Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Interjú a Heti Válaszban a Magyarországi Szcientológia Egyház elnökasszonyával

2011. április 23. - Reformer

Megjelent az online felületen a múlt heti számban lehozott interjú teljes változata.

Itt olvasható:

http://hetivalasz.hu/uzlet/elmebajnoksag-37116/

Pár dologra reflektálnék:

 

- A WISE etikai kódexében viszont az áll: a szervezet tagjainak kötelességük megvédeni a szcientológia egyházat a támadásoktól, és a szcientológia mint vallás szellemi céljainak megvalósításáért kell dolgozniuk.

- A WISE nem része az egyházunknak, de lehetnek szcientológus tagjai, akikre ez a pont vonatkozhat.

A WISE-tagok etikai kódexe nem említi, hogy a nem-szcientológus WISE-tagokra nem vonatkozik a szcientológia egyház védelmét előíró kitétel. Minden WISE-tagtól elvárás ez, vallási hovatartozástól függetlenül, nem csak "vonatkozhat".

 

 

- Ön clear?

- Igen.

- A clearré váláshoz vezető úton a személyiségfejlesztő szolgáltatásokért, az úgynevezett auditálásért fizetni kell. Önnek mennyibe került mindez?

- Az auditálás az egyházunk vallási szolgáltatása. Ez mindenkinek más összeg. Ha azt felelem, hogy az autóm árának harmadába, akkor azzal válaszoltam?

- Attól függ, milyen autója van.

- Átlagos.

- Vagyis egy-két millió forintba.

- Megközelítőleg igen.

 

Tapasztalataim szerint 6-10 millió az átlag, amibe kerül egy átlag szcientológusnak a Clearség.

Mi egyébként az auditálás árát - ami óránként kétezer forint - egyházi adományként kezeljük.

Csúsztatás. 12,5 óra szcientológia auditálás kb. 250000 forint, így egy óra kb. 20000 Ft. A DIANETIKA auditálás lehet, hogy 2000 ft / óra, de azzal nem lehet hivatalosan haladni az egyház által propagált úton.

A rászorulókat pedig akár ingyen auditálással segítjük, hogy képessé váljanak legalább elindulni a clearré válás útján.

Soha nem történt ilyen.

Nálunk eddig hatvanezer ember vette már igénybe szabad akaratából vallási szolgáltatásainkat.

Nem igaz. 60000 ember vett valamilyen Hubbard könyvet. A "vallási szolgáltatásnak" nevezett önfejlesztő tanfolyamokat max. 6-8 ember vette igénybe.

 

- Akkor beszéljünk az adatvédelemről. Az auditálásaikon olyan intimitások is szóba kerülnek, mint a betegség, szexuális szokások, vétkek, bűncselekmények, mely tudással könnyen vissza lehet élni. Mi lesz ezekkel az adatokkal?

- Ezeket az információkat adatvédelmi szempontból biztonságosan kezeljük.

- A korábbi adatvédelmi biztosnak más volt a véleménye. Péterfalvi Attila leszögezte: ezen adatok kezelése önöknél korántsem megnyugtató.

- Ez a vizsgálat megnyugtatóan lezárult: teljesen megfelelünk az adatvédelmi törvénynek. Az auditálás írásos eredményét pedig zárt helyen tároljuk, melyhez csak néhány embernek van hozzáférése. Olyanoknak, akik eleget tesznek a gyónási titok kezelésére vonatkozó feltételeinknek.

- Önnek van?

- Igen.

- Tehát bármikor hozzáférhet hatvanezer ember gyónási titkához?

- Igen, de természetesen csak ha szükséges a munkám végzéséhez. 

El sem tudom képzelni, hogy milyen munkafolyamat lehet az, melynek részeként hozzá kell az elnökasszonynak férnie valakinek a gyónási titkaihoz. Nagyon sajnálom, hogy ebbe nem kérdezett bele a riporter, magas labda volt. 

Külföldi példák vannak rá, hogy a volt tagok lejáratására, hiteltelenítési kísérletekre használják a gyónási titkokat. Ez pedig biztos nem felel meg a törvényi szabályozásnak.

 

- A múltkor megnéztem kiállításukat a pszichiátria bűneiről. Olyan volt az egész, mint egy szcientológiaellenes propagandafilm. Manipulálják az elmét, semmire se jó tesztet íratnak a gyerekekkel, kiaknázzák az üzleti lehetőségeket - sorjáztak ugyanazok a vádak, amelyeket önök ellen is meg lehet fogalmazni.

- Jó a felismerés, csak a sorrend fordított. A támadást 1956-ban az Egyesült Államokban a pszichiáterek kezdték. A törvényhozásban ugyanis át akartak erőltetni egy jogszabályt, melynek értelmében a Gulághoz hasonló tábort hoztak volna létre Alaszkában, hogy oda szállítsák a nemkívánatos embereket. A javaslat csak a szcientológusok és más jogvédők fellépése miatt feneklett meg. Innentől fogva a pszichiátria bosszút akar állni ellenünk.

Ez sem igaz. Erre előszeretettel hivatkozik az egyház, de valójában az itt hivatkozott törvényjavaslat teljesen másról szólt. Ezt a témát alaposan kivesézi ez a Wikipedia cikk, a megfelelő forráshivatkozásokkal, és kielemzi az egyház szerepét is a történetben:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Siberia_Bill

 

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr942850749

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megszűnik a Heti Válasz 2011.05.04. 13:19:01

A Heti Válasz című bizniszújság felkerült a megszüntetendő öt legkétesebb újság listájára. Az indoklások közt szerepel, hogy nem történelmi újság, nincs 100 éves és nincs 25.000 főt elérő dolgozói létszáma sem. Ezt a számot egyébként még az olvasóik sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonim én 2011.04.24. 11:33:54

"Jó a felismerés, csak a sorrend fordított. A támadást 1956-ban az Egyesült Államokban a pszichiáterek kezdték." -Aztán jön a mese a sosemvolt törvénytervezetről.
Szóval ha "ők kezdték", akkor teljesen rendben an, hogy a szci is csinálja? Nem tudom, ki hogy van vele, de nálunk utoljára az óvodában volt szokás azzal érvelni, hogy a másik kezdte.

chipshop (törölt) 2011.04.24. 11:35:19

Olyan is letezik,hogy a tagok feljelenthetik egymast,sot kivulalloak is feljelenthetnek tagokat(barat,etc).Peldaul:XY.tartozik neked penzzel es evek ota nem adta meg,nyilvan nem ezer forintos nagysagrendrol beszelunk.Szoval a kulsos(te aki nem tag) aki tudja h az ismerose az egyhaz tagja,besetal a kozpontba,es leadja a jelentest.Innentol az ugyet kivizsgaljak,auditalasra hivjak a tagot es ha nem tudja visszafizetni a baratjanak az osszeget,addig nem lephet elore.(azaz nem tanulhat,bla bla).Total Big Brother,orwelli letezes.A szomoru az,hogy a szcientologia zomeben agymosas,penzlehuzas,whatever,viszont annak olyan kurzusaik amik tenyleg jok.Emberek,akik kileptek ebbol a szcientologias katyvaszbol anno,megalapitottak a Szabad Zonat,ahol gyakorlatilag olyan infok vannak,amiert az egyhazban fizetni kene ahhoz,hogy ezt tanulhasd.Rem utaljak a szabad zonasokat:-))))Persze az egyhaz nem enged el senkit konnyen..Sosem ertettem h egeszseges,normalis emberek hogy lephetnek be egy ilyen helyre?Anno elolvastam az Etika cimu konyvet(amiket a szcientologusok koetnek)es jezusuristen felkialtassal kishijjan leestem a szekrol,hogy a pszichopatak koztunk jarnak:-))Ugyanakkor az egesz megalkotoja,Hubbard az egesz egyhazat mashogy kepzelte el-csak nem az lett belole-))))

Ronald 2011.04.24. 11:42:25

Azért a Németh Sándor féle "történelmi egyház" se veti meg a pénzt. De nem ám.
Igaz, a Vatikán sem, sőt, ott nagyon is szeretik a mesés kincseket, vagyonokat.

