Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

A kezdet vége és a vég kezdete

2011. november 02. - Reformer

Végre megírhatom azt a bejegyzést, amelyet szívem szerint már 3 évvel ezelőtt megírtam volna.

Az utóbbi időben nem sokat írtam a blogra - ennek oka az volt, hogy írtam egy könyvet, felvállalva a valódi nevem, a szcientológiával kapcsolatos "élményeimről", valamint segítettem a Heti Válasz forgatócsoportjának a szcientológiával kapcsolatos kisfilmjükben.

A valódi nevem Bonyai Péter, és 1995 - 2007 között voltam az egyház tagja, ebből 10 évet, 1995 és 2005 pedig munkatársa is voltam az egyháznak. Pályafutásom az egyház pécsi missziójában kezdődött személyiségteszt-kiértékelőként, és 2005-ben, amikor kirúgtak/közös megegyezéssel távoztam, én voltam az egyház közép-európai központjának helyettes vezetője és egyben az "ideális org" pénzszerző projekt egyik vezetője.

A "Szcientológus voltam" c. könyv a napokban jelenik meg a Heti Válasz kiadásában (amelyért ezúton is szeretnék köszönetet mondani nekik), a holnapi számban pedig lesz egy velem készült interjú is. Beharangozó itt: Hetivalasz.hu 

A dokumentumfilm is megjelenik holnap a Heti Válasz online felületén. Megszólal benne a hazai Anonymous képviselője, dr. Szikinger István ügyvéd (hacsak le nem tiltatja a szereplését), dr. Péterfalvi Attila egykori adatvédelmi biztos, a mostani adatvédelmi biztos, illetve az a lány, aki 11 évesen került a Sea Orgban és öngyilkosságot kísérelt meg (a http://real-scn.freeblog.hu/ írója), valamint nekem is lesz benne szerepem.

Tisztában vagyok vele, hogy ezzel egy szép nagy vörös célkeresztet festek magamra, de úgy éreztem, hogy ezt a lépést meg kellett tennem.

Köszönöm a blog minden olvasójának a kitartást és a támogatást.

A blogom továbbra is vezetni fogom.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr493348005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bucbuc 2011.11.02. 17:15:07

Gratulálok és kitartást kívánok.

Ammonia73 2011.11.02. 17:23:46

Köszönjük Reformer! :):):):):):):):)

Ez tényleg nagy bejelentés volt...és bátor. :)

Köszönjük szépen a könyvet (amint megjelenik beszervezem) és a dokumentumfilmet is.
Remélem, erre a filmre is lecsap valamelyik csatorna és leadják.
Vigyázz Magadra! :)

Dr. A. Nordenholz 2011.11.02. 18:03:18

Gratulálok, Reformer.

Remélem, az egyház számos tagja levonja a következtetést, hogy valami nagyon nem stimmel a házuk táján, ha egy egykori lelkes tag, mint te, kitálal.

Remélem azt is, hogy hamarosan eltűnik a föld színéről (ebben a formájában mindenképp) ez a csalárd, pénzéhes, magából kifordult gyülekezet, amelyik visszaél a "szellemi út" és a vallás fogalmaival.

A könyvet kíváncsian várom és természetesen beszerzem:)

Plejádok 2011.11.02. 18:07:18

Minden elismerésem és tiszteletem!
(Ezt már én is megnézem és elolvasom!)

Ammonia73 2011.11.02. 18:37:58

Reformer: Hol lehet majd hozzájutni a könyvhöz?

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2011.11.02. 18:39:13

Minden tiszteletem tiéd! A könyvet én is nagyon várom!

