Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Ebből sem lett párbeszéd

2017. szeptember 06. - Reformer

Úgy látszik, a szcientológia "egyházzal" továbbra sem lehet tárgyalni.

A konkrét kérésre a kapcsolatmegszakítással kapcsolatban egyáltalán nem reagáltak (és szerintem nem is fognak, mert nincs rá jó válaszuk), tehát eszük ágában sincs bármit is változtatni vagy helyrehozni. Pont, mint eddig. Ők helyesen jártak el, mert Hubbard ezt mondta és kész.

Maradok akkor az üzengetésnél és az áldozatok megsegítésénél.

Az öngyilkossági résszel kapcsolatos kirohanásra pedig ezt mondanám:

1) Én azt vettem le az első két részből, hogy Leah Remini már k**** dühös az egyházra, de igyekszik uralkodni magán és maradni a tényszerű bemutatásnál. Ez nem mindig sikerül, ami valahol érthető is. Én kicsit visszafogottabban és kiegyensúlyozottabban közelítettem volna meg a témát, de így is vállalható szerintem.

2) A tegnap kirakott részben azt próbálta bemutatni, hogy mi a reakció az egyházon belül a mentális betegségre és az öngyilkosságokra - a részvét és az együttérzés teljes hiánya, a valódi segítséghez (pld. pszichoterápia) jutás aktív megakadályozása, valamint az arra irányuló törekvések, hogy mindenáron eltitkolják az ilyen ügyeket, hogy azok ne vessenek rossz fényt a szcientológiára. Elég tényszerűek voltak azon a Facebook-üzenetek, amelyeket megmutattak, valamint Marie Bilheimer beszámolója is elég életszerű volt. Ezekre persze nem reagált az "ellenblog".

3) Ha mindez csak alaptalan, a szcientológia lejáratását szolgáló fekete propaganda, akkor miért nem perel az egyház az USA-ban? Megtehetné, már így is rengeteg jól fizetett sztárügyvéd dolgozik nekik. A Leah Remini-féle sorozat már a 2. évadában járt, az egyház mégsem tett semmiféle jogi lépést. Ezen azért el kellene gondolkodni.

4) Említett egy öngyilkossági esetet a másik blog, amiről nem is tudtam:

Másik, 2017-es példa: helyi pap a helyi rádióban kikel a szcientológusok ellen, akik a városban missziót működtetnek. Az egyik érve az volt, hogy "volt itt öngyilkosság is a szcientológusoknál!". A lelkészhez elment egy szcientológus és beszélt vele. Atyám, hány öngyilkosságról tud a szcientológusoknál az elmúlt 20 évben? Egyetlen egyről. Többről nem? És az Ön gyülekezetében hány ilyen fordult elő az elmúlt 20 évben? Eztán kiderült, hogy az atya saját gyülekezetében évente több ilyen eset van. Ezt felfedve az atya elnézést kért a kifakadásáért. Az adott eset több, mint tíz éve történt, üzleti kudarcok és üzleti adósságok miatt, nem az egyház okozta.

A helyi keresztény gyülekezet valószínűleg nagyságrendekkel nagyobb, mint az a pár szcientológusa alkotta csapat ott helyben, tehát az öngyilkosságok száma is arányaiban jóval nagyobb lesz.

Azt írták, hogy az öngyilkosság "üzleti kudarcok és üzleti adósságok miatt" történt. Hogy lehet egy szcientológus üzletileg sikertelen, amikor a szcientológia saját bevallása szerint a világ legjobb vállalatirányítási és szervezési módszerét használja, és az élet minden kérdésére megvan a válasza? Ebből az derül ki, hogy az egyház sem abban nem tudott annak a szcientológusnak segíteni, hogy üzletileg sikeresen legyen, és abban sem, hogy ezt a sikertelenséget lelkileg feldolgozza. Elvileg mindenkettő témának szakértője az egyház. Mégiscsak a szcientológia végső kudarca ez, ahogy azt a tegnap kitett epizódban is elhangzott.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr6512806860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

büdös zokni 2017.09.06. 10:01:04

Emlékszem az egyik etikai kezelésemre:
Korábban elejthettem valami fél mondatod, amiből arra következtettek, hogy fekete propaganda áldozata lettem. Kedves etikatiszt elém tett egy fecnit (fénymásolat fénymásolatának a fénymásolata), hogy olvassam el. Se fejléc, se dátum, se aláirás, semmi. Valami amcsi sztori volt benne. Mondom, ez meg mi a szar? Csak olvasd el! De mi ez? Ki irta? Mikor? Ki forditotta? Hol jelent meg? Mi közöm nekem ehhez az egészhez, sose hallottam ezekről? Csak olvasd el. De hogy tudom ezt vévgigfutattani a Hogyan kerekedjünk felül a szóbeli techen ellenőrzőlistán? Csak olvasd el...
Ennyit lehet várni tőlük.

