti tiszt. – Ajánlatos volna inkább valami alapszintűvel kezdeni.

- Nem, én azt kérném. – válaszoltam. Pár nap alatt átrágtam magam rajta. Űropera. Előző életek. Minden olyan hihetetlennek tűnt – teljesen felvillanyozódtam. Hirtelen rosszul lettem. Kirohantam a fürdőszobába, és hánytam. - Tyű – gondoltam, - ha egy könyv ilyet tud velem csinálni, akkor abban lehet valami!

A barátnőm, Dixie már korántsem volt oda annyira a szcientológiáért. Egyáltalán nem akart belefolyni a témába. Az orgban meséltek nekem az „elnyomó személyekről”, vagy „SP”-kről, akik nem akarták, hogy az emberek jobban legyenek, és mindenkit megakadályoztak abban, hogy jobbá tegye az életét. Talán az én barátnőm is ilyen – sugallták, - talán csak nem akarja, hogy jobban legyek. Kezdtem rossz néven venni Dixie a szcientológiával kapcsolatos kritikus megjegyzéseit – olyan volt, mintha egyenesen engem kritizált volna. Egyre többet veszekedtünk, végül kenyértörésre került a sor.

- Vagy a szcientológia, vagy én! – kiabálta.

- Nem fogom abbahagyni a szcientológiát – mondtam neki. – Túl fontos nekem.

Ennyi volt. Összepakolt és elköltözött. Pár nap múlva visszajött az új pasijával, és elvitték a bútorait.

Engem túlságosan lefoglalt az új életem, úgyhogy nem sokat rágódtam ezen. A Kanyonban többen is elkezdtek a szcientológiával foglalkozni, és elkezdtünk összejárogatni.

Az egyik hétvégén Jerry, én, meg még pár ember a Kanyonból fölmásztunk a házak mögötti sziklafalon. Az egyik lány, Linda auditorképzésen vett részt. Jerry és én találtunk pár faágat, és egy jó kis kardpárbajt vívtunk egymással. A végére az ágakból csak egy-egy szilánkosra töredezett csonk maradt, és jobb kezem csurom vér volt az őt borító milliónyi apró vágástól. Linda elkísért a vízfolyáshoz, lemosta a kezemet a hideg vízben, és elkezdett egy általa „touch assist”-nak nevezett eljárást: megérintette a kezemet egy ponton, majd mondta, hogy „érezzem az ujját”. Ezt ismételgette újra és újra, végig a kezemen. Varázslatos pillanat volt, amit nagyban erősített az a tény, hogy Linda elég csinos lány volt, és élveztem a társaságát és az érintéseit. Mikor végzett, megnéztem a kezemet, és egy karcolást se láttam rajta. Le voltam nyűgözve.

- Hogy csináltad ezt? – kérdeztem.

- Ez a szcientológia – mosolygott. Elhatároztam, hogy auditor leszek.

Eljött a karácsony, és bátyám, Kimball hazajött az Arizonai Állami Egyetemről.

- El kell mondanom valamit! – újságolta izgatottan.

- Várj – mondtam –, előbb én mondok valami fontosat!

Így huzakodtunk egy percig, amíg rájöttünk, hogy mindketten ugyanarról beszélünk – a szcientológiáról. Őt a barátnője, Cathy Mullins szervezte be, aki a szcientológia Tempe-i franchise-jánál dolgozott.

Végül Kimball itthon maradt, beköltözött hozzám, és elment dolgozni az orgba. Csak pár dollárt tudtak neki fizetni hetenként, én viszont elég jól kerestem reklámtervezőként, úgyhogy én tartottam el őt is. Ezt úgy fogtam föl, mint „hozzájárulást a fontos ügyhöz”.

Így kezdtünk tekinteni a dologra. Egy fontos ügyként. Áprilisban Martin Luther Kinget meggyilkolták, és a South Central-ban (Los Angeles déli része) kirobbant az erőszak. A vietnami háború továbbra is tombolt, úgyhogy bármelyik nap behívhattak. A háborúellenes tüntetések hatástalannak bizonyultak, semmiféle változást nem idéztek elő. Meg kellett szabadítani az embereket a reaktív elméjüktől! Akkor ráébrednének, hogy a háború és az erőszak nem józan, rossz dolog. Ez volt a megoldás. Clear-ré kell tennünk a bolygót.