OrbitMelon 2011.11.02. 18:44:03

Respect, Reformer! Meg fogom venni a könyvedet!

sonero 2011.11.02. 19:18:39

Azért ne essünk túlzásokba: a szerző - ha megbánta is - maga is aktívan részt ártatlan emberek megtévesztésében és kifosztásában. Maga is részese volt annak a rendszernek a kiépítésében, amelyikből kiugrott. Most vezekel a bűneiért, és ez rendben is van, mert legalább másoknak felnyitja a szemét. De azért hősnek nem tekinteném.

norbert79 2011.11.02. 19:19:12

Jaj de éreztem, hogy a könyvről lesz szó... Jaj de tudtam! :) Bár, hogy felfeded valódi éned, az meglepett, s előre is kívánok sok sok kitartást ahhoz ami jöhet, látván Marty Rathburn életét. Szerintem ezt érdemes lenne külföldi blogokra is átrakni, s szerintem mehetne ez nemzetközi oldalakra is, mi a véleményed?

Reformer 2011.11.02. 19:31:53

@norbert79: fog menni, sőt a filmet is meg akarjuk csinálni angol feliratosra is

G_P 2011.11.02. 21:11:58

Férgektől nem szabad megijedni!

Jöjjenek csak, mi vagyunk többen!

anafeb · http://remalom.blog.hu 2011.11.02. 21:55:36

Kedves Péter! Gratulálok a kitartásodhoz, egy igazi hős vagy a szememben! Sok sikert a könyvedhez, remélem bestseller lesz!

rajen 2011.11.02. 22:30:07

A téma sosem fogy ki:

Szcientológus kötődésű szervező Gyurcsány pártjánál

kuruc.info/r/6/87505/

Grat, hogy kiléptél az anonimitásból! Sok sikert a könyvhöz!

TellVilmos 2011.11.03. 08:23:43

Gratulálok Péter! Anno amikor megismertük egymást, nem gondoltam volna, hogy ilyen szituban leszünk, hogy az 1 milliárd év ellenére csekély időn belül a "másik" oldalon találjuk magunkat.

Warlimont 2011.11.03. 09:21:36

Gratulálok a könyvhöz, +1 példány eladva! :)

2011.11.03. 11:25:05

"a hazai Anonymous képviselője" -> FAIL.

Elathes 2011.11.03. 17:31:44

Hiba volt! (Ha valóban 2007-ben szűntél meg egyháztag lenni.)

Várnod kellett volna ezzel, minimum 2012-ig (az 5 éves elévülési idő leteltéig), a "Szcientológia: elnyomók és elnyomottak" című videóban ugyanis beismerő vallomásokat teszel (és nyilván a könyvedben is ezt tetted), amik terhelők rád nézve is (egy esetleges feljelentő biztos, hogy nem szcientológus lesz, ha egyáltalán lesz ilyen).

Persze világos, hogy válság van, és a sajtó (kevés kivétellel) különböző eszközökkel próbál nem megszűnni. Nem gondoltam volna, hogy a Heti Válasz akkora bajban van, hogy belemegy egy ilyen (a te szemszögedből) kiszolgáltatott helyzetbe. Egyéb iránt az is világos, hogy természetesen egy Heti Választól ettől emberibbet nem is lehet várni...

A bányászok kívánják egymásnak, én is kívánom neked: Jó szerencsét!

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2011.11.03. 18:34:57

@Elathes: De, szcidióta lesz, egyébként meg nem volt hiba. Szerintem tisztelendő amit csinál, amit most képvisel. A szekta meg uccse lesz zegyház 2 hónap múlva!!!! :)

Elathes 2011.11.03. 20:08:04

@anonymoushun: Lehet tisztelegni, kétségtelen, de egészségesebb az olyan tisztelgés, aminek nincs áldozati bárány olvasata és lehetséges következmény nélkül van "időzítve". Ez a lutrival teli mártír-ízlés akkor sülhet el "jól", ha tényleg egy (vagy több) szcidióta belecsavarodik és feljelenti ezek okán az egyházat is (de sajnos ekkor mélybe rántja ugye, a tisztelgést kicsikarót is). Szarvashiba hát!

tíz deka párizsi 2011.11.03. 21:22:18

gratula, vicces volt látni téged névvel és arccal évekkel azután, hogy mennyit olvastalak, meg leveleztünk is régen keveset.

ez a heti válaszos csapat számomra nem éppen megnyerő, de ez legyen az én bajom.

a könyvre kíváncsi vagyok, és örülök, hogy elkészült.

