Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Friss Gallup felmérés az USA-ban: az összes vallás közül a szcientológiának a legrosszabb a megítélése

2008. április 17. - Reformer
2008. március végén a Gallup végzett egy felmérést az USA-ban az egyes vallási csoportok népszerűségéről (eredetileg abból a célból, hogy a pápalátogatás előtt felmérjék a katolikusok elfogadottságát).



Itt az eredmény:

http://www.gallup.com/poll/106516/Americans-NetPositive-View-US-Catholics.aspx

A lényeges rész itt:



























Ezek szerint a megkérdezettek 7%-a teljesen pozitívan ítéli meg a szcientológiát, 37% semlegesen áll hozzá, és 52% teljesen negatív.

Azért az szép teljesítmény, hogy még a szeptember 11-el összefüggésbe hozott muszlimokat és a vallásos USA-ban amúgy is elítélt ateistákat is sikerült alulmúlni.

Ennyit a szcientológia PR technológiájának működőképességéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr73429526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a rekettyés 2008.04.17. 10:59:46

Azért az elég döbbenet hogy az ateisták az utolso elötti helyen vannak. Gratulálok amerika, hurrá 21. század.
Isaak Asimov mondta azt hogy az emberiség majd akkor lép a következö fejlettségi szinre ha eltünik minden vallás. Nagyon messze vagyunk ettöl még...

langi 2008.04.17. 11:54:09

a rekettyés
Szerinted Magyarországon milyen lenne az ateisták megítélése?

gyz 2008.04.17. 11:55:41

és persze Asimov is mondott ezek szerint ordító nagy hülyeségeket

Kerek 2008.04.17. 12:08:14

"Isaak Asimov mondta azt hogy az emberiség majd akkor lép a következö fejlettségi szinre ha eltünik minden vallás"

Minden tiszteletem ellenére azért Asimov is tett olyan kijelentéseket, aminek semmi értelme, hiszen sosem fog kiderülni:D

R2D2 2008.04.17. 12:08:58

AZ ateistákat tekintve ez tényleg döbbenet. Eddig is tudtuk, hogy lappang Amerikában némi sötétség. Ettől függetlenül a szcientologia akkor is utolsó. Nem kicsit, nagyon. Ha csak a vallásokat nézzük (az ateizmus ugye nem az:)) akkor megállapíthatjuk, hogy nem csak pár százalékkal marad le a muszlimoktól, hanem nagyon durván.... Majdnem háromszor annyian (na jó 2,64..) ítélik meg negatívan. Szép teljesítmény egy "világot jobbító" vallástól. Még akkor is ha a -45-ből -30-at Tom Cruise-nak köszönhetnek :)

a rekettyés 2008.04.17. 13:05:23

Lehet sok ember nem ért velem egyet de nekem akkor is az a véleményem hogy minden vallás az emberek hülyitését szolgálja. Akinek hinnie kell egy képzeletbeli barátban mert máshogy nem megy neki vagy egy szent könyvet kell követnie mert abban azt irják hogy ne ölj és ezt csak onnan tudja meg hogy nem szabad ott baromi nagy baj van.

a rekettyés 2008.04.17. 13:07:56

langi 2008.04.17. 11:54:09

Egy biztos a politikusok hamarabb bevalják hogy hazudtak vagy melegek de azt az életük árán is tagadnák hogy ateisták és sz@rnak a vallásokra.
Szerintem ez az átlagembereknél is hasonloan müködik.

Grege 2008.04.17. 13:11:04

a reketyés: mint sziklahitű ateista, nem értek egyet. azt mondod, hogy követni egy könyvet, de ez a való világban tudod, hogy nem működik, vagy csak a nagyon bigott embereknél :) a vallásnak akkor van/lehet nagy szerepe, amikor az ember válságba kerül, van aki megoldja magától, van aki könnyebben oldja meg, ha bízhat valami fensőbb hatalomba, van aki e felsőbb hatalom hite nélkül inkább kilépne a tízedikről.

én ezért nem írnám le a dolgot, ha az adott vallás tiszteletben tartja a többiek jogait és nem kezd (negatívan) rendszerezni vallás alapján embereket, csoportokat, akkor ártalmasnak önmagában szerintem nem ártalmas.