A bátyámmal elkezdtük az auditorképzést a 0-ás akadémiai szinttel. Ezen megtanultuk, hogyan lehet valakit a kommunikációval kapcsolatosan auditálni. Hogy elvégezzem a tanfolyamot, találnom kellett egy alanyt az auditáláshoz. Megismertem egy lányt, aki auditálálást akart, úgyhogy rajta futtattam az eljárásokat. Rettenetesen izgultam, és szerintem ő is. Az ülés végén el volt ámulva a nyereségein, és én is elégedett voltam az eredménnyel. Sínen voltam.

Időközben lett egy új barátnőm, Crystal, egy gyönyörű zöldszemű szőkeség. Orange County-ból jött egy olyan társaság tagjaként, akik a hétvégéken bele akartak kóstolni a hippik életébe. Mivel csak hétvégenként találkoztunk, együttléteink elég intenzívek voltak.

Aztán egyszer egy hétköznapon megállt egy taxi a ház előtt, amiből ő szállt ki. Miután kifizettem a sofőrt, elmesélte, hogy a szülei bedugták egy elmegyógyintézetbe, onnan szökött meg. Ekkorra engem már felvilágosítottak az orgban a pszichiátria borzalmairól, úgyhogy a kezembe vettem az ügyet. Újdonsült önbizalmammal felvértezve úgy döntöttem, bátran szembeszállok a veszéllyel, úgyhogy hazafuvaroztam a szülei házához – Jeff, az auditor belevág első küldetésébe! Leültem a szüleivel, és egy órán át győzködtem őket, hogy ne küldjék vissza őt az elmegyógyintézetbe, hanem engedjék, hogy tanulmányozza a szcientológiát. Végül belementek a dologba. Le voltam döbbenve a bátorságomon – megmentettem Crystalt!

Elmondtam anyámnak, hogy feleségül veszem Crystalt. Kissé ferde szemmel nézett rám, mintha eszébe jutott volna az összes bolond barátnőm és a romantikus képzelgéseim.

- Egy ilyen döntést nem szabad elkapkodni, fiam. – tanácsolta bölcsen. A szcientológiát fenntartásokkal, de toleránsan kezelte. – Erről nem tudok semmit, de ha te és a bátyád csináljátok, biztos jó dolog.

Végül eljött az elkerülhetetlen. Kaptam egy levelet a sorozóbizottságtól, hogy jelenjek meg egy fizikai alkalmassági vizsgálaton. Hamarosan be kell vonulnom.

Auditálásokat kaptam ez idő tájt, és fel is jött ez a dolog az üléseken. „Jelen idejű problémának” hívták az efféle dolgokat. Az auditorom egy idősebb fickó volt, akire nagyon felnéztem. Ő próbált megnyugtatni:

- Nézd, a fizikai alkalmassági vizsgálat valójában nem is fizikai vizsgálat. Igazából azt akarják ott kideríteni, hogy beillesz-e majd a csoportba, követed-e az utasításokat, és nem csinálsz bajt. – Azt javasolta, hogy mindig csináljam az ellenkezőjét annak, amit mondanak.

- Ha azt mondják, a jobb kezedben tartsd a papírodat, tartsd a balban. És ne barátkozz a többi újonccal – különülj el tőlük, légy egyedül. Garantálom, hogy pszichológiai vizsgálatra küldenek majd. A „pszichót” kezelni gyerekjáték. Csak alkalmazz „komm késést” – kommunikációs késedelmet – minden mondat előtt. Ha kérdez valamit, várj tíz-tizenöt másodpercet, és csak utána válaszolj.