De most komolyan: pénz nélkül már nincs is hit?
.

triarius 2011.04.24. 12:05:41

@Ronald: Az egy dolog, hogy kinek mi a pénzhez való viszonya, és az egy másik, hogy miért kell fizetni, és miért nem.

Próbáld ki: bármelyik vasárnap menjél be egy templomba, és ülj be egy misére / istentiszteletre (a kettő ugyanis nem ugyanaz, bár egyre kevesebben tudják a különbséget). Senki nem fog tőled pénzt kérni. Lesz majd persely vagy tálca, ahová "illik" pénzt dobni, de hogy mennyit, és hogy egyáltalán raksz-e bele, az már a te elhatározásod, és semmiféle egyházi rendőrség nem fog ezért rád akaszkodni. És ha nem adsz semmit, akkor is be fognak engedni a következő alkalommal.

A Vatikánt is lehet ekézni, de azért ha jársz ott, akkor olyan dolgokat nézhetsz meg ennek keretében, mint Michelangelo szobrai, Leonardo és Raffaello festményei - szerintem kár lenne, ha ezek nem lennének.

Ásatlan Kút 2011.04.24. 12:14:05

@Ronald: nézd, nem tisztem/feladatom/célom megvédeni a hit gyülekezetét, mert ők is megérik a pénzüket, de legrosszabb esetben, ha az egyház tagja vagy, maximum havonta levesznek a tizeddel, adakozásnál meg vagy adsz, vagy nem. egy százezres fizunál ráköltöttél 120 000-et egy évben arra, hogy kifizessék a takarítókat, a terem bérleti díját, hangszereket, stb. stb., és a lelkiismereted is nyugodt, hogy adtál a közösbe. Rossz esetben, meg megmondod, hogy sajnos ez és ez van, nem tudsz adni lóvét, maximum ennyit (havonta a felét). Megmosolyognak, jól van testvérem, szarjál rá, ha ennyid van, ennyit adsz, isten áldjon. Nem fognak a vállukon körbehordozni örömükben (és vonatkozik a hasonló kis egyházakra is, de se megszólni, se kényszeríteni nem fognak. hol van ez egy auditálás árától, meg a szcientológia finnanciális gondolkodásmódjától, hogy MINDIG ÉS MINDENÉRT fizetned kell, folyamatosa, és véget nem érően... Meg persze nagyságrendekben is különbözik a két összeg.

triarius 2011.04.24. 12:22:17

@Ronald: Itt a lakóhelyemen van egy evangélikus egyházközség. 75 fizető tagja van. Ezek a tavalyi év során összesen annyi pénzt fizettek be egyházfenntartói hozzájárulás (NEM egyházi adó, olyan Magyarországon nincsen, csak szokásból hívják így) és perselypénz címen ami nagyjából havi 1500 forintnak felel meg. Erről elszámolás készül, ami nyilvánosan megjelenik (én is onnan tudom). Na most ezt vessük össze a szcientológiával...

Netuddki. 2011.04.24. 12:34:21

Qrva nagy pénzek foroghatnak náluk. Ha már egyáltalán működhetmek szénné adóztatnám őket...

Netuddki. 2011.04.24. 12:37:50

@chipshop: "Ugyanakkor az egesz megalkotoja,Hubbard az egesz egyhazat mashogy kepzelte el-csak nem az lett belole-))))"

Lófszt! Egy könnyű pénzkereseti forrásnak képzelte el. Be is jött neki...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 12:40:57

Tényleg felsőbbrendűvé válok ha Clear leszek? Több és jobb leszek másoknál?!

És mondjátok.. megszerezzük a világuralmat? Mi leszünk a világ urai?!

Az SP-ket meg mind elpuszítjuk?!

Wejhehehehehehe...

Csak hóbortost lehet imádni, vagy egyéb más neonáci felsőbbrendű eszméket terjesztőket is?!

Csinálunk koncentrációs táborokat is?

is 2011.04.24. 12:44:57

@triarius: "és perselypénz címen ami nagyjából havi 1500 forintnak felel meg"

azaz 75 ember fejenként havi 20 forintot adott? ha minden héten dobott a perselybe, akkor csak és kizárólag 5 forintost, vagy sokszor semmit, havonta egyszer meg egy 20-ast? szerintem innen egy db nulla hiányzik: havi 15 000 ft, de lehet, hogy kettő, mert átlagban fejenként havi 2000Ft sem tűnik elrugaszkodottnak (60-an szegények, ők csak párszázat tudnak adni, de 15 gazdagabb, ők adhatnak fejenként havonta 5-10 ezret is).

is 2011.04.24. 12:50:10

@is: ja, lehet, hogy te is fejenként írtad a havi 1500-at. az akkor havi 120 000ft. hozzávesszük az állami támogatást, akkor 150 000 legalább. ebből 100eft jut a plébánosnak (netto, tehát valamivel az egy őre jutó magyar átlagjövedelem felett, mert az valahol 80-90 között van), 50eft meg a költségek. nem túl gazdagon, de ki lehet belőle jönni.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.04.24. 12:50:31

"így egy óra kb. 20000 Ft."

Elfogadnék egy ilyen órabért...

triarius 2011.04.24. 13:05:59

@is: Úgy értettem, hogy havonta és fejenként. Azt hittem, a szövegösszefüggésből evidens, de ha nem, akkor most leírom tökéletesen félreérthetlenül:

A gyülekezet fizető tagjai havonta és fejenként kb. 1500 Ft-ot adakoztak az egyháznak.

Így már rendben van?

triarius 2011.04.24. 13:07:53

@is: Nem keres annyit, kb. 80 ezer körül lehet a nettója. Igaz, van szolgálati kocsija (Opel Corsa), de egy lelkésznek (nem plébános, mert az a katolikusoknál van) ez tényleg nélkülözhetetlen.

Na szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy nem lehet a normál egyházakat összemosni a szcientológiával "egyik kutya másik eb" alapon.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 13:10:35

@is: ááá ez nem így működik...

Elválalnak mindenféle melót feketén, dolgozol mint rabszolga... mert ettőlleszel felsőbbrendű kiválasztott.. elrakják a lóvét és bejegyzik mint adomány...

A Clearrá tétel meg nem más.. mint hipnoterápiás kezelés alatt addig ismételgettetik veled a múlt szörnyűségeit, amíg az posztraumás stresszé nem kondícionálódik... mintha versettanulnál!

Az agyfrekid megnő, kevesebbet alszol, úgy érzed jobban tanulsz... mert nem tud az agyad álomban szelektálni, és úgy ellenőrzik a fanatizálhatóságodat... hogy tisztaságmániássá alakítanak... persze idővel sok más is kialakul a csökkent felejtés miatt, fóbiák is.. meg agressziív magatartás... végeredményben sok sok súlyos betegség alakul ki...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.04.24. 13:34:19

@Ronald: látom, értesz hozzá, mint ló a hátúszáshoz.

