Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

YouTube-on a szcientológiát bemutató német dráma

2010. április 06. - Reformer

Felkerült, kilenc 10 perces szeletben, egyelőre angol felirattal. Ez az első szelet linkje, innen elérhető a többi is:

https://www.youtube.com/watch?v=0HlG2zZ-B2E

Itt külön letölthető a felirat is (a neten keringő 1 GB-os .mkv verzióhoz):

http://anon.tjps.eu/videos/Bis_nichts_mehr_bleibt.srt

Még kutatom a lehetőségeket, hogy hogyan lehetne úgymond "legálisan" elérhetővé tenni Magyarországon.

Lesz róla kritika is nemsokára.

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr241898112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbert79 2010.04.06. 13:54:33

Ezt próbáltad már Reformer?

mediathek.daserste.de/daserste/servlet/content/4107778?pageId=487856&moduleId=1933898&categoryId=&goto=&show=

Elvileg este 8-tól reggel 6-ig megtekinthető, bár még nem próbáltam...

anonViktor 2010.04.06. 17:31:18

Sziasztok!

Megnéztem a filmet, nagyon tetszett. Bár néhány jelentéktelen dologban pontatlan - mint általában minden, amit olyanok készítenek, akik nem vettek részt a dologban - de a lényeget tekintve nem csak hogy korrekt, hanem nagyon hatásosan adja meg az általunk már régen megismert válaszokat a kívülállók naiv kérdéseire. Tisztán érthető belőle, ahogyan a szekta mélybe ránt, hogy miért nem hagyod el idejében magadtól, és hogy miért nem tudnak a közelállók segíteni a bentieknek.

Remek film!

V.

Dr. Kix 2010.04.06. 21:15:38

Vajon bevállalja majd valaki a magyar felirat készítését? Jó lenne, mert a német nem igazán erősségem.

Dr. A. Nordenholz 2010.04.06. 23:54:21

Nagyon lassú. A 8. percnél feladtam.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.04.07. 10:59:34

Én rászoktam, hogy bizonyos filmeket dupla sebességgel nézzek...

thinker_ 2010.04.07. 19:11:10

nagyon jó a film, ezerrel kell terjeszteni, hogy a jövőben egyre kevesebben dőljenek be ennek az agymosó szektának.

sertésmájkrém 2010.04.08. 11:40:40

szvsz a magyar feliratot mindképpen csináljátok meg hozzá. Az eddigi munkátok alapján ez nem nagoyn jelent kihívást nektek.

anonViktor 2010.04.08. 11:58:16

Sziasztok!

Az angol feliratot lefordítom magyarra, valamikor a jövő hétre meg lesz.

Csak utána kéne majd a videó valahonnan "értelmes" formában.

V.

Ammonia73 2010.04.08. 15:27:15

@anonViktor: ügyes vagy!
...és milyen az a "értelmes" forma? Mert én letöltöttem a youtube-ról a 9 részt és összefűztem egybe. :)

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.04.09. 02:09:16

Ja azt mondtam, hogy keresztül tudok látni meg keresztül tudok menni a falon?

anonim én 2010.04.09. 17:44:51

@Translator +X+:
Kitalálom: Az elsőt nyilván az un. "ablak", a másodikat pedig az "ajtó"-nevű berendezés segítségével teszed.
Fantasztikus, hol tart már a tudomány.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.04.09. 17:48:17

Köhömm, egy egy szigorúan bizalmas, magas szintű OT anyag volt, amit most nyilvánosságra hoztál... Elnyomóvá nyilvánításod folyamatban...

kalman 2010.04.11. 12:42:00

Szia transz!