Volverine 2011.11.03. 21:54:07

Nagyon büszkék vagyunk Rád. Hol lehet megrendelni a könyvet?

Plejádok 2011.11.04. 07:54:46

@Volverine:

Megtalálod a belinkelt oldalak valamelyikében. A szerkesztőségben telefonon megrendelhető, vagy vársz, és a könyvesboltokban a hónap közepétől lesz megvehető.

Dr. Kix 2011.11.04. 08:51:00

Hatalmas tisztelet és elismerés. Csak a legjobbakat tudom kívánni, kitartást az elkövetkezendőkhöz.

Valerijov 2011.11.04. 09:35:22

ez igen, gratulálok, a blogos színre lépésed jó sok szöget vert a szci koporsójába, ez az önfelvállalás és könyv meg remélhetőleg a földet is rájuk hányja

keng 2011.11.04. 21:25:19

király vagy ember!

beszéltem scis haverommal, ő úgy tudja hogy az egyházi státuszt már rég elvették a scitől, de csak jan 1 től lép hatályba :-)

bot23 2011.11.04. 23:58:51

Pár napig nem olvastam a blogot és máris milyen fontos eseményről maradok le. A lényeg, hogy megjelent a könyv, remélem egyszer az én szcis családtagom is elolvassa, bár csak mielőbb lenne. Ha kivánhatnék karácsonyi ajándékot magamnak, nekem az lenne a legszebb , ha Ő kilépne az egyházból!!!!!!!!!!!

silversurfer 2011.11.05. 08:34:00

Volt egy érzésem hogy valami készülődik a háttérben... Grat a könyvhöz, amint tudom beszerzem! :)

Jane Smith 2011.11.05. 14:56:13

Gratula, ha be tudom szerezni a könyvet, megveszem :)

Sok sikert a továbbiakhoz!

Nevem Earl 2011.11.08. 16:56:11

Megnéztem azt a német filmet múlt héten, nagyon tanulságos volt (főleg, hogy nem hepiend, bocs a spoilerért). Eddig is távol akartam maradni ezektől a férgektől, de most még inkább.

Neked pedig gratulálok, hogy volt erőd kiugrani, sőt névvel felvállalni mindent. Érdekel a könyv, megpróbálom beszerezni.

csapdaguru 2011.11.09. 14:48:50

Gratulálok, amennyiben gondod támad szólj és segítek, nálunk meghúzhatod magad.De aki kéri és tiplizni akar szóljon megoldjuk a biztonságát.!!!

Blacky5 2011.11.09. 15:12:25

Gratulálok a könyvhöz, és mindenképpen beszerzem:))))Végre valaki le meri írni miről is szól ez az egész.Mivel itt új vagyok magamról csak röviden:Évekkel ezelőtt kerültem kapcsolatba az egyházzal, a srác akivel akkor jártam hírtelen elkezdett beleszerelmesedni a tanfolyamokba, aztán mintha már nem egy nyelvet beszéltünk volna, folyamatosan Hubbard könyveket hozott hogy olvassam, aztán amikor egy két ellentmondásra rákérdeztem egyre jobban megsértődött, majd megfűzött hogy menjek el a legközelebbi orgba, na ott meg jól kiderítették percek alatt hogy "gondok vannak a kommunkiációmmal" de sevész mert remek tanfolyamuk van ami ezen segít.....üzletkötő voltam, a kommunikációmból éltem, és nem is szarul, így ezt közöltem velük meg azt is hogy kicsit hihetőbb lett volna ha nem ezen területen fedeztek volna fel hiányosságot..és többet nem mentem...a srác meg egyre jobban belemélyedt a dologba, egyre érthetetlenebbek lettek számomra a mondatai, és egyre idegesebb lettem mert azt éreztem hogy nem tudom kirántani innen, és elvesztem...aztán kihagytam egy vasúti pirosat, és tk.-ra tettem a kocsimat a vonattal való ütközéstől, nagy mázlim volt mert kiszálltam kis karcokkal, de majdnem sérülésmentesen....aztán itt hoztam meg a döntést, hogy lehet hogy a srácot megeszi a szcientológia, de annyit nem ér az egész hogy ez az életemre bármilyen hatással legyen...Ez 2006.-februárjában történt, azóta sikerült egy "józan" gondolkozású párt találnom, és boldog családanya lettem....és soha többé nem engedem meg hogy akármelyik szcientológus megpróbáljon maguk közé édesgetni...