A Hit Gyülekezetében nem kerül pénzbe semmi, viszont ha akarsz, teljesen önkéntesen támogatHATod a fütésszámlát, a technika beszerzését, az építkezéseket, stb. Ha adsz, jó, ha nem adsz, úgyis jó.

Mielött még a sok okos troll megjelenne: 15 év alatt egyszer sem hallottam, hogy adnom kell. Persze mindennek van költsége, még egy bélyeggyüjtő klubnak is. Ennek költségét vagy a résztvevők állják önkéntesen, vagy az adófizetők állami kényszer hatására. Ezért én is adok, de saját akaratomból.

brekkk 2011.04.24. 13:43:27

a legszánalmasabb dolog ebben az egészben a xenu történet...mint egy low budget sci-fi, képtelen vagyok elhinni, hogy ezt a baromságot valaki elhiszi...gáz ez az egész. nem vagyok egy Juszt-fan, de ez a video tanulságos...video.google.com/videoplay?docid=1953111836089262961#

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2011.04.24. 14:24:57

Ezt a szart még nem tiltották be?

brekkk 2011.04.24. 14:40:43

ez is durva...az "egyház" alapítójának Hubbard fiának interjója: lptr.metacortex.hu/szcientologia/dewolf-interview.pdf

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 14:46:01

@triarius:
Temetést vagy esküvőt próbáltál már intézni katolikus egyháznál?

Zuzu Petás 2011.04.24. 15:24:19

Minden egyház az alapításakor "szektás" jellegű volt, bizonyos emberek valamilyen elv szerint kiválasztottnak és a többi ember felett állónak érezték magukat. Kisajátították a tudást, nem engedtek senkit a tudományok közelébe, így sikerült a halandókat meghülyíteniük. És rengeteg vagyont halmoztak fel.

A sci a HIT és mé néhány business egyház ugyanezt teszi csak 20-21- századi módszerekkel.

Minden egyház arra épít, hogy a valamilyen okból gyenge tudatú embereknek valamilyen "útmutatást" adjanak.

Aki hisz Istenben, annak nincs ehhez a hitez szüksége egyházra, aki meg nem hisz, annak meg pláne.

Minden egyház egy pénzgyűjtő, feleskeges szervezet!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 15:29:58

@Zuzu Petás:
Úgy van. Elvben ugyanolyanok.

Viszont azért veszélyességben vannak eltérések, szerintem a hitgyüli az a kategória, mint az ókorban volt a kereszténység, a szcientológia veszélyesebb.

pfekete101 2011.04.24. 15:30:31

Az igaz hit mindenki szamara INGYEN van.
Sot!
Ami nincs ingyen, az nem lehet IGAZ HIT.

triarius 2011.04.24. 15:34:53

@Zabalint: Nem, mert nem vagyok katolikus.
De tudom, hogy pénzbe kerülnek.
Ugyanakkor az egy személyre szóló szolgáltatás, amit ráadásul az ember élete során csak egyszer vesz igénybe (bár halottja több is lehet).

És ha valaki nem tud fizetni érte mert szegény, úgy értem tényleg szegény, akkor elég olcsón megcsinálják. De ismétlem, csak azt azt akarom mondani, hogy nem lehet a szcientológiát összeboronálni a hagyományos (keresztény vagy akár buddhista, krisnás, stb.) egyházakkal azon az alapon, hogy egyik kutya másik eb, mindegyik a pénzre hajt, mert ez NEM igaz.

triarius 2011.04.24. 15:37:01

@Zuzu Petás: Ez a te magánvéleményed, amihez jogod van, de azt ne várd, hogy széleskörű helyeslésre fog találni. A keresztények már közvetlen Jézus mennybementele után megkezdték az egyház szervezését, pedig akkor üldöztetésen kívül még nem volt érte más jutalom. Az embereknek az a természetük, hogy a hasonlóan gondolkodó emberek szeretnek összejárni, szövetkezni. Teljesen természetes emberi hajlam, és ezért van annyiféle egyház is a világon.

triarius 2011.04.24. 15:42:44

@Zabalint: Most megnéztem:

Esküvő: 20 000 Ft
Temetés: 15 000 Ft

Nem mondom, hogy ez két fillér, de tekintve, hogy egy temetés összköltsége alsó hangon is 400 ezer körül van, egy esküvő meg ennél is jóval több szokott lenni, soknak se mondható. Ha egy rendezvényszervező irodán keresztül el akarsz mondatni valakivel egy verset a temetésen, azért többet kérnek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 15:50:36

@triarius:

Meg amit a pap zsebébe kell még tenni, hogy zökkenőmentesen menjenek a dolgok. Mindenféle egyházi szertartásnál a katolikus egyházban, az első kérdés, hogy fizetsz-e egyházi adót. Ha nem, akkor mehet a pénz zsebbe.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 15:53:00

@triarius:
És akkor az egyházak állami támogatásáról még nem is beszéltünk, amit az is fizet gyakorlatilag, aki nem is vallásos.

"És ha valaki nem tud fizetni érte mert szegény, úgy értem tényleg szegény, akkor elég olcsón megcsinálják."

Ismerősök tapasztalatai alapján mondom, hogy magas ívben tesznek rá, szegény vagy-e.

"De ismétlem, csak azt azt akarom mondani, hogy nem lehet a szcientológiát összeboronálni a hagyományos (keresztény vagy akár buddhista, krisnás, stb.) egyházakkal azon az alapon, hogy egyik kutya másik eb, mindegyik a pénzre hajt, mert ez NEM igaz. "

De ezen az alapon a katolikus egyházat konkrétan össze lehet, különbség a mohóság mértékében van. A többit annyira nem ismerem. Egyébként tanításaiban sokkal veszélyesebb a szcientológia, azt nem vitatom.

krüger 2011.04.24. 16:03:58

@Zabalint: Biztos, hogy neked vannak mondjuk putriban lakó cigány ismerőseid???

Ne mondd már, hogy 20 ezer forint akkor összeg, amikor egy nagyon olcsó temetés is legalább 400 ezer???
Ez nem mohóság, ez nem nyerészkedés. Az nem itt kezdődik.

Mise, istentisztelet pedig ingyen van. Bármikor bemehetsz, akár külföldön is. Nem fognak kiküldeni.

Akkor hol az a nagy nyerészkedés?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.24. 16:40:58

Van arról valami info, hogy az Euronics tulajdonos testvérek vajon mennyi pénzt hagytak kiugrásukig a kasszában?

brekkk 2011.04.24. 16:53:40

Zabalint? mi bajod a keresztény egyházzal? proli komcsi vagy bibsi vagy? tipikus panellakó vagy újlipóti útkereső, hitevesztett bibsi szöveg, ami nyomsz, ha megnézed pl az interjút az elmebeteg Hubbard fiával elolvashatod, hogy a szekuralizált, ateista társadalom a legnagyobb táptalaja minden effajta szektának, ezért terjednek az Osho-féle pedofil idióták tanai is most napjainkban, fogódzkodó mindig kell, a hozzád hasonló gyűlölködők meg kereshetik életük végéig az útjukat...