Tényleg ilyen egyszerű volna? Elmentem a fizikai vizsgálatra, remegtem, mint a nyárfalevél, de követtem a tanácsait. Hihetetlen módon tényleg elküldtek egy dilidokihoz, de ami még hihetetlenebb, hogy átmenetileg alkalmatlannak minősítettek. Úsztam a mámorban.

Ám ez csak átmeneti állapot volt – az auditorom javasolta, hogy kezdjem el a „lelkésztanfolyamot”, és mielőbb intézzem el a felszentelésemet.

Önkéntesnek jelentkeztem az orgban, amikor nem voltam tanfolyamon, ugyanis elkezdték küldeni nekem az org újságját, ami a szerkesztés és tördelés szempontjából is nagyon sok kívánnivalót hagyott maga után. Miután reklámtervező voltam, úgy gondoltam, segíthetnék nekik kipofozni egy kicsit a lapot. Egyik este elugrottam a terjesztési titkárhoz, aki beterelt egy kis szobába, ahol egy rajztábla állt. Előhúzott néhány ív fotópapírt.

- Ezeket a „shooting board”-okat a World Wide-tól kapjuk – mondta -, mi csak feltöltjük helyi információkkal.

Máris láttam, hol van a probléma. A „shooting board”-ok, vagyis a félkész laptervek nagyon gyenge minőségűek voltak. Rájöttem, hogy ha tényleg segíteni akarok, akkor a forrásnál kell kezdenem.

- Mi az a World Wide? – kérdeztem.

- A szcientológia főhadiszállása – magyarázta. – A Saint Hill-birtokon van, Angliában.

Hűha, Anglia – gondoltam. Nem lenne rossz ott élni. Diákként bejártam egész Európát, és imádtam Angliát.

Kim és én elkezdtünk gondolkodni a dolgon, és minél többet beszéltünk róla, annál inkább mehetnékünk volt. A szcientológia központjában lenni, Angliában élni, lapokat tervezni – el sem tudtam képzelni ennél jobb életet. Ráadásul megszabadulnék a seregtől is. Jerry is nagyon belelkesült a gondolattól, és a haverja, Zane is jönni akart velünk. Boldogan tervezgettük a jövőnket.

Összeszedtünk egy kis csomagot, ami majd az új életünkhöz kell, a többi ingóságunkat eladtuk. Elköszöntem Crystaltól, csináltunk pár halványan körvonalazott tervet, hogy hogyan jön majd utánam. Összeállítottam egy portfóliót az eddigi munkáimból, hogy legyen mit megmutatni Angliában, és 1968 júniusában négyfős csapatunk fölszállt az LAX-en egy Londonba tartó gépre.

 

Hálás köszönet Wigginnek a fordításért.


A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr75604057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyula Úr 2008.08.06. 21:00:55

Köszi a folytatást.

karak 2008.08.06. 22:13:05

Testkilépés: Reformer már máshol is olvastam, hogy kezdők erről beszélnek. Mi az a technológia amivel ezt a közös élményt előhívják?. Nem kell leírnod ha egyáltalán van ilyen, de jó lenne tudni jelzésszinten hogy mit csinálnak az újakkal. Nekem az a feltünő, hogy már az elején előhoznak valamiképpen valamiféle transzállapotot.

Jason Beghe ugyanezt mesélte a viden, -mint ez a Jerry- ez volt a legmeggyőzőbb élménye a belépéshez.
Ez nem lehet véletlen.

Reformer 2008.08.06. 22:49:32

az OT TR 0 nevű gyakorlat, amiről mindkettő beszél, az egyik buddhista meditációs technikán, a Vipassana-n alapul - ott "mindfulness meditation" az (angol) neve. A lényeg az, hogy csendben kell ülni és a jelent, az itt és mostot érzékelni. Ez javítja azt a képességet, hogy a jelent érzékeljük és ne rántódjunk vissza a múltba. De ezt már többezer éve feltalálták...