bot23 2011.11.09. 22:59:19

@Blacky5: Tudod ismerős amit írtál. Sajna a gyermekemnek is volt egy aranyos , kedves párja, akit elvitt a misszióba, szintén üzleti vonalon dolgozott az illető, de a párja nem hódolt be az eszmének ezért szakított vele.2008 ban , a gyermekem pedig teljesen behódolt az eszmének! Várom a csodát!!!

Blacky5 2011.11.10. 14:05:57

@bot23: Sajnálom:((((nálunk ez az egész huzavona , hogy de csatlakozzak, és majd ő megmutatja hogy engem is a "helyes" útra térít, én meg igyekeztem ész érvekkel az ellenkezőjéről meggyőzni stb stb...kb 8 hónapig tartott, és nagyon nehéz és főleg idegörlő volt a dolog, sok vitával ,sértettséggel...Nehéz volt kimondani hogy vége kell legyen, nehéz volt elengedni hiszen féltettem, és nehéz volt a saját kudarcomat megélnem hogy bármennyire is szerettem volna nem voltam képes az irántam érzetteket a szemében a szci fölé tornázni....egyszerűen a saját érdekembe kellett lépnem, mert nem emészthetett fel az a szci miatt rossz irányt vett kapcsolat!
Nagyon sajnálom a gyermeked, és őszintén kívánom , ahogyan az exemnek is hogy mihamarabb nyíljon ki a szeme, vegye észre hogy igazi ufóvá változtatja őket ez az egyház, igazi dridokká, és lassan már "kívülállóknak" a nyelvét se értik:((

antiszci17 2011.11.10. 15:21:21

Minden tiszteletem! Vigyázz magadra!

bot23 2011.11.11. 23:38:29

@antiszci17: Végre, hogy hallunk felőled! Nincs semmi változás mióta írtál?

antiszci17 2011.11.12. 10:30:06

Hacsaknem annyi, hogy megvan az utódom egy szintén szektás nő személyében, és hogy nem tudjuk hol van, a telefont nem veszi fel, emailra, sms-re nem válaszol.

bot23 2011.11.12. 11:57:46

@antiszci17: Ez nem semmi! Én vagyok , csak új néven blogolok. üdv. és minden jót

bumburnyak 2011.11.14. 10:33:26

Minden tiszteletem a tiéd, Péter! Nagy bátorságra vall, hogy felvállaltad az arcod és a neved a harcban!
Remélem a könyv segítségével sikerül pár embert visszarántani a valóságba. A lehető legjobbakat kívánom Neked!

bIasius 2011.11.14. 18:26:27

Szia Péter!
Voltak már kósza hírek arról, hogy te csinálod a blogot.
Én csak arra lennék kíváncsi, hogy mikor történt az, hogy arra gyanakodtak az OTL-ben, hogy te kifelé szivárogtatsz?
Még a Mica volt a CO, vagy már nem.
Erre légyszi válaszolj!

Reformer 2011.11.14. 19:41:32

@bIasius: 1999-ben történt. Még bőven a Mica volt a CO. Miért?

bIasius 2011.11.14. 22:14:42

@Reformer:
Csak érdekelt.
Én a saját puzzlemet rakom össze. Ahhoz kellett ez a darab.
Kérdés: Ott volt már akkoriban a Tumpek?

bIasius 2011.11.14. 22:21:07

@Reformer: Ja, meg érdekelne, hogy tudsz-e valamit a Micáról. Szívesen felvenném vele a kapcsolatot.
Az eddigi válaszodat köszönöm.

