Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia eladási gyorstalpaló - I. rész

2008. március 12. - Reformer
Először röviden összefoglalom az egyház és a szcientológusok által használt értékesítési és eladási módszereket, utána pedig pontról pontra bemutatom ezeket.

Ezek közül az ARK-háromszöget például hasznosnak tartam, de senkit nem akarok rábeszélni arra, hogy higgyen ebben vagy használja. Akit érdekel, olvassa el és hozza meg a saját maga döntését.

0. az alapvető nézőpont az emberiség általános állapotáról és a "kemény eladás" elmélete

1. az ARK-háromszög (affinitás-realitás-kommunikáció) használata

2. A tudatossági skála a rom (ruin) megtalálására és kezelésére (a "rom" itt olyan személyes szituációt, problémát jelent, ami nagyon súlyosan érint valakit, romba dönti az életét)

2A. Az OCA-teszt szerepe

3. A DEI (desire-enforce-inhibit, vágy-ráerőltetés-meggátolás) skála használata az érdeklődés kiváltására, a felvilágosítás szerepe ebben

4. a "csali-terjesztés" módszere

5. Les Dane könyveiben található módszerek és a "nagy döntés megkerülésének" elve


0. az alapvető nézőpont az emberiség általános állapotáról és a "kemény eladás" elmélete.

A következőkbem átadom a szót L. Ron Hubbardnak. Szó szerinti, vágatlan idézetek következnek - ebből meg lehet érteni, hogy amikor leülsz egy szcientológussal szemben, aki el akarja neked adni a témát, kb. ezen gondolatok lesznek az ő fejében.



Egy hirdetés vagy szóróanyag megírása során azt kell feltételeznünk, hogy a személy most azonnal be fog iratkozni. Azt mondjuk neki, hogy most azonnal beiratkozik, és most azonnal igénybe veszi. Ez a következtetés. Nem leírunk valamit, hanem utasítunk valamire. Azt fogod találni, hogy aberrált állapotában rengeteg ember többé-kevésbé hipnotikus kábulatban van, és reagálnak az anyagokban és hirdetésekben szereplő közvetlen parancsokra.

Ha valaki nem érti ezt meg, és nem tudja, hogy a Dianetika és a Szcientológia a legértékesebb szolgáltatás a bolygón, képtelen lesz megérteni a kemény eladást, illetve képtelen lesz jó reklámszöveget írni.

Úgyhogy vedd észre, hogy nem autókat ajánlasz, vagy életbiztosítást, vagy ékszereket, vagy részvényeket, vagy kötvényeket, vagy házakat, vagy bármi más átmeneti és múlékony dolgot, amelyek olyan dolgokon alapulnak, amelyek nem élnek túl, illetve olyan dolgokon, amelyek elpusztítása éppenséggel folyamatban van. Olyan szolgáltatást ajánlasz, amely rehabilitálni fogja a thetánt
(szellemi lény, az illető maga - Reformer), és ez tartós.

A kemény eladás azt jelenti, hogy ragaszkodunk ahhoz, hogy az emberek vásároljanak. Ez azt jelenti, hogy törõdünk a személlyel, és nem ésszerûsködünk a megállításokkal és akadályokkal, hanem eléggé törõdünk vele ahhoz, hogy keresztüljuttassuk a megállításokon és az akadályokon, hogy megkapja azt a szolgáltatást, amely rehabilitálni fogja.
- L. Ron Hubbard, 1979. szept. 26., REKLÁMSZÖVEGÍRÁS c. kiadvány. (c) L. Ron Hubbard Library, 1979.




A Dianetika és a Szcientológia eredményei elég fantasztikusak ahhoz, hogy a társadalomban a legpszichotikusabbak kivételével mindenkit elégedettséggel töltsenek el. Ezen a bolygón ilyen eredmények még soha nem születtek. De mindig vannak SP-k (elnyomó, szcientológiaellenes személyes - Reformer), akik nem akarják, hogy az emberek jobban legyenek, és arra használják a kiadványaidat, hogy bajba keverjenek.