A testből kilépés v. exteriorizáció pedig egyik mellékhatása ennek - ez persze hitkérdés is, de sokszor előfordul, hogy az ezt a gyakorlatot végző tanulók azt mondják, hogy úgy érzik, "kiléptek a testükből" vagy "nagyobbak mint a testük". Ilyet én is éreztem. Furcsa érzés volt - olyan, mintha nem érnék véget a testem határainál, hanem attól független lennék. Ez egyfajta visszaigazolás annak, aki hisz az ember szellemi természetében, hogy ő tényleg nem csak egy hús-vér valaki, hanem valami, ami több annál.

Az persze meg más kérdés, hogy Hubbard "átcímkéz" egy ősrégi meditációs technikát kommunikációs gyakorlattá és csalinak használja az eredményeit, hogy eladja vele a többi, kevésbé hasznos dolgot.

Tudatosan van a szcientológia karrier elején az összes (többnyire máshonnan lenyúlt) működő elem, hogy bekapja a horgot a célpont.

Nem egy embernél fordul elő, hogy az egész szcientológia karrierje elején van a lelki és érzelmi csúcspont. Utána folytatja, hogy hátha lesz még, de nem egy esetet ismerek, ahol az első volt a legnagyobb nyereség.

Tunguska 2008.08.06. 23:37:17

Én annak idején agykontroloztam, azzal a módszerrel 4-6 perc alatt elértem majdnem minden esetben ezt a bizonyos "testenkívüli" állapotot.

Igazán a kontrolált légzésen múlik az egész: azt sem tartom kizártnak, hogy az agy oxigén ellátásának a megváltozása okozza az egészet.

..én már csak ilyen szkeptikus vagyok :-)

pekmester 2008.08.07. 08:31:02

ugye lesz még folytatás?

Kalman 2008.08.07. 08:56:56

Hello refformer.
a lélekrők annyit, hogy mivel nem fizikai természetű, nincs kiterjedése. nem lehet se nagy se kicsi. állítólag, ahogy a védikus irodalomba le van írva, olyan apró: mint hajszál végének az ezerszerese (he elvágnánk) és a szívben van. nos így nem tudom, hogy lehet azt érzékelni, hogy nagyobb lenne. ha meg ki is lépsz akk az azért van meg meghaltál. vagy mikor, és hol, hogy, minek hatására érezted ezt?
üdv. kalman12345@citromail.hu

anonViktor 2008.08.07. 11:06:11

Kalman:

Kérlek, ne vedd rossz néven, de ha már kommentezel, olvasd végig, amihez hozzászólsz! A Jason interjúból, és a jelen cikkből elég egyértelműen kiderül, hogy miről folyik a beszélgetés.

V

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.08.07. 11:52:34

érdekes.

én is észrevettem, hogy több olyan dolgot rángat elő a szcientológia, illetve használja mézesmadzagnak - ahogy reformer is említette -, amiket keleti filozófiával, spiritizmussal, a tudat módosulásával foglalkozó emberek már többször elmondtak.

én például tisztában vagyok vele, hogy az emberben valóban lakoznak leblokkolt, elfojtott képességek (tudom, mert egy gomba trip alkalmával magam is felszabadítottam egy párat, elképesztő élmény volt).

ez is mutatja, hogy hubbard nem őrült volt, hanem egy körülbelül olyan veszélyes ember, mint hitler. és legalább annyira tudatos. és ezért kell elfojtani minden törekvését, mert a szcientológia példája is mutatja: a beosztottak olyanok (vagy olyanná válnak), mint a főnök. ezt meg ugye nem akarjuk :)

ThufirHawat 2008.08.07. 13:03:56

Jók ezek az írások, le a kalappal. Alig várom a folytatást.
Túl sok info azért nem volt ebben a 2. részben, de azt jól visszaadja, hogy milyen volt a 60-as évek Amerikája, az a közeg, amiből a sci olyan sok áldozatot szedett.

phaidros · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.07. 13:19:59

A testkilépés egy elég általános dolog, nem csak a scientológiához köthető.

Pl. amikor alszunk, és hirtelen megrándulunk, úgy érezzük, mintha leestünk volna, az is az.

