Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

A Jason Beghe-interjú, 4. rész - átirat

2008. szeptember 16. - Reformer

(Megjegyzés: A videó még nem készült el, amint elkészül, bekerül ennek a szövegnek a helyére.)

 

JB: Tory, hányszor csináltad meg a PTS/SP-tanfolyamot?

TM: Nem is tudom... sokszor.

JB: Akárhányszor PTS-szé válsz, ami az ember természetes állapota, újra meg kell csinálni a tanfolyamot. Hadd mondjak valamit: az egész PTS téma is csak egy átverés.

MB: Még nem beszéltünk arról az interjúban, hogy mit is jelent a PTS fogalma.

JB: A PTS nem más, mint potenciális bajforrás, tehát minden sérülés, baleset és betegség... Figyelj ezt a három szót. Minden, de minden sérülés, baleset és betegség... Mindezek a PTS-ség miatt vannak. Mind. Minden rossz dolog a PTS-ségből fakad, tehát azért, mert P (potential) potenciális, T (trouble) baj-, és S (source) forrás vagy. Hát ez furcsán hangzik, egy potenciális bajforrás. Tehát nemcsak az van, hogy elestél és felrepedt a szád, hanem jobb ha távoltartod magad attól a fickótól, mert megint meg fog történni és még a céged is csődbe fog menni. Ő egy potenciális bajforrás, tehát ki kell iktatnod. Olyan ez, mint amikor influenzásan nem mész iskolába; ez pedig a szellemi influenza, szar ügy ez is. Namost, a potenciális bajforrás állapotnak egyetlen oka van - ez pedig az, hogy kapcsolatban vagy egy SP-vel, egy elnyomó személlyel (Suppressive Person). A Föld népességének 2,5%-a ilyen, mint például Tory is... ők basszák szét a világot, amiben a jó emberek, mint én meg te is, élünk (nevet).

Mókás dolog ez, tényleg vicces. Csapongok itt ide-oda... A legjobb barátom, aki tényleg a legjobb barátom... A lényeg az, hogy kilencedikes koromban találkoztunk először. Amikor először megláttam őt az iskolában kilencedikes koromban - már akkor elég barátkozós típus voltam - azt mondtam neki: - Figyelj, mi barátok leszünk. Ezzel indítottam nála. Igazam lett. Azóta nagyon híres színész lett és egy fantasztikus arc - ő David Duchovny. A David-del fennálló barátságomra - aki tényleg a legjobb barátom volt - nagyon rossz hatással volt az, hogy szcientológus lettem. Nagyon jó fej volt persze, de őt nem érdekelte a dolog. Ennek ellenére nem zavarta az egész, soha egy kurva szót nem szólt, de azt hiszem, hogy a felesége szavaiból kiéreztem, hogy neki már nem annyira közömbös ez - és valahol igazuk volt. De a szcientológiában mindenki... nyilván nem mindenki, ez egy általánosítás, inkább mondok pár nevet: Marty Rathbun, Suzanne Watson, Dave Petit, jópáran az RTC-ből.. szerintük David egy 1.1-es SP volt. Lényegében megpróbálták tönkretenni a barátságunkat és ez ki is hatott a kapcsolatunkra. Az 1.1 meghatározása pedig az, hogy rejtetten ellenséges. "Hé ember, a barátod vagyok. De tényleg ám - hogy baszódnál meg." Érted, ez a rejtett ellenségesség.

És az egyik első dolgom az volt... Bár sok szó esik a kommunikációról, de minél inkább belekerültem, annál több veszteségem volt e téren. A családról nem is beszélve - a családomból amúgy senki nem baszakodott emiatt. Viszont soha nem volt ilyen jó kapcsolat, mint most, hogy kikerültem onnan, mivel ők sose kerültek be. Amikor benn volt, akkor ezt minden családtagom tiszteletben tartotta, nem szóltak semmit; talán egyszer az édesanyám megjegyezte, hogy szerinte így nem fogok isteni kegyelemben részesülni - nagyon erős a keresztény hite ugyanis. Persze én rögtön előkaptam a Mi a Szcientológia? könyvet, hogy a megfelelő válasszal kezeljem, de ami a Dave-vel való kapcsolatomat illeti... Erre gondoltam, amikor nevettem az előbb - arra, amikor a kikerülésem után elsőként őt kerestem fel.