Reformer 2011.11.15. 08:51:31

@bIasius: Micáról nem tudok semmit, és nem is akarok tudni semmit. :) A Tumpek Zoli 2002-ben érkezett, 3 évvel ezután. Na mi van, elfogytak a jelöltek, a Tumpek az SP-jelölt? :) Hát az én 10 éves folyamatos elnyomásom már smafu?! Mindenképp rakd bele a pázzölbe, hogy Tumpek úr őrnagyként szerelt le a rendőrségtől, és nyomozó volt, az OSA alig akarta beengedni a bázisra. Egyre titokzatosabb ez...

bIasius 2011.11.15. 10:06:35

@Reformer:
Az, hogy a Tumpek egy erőszakszervezet tagja volt már rég bent van a puzzleben.
Nem jelölteket keresek. Ez egy olyan puzzle amiről nem tudom, hogy mi lesz a végső kép.
És mivel nem tudom, azt sem tudom, hogy milyen darabokat kell találnom. Ha konkrét darabokat keresnék "jelölt" az már egy fixa idea lenne és lehet, hogy pont emiatt nem látnám meg a fontos, hiányzó darabokat.
A te 10 éves "elnyomásod"-ról meg annyit, ha áldozatként akarod feltüntetni magad, részemről rendben.
Én csak azt tudom, hogy ahol árulás történik ott minden esetben van egy áldozat meg egy áruló. Bármilyen területet is nézzünk az életben. Akár egy párkapcsolatot, egy sikkasztó pénzügyest egy munkahelyen, stb...
Ehhez nem kell Hubbardot olvasni, hogy rájöjjön az ember, mert annyira nyilvánvaló.
Az, hogy te az áldozat, vagy az áruló oldalon vagy számomra most nem fontos. Persze neked biztos fontos, hogy melyik oldalon vagy, de engem most tényleg nem érdekel. Bocs. Sokkal inkább érdekel az árulás ténye, mert az egy rendellenesség. Akár veled szemben követték el, akár te követted el a szervezettel szemben. Esetleg egy jó kis játékként vica-versa egymással szemben. Az ezzel kapcsolatos igazságot meg csak te tudod. Ettől függetlenül már megbocsájts, de mindenképpen egy árulás szituban vagy. Szar ez így is, szar ez úgy is. Szar dolog árulónak lenni és az is szar dolog ha az embert elárulták és áldozat. Egyszóval szarban vagy. A kérdés már csak az, hogy miként mászol ki belőle.
Azt gondolom, igazán sikeres csak úgy lehetsz, ha alkalmazod a 28-as axiómát miközben figyelembe veszed a 38-as axiómát. És mindezt a megfelelő terminálok felé teszed, olyanok felé akik tudnak tenni a szitudból való kikeveredésed érdekében. Szerintem ez a kifelé vezető út, függetlenül attól, hogy melyik oldalon vagy az árulásos játszmában; áruló vagy áldozat.

Reformer 2011.11.15. 10:14:36

@bIasius: Egy kártékony szervezet otthagyása a szervezet szempontjából valóban árulás. A társadalom szempontjából nem az. Én nem érzem magam áldozatnak sem, hiszen aktívan részt tettem a szervezet munkájában. Továbbra se minden fekete-fehér... :) Tudod, a végtelen értékű logika. Amúgy csak azt tudom mondani, amit egy régi motoros Sea Org tag mondott egy vele üvöltöző tizenéves CMO-snak: "Sokkal jobban fogod érezni magad, ha visszakerülsz a saját valenciádba!"

antiszci17 2011.11.15. 11:33:31

@bIasius: Miért gondolod, hogy ki kellene másznia? Szerintem Reformer az egyetlen járható utat választotta hogy megszabaduljon abból a mocsokból. Aztán rátett még egy lapáttal, hogy mások ne a saját bőrükön tapasztalják meg a hubi tanokat hanem az ő példája okán messze elkerüljék a szektát. Ha egyetlen embert visszatartott ezzel a szektához való csatlakozástól, már megérte. Amúgy olvasom a könyvet, nem tünik úgy, mintha áldozatnak akarná magár beállítani.....nekem inkább objektívnek tűnik, de még nem értem a végére.
Tehát -szerintem most sokak nevében is beszélhetek- Péter tiszteletre méltó módon igyekszik semmit se szépíteni a történteken csak azért, hogy mások ne járjanak úgy, mint ő. Ezért köszönetet érdemel és elismerést. Nem tudom hányan lennének képesek rá, hogy az életben elkövetett hibáikat a nagy nyilvánosság elé tárják.

bIasius 2011.11.15. 12:16:01

@Reformer:
" Hát az én 10 éves folyamatos elnyomásom már smafu?!"