Damiel 2017.09.06. 11:13:48

Ez azért annyira nem meglepő! Mármint hogy nem alakult ki kommunikáció. Ez a dolog eredetétől fogva nem jöhet létre, hisz egy szci nem tehet fel kérdéseket, nem kérdezheti meg, hogy ki írja az új technológiákat, hova tűntek a vezetők, miért folyik az LRH irányelvek ellenére tarhálás és épülethalmozás, mik a valódi statisztikák, habár nincs kapcsolatmegszakítás, de mégis van, hová lettek az OT-k etc.etc. Mi meg ugye épp ezeket kérdeztük meg. Ergo, mi ezért lettünk elnyomók, s akik nem tették fel a kérdéseket ezért maradtak szcientológusok.

TellVilmos 2017.09.06. 12:28:02

Nem sok esélyük van válaszolni. Amíg felül nem vizsgálják LRH tévedhetetlenségét és ebbe beletartozik DM is, hiszen az öreg nem tévedhetett akkorát OT XV+++ ként a PTS/SP technológiával a birtokában, hogy egy SP-t nevezett ki az örökösének. Szóval DM csak azt teszi amit LRH kért tőle, mindenki más meg igaztalanul és elnyomó módon támadja őket.
Amikor bent voltam, nekem is gyanús volt, hogy Clearek, OT-ék, akár VIII-asok és ráadásul a három L-eket elvégzettek egyik napról a másikra SP lettek nyilvánítva. A 3 L-esket azért emelem ki, mert az egyik rundown elvileg a teljes időnyomos etikátlanságot kezeli náluk. Kérdeztem is, hogy hogyan válhat valaki élnyomóvá, ha a teljes időnyomon minden etikátlanság kezelve van nála egy Class XII-es Auditor által. Erre kaptam, hogy "szabad akarat blabla... még mindig ott van.", "De miért akar elnyomó lenn, ha már tudja, hogy ez mit okozott nála évmilliárdokon keresztül?". Nem kaptam meggyőző választ.
Aztán az SO nemzetközi vizein is tevékenykedtem, ott egyszer amikor rá akartak venni egy dologra, ami számomra logikátlan volt, mutattak egy LRH irányelvet. Az adott esettek kapcsolatban kész baromság volt. Mondtam is az RTC-snek, hogy LRH itt konkrét baromságokat írt. Elkerekedő szemek, "hogy mondhat ilyet egy Sea Org tag?". Mondtam úgy, hogy csak józan ésszel el kell olvasni és láthatod, hogy baromság. Nem ennek hatására, hanem a Sea Orgon belül látott viszonyok, cselekedetek, etikátlanságok és azok kimagyarázása a vezetők által, na meg az RPF-esek elnézésével is arra jutottam, hogy innen ki kell lépni. Beletelt egy időbe de sikerült úgy kilépnem, hogy elengedjenek. Pár évig még Szcientológus maradtam, de aztán győzött a kíváncsiságom és körbenéztem az egyházat más szemmel is. Szépen csendben eltávoztam tőlük, nem harcolok velük, nincs sárga HCO-s papírom és a családomat is sikerült a bűvkörükből kiemelnem szépen lassan egy másfél éves munkával úgy, hogy ők is csak annyit tettek, hogy már nem mennek a közelükbe.
A te blogod is sok segítség volt Péter. Az egyik családtagomnál az OTIII-as megosztásod sokat segített. "Hogy ez mekkora hülyeség!" :)
Köszönöm neked!
A spiritualitás megmaradt az életünkben, hiszen ezek az ígéretek is vontak be az egyház életébe, mivel elhittük, hogy tényleg van egy standard út. De igazából az önmagunkkal való egyéni szembenézést nem spórolhatjuk el. Önmagunk felfedezését nekünk kell végrehajtani. Néha segítőkkel, de mindig fent tartva a felelősségünket a tetteinkkel és belső világunkkal kapcsolatban.
De a Szcientológiának is sokat köszönhetek. Megtanultam a leckét, hogy felismerjem, mikor akarnak félrevezetni és ezt hogy lehet finoma a helyére tenni.

Michael Scott Paper co. inc. 2017.09.06. 13:59:38

Neha elgondolkodom, hogy csak en vagyok-e allando olvasoja ennek a blognak 0 szcientologia hatterrel? Valaki mas meg aki nem volt bent?

Ammonia73 2017.09.06. 20:03:43

@Michael Scott Paper co. inc.: én is itt vagyok és tudok még pár emberkéről, akik korábban itt aktívak voltak nem volt szcientológusként, hanem általában családtagi érintettség miatt.

Enturbulated SP 2017.09.07. 19:19:53

Én sem voltam soha szcientológus, családi érintettség van sajnos.

silversurfer 2017.10.26. 18:00:43

@Michael Scott Paper co. inc.:
Barati korom csaladtagjai erintettek illetve magam is dolgoztam szcientologus cegnel rovid ideig...
süti beállítások módosítása