Grege 2008.04.17. 13:16:40

szerintem magyarországon az ateisták vannak többségben. legalábbis gyakorló keresztény/muszlim/szcientológus stb. összesen sincs sok. gyakorló alatt azt értem, hogy nem csak karácsonykor megy misére. engem is megkereszteltek kiskoromban, ettől még nem lesz vallásos valaki, még a keresztényt se nagyon vállalnám fel, ettől még beleszámítanak :)

de mivel nincsenek pontos mérési adatok, mert eddig itthon még senki nem mert átfogó statisztikát készíteni a témában, így ez is csak szigorúan szvsz, nem szeretnék azon vitatkozni, hogy mennyi vallásos ember él erre.

a rekettyés 2008.04.17. 13:21:10

Grege 2008.04.17. 13:11:04

Igazad lehet. Lehet én tévedek de ugy érzem /lehet rosszul/ minden vallás elitéli a másmilyen vallásuakat vagy akár az ateistákat.

R2D2 2008.04.17. 13:34:53

Igazad van rekettyés, de ha valaki ettől érzi jól magát, és ezzel másnak nem okoz kárt (ezen van a hangsúly) akkor higyjen amiben akar. A lényeg az, hogy ők ettől jobban érzik magukat.

sertésmájkrém 2008.04.17. 13:35:21

Sztem meg minden vallásos elitéli a (gyakorlatilag) vele szemben állókat, az őt meg nem értőket és akiket ők nem értenek meg: az ateistákat...

Valszeg a kérdőiven súlyozni kellett mi mennyire elfogadott illetve nem az az egyes emberek számára. így a nyilvánvaló vallásos többség jó eséllyel mindig hozzávette az ateizmust is az elítélendő csoportok közé.

gyz 2008.04.17. 13:54:30

"Sztem meg minden vallásos elitéli a (gyakorlatilag) vele szemben állókat, az őt meg nem értőket és akiket ők nem értenek meg: az ateistákat..."

ahogy az ateisták is a vallásosokat. Legalábbis fentebb többnyire ateisták sötétezik és beélyegzik meg a hívőket.

Úgyhogy szerintem ezt a vitát ebben az irányban hanyagolni kéne.
Elég sok vallásos ill. nem vallásos ismerősöm van, egyik sem azért hülye vagy okos, mert hisz vagy nem hisz.

a rekettyés 2008.04.17. 14:09:04

Azt hiszem ez az oldal nem is ezért jött létre.

Van itt egy sokkal érdekesebb dolog is.
index.hu/tudomany/pszi080415/
Azt hiszem ettöl most vérben uszik minden szcientologus szeme:)))

Grege 2008.04.17. 14:26:33

ahaaa!!! a szcik szervezik a bkv sztrájkot :o)

komper 2008.04.17. 14:33:56

En is rekettyessel ertek egyet. A vallas azoknak kell akiknek nem volt eleg eros apafigura az eletukben.

Richard Dawkins csinalt tevemusort a teveben ebben a temaban:
video.google.com/videoplay?docid=9002284641446868316&q=the+root+of+all+evil&total=972&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

harmatOSA 2008.04.17. 14:34:20

éljen az mdf:)www.mon.hu/hirek/Orszagos/cikk/szcientologia-egyhaz-gyurcsany-hatarolodjon-el/cn/news-20070628-03442029
és mindenki monnngyon le:)
De azért , van aki ki meri mondani amit igaznak tart:)
Szcientológia Egyház: Gyurcsány határolódjon el
Hazug rágalomnak, illetve gyűlöltetkeltésnek tartja a Magyarországi Szcientológia Egyház a MDF múlt szerdai közleményeben megfogalmazott kritikát az egyház tanulási módszereivel kapcsolatban.A szcientológusok arra kérik Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, Szili Katalin házelnököt illetve az MDF elnökét, hogy a parlament által elfogadott Zéró Tolerancia kiáltvány alapján határolódjanak el a közlemény szerzőitől, illetve nyilvánosan marasztalják el Almássy Kornél és Csáky András, MDF-es képviselőket a közlemény megfogalmazóit.