Csak ő volt otthon, amikor átugrottam hozzá - akkoriban költöztem ide én is, így ugyanabban a városban laktunk. Szóval fogtam magam és átmentem hozzá, sétálgattunk és beszélgettünk. Csak egy kicsit beszéltünk arról... mert egyszercsak megjegyeztem neki, hogy amúgy mi a helyzet. Szóval beszélgettünk egy kicsit az OT-szintekről meg ezekről a dolgokról, ő pedig - mivel nem nézi a South Parkot vagy mi a fasz - nem is hallott erről az egészről. Kérdezgetett, hogy mi ez a szar, mit csináltál, miért és mi az, hogy OT? Már nem is tudom hogyan, de valahogy elmagyaráztam neki - ott álltam, frissen kilépőként, és nagyon segített nekem akkor az, hogy elkezdtem neki Xenu és a Hűséges Tisztek történetét mesélni, de még a harmadáig se jutottam, amikor már mindketten dőltünk a röhögéstől. Már beszélni se nagyon tudtam, annyira retardált és elmebeteg volt a sztori...

MB: Mi a volt a reakciód, amikor megláttad ezt az adatot a tanfolyami anyagban? Mit mondtál?

JB: Namost, pont erről akartam még beszélni. Ahogy már említettem is, már jóval a szcientológia megtalálása előtt tanulmányoztam a különféle szellemi irányzatokat. Ez az adat kb. annyiban különbözik azoktól, mint a "thetán" szó a "szellem" szótól - ennyi a különbség. A Biblia például az ördögről és a démonokról beszél, a New Age vallások entitásokat említenek. A thetánokról szóló rész... azt hiszem, egy kicsit így álltam hozzá, de azt gondoltam, hogy "OK, hát ez nyilvánvalóan...", mivel nem lepett meg annyira a sztori. Most, hogy így visszagondolok erre és újra megnézem ezt a dolgot, volt egy olyan pillanatom, amikor akár fel is ébredhettem volna. De akkor úgy döntöttem, hogy maradok. Részben ezért drága a szcientológia; ha sok pénzt fizetsz érte, akkor sokkal értékesebbé válik a szemedben és több energiát fektetsz bele.

Pont ma beszéltek erről egy kicseszett rádióműsorban, ahol az egyik vendég New Yorkban, az MTV-nél dolgozott. Ma ment az NPR-csatornán, ott volt ez az MTV-s fickó, aki a csomagolásról és a marketingről, valamint azok fontosságáról beszélt.

Azt állította, hogy ezek fontos tényezők, a másik vendég pedig kitartott amellett, hogy nem annyira, amire az MTV-s fickó úgy reagált, hogy "Baromság!" - szóval jól összevesztek, azután a MTV-s ürge azt mondta, hogy "hadd bizonyítsam be". Elmesélte, hogy amikor New Yorkban volt, összeszedett pár darab szemetet, kis műanyag dobozokba rakta őket, a dobozokra pedig cetliket ragasztott, dátummal és sorszámmal látta el őket, és 50 dollárért adta darabját műalkotásként. 10 dollárról indul az ár, eleinte csak kis ajándéktárgyaknak szánta ezeket, de most már 50-100 dollárért mennek, és műalkotásokként tekintenek ezekre, szóval ez egy elég érdekes terület. De amint már mondtam egyszer, ez te magad csinálod magadnak, te vezeted ezt a kocsit, de persze a valós természetét szcientológusként nem veszed észre - hiszen benne vagy a csapdában, az autónak pedig előre meghatározott útja van, amit Hídnak nevezte. Persze kényelmes beleülni és azt hinni, hogy ilyen egyszerű az élet, ott ülsz majd az autó meg majd megy magától - és annyi az összes dolgod, hogy időnként bemenj az orgba, és boldog leszel. Hiszen ott vagy, rajta vagy a teljes szabadsághoz vezető hídon. A teljes szabadsághoz? Hát leginkább saját magadtól szabadulsz meg.