Times New Roman 2011.04.24. 17:16:38

hihetetlen, hogy miközben a téma egy maffia-szervezetnek tűnű bagázs, ti a keresztény egyházat ekézitek :)) (mármint a kommentelők)

foxpic 2011.04.24. 17:31:01

@is: Te a minimálbérre gondolsz, az átlagkereset majdnem nettó 140.000 Ft, családi kedvezmények nélkül számítva.

Komment Kálmán 2011.04.24. 17:38:40

@brekkk: Nem tudom, hogy kereszténynek vagy akármilyen vallásúnak vallod-e magadat, de az látszik a kommenteden, hogy egy GYŰLÖLKÖDŐ, más néven UTÁLKOZÓ vagy. Egy úgynevezett Hater.

A te "fajtád" megmutatja, hogy sok esetben semmivel sem állnak magasabb erkölcsi és/vagy spirituális szinten a magukat kereszténynek valló emberek.

KIREKESZTŐ vagy és GYŰLÖLKÖDŐ.
Tisztítsd meg az egódat :) !

donoris2 2011.04.24. 17:43:15

@Born to be wild: Valszeg azért, mert nincs nagy különbség.

Komment Kálmán 2011.04.24. 17:45:11

@brekkk: A te beteges logikád szerint Magyarországon aki nem a kereszténység tanaiban, esetleg dogmáiban hisz, az már csak "bibsi", "proli", "komcsi", "panellakó" stb. lehet.

Nagyon fejlett az egód a mások megcimkézésében. Gyűlölködsz, utálkozol, címkézel. Fejlett az egód, nem te.

Tájékoztatásodra és tanulásod érdekében elmondom, hogy vannak olyan emberek is Magyarországon, akik nem keresztények, nem zsidók, nem prolik, de nem is materialisták. "Ateistának" sem mondanám őket, mert az megintcsak a te címkéd lenne.

Sok egyéb halmaz van még világnézeti kérdésekben, amit te még elképzelni sem tudsz, nemhogy felfogni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.24. 18:38:22

@brekkk: na, te egy igazi mintapéldánya vagy a hithű kereszténynek! Nem véletlen, hogy nem csak elítélem azt, amit dicső egyházatok művel, de kifejezetten undorodom is az agyatlan fajtádtól.

Times New Roman 2011.04.24. 19:07:54

@donoris2: valszleg a te agyaddal van egy kis baj

vegabluuz 2011.04.25. 01:59:09

Van itt sok okos troll, aki úgy tűnik, nagyon szakavatottan ekézi ezt a "biznisz egyházat". Kis trolljaim, akkor azt is tudjátok-e, hogy mennyit keresnek havonta ott bent?

anonim én 2011.04.25. 09:40:15

Kedves nézőink, a fentikben azt láthatjuk, amint néhány szcidióta a saját szemetéről megpróbálta másfelé terelni a vitát.
A vicces rész az, hogy egymást csesztetik, miközben azt hiszik, másokat "kezelnek igaz tényekkel".
@vegabluuz: no, mondd csak, mennyit?

vegabluuz 2011.04.25. 11:53:30

Szóval mennyi az annyi?

Dr. A. Nordenholz 2011.04.25. 12:23:23

Érdekes.
Egykor a kereszténység ugyanolyan elnyomó erő volt a magyar népre nézve, mint volt a kommunizmus:) most mégis mennyire divat védeni.
Lehet, egy "szép" napon megérjük ezt a szkientológiával is? :)

Dr. A. Nordenholz 2011.04.25. 12:28:03

@vegabluuz:
nem az "önszántukból" rabszolga munkatársaknak biznissz,
hanem a "menedzsmentnek":)

vegabluuz 2011.04.25. 12:55:55

OK.
És pontosan hogyan?

anonim én 2011.04.25. 20:46:28

Ja bocs, egy pillanatra úgy tűnt, mintha pontos információk birtokában ugatnál le bennünket "tudatlan kis trollokat".
Ezek szerint csak elvállaltad itt a csörcs fogadatlan prókátorának szerepét, mert épp semmi jobb dolgod nincs?

Dr. A. Nordenholz 2011.04.25. 21:23:47

@vegabluuz: Te kezdted el magyarázgatni, hogy: "Van itt sok okos troll, aki úgy tűnik, nagyon szakavatottan ekézi ezt a "biznisz egyházat". Kis trolljaim, akkor azt is tudjátok-e, hogy mennyit keresnek havonta ott bent?"
Pontosan, szinte semmit nem keresnek. A Sea Orgosoknak pl. ezért sincs választásuk, hogy elhagyják az egyházat. De mivel te kezdtél el itt magyarázni, neked kellene kifejtened, mire is gondolsz. Ami biztos, hogy a "hívek" fizetik ki az Ideális Orgokat. Elég nagy pénzt adnak össze, nem? Ez nem jó biznisz? És ki az egyház manapság?
"Ideális Org"... Hubbard ilyet le sem írt. Nézz utána! És ez csak a pénzek egy része.
Az egyház, így minden védjegy, Hubbard szöveg, stb... különben nem-Szcientológus kezekben van: Church of Spiritual Technology
www.sc-i-r-s-ology.com/

keng 2011.04.25. 22:02:13

héj! folytassátok már! megjött a pizzám meg a söröm!

vegabluuz 2011.04.26. 00:06:29

Dr. A. Nordenholz: Nem kaptam választ a kérdésre: pontosan hogyan biznisz ez a menedzsmentnek?

Reformer 2011.04.26. 09:15:55

@vegabluuz: Nándi, tudod, hogy mennyit keres valójában Miscavige? A rendszer úgy épül fel, hogy a legtetején lévő ember legyen a haszonélvezője. Rajta kívül pár felsővezető, és a sztár FSM-ek realizálnak nagy pénzt. A munkatársak valóban nyomorszinten élnek. De gondolom neked is feltűnt, hogy óriási lóvék mennek be, de messze nincs annyi költésnek nyoma "terjesztési" célokra. Láttál már kimutatást arról, hogy mire költi az IAS az irdatlan lóvét? Azt láttad, hogy milyen autókkal jár Miscavige?

Az ideális org meg... komolyan, te már rég kirúgtad volna azokat a cégedtől, akik így menedzselnek egy projektet, igaz? 5 éve vették meg az épületet, azóta se voltak képesek elkezdeni (!) a felújítást. Kifogás mindig van, de hát ott a nyilvánvaló kérdés: hol a termék, ugye?

Miscavige ígéreteit is számon lehetne már kérni: hol a Super Power? Hol az OT IX és a többi?

Meg ott van a helyi projektek: a "jövő év márc 13-ra" befejeződő renó, amit el sem kezdtek; a 2010-re Clear lesz Magyarország (ehelyett az egyházi státusz sem biztos), a pécsi org (sehol) stb.

Ezek helyett viszont ott a Golden Age of Real Estate - ingatlanvásárlás a világ minden táján. Az idevágó Parkinson-törvény megvolt?