Kalman 2008.08.07. 14:06:21

hello reformer
Csak azért írtam a lélek dumáról, és a védikus irodalomról, mert ELVILEG a szci a védákból jön.
nos ez természetesen hülyeség, mert akk a bagavat-gítát tanulnák, és az alázatoság, odaadás,kedvesség és erőszakmentesség hívei lennének, de ami ott folyik, az csak becsapás.
Pont arra tanítana meg a védikus irodalom, hogy Isten legyen az élvező, nekik zengjenek imákat. stb stb.De a szci nem szól semmi Istenről. leegyszerűsítve a dolgot pénzért te lehetsz Isten. ez a szci. nem vicces?
na mentem.
kalman12345@citromail.hu voltam bb

Valerijov 2008.08.07. 14:40:09

phreeq
szavakba tudnád önteni, milyen rejtett képességekre gondolsz, amiknek a trip utat nyitott? mi történt?

ThufirHawat 2008.08.07. 14:47:35

...és egyáltalán... milyen út az ami utat tud nyitni?

phreeq · http://phreeq.blog.hu 2008.08.08. 00:51:52

Valirejov:
inkább csak megpróbálom.

betévedtünk barátokkal egy buliba, ami tele volt illuminált emberekkel (én is szoktam illuminálódni, de aznap mégsem ez történt, ugyebár). mindenki esett-kelt, a züllés netovábbját láttam közvetlenül magam előtt, én viszont olyan kiegyensúlyozottan éreztem magam, mint még soha azelőtt. nem szeretnék túl merészen fogalmazni, mégis azt kell mondanom, szellemileg felülkerekedtem a tömegen, afféle félistenként tekintettem rájuk - nem lenézéssel, annál inkább bölcs szemlélődéssel. és mindenkiről ránézésre megmondtam, hogy a szesz által generált látszat-jókedv ellenére milyen érzések munkálnak bennük - és későbbi beszélgetések során ezek be is igazolódtak. úgy értelmeztem, hogy a gomba egyfajta katalizátorként működött, ami a civilizált lét által elfojtott, ősi emberi ösztönöket szabadította fel... tehát nem csodálom, hogy a szcientológia a tudatmódosítókat is tűzzel-vassal üldözi.

movie 2008.08.08. 08:54:36

phreeq:

képzeld Isten hogyan nézett akkor rátok:
egy csoport ember, aki fetreng az alkohol mámorában... nézd azt a kis fülest: istennek hiszi magát.

Bocs, ez egy érzés volt, ahogy elolvastam a kommentedet. :)
Mindazonáltal igen érdekes tapasztalatot írtál le: ezt egy ideológiával megtámogatva az ember bármit hajlandó bevenni / elkövetni.

soxxx 2008.08.08. 09:23:07

phreeq

Köszönöm, hogy megfogalmaztad azt ami vagyok..egy félisten!:)
Mert az a helyzet, hogy én minden alkalommal így vagyok az emberekkel mindenféle tudatmódosítók nélkül vagy azok birtokában is...bár én emberismeretnek és empátiának hívom a dolgot.

Ennek semmi köze semmiféle gombához..maximum annyi, ha egyáltalán az okozta, hogy felerősödött volt éppen benned az empatikus képesség.

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.08.08. 10:44:08

azért ez több volt puszta empátiánál. nézd, én abból indulok ki, hogy mi emberek egyedül az elménkkel emelkedtünk ki az állatvilágból. semmi mással. nem futunk 5 másodpercet százon, nincsen kilométeres távokra terjedő szaglásunk. van viszont egy hatalmas kincsünk: az agyunk. aminek azonban vannak olyan területei, amiket mondjuk egy távol-keleti szerzetes könnyen elér meditációval, de én, a nyugati konzumvilág szülötte legfeljebb csak ilyen katalizátorral tudok megnyitni a magam számára.

bocs az offért, abbahagytam :)

soxxx 2008.08.08. 13:09:41

Ez a ki hány százalékát használja ki az agyának egy érdekes terület.
Eleve miért gondoljuk, hogy a kihasználatlan területek (amik egyébként kihasználtak, csak egyszerre nem működik az egész agyadnak csak x%-a..ergo nincs ott sem más, extra dolog) mindenfajta speciális képességekhez juttatnak.