"Én nem érzem magam áldozatnak sem, hiszen aktívan részt tettem a szervezet munkájában."

Azt állítod, hogy 10 éven keresztül egyfolytában el voltál nyomva. (de ettől függetlenül) Nem érzed magad áldozatnak, hiszen aktívan részt vettél a szervezet munkájában.

E szerint a logika szerint az egykori gálya-rabok elmondhatták volna magukról, hogy éveken át le voltak láncolva egy evezőpadhoz, de nem voltak áldozatok mert serényen eveztek.

Ezt most átfuttattam mind a 125 valenciámon, még a sajátomon is, de akkor is logikátlan.

Reformer 2011.11.15. 12:17:23

@bIasius: félreértetted, nem engem nyomtak el, hanem én voltam az elnyomó 10 évig, sőt papírom is van róla :)

bIasius 2011.11.15. 12:30:02

@antiszci17:
" Miért gondolod, hogy ki kellene másznia? Szerintem Reformer az egyetlen járható utat választotta hogy megszabaduljon abból a mocsokból."

Lehet, hogy pont így mászik ki. Ki tudja? Csak ő tudja.
Csak hogy értsd, mert nagyon szcientológusan fogalmaztam Péternek:
A 28-as axióma arról szól, hogy úgy előadni, hogy azt más pontosan megértse, a 38-as meg arról, hogy a színtiszta igazságot.
És mind ezt olyan ember(ek) (terminál) irányába aki képes segíteni abban, hogy ez többé ne fordulhasson elő (senkivel).
Nagyjából.
Ha megfigyeled teljesen elfogulatlan a tanács.

antiszci17 2011.11.15. 12:36:08

@bIasius: Ismerem a 28-s és a 38 -as axiómaákat, nem is erre válaszoltam. Arra próbáltam utalni, hogy amiből ki akart mászni abból már kint is van, és most megpróbálja a legjobbat kihozni az egészből, ami szerintem nagyon tiszteletre méltó dolog.

bIasius 2011.11.15. 12:44:50

@Reformer:
"Egy kártékony szervezet otthagyása a szervezet szempontjából valóban árulás. A társadalom szempontjából nem az."

És milyen az a társadalom szempontjából, ha egy kártékony szervezetbe toborzol embereket? Ha a működését aktívan előidézed?
Nem árulás a társadalommal szemben?

Na gondolkodjunk.

Vajon benne vagy-e egy árulás-áldozat szituba?

Vagy az a sok betoborzott ember élete számodra smafu?

Reformer 2011.11.15. 13:01:13

@bIasius: nem értek egyet a gondolatvilágoddal. A múlt hibáiért igyekszek felelősséget vállalni. Olvasd el a könyvem, ha kíváncsi vagy az egész történetre.

bIasius 2011.11.15. 13:05:36

@antiszci17:
Szerintem addig nem lesz kint a szarból, amíg a kommunikációját meg nem értik és változás nem történik.
Most valószínűleg tűkön ül, hogy mi lesz.
Ez a legkeményebb rész. A könyv már kint van. Ha valamit meggondolna, vagy közben másképp látna, már nem tudja visszavonni. Ha még meg is tenné elhiteltelenítené az elmúlt 3 év munkáját. Szóval egy olyan csapdába esne, amit saját maga állított saját magának. Így ragaszkodnia kéne minden egyes leírt szóhoz.
És ha valahol is hazudott, vagy bizonyíthatóan rágalmazott, (38-as axióma figyelmen kívül hagyása) akkor érdekes játszmában fogja találni magát.
Egyébként el fogom olvasni a könyvet, mert érdekel a nézőpontja. Ismerem valamennyire Pétert.
Neki köszönhetem ez életem első repülőútját!
Örök élmény! :)

antiszci17 2011.11.15. 13:21:42

Hát, gondolom a lényeg az, hogy Péter szarban érzi -e magát vagy sem. Szerintem nem. Tévedett, hibázott és úgy döntött elmeséli a történetét okulásként mindenkinek. Ez a legpozitívabb dolog amit ebből a szituból ki lehet hozni! Sokan, nagyon sokan állunk mögötte, szerintem pontosan tudja, hogy jóval több tisztelője van mint ellensége.