Mindegy, sok sikert, remélem jól megy a bolt! Ez kis dugipénzt azért tegyél el a regek elől, biztos, ami biztos. Meg ne hagyd a Super Power regeknek, hogy mégegyszer csutkára merítsék a céges számlát! :)

Dr. A. Nordenholz 2011.04.26. 11:26:08

@vegabluuz:
Hagyd már, ezt a szcientológus TR-ozást!:)
Miért kellene, hogy válaszoljak a kérdésedre? Használd a képzelőerődet!
Különben az első kérdésedre válaszoltam, azt figyelmen kívül hagytad. Olyan kis piszok szemtelen, követelőző viselkedés ez, mint amit a szkík általában "működnek":)

exscn · http://exscn.net 2011.04.26. 12:52:41

@vegabluuz: Olvasol angolul? Erről érdekelne a véleményed:
www.friendsoflrh.org/Section2/

Dr. A. Nordenholz 2011.04.26. 14:07:25

@vegabluuz:
és exscn hivatkozásánál, a lap tetején nyomd meg a START gombot.

vegabluuz 2011.04.26. 14:27:05

Dr. A. Nordenholz: Első kérdésedre adott válaszodra teljesen rendben volt, a munkatársaknak ez nem biznisz. Köszi. Egyáltalán nem kell megválaszolnod a további kérdéseket.

Dr. A. Nordenholz és exscn a linkekkel kapcsolatban: először zárjuk le ezt a biznisz egyházasdit, aztán vágjunk új témába.

Reformer: Sok új problémát felvetsz, és ezeket értem is, de nem a kérdésre válaszolnak. A kérdés, hogy pontosan miért biznisz ez a menedzsmentnek?

Emerenz 2011.04.26. 17:08:17

@vegabluuz: Azért biznisz, mert jól élnek belőle. Mikor Hubbardot megkérdezték, miből finanszírozza a luxus életvitelét, a kamerába hazudott.
(www.youtube.com/watch?v=L_w-YWwC1lI)
19:00-tól.
Azt állította ugyanis, hogy a sci-fi könyvei jogdíjából, ami nyilvánvalóan nem igaz. Vajon miért füllentett?

kalman 2011.04.26. 17:53:00

@Emerenz:

Mert ha elmondta volna, hogy az agymosó vallásából adódott neki annyi-meg annyi pénz, akkor

"nem értették volna meg"

Egy aprócska megjegyzés.

A szcientológusok ismerik -e Ron Hubbard (vallásalapítójuk) kijelentését: "Szavanként egy pennyért írni nevetséges. Ha valaki igazán szeretne egymillió dollárt keresni, annak a legjobb módja, hogy alapítsa meg a saját vallását. "?
A "vallás"alapító sci-fi író ezt a kijelntését az 1940-es évek elején, a Dianetika című könyve megírása előtt néhány évvel tette -egy sci-fi találkozón.
Angolul így hangzott: „Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wanted to make a million dollars, the best way to do it would be to start his own religion.”

Világos hogy a pénzről szól! Ki ne tudná?

üdv

tomlov 2011.04.26. 17:53:31

Sziasztok !

Vicces egy levelezésbe bonyolódtam egy szcivel és szeretném valahogy megosztani veletek. Van rá mód ?

Dr. A. Nordenholz 2011.04.26. 18:56:31

@tomlov: Szia tomlov! Mi is vicces levelezésbe bonyolódtunk itt egy szkientológussal:) vegabluuznak hívják:D

@vegabluuz: szerinted pl. nem biznisz, hogy a regisztrátorok 10%-ot kapnak az IAS-es befizetések után? Az pl. a regisztrátorok biznisze. Talán becsületesebb is lenne elosztani a munkatársak között. Pl. adni belőle annak, aki a regisztrálás ideje alatt négy fal közt auditált. De még mindig maradt 90 %. Az vajon mire megy? Jóreggelt!:)

Különben kimondottan szórakoztató az okfejtésed, ami tipikus szkientológus gondolkodásmódról árulkodik. És alapvetően nem lenne rossz. Nem lenne rossz, ha nem hamis és romboló célok érdekében használnád. Futtatsz egy programot és annak alapján gondolkozol. Nem csoda, hogy magadtól azt sem vagy képes felismerni, hogy biznisz:)

Szerinted nem biznisz az Alapokat könyv és CD formájában árusítani, a piaci ár sokszorosáért? Még piaci áron is óriási biznisz lenne még akkor is, ha nem adnának el belőle annyit, amennyi szkientológus megveszi azokat. És még továbbadományozásra is szkientológusok vesznek Alapokat. Ez szerinted nem biznisz?:)

Kicsit számolj utána.

De megfordítom a dolgot. Kérlek, bizonyítsd be, hogy nem biznisz egyház. Azt hiszem, ez nagyon nehéz lesz, mivel a statisztikáik (pl. a pénzek felhasználására vonatkozóan) nem nyílvánosak. Téma szerintem lezárva.

tomlov 2011.04.26. 19:24:23

Én még mindig szeretném valamiképp közkincsé tenni kedves Los Angelesben tanyázó barátom elképesztő leveleit ! Valami döbbenetes agymosottságról árulkodnak, a logika teljes mellőzése, szóval kifejezetten szórakoztató, egyben rámutat a sci "eredményeire" - íme egy képzett, homo novis, felsőbbrendű ember... :)

Plejádok 2011.04.26. 19:29:39

@tomlov: Reformer nem rakná ki?

Ammonia73 2011.04.26. 22:00:10

Lécciléccci Ref! Engem érdekelnének a "kedves Los Angelesben tanyázó barátom elképesztő levelei"
:)

béla 23 2011.04.26. 22:32:51

@chipanddale74: A Fazekas fivérek rengeteg pénzt hagytak és adományoztak az egyháznak,de a szcik azt mondják róluk, hogy a szcis tanoknak köszönhetően lettek milliárdosok és csak egy keveset adtak vissza az egyháznak!!!!!

exscn · http://exscn.net 2011.04.27. 00:26:26

Csak hogy a témánál maradjak: Nektek is feltűnt, hogy a válaszolgató hölgynek fogalma sincs arról, hogy mi egy vallás, mi a rendeltetése, mi a többi vallás lényege és a boldogságnak is csak egy feltételekhez kötött hétköznapi aspektusát ismeri?

Ráadásul szinte süt az interjúból, hogy a szcientológia itthoni elnöknője is tökéletesen át van verve. Balek.

Kezdem úgy érezni, hogy ez a balekság, átvertség az, ami nagyon mélyen benne van minden szcientológusban és ezen keresztül lehetne valahogy kirobbantani őket ebből a "ragályos szélhámosság"-ból.

antiszci17 2011.04.27. 01:34:12

@exscn:" Kezdem úgy érezni, hogy ez a balekság, átvertség az, ami nagyon mélyen benne van minden szcientológusban és ezen keresztül lehetne valahogy kirobbantani őket ebből a "ragályos szélhámosság"-ból. "
Érdekes gondolat...... kifejtenéd bővebben?

Emerenz 2011.04.27. 08:03:53

Tényleg, Miscavige, mint egy állítólag modern és haladó szellemiségű egyház jelenlegi vezetője, vajon miért nem ad sose interjút, nem közöl semmit a külvilággal? Más egyházaknál is, a pápák, Dalai láma mennyit utazgatnak, nem csak a hívőkkel találkoznak, elmondják saját vagy az egyházuk álláspontját pár aktuális kérdéssel kapcsolatban stb.

Gukker 2011.04.27. 09:25:46

@Emerenz: "vajon miért nem ad sose interjút, nem közöl semmit a külvilággal?"
Csak úgy, ingyen? Meg vagy húzatva? :)

ubk 2011.04.27. 09:44:24

@tomlov: Húúú, engem is érdekelne ez a levelezés, akár egy külön poszt formájában is:-) Ha már a héten szabin vagyok, legyen egy kis vidámság is :D

Reformer 2011.04.27. 10:05:46

@vegabluuz: Lássuk a biznisztémát. Az "egyházzal" az a baj, hogy ha felsorolnád a legtöbb jellemzőjét, a téma ismerete nélkül egy franchise rendszerben működő multira lehetne tippelni, személyi edzés/terápia az áru.