Pld.: volt anno egy felmérés, hogy annak idején az élő szerepjátékot játszók 5-8%-al többet használtak az agyukból..ez annak tudható be, hogy egyszerre több minden járt az agyukban...ettől még nem lettek szuperhősök.

Ennek véleményem szerint semmi máshoz nem volt köze mint az empátiához..vagy esetleg megláttad az előző életüket? (mert akkor halucináltál is:P)
Ha azon kívül nem tapasztaltál semmit, hogy milyen egyébként az alkoholt leszámítva az érzelmi állapotuk..akkor ez egy mindennapos eset..legalábbis azoknál az embereknél akiknek jó az emberismeretük (lásd. sajátmagam). Vagy szuperhős lennék?:D

soxxx 2008.08.08. 13:10:44

Jah és mégegy dolog..a keleti szerzetesek sem tudnak semmi extrát produkálni, olyat amit megfelelő gyakorlással bárki más is megtud tenni, avagy a jelenlegi tudománnyal nem magyarázható..

movie 2008.08.08. 14:25:39

azért ne térjünk el ennyire a lényegtől.
Az tény, hogy vannak "meglepő" élmények, amik egy jó kis ideológiai körítéssel szinte levakarhatatlan páncélt húznak az egyén köré.

Most talán egy lépéssel közelebb kerültem Translator megértéséhez. Nem értettem miért hisz abban a szcientológiában: valójában megbolondították a lenyúlt cuccokkal.

A szerelő 2008.08.09. 22:15:47

off
soxxx 2008.08.08. 13:10:44
Ebben nem értünk egyet, nézz utána jobban a dolognak. De ne itt vitassuk meg (ha gondolod), mert itt nem ez a téma.
on

soxxx 2008.08.11. 10:25:53

Javaslom neked a szkeptikus blogot a hasonló témákban.
Valamint ha véleményed szerint igenis vannak nem magyarázható dolgok, akkor jelentkezz mindenképpen az 1 millió dolláros Randi díjra. Örülnék ha megnyernéd, bár eddig még senkinek sem sikerült..talán nem véletlenül..bizonyítania semmi megmagyarázhatatlant, ellenőrzött körülmények között.

hvuk 2008.08.11. 14:28:48

Az a bizonyos rész amikor a csaj meggyógyította a kezein a sérülést mivel magyarázható? Reformer, te tapasztaltál hasonlót?

TB 2008.08.11. 15:53:15

" hvuk 2008.08.11. 14:28:48
Az a bizonyos rész amikor a csaj meggyógyította a kezein a sérülést mivel magyarázható? Reformer, te tapasztaltál hasonlót? "


Egyszerű szuggeszció, a hipnózis gyengébb válfaja. Alap tech sámánok, afrikai csodadoktorok között. Keleti gyógyítók is sűrűn használják. Nincs benne semmi rendkívüli.

fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2008.08.11. 16:13:01

így van, a tudat erejével rengeten minden elérhető, befolyásolható - még a saját sorsunk is (sőt). nemhiába hangoztatják oly sokan, hogy milyen sokat számít az akaraterő a gyógyulás szempontjából, ha beteg vagy.

bakker 2008.08.11. 17:43:55

Hát persze, kva sokat számít ám... Főleg olyan esetekben amikor így is úgy is meggyógyulsz.

hvuk 2008.08.11. 20:48:46

Na jó, de itt a leírás szerint azonnal meggyógyult a csávó. Nem mintha hinnék benne, csak érdekel a háttere a dolognak.

TB 2008.08.12. 08:49:03

Tévedés. A csávó nem gyógyult meg azonnal. Kisebb sebek esetén, ha eláll a vérzés, a sebszélek összeragadnak, és úgy tűnik, máris begyógyult. De a hegesedés még eltart egy ideig, a seb varasodása is előfordul. Ezt persze nem szokták figyelembe venni, amikor "csodát" kiáltanak.