A Szcientológia Egyház nincs meggyőződve arról, hogy Almássy a legmegfelelőbb személy arra, hogy Magyarországot képviselje - mondta Kárpáti Annamária, az egyház szóvivője csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A Magyar Demokrata Fórum (MDF) június 20-i közleményében tiltakozott az ellen, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) április 6-án felvette a pedagógus-továbbképzési program szakképzési jegyzékébe a szcientológus módszerekkel dolgozó, Alkalmazott Oktatástan Közép-Európa Oktatási Kht.-t. Az MDF mélységesen felelőtlennek tartja azt a döntést, amely lehetővé teszi, hogy a több országban - így például Németországban és Görögországban - vallásnak el nem ismert szekta közel kerüljön a pedagógusokhoz és ezáltal a diákokhoz, ezért felszólította Hiller István oktatási és kulturális minisztert, hogy azonnal változtassa meg a minisztérium korábbi döntését, amellyel teret biztosít a szektának.

Az MDF szerint a szcientológia nem tekinthető valódi egyháznak, mivel az alapító L. Ron Hubbard maga ismerte be, hogy számára az egyházalapítás pusztán a meggazdagodás legcélravezetőbb módja. Az általuk kidolgozott tanulási technológia nem más, mint Hubbard személyes megfigyeléseinek kétes értékű gyűjteménye, mely számos tudós véleménye szerint kifejezetten káros hatással van a fiatalokra - fogalmazott az MDF.

A párt közleményében emlékezetett arra is, hogy korábban Péterfalvi Attilaadatvédelmi biztos is aggályosnak és törvénytelennek ítélte a szcientológusok adatkezelését. A szcientológusok ugyanis minden velük kapcsolatba került személyről aktát vezetnek, tagjaikon pedig jogosulatlanul alkalmaznak hazugságvizsgáló készüléket.

gyz 2008.04.17. 15:06:17

az nem zavar, hogy ez tavalyi hír? :-)

ráadásul a minisztérium ez esetben, ha jól emlékszem, példásan járt el, és talált okot rá, hogy kikerüljön a programból a szci cég.

ha nem így volt, javítsatok ki.

örge 2008.04.17. 15:09:53

gyz, így volt.

Grege 2008.04.17. 15:13:37

jaja, pár napon belül visszavonták az engedélyt

Tatuka 2008.04.17. 15:20:07

Emlékeim szerint ez nem is az első próbálkozásuk volt, rémlik, hogy olvastam valahol, Pokorni 2000-ben szintén megtorpedózta valamelyik hasonló kísérletüket.

Jó ez a Pszinapszis, én már tudom is, hová megyek szombat este. :) Kár, hogy az esti jegy csak 19,00-tól szól, kénytelen leszek napi jegyet venni.

Grege 2008.04.17. 15:21:42

"En is rekettyessel ertek egyet. A vallas azoknak kell akiknek nem volt eleg eros apafigura az eletukben."

Jó, és? :-)
Megoldást nem adtál a dologra, kétségtelenül van egy társadalmi csoport, akinek szüksége van vallásra, fogadjuk el, hogy azért, mert nem volt elég erős apaképük. (vagy azért, mert kiskorától erre nevelték, vagy valami hiányzik az életéből, vagy...) De ez a sommás állítás min változtat?

Ne érts félre, ha lenne helyette valami hiánypótló ezeknek az embereknek, akkor lehet, hogy én is elgondolkodnék olyan dolgokon, hogy egyházi finanszírozás, előjogok visszavonása és társai. (sőt most is gondolkodom ezen, csak nem vagyok abban a pozícióban :))

Szóval vegyünk egy átlagos, normális keresztényt. Nem fog nekedesni, hogy megtérítsen, nem fogja elvenni a szeretteidet csak azért, mert ateista vagy, nem forgat ki a vagyonodból stb... társadalmilag nem káros, én csak ezt mondom, ha ez neki jó, akkor miért kéne elvenni tőle?

taphegyseg 2008.04.17. 15:41:26

Mondjuk a gallup adatai semmit nem érnek, mert a pszichológusok fedőcége, amelynek semmilyen más célja sincs, csak hogy a szcientológusokat, akik a világ megmentésével fáradoznak, teljesen ellehetetlenítsék. Tudom, most az jön, hogy ez mekkora butaság, meg mit tudom én, de nem! Nem tudjátok, amit én. Nézzetek utána!

komper 2008.04.17. 15:47:49

grege: "Jó, és? :-)"

Hat sajnos igazad van.
Regebben azt gondoltam, hogy ha valakibe gyerekkent nem nevelik bele, az nem lesz vallasos, de mostanra mar latom, hogy vannak akik bekattanak (meghulyulnek), es elkezdenek hinni. Es tenyleg, ha masnak nem artanak (na a szcientologia nagyon nem ilyen) akkor nem kellene hogy zavarjon.
De megis zavar. (Tudom, ez mar az en problemam. :) ) Ezek az emberek nem ertik hogyan mukodik a vilag. Nem mintha en ertenem, de azt tudom hogy hogyan _nem_ mukodik.