Pár ilyen jellemző:
- konkrétan megnevezett, beárazott szolgáltatások vannak, melyek egy árlistán szerepelnek. Több szolgáltatás megvétele kedvezményekre jogosít (intenzívek, sliding scale, teljes Akadémia csomag)
- minden jelentősebb szolgáltatás és termék meghatározott összegbe kerül, ingyen csak bevezető szolgáltatások/termékek vannak
- szolgáltatási brosúrák, termékkatalógusok készülnek
- akciók, leárazások, ünnepek (karácsony, húsvét stb.) idején különleges kedvezmények
- a megvásárolt szolgáltatások és a befizetések precíz könyvelése, név szerinti nyilvántartása
- törzsvásárlói rendszer (IAS tagság)
- értékesítési jutalék fizetése külsősöknek az eladott szolgáltatások és termékek (könyvek) után
- a kisebb helyi szervezetek jogdíjakat, marketing díjat, és filmhasználati díjat fizetnek a központnak
- a téma reklámozása TV-ben, óriásplakátokon
- a témához kapcsolódó könyvek direkt értékesítése plázákban és forgalmas helyeken
- pontos munkaköri leírások alapján működik minden szcientológia szervezet, van organigram is
- minőségbiztosítási osztály is működik
- statisztikák segítségével heti alapon mérik minden egyes munkatárs teljesítményét
- a "társadalomjobbító" szervezetek (Narconon, Criminon stb) szimpla CSR (vállalati társadalmi felelősség) tevékenységek, nagy cégek is csinálnak ilyeneket

Ez üzleti tevékenység, melyet haszonszerzési céllal végeznek, és amelyből nyereség képződik.

exscn · http://exscn.net 2011.04.27. 10:21:45

@antiszci17: Nem találtam még ki ezt teljesen.

A "ragályos szélhámosság" címkét elmagyarázom azért :)

A szélhámosság szerintem egyértelmű. A profi szélhámosok először mindig adnak valamit, amitől jól érzed magad. Így könnyen a bizalmadba férkőznek. Csak ezután fosztanak ki, de lehetőleg teljesen. A fegyverük az ígéret és a remény.

Jól ismerjük a trójai faló történetét, tökéletesen elmagyarázza, hogyan működik a szcientológia első lépésben.

A következő lépés, hogy az átvertekből is szélhámosokat képez, akik további embereket vernek át és fosztanak ki.

Az ilyen bevételek 10 százaléka pedig megy a nemzetközi vezetéshez.

És itt jön a válasz vegabluuz kérdésére, amiben szerintem semmi különös nincs.

Mivel ez papíron egy egyház, a pénz nem képez adóalapot. Akármennyi is megmaradhat a költségek után, az egyáltalán nem érdekes. Ezért az ellenőrzése is sokkal lazább, az adóhivatal tulajdonképpen nem is foglalkozik vele.

Ezt a rendszert Hubbard saját magának dolgozta ki. Mivel ő volt az egyháza vezetője, arra költötte a pénzt, amire csak akarta. A rendszer többi résztvevője pedig (talán csak a regisztrátorok kivételével) boldogan végezte a rabszolgamunkát.

A jelenlegi vezető (David Miscavige) pedig egyszerűen csak beült a leépülőfélben lévő Hubbard helyére 1982-ben.

A pénztermelő gépezet továbbra is működik, de kizárólag Miscavige él belőle fényűzően. Hubbardnál mondjuk jóval visszafogottabban csinálja a pénzköltést szerintem.

Visszatérve a szélhámosság témára, egy másik érdekesség, hogy Hubbard annyira profi szélhámos volt, hogy egy idő után ő is bevette a saját meséjét. Még saját magát is átverte.

Szóval az a naiv kérdés merült fel bennem, hogy nincs-e esetleg készen valami kidolgozott eljárás átvert emberek kezelésére?
A pszichológia esetleg kutatott már ilyen irányban?

antiszci17 2011.04.27. 14:05:38

Én nem értek hozzá, de többen állítják akiket ismerek, hogy vannak dolgok a szci-ben amelyek működnek. Igaz lehet, mert különben nem tudnának annyi ember meghülyíteni. Nem lehetne őket a saját módszerükkel "kigyógyítani"? Persze lehet hogy hülyeségeket beszélek itt, mint az elején írtam, abszolút tudatlan vagyok ezen a téren.

Jane Smith 2011.04.27. 21:37:19

Szerintem meg nincs behülyítve, csak magát hülyíti. És/vagy hazudik. Azért arra kíváncsi lennék, hogy ha tudja magáról, hogy hazudik, akkor magában mit gondol? Vajon érzi, hogy ez azért ciki?

Jane Smith 2011.04.28. 12:46:32

Nem szoktam linkelgetni, de most olvastam Marosán György írását. Többek között a kognitív disszonanciáról is van benne szó (mindenki kedvence :), meg úgy általában a hiszékenységről.

Link: szkeptikus.blog.hu/2011/01/21/miert_nem_gyogyithatoak_a_fanatikusok

kalman 2011.04.28. 13:24:54

@Reformer:

üdv!:)

Egy két dolgot kifelejtettél :D (ne haragudj meg a kiegészítésért:

-Bankkártyával is lehet fizetni

-Fizetés "egyházi juttatás" néven (már ha heti 20 Ft-ot annak lehet nevezni)

-Munkaszerződés (akár egy milliárd évre)

-munkás szállók (lyukak)

-Szolgáltatást nem lehet igénybe venni, ha hiteled van (mintha pénzintézet lenne)? Ez egy vallási közösségbe (templom) nincs.

-konkurens "egyesületek, cégek, személyek stb." felszámolása- ill. arra törekvés, lásd.: SP, pszichiátria, és mindenki más aki tudja az igazságot velük kapcsolatban, és felvilágosítaná az agy mosott illetőt.

-Leggazdaságosabbnak ígérkező gazdaságpolitika-mentálisan és fizikailag kizsigerelő alkalmazottak: Jó gazdaságpolitika, hiszen gondolkodni sincs ideje, mi történik vele gyakorlatilag. (modern kori rabszolgamunkások)

-Min. 10 évre visszamenőlegesen megőrzött számlák / számlatömbök a mindenkori elszámolás végett.

-Végeláthatatlan továbbképzések belső körben

-Éves szabadság 2 azaz -kettő- hét egy évben.
Amit külön kérvényezni kell.

Kb ennyi ugrik be hirtelen :)

Ezekre nem tértél ki! :)

üdv

Emerenz 2011.04.28. 16:06:56

Az "egyház" üzleti jellegéről az "Ask the Scientologist" blogon is van egy bejegyzés.

askthescientologist.blogspot.com/2008/12/scientology-why-religion.html

Eszerint az egyház néhány országban (itt Japánt és Izraelt említik) üzleti vállalkozásként működik, valószínűleg azért, mert ott így volt előnyösebb.