Pszich 2008.08.13. 00:06:12

>>az OT TR 0 nevű gyakorlat, amiről mindkettő beszél, az egyik buddhista meditációs technikán, a Vipassana-n alapul - ott "mindfulness meditation" az (angol) neve. A lényeg az, hogy csendben kell ülni és a jelent, az itt és mostot érzékelni. Ez javítja azt a képességet, hogy a jelent érzékeljük és ne rántódjunk vissza a múltba. De ezt már többezer éve feltalálták...

Pszich 2008.08.13. 00:13:15

Aki szatipatánázott (mindfulnessezett) és OT TR 0-zott is, az tudja, hogy semmi köze az OT TR 0-nak a vipasszaná (bepillantás) meditáció(k)hoz. Viszont a modern buddhizmus a 70-es években átvett néhány elemet a TR gyakorlatokból és nem csak az OT TR 0 nevűt...

Pavi 2008.08.14. 00:06:22

Mi az a "modern buddhizmus"? És hogyan vette át? Elmentek a tanítók auditálni? Tényleg érdekelne, honnan veszel ilyen infót.

Madnezz 2008.08.14. 07:14:17

Ez a modern buddhizmus szöveg több helyen is előfordul, de egetverő baromság. Könnyű elsütni, mert nem tanulmányozták egy keveset sem a buddhizmust, így nem is tudnák eldönteni mi az és mi nem. Pl. Ole Nydahl semmi újat nem talál ki, azt tanítja amire tibetiektől engedélyt kapott, aztán mégis modern buddhistázzák...

Sieg 2008.08.14. 09:24:08

Rögtön a Vipasszanát alkalmazni megfelelő felkészülés (Shiné) nélkül eléggé butaság. Ahogy kiveszem Hubbard mindenféle keleti technikákat összemixelt, de így nem csoda, hogy totálisan zavarodottak lesznek a szci-k.

jokka 2008.08.14. 17:44:34

::Madnezz
::Könnyű elsütni, mert nem tanulmányozták egy keveset sem a buddhizmust, így nem is tudnák eldönteni mi az és mi nem.

Óhhh.
Hányszor leírhattam volna ezt a mondatot a blogba, minden bejegyzésbe.

Csak a buddhizmus szót kicserélve a szcientológiára.

Egyre értelmesebb emberek, és gondolatok jelennek meg. Ezt üdvözlöm.

LRH tényleg sokat tanulmányozta a buddhizmust. Egyébként azt hallottam (?), hogy ez a vallás áll a legközelebb a szcientológiához.

Sieg:
Mutass már kérlek egy totálisan (de tényleg totálisan) összezavarodott szcit?
(és rögtön mutatok 1000 nem összezavarodottat minden egyes névre)

Pavi 2008.08.14. 20:04:15

Igen, persze, közel áll. Barátnőmet is azzal hülyítették álláinterjún h LRH egy buddha volt. Remélem lesz válasz a kérdésemre.

Pavi 2008.08.14. 20:28:44

Ja még valami nem stimmel itt nekem ezzel az átvétellel: ha LRH bevallottan hosszasan tanulmányozta a buddhizmust, a buddhista tanítók pedig óva intenek a szcitől, akkor hogy lehet h mégis a buddhisták koppintják LRH-t?

Anonym Mouse 2008.08.14. 20:56:12

"Jokka:
Sieg:
Mutass már kérlek egy totálisan (de tényleg totálisan) összezavarodott szcit?
(és rögtön mutatok 1000 nem összezavarodottat minden egyes névre)"
Khmm, ha megengeded, máris szeretnék 2000 nevet kapni a következő versenyzőim után:
www.youtube.com/watch?v=VOeLrXZPmUE&eurl=http://miaszcientologia.blog.hu/

www.youtube.com/watch?v=5eqAps8n9eE&feature=related

Ja, és a bónusz, ez a kedvencem, szóval nem is kérek érte még 1000 nevet:
www.youtube.com/watch?v=8rYnFlXM-1Y&feature=related
Ugye, a korrektség miatt (döglött lóba nem rúgunk, t.i.), nem linkelem Lenkóci exdoktorátusság kifakadását, miszerint távol áll tőle a tisztesség, mindezt a magyar tévében.
Tehát, Kedves Jokka, remélem már gépeled is a 2000 nevet, méghozzá azzal a buzgalommal, amit amiatt érzel, mivel elengedtem 2000-et, és még csak be sem melegítettem.