Grege 2008.04.17. 15:47:57

eal: Semmivel sem nagyobb butaság, mint a Xenu sztori, ebből az aspektusból még igazad is lehet :D

Grege 2008.04.17. 15:50:06

komper: ez teljesen rendben is van így, ez benne a szép, hogy Neked nem kell elfogadnod (és nekem sem) az ő vallásukat, eddig tiszta sor. egyetértek abban is, hogy a szci nem ez a kategória, tiltani kell, míg nem késő :)

taphegyseg 2008.04.17. 15:57:46

Grege: Már elnézést, de a xenus történetnél jóval logikusabb volt. Ismerd be, hogy majdnem elhitted! :)

a rekettyés 2008.04.17. 15:59:30

eal 2008.04.17. 15:41:26
Most olyat mondok amin hisztizni fogsz Xenu nem létezik és a Télapo is akármilyen kedves figura ö sem létezik. Talán mást mondanak a hangok a fejedben de azok hazudnak...

Grege 2008.04.17. 16:04:30

szerintem eal csak oltani akart, bár én is majdnem bedőltem ;-)

taphegyseg 2008.04.17. 16:05:04

a rekettyés: Az a baj, hogy létezik, és nem a fejemben szól hozzám, hanem én vagyok az.

taphegyseg 2008.04.17. 16:08:10

a rekettyés: Bár nem tudom, jó-e nekem, ha nincs xenu. Egyrészt ugye, mert én vagyok az, és nekem nyilván jobb, hogy vagyok, viszont hívő szcientológusként jobb lenne nekem, ha nem lennék, mert én vagyok a bajok forrása. Vagyis elég volna, ha csak akkor nem lettem volna... Most elég rendesen elfárasztottál. A következő DC-8-ason Te is repülsz Vulkániába hidrogénezésre!

Grege 2008.04.17. 16:10:18

"Az a baj, hogy létezik, és nem a fejemben szól hozzám, hanem én vagyok az. "

...mármint a télapó (csak a félreértések elkerülése végett)

taphegyseg 2008.04.17. 16:12:41

Grege: Dehogy vagyok Télapó. Az smafu.

Grege 2008.04.17. 16:23:57

Ezek szerint a Téged fogva tartó erőtér nem korlátozza a műholdas netkapcsolatot?

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2008.04.17. 16:40:37

:: ha jól emlékszem, példásan járt el, és talált okot rá, hogy kikerüljön a programból a szci cég.

Ez mi volt? Mert én csak arról tudok, hogy "szci", azért ki kellett kerülnie...

Grege 2008.04.17. 16:43:31

"Ez mi volt? Mert én csak arról tudok, hogy "szci", azért ki kellett kerülnie..."

Én úgy emlékszem, hogy ott is valami formai hibára hivatkoztak, de a lényegen nem változtat sokat.

taphegyseg 2008.04.17. 16:44:59

Grege: Na jó, de tényleg csak Neked mondom el, mi történt. Épp vagy körülbelül (erre már nem emlékszem pontosan) 75 millió éve ülök ott, csak figyelem a kijáratot. Egyszercsak megjelennek a pszichológusok, hogy menjünk, mert feltalálták az internetet. Megszervezték az akciót (Operation Free Xenu), sikerült jegyet foglalniuk az első induló termonukleáris interstar-ra, és visznek. Amikor végre felébredtem, meglepődtem, hogy a mostani gépek már inkább Concorde-ra hasonlítanak, ám sokkal jobban elkezdett foglalkoztatni, hogy miért vártak ilyen sokáig. Egy kicsit mintha kucogtak is volna maguk között, de végül azt mondták, hogy én hagytam egy olyan üzenetet, amit nem teljesen értettek, de erre következtettek belőle. Azóta itt vagyok és a pszichiátereim egyelőre Xanax-szal kezelnek.

sertésmájkrém 2008.04.17. 17:12:48

"hogy az ateisták is a vallásosokat. Legalábbis fentebb többnyire ateisták sötétezik és beélyegzik meg a hívőket.