Itt van minden bizalmas anyag, LRH saját kézírásával: talán elég hiteles. :

thepiratebay.org/torrent/4100031/Wikileaks_leaked_doc_--_ALL_Scientology_OT_levels_

Fúú de piszok magas szint, nem hogy rájönnél, nincsenek is ilyen szintek, csak belemagyrázás, meg hiszékenység. Ez azt is alátámasztja, hogy vannak emberek akik "igazolták", hogy CLEAK ek, amit elértek dianetika auditálással, és mennének tovább, OT szintek felé, kiderült, hogy mégsem az. (újra meg kell csinűlnia ugye (pénz))
Ez egy szci ujságban volt benne azt hiszem egy Advane ben tavalyiban. vagy az az előttiben. Nos ez csak két módon lehetséges:1, nem is létezik ez a szint
2, nem hatásos a tech.
mert ha igazolja, akkor igazolja. Vagy leesett azóta? ez átmeneti? elérem az OT8 at. x millákért, és utána leesek, akkor mi értelme volt? semmi. Kül az egyház mint mondta: csak az egyházon belül lehet gyakorolni a techet, kívül nem. az mókus tech. nem hiteles. fúj. :) ha érted. nem is működhetne a szci egyház szerint az amit csinálsz.

Érdemes olvasgatni a sok baromságot amit LRH írt. Főleg abban a szemszögben hogy figyelmeztet minket LRH ,hogy BÁRKI aki ezt olvassa, úgy, hogy nincs ezen a szinten (nem fizetett ki elég pénzt érte) az rövid időn belül meg fog halni!!
nos én ezt már vagy 4 éve olvastam, egyszer fáztam meg egy kicsit azóta. :D ennyi.
ez hogy lehetséges? ne adj Isten LRH is tévedhet? de nem csakhogy téved, de akit tudod meg is tévesztett. ennyire nem látod át?
Üdv

Ronni 2010.04.11. 15:06:38

Te Kálmán!
Ennyire savanú bogyó ne legyél már!!!!!!!
Ha jól vettem ki ez itt vicc volt, és lássuk be neked is volt dolgod a scn- el.
Ennyire ne vedd komolyan magad:)

anonViktor 2010.04.12. 10:01:58

Sziasztok!

Hétvégén terv szerint haladtam a fordítással, a 605. sornál tartok az 1264-ből, tehát befejezem a héten, ha nem jön közbe semmi. Lenne két apróság, amit ötletelésre bocsátanék.

Egyrészt ott van az az agymosós rész, amikor a fapofára gyúrás megy, és a "Start", illetve "Flunk" kifejezéseket ismétlik. Azt akarják mondani, hogy kezdje el az illető, aztán meg, hogy elbukta a dolgot. Az utóbbira keresek valami frappáns kifejezést - a saját ötletem a "bukás" lenne, de úgy érzem, biztosan van jobb, csak nem ugrik be.

A másik kifejezés, aminek keresem a hazai változatát, az "overt product" - vagyis az olyan cucc (esetünkben ember), amibe tök mindegy mennyi energiát feccölnek, úgyis nyomi marad. A szó szerinti fordítása ugye "nyílt áru" lenne - ha van a hazai szcidiótizmusban rá még gázabb kifejezés, akkor szívesen látom azt is.

V.

exscn · http://exscn.net 2010.04.12. 10:51:10

@anonViktor: Köszi, hogy nekiálltál.

Flunk-ot a magyar tanfolyamteremben is így használják, nincs rá magyar fordítás, mivel szci szakszó.

overt product => overt termék
Overt szintén szci szakszó, ártó tettet (bűnt) jelent. Overt termék olyan termék, ami rosszabb, mintha semmit sem állítottak volna elő. Kb a selejt szinonimája, de nem fordítják le.

Szerintem a hitelesség kedvéért jobb is így hagyni. Nagyon fontos jellemzője a szcientológiának a saját nyelvezet.

anonViktor 2010.04.12. 11:23:15

exscn: Ettől féltem. Ugyanis olyan fordítást szeretnék készíteni, amit az is megért, akinek fogalma sincs a szcientológiáról. Ha olyanokat benne hagynék, mint "flunk", meg "overt", akkor kevésbé lenne egyértelmű a dolog. Ez most ellenkezik azzal, hogy a hiteles szcidióta nyelvezet maradjon benne, amit amúgy támogatnék is, de ez van. Itt, most nincs lehetőség kompromisszumra, vagy ez lesz, vagy az. Én a közérthető fordítás pártján állok, de ha sokan leszavaztok, meggyőzhető vagyok.