Anonymous108 2008.08.14. 23:19:58

jokka: Rossz hírem van, a buddhizmus ellentétes a szcivel. Ott megszüntetni próbálják azt a fajta ragaszkodást az egóhoz, amit ti a tanfolyamaitokkal erősítetek.

Mikor veszed már le a szemellenzőt az agyadról? Mikor veszed már észre, hogy mennyi szenvedést okoz a világban a szektátok? Nem szúrja ki a szemed a tetteitek következménye?

meeke 2008.08.15. 00:21:47

az isteni létállapot még nem az aszampradzsnyáta szamádhi. a sziddhik elérése pedig nem cél. legkevésbé öncél. A cél a dzsivanmukta. hogy a buddhi elváljon a purusától, és illeszkedjen újra a praktriba. EZ az örök jelen, EZ az ÖRÖKKÉVALÓSÁG.

ubi 2008.08.15. 06:48:39

deformer:
Jó lene érteni mit írsz, mit jelentenek ezek?
-aszampradzsnyáta szamádhi
-sziddhik
-dzsivanmukta
-purusától
-praktriba

PKD 2008.08.15. 08:14:29

Ugye-ugye, hogy kell az a szótisztázás... :)))

ubi 2008.08.15. 09:23:53

Amikor leírtam, szinte éreztem, hogy valaki beleköt-de hát ez van.

Pavi 2008.08.15. 17:08:21

Tényleg kell a szótisztázás, főleg idegen (szanszkrit?) szak- (hindu?) szavakhoz. Megyek is, regelek egy szótisztázó tanfolyamra (ugyanitt olasz kisautó, számítógép, háztartási gépek eladók).

Közben valaki hozzáértő válaszolhatna az átvétellel kapcsolatos kérdésemre. Ha Pszich nem ér rá, más is felvilágosíthat, gondolom cégen belül egyetértés van a témában.

PKD 2008.08.15. 19:59:47

Belekötés? Épp ellenkezőleg...

ubi 2008.08.16. 10:19:42

Képletesen értettem a belekötést, helyesebb lett volna a megjegyzés, vagy a párhuzam keresése...

Egyébként idegen szavak és egyéb szótárt már évtizedekkel ezelőtt is használtunk, ha valami nem volt érthető.

Na, engem viszont jobban érdekelne a JB interjú folytatása. PKD - véleményezted már? Leszámítva azt az 1 mondatot.
Mi a véleményed, hogy egy OTV-ös aszondja, hogy valami nem ok?

Anonym Mouse 2008.08.16. 11:51:59

Ok, részemről a Jokka nickről érkező kommentek tárgytalanok a jövőben, hiszen konkrét kérdésemre nem kaptam választ, aktivitása ellenére.
Hiteltelen vagy Jokka.
Köszi.

PKD 2008.08.16. 20:05:18

ubi:
Bocs ubi, de ezt nem hagyhattam ki. Maradjunk abban, hogy az idegen szavaknak érdemes utánanézni, ebben szerintem megegyezhetünk.

Beghe-t illetően a válaszom a kapcsolódó a topikban találod.

Pavi 2008.08.18. 10:55:59

Úgy látom a modern buddhizmus túl nagy falat. Vagy blöff, még inkább...

Pszich 2008.09.15. 07:20:44

Modern buddhizmus értsd neo buddhizmus, kronológiailag a II. vh. után alapított buddhizmus.

Feree 2008.09.16. 14:44:33

Pszich 2008.09.15. 07:20:44
Modern buddhizmus értsd neo buddhizmus, kronológiailag a II. vh. után alapított buddhizmus.

Forrás?
Dokumentum?
süti beállítások módosítása