Úgyhogy szerintem ezt a vitát ebben az irányban hanyagolni kéne.
Elég sok vallásos ill. nem vallásos ismerősöm van, egyik sem azért hülye vagy okos, mert hisz vagy nem hisz."

Kedves gyz, picit nézz magadba, miből gondoltad, hogy ezzel én vitát akarok gerjeszteni?
Mi ez az azonnali támadás?

Egyszerűen leírtam, hogy _szerintem_ logikusan miért szerepelnek az ateisták az utolsó előtti helyen. Ennyi. Ebből még azt sem tudod én miben hiszek vagy nem hiszek.

gyz 2008.04.17. 17:54:31

sertésmájkrém,

mélyen magamba néztem. :-) Amit írtam, nem támadásnak szántam, nem is kizárólag Neked szólt. Ha visszaolvasol, az előtted lévő hsz-ek legtöbbje azzal foglalkozott, hogy ateisták fejtették ki negatív véleményüket a vallásosokról, erre mondtam, hogy ez nem vezet sehova.

érdektelen 2008.04.17. 19:47:07

A kérdés, hogy hol készült a felmérés. New Yorkban, vagy mondjuk Texasban. Nem mindegy.

R2D2 2008.04.17. 20:27:55

Lassan ez egy objektivateista blog lesz :) Többet beszéltek róluk mint a szcientologusokról.

mark renton 2008.04.17. 20:45:59

"The religion is just an expensive insurance policy."
Pat Condell
www.liveleak.com/user/patcondell

Kerek 2008.04.17. 22:31:15

Egyszer hallottam azt nagymamámtól, hogy "tudod, lehet akármilyen gondolkodású egy ember, a halálos ágyán mindegyikük megtér."
Hm, azóta is mindig eszembe jut ez, ha a vallás értelméről beszélget valaki:)

Ligur 2008.04.18. 08:01:33

Ha mar Xenunal tartunk. Hubbard hogyan talalkozott vele, hisz egy soha ki nem fogyo elembol van taplalva a vedomezo, amely ot orokkon-orokke fogva tartja.

yx 2008.04.18. 10:49:31

Ligur: Xenut Hubbard kapta el és zárta a védőmezőbe! :) - így hallottam.

Ligur 2008.04.18. 11:53:20

yx: ez komoly?

ha jol hallottam, akkor Xenu a sajat nepirtasat sok millio evvel ezelott kovette el. Mit csinalt az 196x evig, amikoris Hubbard elkapta? Vagy meg az elozo eleteben kapta el?

Reformer 2008.04.18. 12:07:09

Akit érdekel a Szabadzónások egyik részének Xenu-s és Hubbardos sztorija, itt megtalálja.

www.mgtconcepts.com/ronsorg.nl/history/history.htm

Szólok előre, hogy ez a legvadabb összeesküvés elmélet, az összes kötelező elemmel - illuminátusok, szabadkőművesek, svájci bankárok, Weishaupt, alakváltó hüllők, "szürkék", New World Order, stb.

Elron Electronic Industries Ltd. 2008.04.21. 03:52:39

Igen, tényleg :D

"Around this time Elron Elray crashed with a spaceship into one of Teegeeack's mountains and was trapped on the planet. One of the later bodies he occupied was Buddha."

Ligur 2008.04.21. 10:15:13

He!

Reformer, ha mar torolsz hozzaszolasokat, akkor legalabb jelezd. Nekem itt 3 hozzaszolasomat torolted!

Ird be, hogy OT anyag, vagy hogy miert torlod, de nyomtalanul ne tuntesd el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reformer 2008.04.21. 12:27:50

Ligur: egyetlen hozzászólásodat sem töröltem, valami technikai gond lehetett a blogmotorral

Szocske 2008.04.22. 14:16:45

We must respect the other fellow's religion, but only in the sense and to the extent that we respect his theory that his wife is beautiful and his children smart.
H. L. Mencken
süti beállítások módosítása