MB: Ez az egyik, a szcientológiával kapcsolatosan említhető rendkívül ironikus dolog: ott van ugye az a szlogenjük, hogy "gondolkozz a saját fejeddel", és aztán végül azon kapod magad, pontosan úgy gondolkodsz, ahogy a szcientológia szeretné.

JB: Nem teljesen, mert te magad csinálod ezt, ezért ilyen jó. Ravaszul és burkoltan aljas. Olyan természetesen pofátlansággal csinálják az egészet, hogy nem is sejted, mi van. Olyan ez, mint amikor cigiztem, és... A lényeg az, hogy cigiztem, próbáltam leszokni, de az istennek sem ment. Aztán az American Spirits előállt az elvileg a természetes alapanyagúval, és az a kicseszett címke azt mondta rajtuk, hogy "Addictive Free" (függőséget okozó anyagoktól mentes). Amire persze egy egészséges "baromság!"-gal reagáltam. Mindegy, elkezdtem ezt szívni, már napi kettőre sikerült letornászni az adagom és persze kibaszottul ajánlgattam fűnek-fának, mint a világ legjobb cigijét, meg hogy nincs benne függőséget okozó anyag, és már alig szívok pár szálat naponta. Egyszer azonban valaki elárulta nekem, hogy nem az van ráírva, hogy "Addictive Free" (függőséget okozó anyagoktól mentes), hanem az, hogy "Additive Free" (hozzáadott anyagot nem tartalmaz), erre persze máris megint egy csomagnál tartottam naponta. Szóval ez valahol ugyanaz, ha érted, miről beszélek - szóval ezt a játékot te magad játszod, ez egy ilyen mentális...

MB: Nos, nem hiszem, hogy megállja a helyét az, hogy te magad csinálod, mert nekem úgy tűnik, hogy az egész szcientológia struktúra úgy van felépítve, hogy rátegyen a Hídra és rajta is tartson.

JB: Igen, és azok az emberek, azok az emberek... Nézd, én nem vagyok egy szakértő, és van pár dolog (például ez is), amit még nem tudok teljesen konfrontálni. A véleményem szerint, a Sea Orgosok oroszlánrésze, több mint 99%-uk a legigazabb hitű igazhívők. Ők tényleg megpróbálnak úgymond segíteni neked, és soha nem fogadják el azt, hogy "nem". Olyan ez, mint amikor a fiad hozzá akar nyúlni a gáztűzhelyhez, és neked meg le kell fognod, akármennyire is biztos abban, hogy meg akarja nézni a gyönyörű kék dolgot, ami ott táncol és meg is akarja fogni, vagy talán még a haját is belelógatná - nos, a Sea Org tagok gyakorlatilag az életüket áldoznák azért, hogy rajta tartsanak a Hídon - hiszen ez a te érdekedben van. A munkájukat végzik. Nem túl sok olyan van köztük, akiket úgy kell kirugdosni reggel az ágyból. Ők is már maguktól csinálják, és az egész csoport egy ilyen élő, lélegző dologgá válik... A lényeg az, hogy azt nem konfrontáltam, hogy mi a faszt nyernek ebből. Talán a COB... 300 millió dollárt akar, erről szól az egész? Vagy egymilliárd dollárt akar?

MB: David Miscavige a COB.

JB: David Miscavige. Erről szólna? Vagy csak feláll a farka a hatalomtól vagy esetleg szimplán őrült? Az se világos, hogy akkor most LRH csak egyszerűen dilis volt? Vannak olyanok, akik a COB-t SP-nek gondolják. Erre nem tudok mit mondani. Nem értem, vagy ahogy mondtam, nem vagyok képes konfrontálni, hogy mi a fasz itt a cél... Ha én pénz akarnék csinálni, ha egymilliárd dollárt akarnék keresni, akkor nem volnék képes arra, hogy ezt csináljam, nem ez volna a módja, érted? Inkább kinyírnám magam, mert nem tudnél ezzel együttélni. A fiamnak meg végképp nem tudnék a szemébe nézni, de talán csak én vagyok ilyen, ilyen PTS, ilyen elbaszott, vagy a lelkiismeretem gátolja meg, nem tudom. Remélem érted, hogy mire célzok, nem igazán tudom - talán azért, mert nem tudom konfrontálni a gonoszt vagy az igazságot (nézőpont kérdése), de nem értem, hogy mit nyernek ezzel a tagok? Ki az, aki... például itt a rengeteg pénz kérdése. Hová megy a pénz?