bIasius 2011.11.15. 13:31:13

@Reformer:
"nem értek egyet a gondolatvilágoddal. A múlt hibáiért igyekszek felelősséget vállalni."

Igazából csak arra akartam rámutatni, hogy tényleg sok oldalról meg lehet közelíteni egy árulás szitut.

Ezt nem csak objektíven lehet nézni.
És az aki benne van, annak pontosan szubjektívnak kell lennie, mivel az etika személyes ügy.

Ha a TE erkölcsi kódexed szerint ez egy káros szervezet, akkor árulás volt (már ami téged illet) a társadalommal szemben.

Én csak azt írtam le, hogy SZERINTEM hogyan lehet ebből kimászni. (28-as, 38-as axióma)
Lehet, hogy a könyveddel meg is teszed. Ki tudja?

Reformer 2011.11.15. 13:37:47

@bIasius: én már nem a szcientológia logikai rendszere (már ha van neki ilyen :)) alapján gondolkozom, így nem ebből a szempontból közelítem meg a helyzetem.

A jövőt illetően pedig optimista vagyok, nem aggódok különösebben.

béla 23 2011.11.15. 14:06:49

@bIasius: Te is, jobb lenne , ha visszatérnél az axiómáid helyett a realitásokhoz.Nem veszed észre, hogy folyamatosan számonkéred egy ember véleményét aki kimászott a szektából és optimistán akar tovább élni és lesza...ja már a szcit, meg az ottani elveket. Hajrá Reformer! Mi melletted állunk és drukkolunk neked és ha tudunk segíteni valamiben csak jelezd !!

bIasius 2011.11.15. 14:09:10

@antiszci17:
"Hát, gondolom a lényeg az, hogy Péter szarban érzi -e magát vagy sem."

Nekem nem ez a lényeg. Nekem leginkább az a lényeg, hogy ha valami baromság történik a szcientológia berkeiben, akkor az megszűnjön, mert úgy gondolom vannak abban nagyon is hasznos dolgok.

Egy nagyon bugyuta példával élve:
Van egy aszfaltút, amin támad egy nagy repedés.
Ugye a repedés járhatatlanná teszi az utat.
Sok dolgot csinálhatunk, de a legésszerűbb az lenne, ha eltüntetnénk a repedést.
Az út fenntartójától badarság lenne azt állítani, hogy "nincs ott repedés".
Ez nem kezeli az út járhatóságát.
Attól, aki sérülést szenvedett meg nem megoldás az, hogy a repedéssel kapcsolatos negatív dolgokat kántálja mint egy rossz pap a piactéren. Ettől sem lesz eltüntetve a repedés.

A kérdés az, hogy amit Péter csinál az kezeli-e a repedést és egy járható utat tesz-e lehetővé.

És itt kell mérlegelni.
Én az életemet köszönhetem a szcientológiának.
Hubbard módszerével jöttem le a drogokról 14 évvel ezelőtt. Rengeteg jó dolgot írhatnék ami velem és másokkal történt, de nem akarom itt fényezni a szcientológiát. A lényeg az, hogy számomra fontos. És azt az értékét amit én értéknek tartok csak úgy lehet megőrizni, ha azok akik a szervezetekben dolgoznak nem bénázzák el a dolgokat. Itt van Péter esete.
Látatlanban biztos vagyok benne, hogy olyan dolgokat ír a könyvében (és nem feltételezek rossz szándékot) amik kirívó rendellenességek.
Ha ezek a rendellenességek nincsenek ott, akkor ma nem tud miről írni.
A kérdés már csak az, hogy ezeket a rendellenességeket arra akarja-e felhasználni, hogy a lyukat befoltozza, vagy arra, hogy az utat lezárja.