A kemény eladás mûvészete abban áll, hogy megmondod az embereknek, hogy csináljanak valamit. A kemény eladás azon alapul, hogy ismerjük és promózzuk az igazságot, és nem vagyunk ésszerûsködõk olyan emberekkel, akik "más dolgokat" és "más praktikákat" akarnak. Semmit sem lehet összehasonlítani a Dianetikával és a Szcientológiával. Ezek végtelenül értékesek, és magán az idõn is túllépnek.
- L. Ron Hubbard, 1979. szept. 19., PROMÓCIÓ c. kiadvány. (c) L. Ron Hubbard Library, 1979.




1949 elõtt az ember tudása saját magáról, a szellemrõl és az elméről csupán sötét barbarizmus volt. Nézd csak át a 30-as és 40-es évek pszichológiai, pszichiátriai és vallási tankönyveit! Az ember nem képes változni. Az ember egy degradált állat. Az alkalmazott gyógymód az álom, a drog, a jégcsákány és a jeges fürdő volt. Csak a Dianetikával és a Szcientológiával nyílt meg a kivezetõ út ebbõl a boszorkánylyukból.

De ez a boszorkánylyuk még mindig ott van, csaknem az egész világ számára!

....

Azok a milliárdok még mindig a boszorkánylyuk fenekén ülnek. Még mindig főnek.

A Dianetika és a Szcientológia ÚJDONSÁG.

Mi vagyunk az egyetlen kivezető út.
- L. Ron Hubbard, 1979. aug. 20., A DIANETIKA ÉS A SZCIENTOLÓGIA ÚJ c. kiadvány. (c) L. Ron Hubbard Library, 1979.



Nagy áldozatok árán tanultuk meg, hogy soha nem szabad felkérni a közönség egy tagját arra, hogy DÖNTSÖN vagy VÁLASSZON.

...

Töröljétek ki az orgban használatos szókincsünkből azt? "Melyiket óhajtja, J úr?" Ne kérdezzétek, hogy melyik tanfolyam vagy melyik kitűző vagy milyen könyv vagy melyik auditor, vagy hogy milyen időpontban akar bármit elkezdeni, vagy melyik ajtón vagy melyik úton vagy melyik tagság.

Csiszoljatok tökéletesre a munkatársi gárdánál egy oktató szándékú, de kellemes megközelítést. "Az ön intenzíve
(12,5 óra auditálás elnevezése az egyházban - Reformer) ...-kor kezdődi."; "Ez az Ön következő könyve ..."; "Lásson hozzá a következő tanfolyamához ...-én!"

...

Töröljétek még a banális "Mit óhajt?"-ot vagy a "Mit tehetek Önért?"-et is, mivel még az is zűrzavart visz ebbe.
- L. Ron Hubbard, 1965. ápr. 16., A KÖZÖNSÉG TAGJAINAK KEZELÉSE c. kiadvány. (c) L. Ron Hubbard Library, 1965.

Úgy vélem, ehhez nem kell különösebb kommentárt fűzni.

(folyt. köv.)

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr94378562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ThufirHawat 2008.03.13. 08:20:34

A vége nagyon dúrva. Az egyén teljes megsemmístése ez, hiszen a vágyaink, a szabad akaratunk, a döntési képességünk alkotják lényünk központját.

vega 2008.03.13. 09:57:10

sein kampf?

Tunguska 2008.03.13. 11:29:36

"Ne kérdezzétek, hogy melyik tanfolyam vagy melyik kitűző vagy milyen könyv vagy melyik auditor, vagy hogy milyen időpontban akar bármit elkezdeni, vagy melyik ajtón vagy melyik úton vagy melyik tagság."

Ezt majdnem szó szerint 20 éve mondták nekem egy Amway előadáson, csak tisztítószerre, kocsifényezőre és fogkrémre vonatkoztatva.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2008.03.13. 11:53:23

Az ezzel az igazi baj, hogy az átlag halandó lakosság minimum fele (de sztem nagyobb része) azon a szinten van, erre a szintre van nevelve, hogy tényleg csak így lehet, így lehessen vele kommunikálni.

mazsi6000 2008.03.13. 14:36:10

az összes reklám ugyanez a stílus, tehát valószínűleg tényleg így lehet hatékonyan eladni valamit.
a kérdés, hogy szükségünk van e arra, amit el akarnak adni nekünk...

BOB 2008.03.21. 19:07:41

Az az érzésem, hogy nálam max. egyszer próbálkozna ilyen módszerekkel egy szci, aztán kifelé röptében elgondolkodna, mennyire tuti a módszere.