Tények, tapasztalatok, vélemények és hírek a szcientológia egyházról

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Szcientológia: objektíven és szubjektíven

Maraton 2.0

2008. május 22. - Reformer
Újabb maratonra készül a szcientológus tábor.



A nyolcágú keresztségben a "Mutass Jó Példát! Balaton Maraton 2008" nevet kapta. A mellékelt anyag szerint már 4 ilyen volt.

Út a Boldogsághoz füzeteket fognak osztogatni az arra járóknak a Balaton partján futó kisgyerekek.

Ezt a füzetet Hubbard írta, egyfajta nem-vallásos erkölcsi útmutató, olyan modern Tízparancsolat-féle, csak ebben 21 szabály van. Itt ingyen elolvasható, akit érdekel: LINK.

A dolgot tovább nem kommentálom - akinek a kezébe nyomnak a nyáron a Balatonnál egy ilyen kis könyvet az arra futkorászó kiskölkök, azt tudni fogja, ki és miért szervezi.

Egy kis zene:

R.E.M. - Shiny Happy People






A bejegyzés trackback címe:

https://objektivszcn.blog.hu/api/trackback/id/tr7482464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gre 2008.05.22. 16:08:19

Ez a szórólap egyszerűen undorító, előszőr azt hittem, hogy az utca emberének szól, úgy lett volna igazán gyomorforgató...

Beleolvastam az irányelvekbe is :o)
amúgy no comment, de nem bírom megállni.

Egy 6 éves gyerek fejből vágja a nagy részét, ha az egyetemes értékekről kérdezik... (ne lopj, ne ölj, ne hazudj, stb.) elég vicces, hogy ezt a könyvecskét terítik felnőtt, értelmes embereknek, pláne ilyen szájbarágósan, fél oldalas magyarázószöveg kíséretében.
Ha ezt kézbekapom az utcán, tuti fél óráig röhögök rajta, így a forrás ismeretében letöltögetve annyira nem vicces, de erősen fun kategória még mindig :-D

Vidám dolog elképzelni, amikor egy 7-10 éves kiskölök segítségével felhívják a figylmet a szexuális szabadosság veszélyeire, a csúnya nemi betegségekre (és persze a nem kívánt zabigyerekek eshetőségére is, lol)

Kösz a postot :o)

Pletyi 2008.05.22. 16:14:15

"Ezt az évet nagyon emlékezetessé fogjuk tenni !"

Az Anonymus (azaz mi) is dolgozik rajta, hogy ti se felejtsétek el !
:)))

Csavarhúzós 2008.05.22. 17:42:37

"A boldogsághoz vezetõ úthoz nem tartozik hozzá
sem barátaid, családod meggyilkolása, vagy az,
hogy téged gyilkoljanak meg."

Csavarhúzós 2008.05.22. 17:46:32

Amúgy a könyvecskével én egy esküvőiruha-kölcsönző szóróanyagai között találkoztam. Unalmamban elkezdtem belelapozni, és rögtön az elején rájöttem, hogy ez csak Scientológia lehet.

Winkler élőség írt annak idején egy remek cikket a Narancsba, abból tudtam, hogy a triviális szavak jábjegyzetbeli magyarázása Scientológus tünet:
"1. túlélés: az életben maradás, a folytatólagos létezés, az életben levés tevékenysége.
2. boldogság: a jóllét, elégedettség, öröm állapota; örömteli, vidám, zavartalan létezés; a reakció arra, amikor jó dolgok történnek velünk."

eerdeklodoo 2008.05.22. 17:59:45

"az életben levés tevékenysége"

ej, az a szép magyar nyelv...

Fényharcos · http://9dragons.acclaim.com/referal.jsp?ref=GFN-747157-pazsee 2008.05.22. 18:25:43

Mit mondassz? A mondat nagy betűvel kezdődik. Anélkül nem értem. :)

örge 2008.05.22. 18:43:11

...és a dohányzás valóban kimaradt a kis füzetecskéből is, az okokat pedig már tudjuk Tom Weeks történetéből.

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.05.22. 19:21:49

AAAAA:

a mondat kis betűvel kezdése internet szleng, véleményem szerint maximálisan elfogadható nyelvészileg is egy blogon. Hivatalos levélben, szórólapon természetesen nem. Én itt sem szoktam, most csak a kedvedért tettem.
A kiadványaitok tényleg katasztrofálisak nyelvtanilag. Bár tudom, nem az értelmes réteg a célközönség, azért szerintem egy magára valamit is adó "egyháznak" erre oda kéne figyelnie. Legalább a public-ok felé terjesztett anyagoknál.

És ezen az sem segít, ha belekötsz egy olyan hibába, ami nem is az.