Ezt alátámasztandó déz egy Hubbard által írt "rendeletet" is, amely szerint az egyházzá válás kizárólag a könyvelőket és az ügyvédeket érinti:

"Scientology 1970 is being planned on a religious organization basis throughout the world. This will not upset in any way the usual activities of any organization. It is entirely a matter for accountants and solicitors."
L. Ron Hubbard
Policy Letter 29 Oct. 1962, "Religion"

fajanka 2011.05.03. 22:35:16

Segítségeteket szeretném kérni. Miután elutasítottam a családom közelébe került "hívőt", a következő e-mailt kaptam. nem válaszoltam rá, de nem tudom, hogy jól tettem-e. ( a testvérem gyereket vár tőle)
Íme a levél:
"Megértem a véleményed.
Egyszer valamikor gyerekkoromban voltam nyaralni.
Az egyik srácról azt kezdték híresztelni, hogy buzi.
Mikor a közelembe jött rám tette a kezét, amitől undorodtam.
Mindez csak azért, mert néhányan azt mondták, hogy buzi és elhittem.
Lehet, hogy Te egy vélemény áldozata vagy?
Biztos vagyok benne, hogy csak a fekete propagandát olvasod az egyházról.
Ha megnéznéd az egyház saját weboldalát, valószínűleg rögtön kitalálnál becsmérlő dolgokat,amik nincsenek is ott.
Hát persze, hiszen minden ember védi a maga véleményét.
Lehet igazad.
Az élet úgy is megmondja vagy megmutatja, hogy kinek van inkább igaza.
Amit én leírtam neked, az ugyanúgy vélemény, mint amit Te leírtál.
Hogy mi igaz, azt mindenkinek a maga realitása dönti el.
Meg fogom nézni ezt a könyvet, de most megyek dolgozni.
Én ajánlom ezt.
Ja és olyan nincs, amit a hugodtól hallottam, hogy be kell számolni a szexuális életünkről, stb.
A Szcientológia Egyház hivatalos weboldala: L. Ron Hubbard, Dianetika, Mi a Szcientológia?, Könyvek, Hittételek, David Miscavige"

exscn · http://exscn.net 2011.05.03. 23:44:43

@fajanka: A hitéből nem fogod kitéríteni, mert nagyon beszopta a Hubbardizmust. Ezzel ne is próbálkozz, az írása azt mutatja, hogy teljesen zombi a gyerek.

Azt kell eldöntened, hogy mennyire akarsz beavatkozni a testvéred életébe. Felvilágosító munkával (hogy olvassa ezt a blogot) elérheted, hogy elzavarja a rondroidot, de akkor a gyereke apa nélkül fog felnőni. Ha a felvilágosító munka rosszul sül el és a testvéred is zombivá válik, akkor nem fognak többet beszélni veled. Tényleg.

Másik megoldás, hogy nem avatkozol közbe, elhiteted a rondroiddal, hogy semmi bajod vele és tiszteled a vallását. Ezek után kerülni kell a témát nagy ívben. Ha a testvérednek van valamilyen vagyona, kössön házassági szerződést, különben az lesz az első, hogy a rondroid odaadja a szektájának valami kivételes lehetőség ürügyén.

fajanka 2011.05.03. 23:59:46

@exscn:
Igen, sajnos én is csak ezeket a lehetőségeket látom....
A baj csak az, hogy van egy másik gyerek is, a tesóm előző házasságából, aki - rendkívül határozott módon elutasítja az új " embert". Retteg a tesó jövetelétől, imádja az anyját és a "családot". Ez az apukáját, a mamiját, papiját, nagynénijét jelenti- és minden alkalommal kifejezi az igényét az ő társaságukra. A tesóm ezt kihasználva " terrorizálja a nagyszülőket. ( persze engem is próbál, de én 200 km-re lakom, így engem a napi konfliktusok nem érintenek közvetlenül)
A testvérem életébe egyáltalán nem akarok/szeretnék beavatkozni, de a kislányt nagyon sajnálom. ( az apuka nincs abban a helyzetben, hogy vele éljen, hiszen a lakást otthagyta nekik, albérletben él)

fajanka 2011.05.04. 00:03:52

@exscn:
és nagyon köszi a gyors válaszod!!!!!

exscn · http://exscn.net 2011.05.04. 00:27:56

Ez reménytelen szerintem.

Sajnos az első gyerek és az anyuka a dackorszakaikkal képesek szétzilálni egy családot, ha az apuka nem elég erős és következetes. Nem vagyok pszichológus de láttam már ilyet közelről.

Ha nem lenne a képben a rondroid, egy képzett pszichológus simán tudna segíteni helyrehozni a házasságot, mert ez egy teljesen tipikus ám kezelhető probléma.

Most viszont őszintén szólva nem tudom, mit lenne célszerű csinálni. Simán megvan rá az esély, hogy a testvéred ebben a labilis állapotában belezuhan a szektába.

Amúgy nekem úgy tűnik, hogy a rondroid szeme előtt csak a lakás van, mint értékesíthető és a szektának adományozható vagyontárgy. Szerintem már számolgatja, hogy OT hányig fog eljutni a lakás árából. Nem viccelek. A szcientológusok sajnos pontosan ugyanúgy viselkednek mint a többi szenvedélybeteg, a drogosok meg a szerencsejátékosok. Ezt egykori szcientológusként mondom.

exscn · http://exscn.net 2011.05.04. 01:10:22

Annyit még hozzátennék, hogy amúgy ezek a szerencsétlen szcientológusok jó szándékú emberek és tényleg segíteni akarnak, meg a világot megmenteni.

Egyszerűen csak csúnyán átverték őket és másokat is át kell verniük, hiszen hisznek a kapott ígéretekben (Clear, OT, stb.). Pont úgy, ahogyan a pilótajátékosok is az ígéret miatt reménykednek és terjesztik a pilótajátékot. Hisznek benne, hogy az ígért dolgokat mindenki megkapja.

És sok esetben egyébként ténylegesen tesznek is azért, hogy jobbá tegyék a világot, csak sajnos azt nem veszik észre, hogy amit tesznek, az nem a szcientológia miatt működik, hanem inkább annak ellenére.

béla 23 2011.05.04. 23:48:37

@fajanka: Nekem a gyermekem van benn kb. 3 éve és teljesen tehetetlenek vagyunk ellenük.Azért beszélj öszintén a tesóddal és hívd fel a figyelmét a blogra akár engem is kereshetsz szivesen segítek amiben tudok, mentsük ami még menthető, mert tényleg az lesz a vége, hogy a szekta soraiban landol ő is mint anyós lánya /anyós blogjában olvashatsz róla itt/, fel a fejjel ne add fel, még ha messze is laksz tőle!

Fekete Sámuel 2011.06.22. 13:49:06

Azért van ám, ami büdös itt egy kicsit nekem.

Tegyük fel, hogy téged nem a culton belüli címkék érdekelnek, hanem a mentális jobbanléted.

Tegyük fel, hogy azt csinálod, hogy CSAK dianetika auditot veszel és kész. Mit csinálnak?

Én amíg bent voltam, értitek: SOHA nem volt semmi, amit rám tudtak volna tukmálni. Végig ÉN mondtam meg, hogy mit akarok. Igen, volt, hogy még három másik könyvet is el akartak adni, vagy még két másik tanfolyamra be akartak írni, de hát nem mentem. Elmondtam, hogy oké-oké, biztos sor fog kerülni ezekre is, de a mostani javuláshoz, úgy érzem, X-re van szükségem. És X-et vettem. Y-t, Z-t, U-t nem.