Mi lenne, ha a tűzoltók csak annyit tennének, hogy blogolgatnánbak a tüzek helyszíneiről és égési sérülések képeit linkelnék be?

Megállna attól a tűz terjedése?

bIasius 2011.11.15. 14:15:36

@béla 23:
"Te is, jobb lenne , ha visszatérnél az axiómáid helyett a realitásokhoz."

És mondd csak kinek a realitásaihoz?

bIasius 2011.11.15. 14:16:41

@Reformer: Hát akkor nincs más hátra, mit hogy sok sikert kívánjak neked!
SOK SIKERT!

antiszci17 2011.11.15. 20:54:32

@bIasius: Mi lenne, ha a tűzoltók csak annyit tennének, hogy blogolgatnánbak a tüzek helyszíneiről és égési sérülések képeit linkelnék be?

Ez egy tipikus szektás logika, csak sajnos sántít...... ti. a tűzoltóknak megvan az eszközük ahhoz, hogy eltüntessék, megszüntessék (eloltsák)a tüzet.
Sajnos, a szektád megszüntetésére nincs módja, (max beállíthatna egy nagyobb összeröffenésre egy uzi-val áldást osztani, de ez nem jó, mert ugyan annyit kapna érte, mint a becsületes, épeszű emberekért és ráadásul jó ok lenne mártírt csinálni a szektából) így annyit tehet, hogy felhívja rá a társadalom figyelmét: vigyázzatok, így járhattok.

bIasius 2011.11.15. 21:05:14

@antiszci17:
Látom valahol elvesztetted a fonalat.
Találd meg, aztán rugaszkodj neki újra.

antiszci17 2011.11.15. 21:09:13

@bIasius: nekem nem úgy tűnik.....

bIasius 2011.11.15. 21:11:39

@antiszci17:
Ez egyértelmű számomra, ezért szóltam.

bIasius 2011.11.15. 22:29:56

@Reformer:
"félreértetted, nem engem nyomtak el, hanem én voltam az elnyomó 10 évig, sőt papírom is van róla :)"

Tényleg félreértettelek. Így már érthető.

Satan Panonski 2011.11.17. 00:48:33

Reformer avagy Péter. Talpig ember vagy és tökös legény! :)
Sok sikert kívánok a szellemi sötétség pusztításához!
Nyavajognak itt árulásról meg axiómákról... Talán még komolyan is lehetne venni, ha nem egy torzult személyiségű hajóskapitánytól származna.
Én úgy gondolom, jól csinálod. Persze, ez a saját véleményem, mégis úgy vélem, nagy dolgot csinálsz. Itt, a sunyítás és szervilizmus tetves földjén jó látni embereket. Embereket... amikről ezeknek fogalmuk sincs. :)

Plejádok 2011.11.24. 14:55:54

Reformer, tetszik a könyved!
Grat.

ppbb 2013.10.28. 22:17:04

Én is elolvastam Péter könyvét és kimondottan tetszett, érdekesnek és tanulságosnak találtam.
Sokkal szókimondóbb és őszintébb, mint a német szerzőé.
(Norbert Pothoff: A szcientológia labirintusában)

Véleményem szerint elég tragikus, hogy ez a szervezet így működik (= nem működik).

Szerintem a könyvekben leírtak ellenére komoly értékek lehetnek a szcientológiában és talán, nem kellene a fürdővízzel a gyereket is kiönteni egyszerre.
A probléma az, hogy mikor egyszer valami bemocskolódott, nehéz újra tisztává tenni.

Tönkre kellene, hogy menjen az egyház és ez a totális erkölcsi és anyagi csőd - talán - valami újnak a kezdete lehetne.
Talán egyfajta főnixként, csak ezen az áron születhetne újjá a tan.
Az egyházak mindig is paraziták voltak és ez sosem változik.
süti beállítások módosítása