Bérgyilkos 2008.05.22. 19:45:18

nekem többször volt "szerencsém" ehhez a füzetecskéhez. szarrá röhögtem az agyamat XD amúgy nekem kocsin hozták, és elég nagy "gyerekek" voltak ám :DD

eerdeklodoo 2008.05.22. 19:56:57

AAAA

Ahogyan fentebb is leírták, itt megengedhető. Én nem publikálom a hozzászólásaimat mindenfelé társadalomjobbító szereppel. Nem nyomtatom ki, nem küldözgetem boldog-boldogtalannak. Ha nincs kedvem shift-et nyomni, nem fogok. De tudod mit: annyira tipikus reagálás volt Tőled. Írtad volna azt, hogy hát, tényleg gáz a megfogalmazás, de nem, inkább támadsz. Nem igaz, amit a hívekről állítanak? A fórumos hozzászólásaitok az élő példa a fantasztikus szci kommunikációra.

Tudod, ha nem tükörfordításban adnátok közre Elron bátyánkat, talán még értelme is lenne a mondanivalójának - bár az eredeti verzió sem sokkal jobb. Így viszont igénytelen az egész. Szervezzen az egyház majálist, de könyörgöm, tessék magyarul megírni a szerencsétlen szórólapot! Vagy már minden honi szci elfelejtette az anyanyelvét, és csak szcientológiául tud? Komolyan mondom, agymenés.

Grege 2008.05.22. 19:58:44

"Mit mondassz? A mondat nagy betűvel kezdődik. Anélkül nem értem. :)"


Ez most egy tipikus netparaszt megnyílvánulás volt. -Így nagybetűvel,hogy te is megértsd

Fényharcos · http://9dragons.acclaim.com/referal.jsp?ref=GFN-747157-pazsee 2008.05.22. 20:01:38

lovag, ne legyél már ekkora seggfej... te mindent komolyan veszel? nem tűnt fel hogy csak szórakoztam vele? tudod, a szci cuccok teljes egészében ég világon semmi közöm, csak itt már mindenki akkora seggarcú lett, hogy ha bárki valami más véleményt mond mint a jelenlévők, már egyből kamerázik meg szci meg stb.. jó hogy nem én vagyok lassan az lrh újjászületve és xenu meg a feleségem... pont olyan idióták vagytok tik is mint azok a f@sz szcientológusok.. azok a szíjjátereket ba..tassák, ti meg őket.. olcsó játék hülyegyerekeknek

Imádom ezt a blogot hogy elmondhatom a véleményem :D

A fordításhoz vissza térve: igen, elk.rják csomó helyen a fordítást. Ettől függetlenül meg lehet érteni, annak biztos aki meg akarja érteni. aki csak kötekedni akar annak nagyszerű fogáspont. még akkor is ha életében nem olvasott el egy könyvet sem.

Grege 2008.05.22. 20:02:34

Ó basszus! Lehagytam a pontot... Sebaj, legalább nem sértődsz meg. :o)
Nem írom be megint, mert halottakra nem nyomunk csókot.

Fényharcos · http://9dragons.acclaim.com/referal.jsp?ref=GFN-747157-pazsee 2008.05.22. 20:05:35

Grege köszi, örülök hogy hozzád átért a tipikus netparaszt gúny, eredetileg csak ennyit akaram éreztetni, hogy ilyen jelentőségteljes dolgokon fentakadni cseppet "komikus"

2008.05.22. 20:06:35

Én nagyon nem vagyok agresszív, az alkatom sincs meg hozzá, de kurvára megesküszöm, ha egy ilyet a kezembe adnak, az ajándékozót gondolkodás nélkül úgy telibeverem, hogy besír. Halál rájuk.

L 2008.05.22. 20:11:52

Így belegondolva pár éve én is kaptam egy ilyen füzetet,csak akkor még fogalmam sem volt,hogy mi az és kiktől van...teszem hozzá sosem olvastam el.

Más.A szcientológia sokat dicsért tech.jéről:van egy tréner ismerősöm és ő mondta,hogy akár hányszor a tech.be futott felfordult a gyomra,mert a lényege mások eltiprása volt.Pl.ha az a szituáció,hogy két ember ki nem állhatja egymást,akkor ezt úgy lehet orvosolni,hogy találnak egy harmadikat,akit közösen lehet utálni.Szóval ennyit a tech.ről...Ja és azt is hallottam hogy a szci.nek köze van az adidashoz...

Leander (csak nem enged belépni az indapass valamiért a regisztrációmon)

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2008.05.22. 20:13:37

AAAAAA:

Először is, ha mint kultúremberek szeretnénk megnyilatkozni, véleményem szerint kerüljük a seggfejezést. Köszönöm!

Másrészt, felfogtam, hogy poénnak szántad, tudom mit jelent a smiley. Én viszont teljesen komolyan gondoltam a hozzászólásom, szerintem nem tud a szci egyházban senki normálisan, helyesen írni.