És semmit sem tudtak csinálni.

Szintén semmi nem igaz abból, hogy a szci egyfajta függőséget vált ki, és megszünteti a kontrollodat a cselekedeteid felett. Én nyomát sem találtam ilyennek.

exscn · http://exscn.net 2011.06.22. 14:20:56

@Pszientológus: Szerintem te nem tartozol a szcientológia tipikus célcsoportjába, pont azért, mert nem vagy eléggé fanatizálható.

exscn · http://exscn.net 2011.06.22. 14:25:08

@Pszientológus: "Én nyomát sem találtam ilyennek."

Mégis leírod, hogy mennyi mindent próbáltak veled csináltatni. Ha elfogadtad volna legalább egy részét ezeknek, akkor már nagyobb eséllyel indultál volna el a lejtőn. Esetleg ha a vágyakat (Clear, Ot, sikerek, meggazdagodás, stb.) is beszoptad volna, akkor semmi esélyed, hogy kívül maradj.

Fekete Sámuel 2011.06.22. 16:00:35

@exscn: Drága jó exscn-em... :-)

Pontosan tudtam, hogy mit akarok elérni és ebben kurvára nem Ot meg Clear volt... bent azt mondtam, hogy "egyelőre még nem reális nekem, most a release a célom", és ennyi...

Sajnos voltak egyéb problémák, amik miatt megszakadt a contact. A köcsög sales-eseik még most, sok év múlva is kézzel írt leveleket írogatnak nekem... úgy tűnik, nekik nincs hozzáférésük az etika persona non grata - listájához... :-) mert deklarálva aztán nem lettem semminek...

Én igazából nem is értem, hogy mit akartak. Az a legnagyobb vicc, hogy ha tényleg üzletileg állnak a kérdéshez, akkor sokkal jobban tejeltem volna :-) De ezek faszok voltak, ezek néha üzletileg nyomták, néha vallásilag. Mindig úgy, ahogy nekik épp jobb volt.

exscn · http://exscn.net 2011.06.22. 20:32:25

@Pszientológus: "Pontosan tudtam, hogy mit akarok elérni és ebben kurvára nem Ot meg Clear volt... "

Ja, így lehet boldogulni, én sajnos megjártam azzal, hogy a dianetika könyvet olvastam először és beszoptam a cleart, ami szépen elvitt az erdőbe.

Fekete Sámuel 2011.07.10. 22:46:18

@exscn: Na jó, de én eleve úgy mentem oda, hogy alaposan képzett voltam már pro és kontra netes anyagokból. És voltam elég hülye hozzá, hogy ezt nem titkoltam el 100%-ban.

béla 23 2011.07.10. 23:06:36

@Pszientológus: És mi lett belóle, hogy nem titkoltad el 100 % -ban?????

exscn · http://exscn.net 2011.07.11. 09:25:54

@Pszientológus: A 90-es évek elején még nem volt olyan az internet, mint ma.

Amúgy érdekes módon egyre kevésbé bánom, hogy belekeveredtem ebbe a szektába. Nekem hatalmas lecke volt a saját káromon megtapasztalni egy szellemi börtön működését. Nem hiszem, hogy felvilágosító könyvekből felfogtam volna.

Valahogy az az érzésem, hogy az ilyen naiv balekok, mint én voltam, szükségszerű, hogy megszívják legalább egyszer, mire tanulnak belőle.

Még az a szerencse, hogy csak a társadalom néhány százaléka fogékony az ilyesmire.

béla 23 2011.07.11. 23:24:47

@exscn: Sajna, hogy az én gyermekem is ezen pár % közé tartozik, neked hány év kellett a megvilágosodáshoz????????

béla 23 2011.07.11. 23:27:01

@antiszci17: Hova lettél, csak nem vagy beteg, hogy nem jelentkezel???

exscn · http://exscn.net 2011.07.12. 17:47:38

@béla 23: "hány év kellett a megvilágosodáshoz????????"

kb 15

béla 23 2011.07.12. 18:11:32

Huhhh, most nagyon elkeserítettél, de bízom benne, hogy a gyermekemnek és párjának nem kell ennyi idő, mert ez rengeteg.

exscn · http://exscn.net 2011.07.12. 18:19:47

@béla 23: 2-3 év (az első komolyabb csalódás) után szerintem kijöttem volna, ha egy számomra hiteles ember rávett volna, hogy olvassam szabadon az internetet. Persze ehhez a net mostani információgazdag állapota is kellett volna.

béla 23 2011.07.12. 22:35:37

@exscn: Miért van az , hogy én próbáltam, hogy olvassák el a blogot, de már a szci. úgy kalibrálja őket, hogy nem lehet! Az volt a válasz, hogy csupa idióta ember mondja el a véleményét, főleg olyanok akik nem is ismerik a szcit. vagy elkövettek olyan bűnöket a szci ellen ami miatt ők az ilyen emberekre nem is kiváncsiak. Le akartam nekik játszani egy két bejátszást, az volt a válasz vagy elfogadom őket ilyennek, vagy nem jönnek el hozzánk, mert nem kiváncsiak arra, hogy én is támadom a szcit. mikor ott olyan jó meg szép, minden, és minden ember milyen segítőkész és rendes.

antiszci17 2011.07.12. 23:33:16

@béla 23: Dehogy vagyok, csak nem volt pár napig netem, meg el vagyok havazva nagyon.

exscn · http://exscn.net 2011.07.13. 02:05:51

@béla 23: "Miért van az"

Egyelőre csak a finom csalival foglalkoznak, és az eufóriás lila köd miatt a csapda egyre kevésbé tűnik valóságosnak.

Kell egy (vagy több) komolyabb csalódás és egy számukra hiteles személy, aki már kijött.

Ammonia73 2011.07.18. 10:21:15

"Megnyitotta kapuit hazánkban az első Narconon Új Élet Központ!

2011. június 28.

Örömmel adjuk hírül, hogy tegnap, 2011 június 27-én ünnepélyes keretek között megnyitotta kapuit a Narconon Garáb, a Narconon Új Élet Központja! Az ország legmagasabban fekvő településén, Garábon, Hollókő közvetlen közelépben fekvő páratlan szépségű vidéken, gyönyörű környezetben elkezdtük a Narconon Program szolgáltatását.

Hosszú hónapok megfeszített munkáját követően, a nagyközönség előtt is megnyitotta kapuit Magyarország első Narconon Új Élet Központja a Narconon Garáb! A gyönyörű környezetben elhelyezkedő épület együttes ad otthont a Narconon Programnak.

Az egyedülálló programon résztvevő egykori alkohol és drogproblémákkal kűzdő emberek megszabadulhatnak szervezetükből a drogmaradványok lerakódásaitól, és egy új, sikeres életet kezdhetnek a program kurzusainak elvégzése után!"

Azért másoltam be az egész hírt, hogy ne növeljétek annyira a honlap látogatottságát :)

De nagyon kíváncsiaknak:

www.narconon.hu/

Ammonia73 2011.07.18. 22:26:36

"Megnyitotta kapuit hazánkban az első Narconon Új Élet Központ!
Az egyedülálló programon résztvevő egykori alkohol és drogproblémákkal kűzdő emberek megszabadulhatnak szervezetükből a drogmaradványok lerakódásaitól"

Amúgy...van nekik egyáltalán joguk ilyen tevékenységet folytatni? (think)
süti beállítások módosítása