V.

Plejádok 2010.04.12. 11:53:50

@Translator +X+:

Nahát transzi! Tőled pont nem vártam volna, hogy lekorlátozod az OT képességeket, holmi faljárásra.:)
Szerintem, sokkal OT-bb dolog, a dupla sebességgel való nézés, (vagy hallás) el nem tudom képzelni, hogy lehet ezt kivitelezni, de a „tech”-et Te ismered.
Ezért a képességért igenis kijár az OT-ná való nyilvánítás.:)
Légy szíves fogadd szeretettel.:)
(legalábbis, én azzal adományozom):)

Ui. én már tudok dupla sebességgel enni, írni, olvasni (olykor) stb. de majd egyszer én is megnövök, és képes leszek nézni is. Remélem.

anonViktor 2010.04.13. 10:29:30

Sziasztok!

A videó is megvan, mert a youtube-ról le lehet tölteni az eredeti, felirat nélküli változatot, HD felbontásban.

Egyébként 905/1264-nél tartok. Pár nap és kész lesz.

És hogyan fogjuk terjeszteni?

Biztosan lesz AVI és felirat változat, illetve magamnak elkészítem a rendes DVD-t is, asztali lejátszóhoz.

V.

Mcfly100 2010.04.13. 13:02:33

@anonViktor: Szia Viktor!

Nagyon rendes vagy ,hogy megcsinálod a magyar feliratot..már nagyon várom...
Én is letöltöttem az eredetit felirat nélkül....
Nekem az is elég ,ha a magyar srt-t felrakod valahova...
Persze tudom ,van akinek kéne a film is.....
További jó munkát!

Üdv:Mc.

anonViktor 2010.04.13. 13:46:08

Sziasztok!

Srácok, én vagy nagyon fáradt vagyok, vagy az összes OT az én agyamat baszkurálja távolról. Nyilván nekünk is tíz darabkában fel kéne tennünk a YouTube-ra majd a készterméket.

Ááá!

V.

anonViktor 2010.04.13. 13:49:03

Sziasztok!

Srácok, én vagy nagyon fáradt vagyok, vagy az összes OT az én agyamat baszkurálja távolról. Nyilván nekünk is tíz darabkában fel kell majd tennünk a készterméket a YouTube-ra.

Áááá!

V.

Mcfly100 2010.04.13. 15:43:01

@anonViktor:
Hali!

Hehe....."az összes OT az én agyamat baszkurálja távolról." :-)))
Tarts ki.....már csak pár sor van hátra....:-)
Nehogy a film végén egész más fordítás legyen....pl valami szcientológiát istenítő befejezés...:-))
Na igen....lehet ,hogy a legegyszerűbb a Youtube-ra visszatölteni.....

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.04.14. 10:59:27

Úgy tűnik, sokaknak kicsit meglepő volt ez a dupla sebesség, szóval magyarázom:

- firefox, hozzá video downloadhelper addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006
- smplayer smplayer.sourceforge.net/downloads.php?tr_lang=hu

Utóbbival felteker filmsebesség 2-re, és feliratos filmeket (meg felirat nélkülit, ha nem beszélnek XD) teljesen jól lehet vele nézni.

anonViktor 2010.04.14. 13:32:51

Sziasztok!

A magam részéről elkészültem a felirattal. Reformer még átnézi, lektorálja, és utána elérhető lesz mindenki számára.

V.

Mcfly100 2010.04.14. 14:11:39

Zseniális vagy.....és baromi gyors.....köszönjük!!!

Mc.

Plejádok 2010.04.15. 08:06:04

@Translator +X+:
Na ugye,a "tech"-et Te ismered, mondtam én! :))
Köszi a felvilágosítást.
A mosolynak, a nevetésnek pedig igen kedvező élettani hatása van.:)

anonViktor 2010.04.16. 10:41:38

Sziasztok!