Harmadrészt, ha úgy gondolod, hogy ezen a fórumon "mindenki akkora seggarcú lett", akkor szállj ki nyugodtan ebből a lefelé tartó spirálból, és élj tovább a tech szerint. Ne várd, hogy egy antiszci oldalon ölelgessünk. És ezért szerintem nem mi vagyunk a buzik. (elnézést a melegektől. :)

eerdeklodoo 2008.05.22. 20:24:34

AAAA

a szcientológusok nem szeretnének több rajongót szerezni? Mert ha igen, ott kellene kezdeni, hogy minőségi fordítást adok ki a kezem alól, mert egyébként szánalmas az egész. Komolytalan. Én tényleg nem olvastam egyetlen könyvet sem, de nem is fogok. Egyrészt röhejesnek tartom a "szakszavakat", engem kifejezetten irritál a "dinamika" meg a "tónusskála" és akkor a többiről ne is beszéljünk. Elron angolul is fájdalom, tükörfordításban meg sikítozni lehet tőle. Így tényleg nem lehet több hívet odaédesgetni a Hídra.

Én spec tényleg mindig fennakadok a kiadványok nyelvi nagyszerűségén - na de őszintén, az ilyen gázos megfogalmazás szolgálna reklámként? Saját magukat égetik vele...

pillantókutya 2008.05.22. 20:43:56


www.pillantokutya.hu/index.php?id=112

Az oldal magáért beszél...

Kiváncsi lennék a fellépők milyen kapcsolatban vannak a szektával. Nem hiszem el, hogy ne lennének tudatában hol lépnek fel, másrészt gondolom csak érintetteket kérnek fellépésre. Mondjátok már, hogy nem igaz!!!:-(

humback 2008.05.22. 21:03:12

www.pesticivil.hu/szerv/egyszerv/61216.html

a.) Hatékony ismeretterjesztõ tevékenység az oktatáson keresztül a társadalom fejlesztése és revitalizálása érdekében, ez L. Ron Hubbard oktatási és tanulási módszereinek (a továbbiakban: oktatási technológia) és anyagainak felhasználását és alkalmazását jelenti.

b.) Az általános erkölcsi értékek hanyatlásának visszafordítása az oktatáson keresztül.

c.) L. Ron Hubbard oktatási anyagainak, valamint oktatási technológiáján alapuló egyéb oktatási anyagok eladása.

d.) Oktatási segédanyagok elõállítása, fejlesztése és eladása.

e.) Óvoda létrehozása. Olyan gyermekcsoportot szervez, tart fenn és mûködtet, amely L. Ron Hubbard pedagógiáján alapul. Az intézmény pedagógusai számára a tanfolyami képzést a Szcientológiai Egyház is végezheti.

f.) Általános és középfokú képzést adó iskola létrehozása és megalapozása, mely tanterve az oktatási technológia alkalmazására épül.

g.) Non-profit jellegû képzés biztosítása egyéneknek és szervezeteknek, mely képzések célja felzárkóztatni a lemaradt tanulókat, illetve tanulási tanfolyamokon a tanulási képességek fejlesztése.

h.) A gyermekek segítése az óvodáskortól az általános és középiskolás korosztályon keresztül képességeik fejlesztésében, tehetségük kibontakoztatásában az oktatáson és mûvészeteken keresztül.

Az alapítvány valamennyi tevékenységét non-profit jelleggel végzi.
Szolgáltatás : Fenntartja és mûködteti a Pillantó Kutya Gyerekcsoportot.

Karma 2008.05.22. 21:09:04

Nem is tudom, én "Pislantó kutya"-t olvastam először :) De mostanában már romlik a szemem :)

durgemarbeck 2008.05.22. 21:31:02

Még a Jehovák sem küldik ki a gyerekeiket örtornyot osztogatni ...

Maja 2008.05.22. 21:55:42

Én elolvastam azt a füzetet, nemrég a neten. Semmi különleges. A tízparancsolat egy kicsit kiegészítve néhány ésszerű tanáccsal.
Van itt valakinek rajtam kívül szcis barátja (nem szerelme csak olyan általános)?
Azt szeretném kérdezni, hogy ezek, óh bocs ők mind ilyen sértődékenyek. Mert esküszöm nekem minden második levélben sikerül valami "extra sértőt" írnom neki. Sokszor már nem tudom, hogy fogalmazzak.

sz.csabiii 2008.05.22. 22:05:16

bérgyilkos

Hogy hogy "elég nagy "gyerekek" " hozták neked? "Rábeszéltek" hogy vedd, olvasd és osztogasd?

csipinymous 2008.05.23. 00:04:44

Meglepetes! :-))))))))

Futó 2008.05.23. 01:45:29

Hát mán megin' futnak a RonDroidok a pénzük után.
Nagyon elfogyhatott eszerint, nem-e?

anafeb · http://remalom.blog.hu 2008.05.23. 07:42:39

nincs meg valahol az útvonala ennek a futásnak?

anula 2008.05.23. 07:48:29

Nem lehet, hgoy ez helybenfutás lesz?
(Miután lábon lőttk magukat az első félórában?)
www.pillantokutya.hu/index.php?id=112

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.23. 11:17:49

Szerintem elron (csak 5a kedvéért) úgy be volt állva a drogoktól amikor ihlete jött, hogy azért lettek ilyen jók az "eredeti művek".
süti beállítások módosítása