MB: Nemrég kikerült egy videó Tom Cruise születésnapi bulijáról a Freewindsen, és úgy tűnik, hogy dollárban hatszámjegyű összeget költöttek erre. A hívők pénzéből teszik Tom Cruise-t boldoggá.

JB: Szerintem azt gondolták, hogy megéri... úgy kalkuláltak, hogy mivel ő Tom Cruise és nálunk van, ez napi 100.000 dollár pluszbevételt jelent az egyháznak, szóval a megtérülés és a pozitív PR szempontjából ez aprópénz.

Persze az egyháznak annyi pénze van, hogy minden nap tarthatna egy ilyen partit Tomnak, és meg se látszana a bankszámlájukon. Nem is tudom... vannak ezek a partik, meg divatos szidni a Sea Orgos vezetőket a luxuskiadásokért, mint a Tom Cruise-parti. Annyit még hadd mondjak, hogy a kibaszott Freewinds az egy ócska teknő, kurvára nem egy szép hajó. Voltam a fedélzetén, minden egyes alkalommal tengeribeteg lettem.

MB: Ha már szóbajött Tom Cruise... Korábban említetted, hogy a személyiséged helyére a személyiséged szcientológus változata lépett, és Tom Cruise-on ez nagyon is észrevehető és...

JB: Nem nyilatkozhatok a nevében, de valami ilyesmi történhetett. Egy ideig eltűnt, aztán egyszercsak előkerült és nyomta ezerrel. Biztos csinált valami nagy etikai kezelés és "felébredt" - biztos volt valami gondja a feleségével, megtalálták a romját és szerintem a nőkkel is vannak gondjai, és ez lehetett az oka, de nem igazából nem tudom.

MN: Akárhogy is, megtestesíti az ideális szcientológust. Elkötelezett és ...

JB: Amikor én még ott voltam, COB engem a "Szcientológia reklámarcának" hívott. Én is hasonlóan álltam a témához.

MB: Hogy változott ez meg az ellenkezőjére? Miért kezdtél el kételkedni?

JB: Hát azt volt, hogy azon kívül, hogy már nem működött az auditálás, minél többet kaptam, annál szarabbul lettem, és végül már úgy éreztem, kezdek begolyózni.

MB: Meddig jutottál a Hídon?

JB: V-ös osztályú auditor vagyok, OT 5, megcsináltam az összes L-eljárást, rengeteg tanfolyamot - vagy mi a fasznak hívják - végeztem, az Adatsorozat tanfolyamot például...



Tory: Tory Christman, volt szcientológus és OT, akit az egyház SP-vé nyilvánított

Marty Rathbun: az RTC volt vezetőhelyettese.

Suzanne Watson: elnök, Nemzetközi Hírességek Központja (szcientológia szervezet a hírességek beszervezésére)

Dave Petit: parancsnok, a Nemzetközi Hírességek Központja (szcientológia szervezet a hírességek beszervezésére)

RTC: Religious Technology Center, Vallási Technológia Központ, a szcientológia védjegyek és márkanevek tulajdonosa, a legfőbb hatóság az egyházon belül.

COB: Chairman of the Board, a vezetőtestület elnöke az RTC-nél, a mostani elnök David Miscavige - ez a tisztség a legmagasabb méltóság
a szcientológiában.

L-eljárás: a legdrágább auditálás a szci-ben, az OT-szintekkel párhuzamosan végezhető

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr53666608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matrix_ 2008.09.16. 22:39:03

köszönet a fordításért. Kemény dolgok ezek!!