A magyar felirat végleges változata még Reformerre vár. Viszont jön a hétvége, és talán csak egy-két dolog módosulhat a feliratban, ezért megosztom Veletek az általam véglegesnek szánt változatot, íme:

www.filesend.net/download.php?f=081e95e9a5451d2fab56daa12616525e

Olyan nagyon ne terjesszétek, hátha van benne valami, amit én nem vettem észre - de a lényeg az, hogy JÓ SZÓRAKOZÁST!

V.

Reformer 2010.04.16. 11:37:02

@anonViktor: a youtube-s feltöltés mellé az angol mellett a magyar felirat is elérhető lesz 1-2 napon belül... (egyeztettem a feltöltőkkel).

Lesz róla külön bejegyzés, amint elkészül.

Mcfly100 2010.04.16. 21:57:45

@anonViktor:
Köszi szépen Viktor......kiírtam a Te verzióddal........
Szerintem nagyon rendben van....

Mc.

Ammonia73 2010.04.20. 12:48:02

Én is megnéztem, nagyon jó lett, köszi Viktor :)
És mi van a youtube-os feltöltéssel?

anonViktor 2010.04.20. 15:56:14

Sziasztok!

Igazán szívesen! Nagyon jó élmény volt lefordítani, és közben sokszor látni a filmet.

De bármennyiszer nézem is meg, a végét mindig megkönnyezem.

V.

Reformer 2010.04.20. 19:41:25

már készülnek az egyes részek feliratai, remélhetőleg ma kész leszek vele, és 1-2 napon belül ott lesz a YouTube-on is!

keng 2010.04.23. 22:46:57

@anonViktor:
A fickó tipikus looser volt agy nélkül, 60 % ilyen a munkatársaknál. Csóró taxis, felesége milliomos palánta, faterék pénzén felmegy a hídon, fickó orgban dolgozik a semmiért, felesége teljesen bekattan, még szép hogy otthagyja szerencsétlent hiszen "nem illenek már össze." Én nem könnyeztem hanem nevettem ezen a sztorin. A nap minden percében történnek ehhez hasonló családi ügyek sokkal sokkal durvább módokon! A sci pedig ilyen taxis fickó és a nőhöz hasonló emberekből él, az egyik orgban dolgozik semmiért a másik fizet. Jaj mennyit tudnék mesélni, olyan drámákról hogy ez a story ahhoz képest nyusziful....
A film készítőinek pedig szalutálok, ahogy régen a SEA orgban eltávozásomkor LRH képe előtt, mekkora vígjáték volt :-) Remek rendezés, színészek kurva jók, mehet Oscarra... :-)

baka 2010.04.24. 12:21:11

@keng: "Jaj mennyit tudnék mesélni, olyan drámákról hogy ez a story ahhoz képest nyusziful...."

Mesélj, Keng, mesélj! Milyen sztorik? Szci történetek?
Vagy az, hogy minden nap történnek ilyen és még szerinted ennél durvább történetek, az akkor azt is jelenti, hogy ne tegyünk ellene semmit, és minden maradjon továbbra is így?

Tudod:"Gyávák lesznek azokból, kik csendben maradásukkal vétkeznek, amikor tiltakozniuk kellene. (Abraham Lincoln)"

"Én nem könnyeztem hanem nevettem ezen a sztorin."

Csak nem kínodban nevettél? Kínodban, tehetetlenségedben, mert volt Sea Org tagként pontosan tudod, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, amit ez a film bemutat?

Ha így van, és tényleg a keserűség beszél belőled, akkor ismét csak azt tudom mondani, hogy gyerünk mesélj!! Mit láttál?
Mondd el, hogy mások ne járhassanak ugyanígy!!!!!

Ammonia73 2010.04.24. 17:14:18

YouTube - "Mire semmi sem marad":
1.rész www.youtube.com/watch?v=0ty8vUOg4cI
a többi rész onnan elérhető.

keng 2010.04.28. 23:49:50

@baka:
---Mesélj, Keng, mesélj! Milyen sztorik? Szci történetek? Vagy az, hogy minden nap történnek ilyen és még szerinted ennél durvább történetek, az akkor azt is jelenti, hogy ne tegyünk ellene semmit, és minden maradjon továbbra is így?

Hidd el baka engem nem érdekel hogy más emberek mit csinálnak az életükkel, kurvára nem érdekelnek az emberek, ez van. A mentsük meg az embereket önmaguktól vígjátékok nem az én saram. Minden ember saját sorsának kovácsa. Ez a válaszom a Lincoln idézetre. A legjobb a kanapé előtt nézni és popcornt rágcsálni, miközben te is részt veszel a vígjátékban.

Sok haverom még mindig scis, és néha felmerül bennem a gondolat hogy „szóljak” nekik. De mi a picsának? Benne vannak „jól érzik magukat” hát csinálják. Ha elbasszák akkor így jártak. Megvan az élettapasztalat. Majd tovább lépnek, vagy nem. Kurvára nem számít. Ilyen az élet. Akik nem scisek, azok pedig kipróbálják és majd lesz valami. Ha van agya akkor nem éri kár, ha nincs agya akkor kár éri. Mennyen be, próbálja ki magát. Vegyen egy repülőjegyet peruba, másszon meg egy 6000 m hegyet, törje el a lábát. Hajózon keresztül a szomáliai tengeren véletlenül, élje túl a kalózokat. Fizessen be egy nyaralásra 600 ezret, mennyen csődbe az utazási iroda. Vegyen fel lakáshitelt 20 évre törlesszen havonta 100 ezret. Tolja be a fizetését 2 nap alatt nyerőgépbe, igya el az eszét. Hajrá. Hogy tegyünk e ez ellen vmit. Te tehetsz, én nem teszek kösz.

---Csak nem kínodban nevettél? Kínodban, tehetetlenségedben, mert volt Sea Org tagként pontosan tudod, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, amit ez a film bemutat?

Ha hiszed ha nem, őszinte örömmel nevettem fel néha, nem is a storyn, hanem magamon, mivel én is átéltem hasonló dolgokat. Na meg azon, hogy az emberek mennyire idióták, hogy hagyják magukat manipulálni! Nekem is voltak hasonló dolgok. Az ember amikor bent van SOban vagy ORGban munkatársként, és nincs tisztában a dolgokkal akkor egy kibaszott bábu. A SO ennél durvább mert zárt, és el van zárva a külvilágtól.

Pl. nekem 2 hétbe telt ki routingolni, holott 1 nap alatt is meg lehetett volna csinálni. Akkora nyomást gyakoroltak rám – mivel mindenképpen marasztalni akartak mert annyira jó voltam – hogy a legvégén rávettek arra hogy egy LRH kép előtt mondjak el egy szöveget, vmi olyasmit hogy amikor idejöttem akkor nem ezt ígértem, és most ezt megszegem RON blablabla. Ez csak azért kellett hogy szétessek a lelki teher alatt amivel ez jár. Azóta is szedem össze a darabkáimat. :) Valójában azért történt így a dolog, mert akkoriban rengeteg SO tag ment el, aztán ugye az rossz statisztikát eredményez. A SO-ban minél magasabb szervezetben vagy, annál nagyobb a nyomás az embereken. Az emberek zöme normális, van egy pár idióta, mint minden más munkahelyen. Rengeteg lány van odabent sztem több mint fiú.
Összegezve a leírtakat már nem tudom hogy mit írok mert fáradt vagyok, pá! :)

exscn · http://exscn.net 2010.06.27. 23:45:16

Annak, aki még bármilyen szinten is szcientológus:

Ha esetleg érdekel, hogyan gondolkoznak azok, akik már nem szcientológusok, ezt nézd meg:

askthescientologist.blogspot.com/

Most bukkantam erre az oldalra és szerintem nagyon "szemfelnyitó" módon tárgyal bizonyos kérdéseket.
süti beállítások módosítása