örge 2008.09.16. 23:32:17

Köszi mindenkinek!
Annyira szeretném, ha már végre érdemben reagálna valamelyik sci erre az interjúra.
PKD?

Ammónia 2008.09.17. 00:01:26

örge 2008.09.16. 23:32:17 Egyetértek, de én már nem várom a reakciójukat. Annyira ugyanazt mondják...és annyira terelnek, hogy már egyszerűen saját fejüket verdesik a falba, mintsem hogy kinyitnák a szemüket és belenéznének a tükörbe...

Köszönjük a fordítást,a videót pedig nagyon várjuk...:)

Neduddgi 2008.09.17. 07:25:18

"Annyira ugyanazt mondják..."

Az egészben az a feltűnő, hogy a kilépő tagok is mind annyira ugyanazt mondják. Holott mindegyiket megpróbálják meghazudtolni, hogy csak azért köpköd, mert neki van bűne, meg hogy az árulóknak senki ne higgyen, mert persze, hogy mocskolódnak. Ehhez képest elég egyformán "mocskolódnak", méghozzá egymástól (és szcin belül elfoglalt helyüktől) függetlenül. Ha másként nem, hát statisztikai alapon lehetne hinni nekik. De sokan még akkor sem hiszik el, amikor ugyanezeket nap mint nap a saját bőrükön megtapasztalják. Durva egy agymosás...

kis xenufalvi xenu 2008.09.17. 12:18:46

Hm, Duchovny a Californication c. sorozatban rendesen odamondogat a szcientológiának:)

pl:

"Aside from the fact that you worship an alien, you just might be the most beautiful woman I've seen in a long time."


x

ubi 2008.09.17. 13:48:11

Én is köszönom a fordítást.

Arról a frivindszes szülinapi TC videóról nemtudtok, amit említenek?

anula 2008.09.17. 15:50:37

Reformer, mielőtt ezt feltennétek a videóra, tennék néhány javaslatot kisebb javításokra, hová küldjem? (Ha nem veszed tolakodásnak.)

ubi 2008.09.17. 17:32:31

Reformer:
Köszi, megnéztem...hát nem semmi ünneplés az biztos.

Tapasztalat... 2008.10.05. 22:24:07

Mikorra várható a fordítás többi része??

Pszientológus 2008.10.06. 06:25:58

Csütörtök kettőig! :-)

Anonymoushun · http://www.freewebs.com/anonymoushun/index.htm 2008.10.06. 08:10:45

pszci
:)))

Szerencsére a humorérzéked megmaradt :)

ubi 2008.10.06. 08:33:59

Ja jó lenne már a következő rész :-)

Szerintem ez nagyon lényeges anyag. Még Jokka sem kötött bele.

Tapasztalat... 2008.10.16. 11:29:54

Semmi fejlemény?

Legalább a szöveget tegyétek ki. Ha tudnék annyira angolul, akkor én is megcsinálnám, de sajnos az angol tudásom elég gyenge hozzá.. :(

Reformer 2008.10.16. 12:22:21

Tapasztalat...

Fordítás alatt van, a szöveg nincs még meg. Igyekszünk.

Tapasztalat... 2008.10.16. 14:55:33

Ok.
Köszi.

Várom... :)
Csak azért gondolom az egyik legfontosabb dolognak az interjút, mert JB tényleg aki benne volt évekig és Ő látta a másik oldalt. És mindkét oldal ismerete alapján lehet a szavait elhinni. Tehát Ő az élő példa, hogy amiket lehet olvasni a szci árnyoldaláról az valós..

Ammonia 2008.10.17. 16:14:10

Ubi:
en is csak varom, csak varom, de nagyon!!!!!!! :)
Egyszer csak kesz lesz...:)
Jo munkat mindenkinek, aki ezen dolgozik.

Anonymoushun · http://www.freewebs.com/anonymoushun/index.htm 2008.10.17. 18:36:23

Tapasztalat
Reformer is tobb mint 10 évet volt benne
süti beállítások módosítása